6 Mayıs 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

6 Mayıs 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

İtalyan kuvvetleri dün akşam saat16 da Adis Ababaya girdiler Sene 18 — No. 6303 — Fiatı her yerde Balkan antantı konseyi bugün de $ kuruş ÇARŞAMBA — 6 MAYIS 1936 müzakereye devam edecektir Belgraddaki konuşmalar çok dostane bir hava içinde cereyan ediyor Tevfik Rüştü Aras: “Müzakerenin bir gün uzaması, güçlüğe tesadüf edilme- sinden değil, görüşülecek meselelerin çokluğundan ileri gelmiştir, diyor iş Belgraddan bir manzara: Belgrad 5 (Telefonla) — Balkan antantı konseyi bu sabah saat on | birde, hariciye vekilimiz Tevfik Rüştü İ Arasın reisliği altında toplanmıştır. Müzakere saat on üçe kadar devam etmiştir. Saat. on üçte Yugoslav kral naibi Prens Pol murahhasların şerefine bir | Fırat ne Erzincan civarında İ Vilson meydani öğle ziyafeti vermiştir. Saat on beşte tekrar bir toplantı yapılmış ve müzakere geç vakte ka- dar sürmüştür. Ruznamedeki bütün meselelerin tetkiki bitmediğinden yar rında bir celse yapılması kararlaştı- rılmıştar, (Devamı 4 üncü sâhifede) hri taştı bir çok köyler su altında kaldı. Nüfusca zayiat yoktur f TL Fırat nehri kabarmış bir halde Erzincan 4 (Akşam) — Bu yıl dağ- Yara fazla yağmış olan karların erime- sinden Fırat nehri her yıla nisbetle daha fazla kabarmıştır. Birden bire coşan Fırat, civarındaki köyleri su al- tina almıştır, Kadağanıkebir ve Ka- dağanısağir köyleri kâmilen su için- de kalmış ve köy, jandarmalar tara- fından boşaltılmıştır. Semizali, Denizdamı, Küpesi, Ka- Trakilise, Bahbeyi, Güllüce Köylerinin Belediyenin daveti üzerine, Sokak yarışları! (İşportacılar tarafından) Yüzme yarışları! (Yemişliler tarafından) köprünün altından geçerken arazisinin bir çoğunu su başmıştır. Nüfusca zayiat yoksa da mezrunta hayli zarar vermiştir. Vasgirt çayından gelen sel de haş- haşı ve Ulalar köyleri mecrasındaki tarlaların bir kısmına zarar vermiştir. Şehre gelen sel belediyeye haylice bir masraf açmıştır. Şehrin şimalinde Şerefiyeden itibaren Aktaş mahalle- sini ve çarşı boyunca Firat caddesini tamamen kum kaplamıştır, Cadde ve sokakların bir kısmı da bozulmuştur. İ Jardır. Bulgaristan Nenilly muahede- .. k sini bozacakmış Bugün bir emri vaki yapacağı söyleniyor Belgrad 5 (Akşam) — Buradaki matbuat mahafilinde deveran eden bir şayiaya göre Bulgaristan Neuiliy muahedesini bozarak bir emri vaki yapmak niyetinde imiş. Hattâ bunu yarın yapacaklarından bahsediliyor. Maamahif bu hususta kati bir haber yoktur. Türk gazetecileri Kral Aleksandrın ve Meçhul askerin kabirlerine çelenk koydular Belgrad 5 (Telefonla) — Buraya gelen Türk gazetecileri bugün kral Aleksadrın ve meçhul askerin kabir- lerini ziyaretle birer çelenk koymuş- (Devamı 4 üncü sahifede) Ikiz çocuk beklerken.. Oporatir Karnından üyük bir tümör Sünnet cemiyeti! (Para cezasına uğrayan Şe- çıkardı Mihane ve karnından çıkarılan tümör Yozgad 4 (Akşam) — Yozgad mem- leket hastanesine gebe bir kadın baş vurmuştur. Kadın 12 aydanberi gebe (Deyamı 4 üncü sahifede) geçen gün Dağcılık kulübünde toplanan heyetin hazırladığı (1936 Festivali) programı: El bünerleri! hir tiyatrosu artistleri tara- İ | (Sütçü esnafı tarafından) Fransız dış politika” sında mühim değişik- lik olacağı söyleniyor Telefon: 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) * 20113 ( Klişe) am mmm Italyan kuvvetleri dün saat 16 da Adis Ababaya sirdiler Şehirde son dakikaya kadar yağmalar devam etmiştir, Türk ve Amerika elçiliklerinde bulunanlar İngiliz elçiliğine nakledilmişlerdir İngiliz sefaretinde dikenli tel arkasındaki nöbetçileri değiştirmeğe giden Hintli askerlerden mürekkep bir müfreze Londra 5 (Akşam) — İtalyan askeri bugün saat on altıda Adisababaya gir- miştir. İngiliz sefirinden gelen bir telg- rafta bu saatte İtalyan motörlü kıta- larının İngiltere sefareti önünden ge çerek şehre doğru ilerilediği bildirilmiş- tir, Paris 5 (Akşam) — Birkaç tank ve kamyonlara binmiş bir mikdar as- kerden mürekkep olan İtalyan kuy- veti bugün saat 16 da Adis Ababaya girmiştir. Bu haber iptida Londraya gelmiş ve oradan her tarafa bildiril miştir, Geç vakit alman haberlere göre Adis Ababaya giren Saboa fırkasına mensup âskerlerdir. . Asıl ordu yarın girecektir. İtalyan kuvvetlerinin ya- rm girmesi mukarrerdi. Fakat şehir- de cereyan eden vakalar yüzünden motörlü bir kol le gönderilme- sine lüzum gü ir. ADİS ABABAYA İTALYAN BAYRAĞI ÇEKİLDİ Adis Ababa 5 — İtalyanlar, Öğleden sonra geç vakit İtalyan elçiliğini işgal etmişler ve askeri merasimle İtalyan bayrağnı çekmişlerdir. Biraz sonra iki saray, tayyare karargâhı, istasyon ve telsiz istasyonu da işgal olunmuştur. Halk hemen her tarafta beyaz bayrak- lar çekmiş ve İtalyan askerlerini fa- şist selâmı ile selâmlamıştır. MUSOLİNİNİN NUTKU Roma 5 — Venedik meydanını (Devamı 4 üncü sahifede) Hava oyunları! fından) (Kandilli rasathanesi tara- Habeş-ordusundan eser kalmadı Harp bitti, fakat siyasi meseleler ortada duruyor Paris 5 (Akşam) — İtalyan kuvvet- leri Adis Ababaya girerken cenup cephesi kumandani ras Nasibu, müşa- viri Vehip paşa, ras Seyyum ve ras Desta ile birlikte Habeşistanı terkede- rek Cibutiye gelmiştir. Bu suretle ce- nup cephesi de yıkılmış, Habeş ordu- sundan eser kalmamıştır. Habeşistanda askeri harekât eylül sonunda başlamıştı. Muharebe 7 ay sürmüş demektir, Harp bitmekle beraber siyasi mese- leler bitmemiştir. Ortaya yeni bir ta- kım meseleler çıkmasından endişe edi- liyor. Buraya gelen haberlere göre İngilterede liberaller avam kamara- sinda Habeş meselesi hakkında bir müzakere açarak zecri tedbirlere de- vam edilmesinde ısrar edeceklerdir. Vaziyetin ne olacağı belli değildir. Londradaki elçiler krala itimatnamelerini takdim ettiler Londra 5 — Bugün elliden fazla el- çi krala itimatnamelerini takdim etmiştir. Yalnız Habeş elçisi M. Marten itimatna. mesini henüz almadığından bu merasim» İ de bulunmamıştır. Ateş oyunları! (Hayagazı şirketi tarafın dan)