1 Haziran 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

1 Haziran 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Filistinde yeniden mü- him çarpışmalar oldu, yaralılar var Paris 34 (Akşam) — Fransız gaze“ telerinin yazdığına göre Alman rica- linden M, Ribbentropun İngiltereye Yaptığı son seyahat sırf hususi mahi- yette ve bir gezinti için değildir. ML Ribbentrop - İngiltereye muayyen bir takım tekliflerde bulunmuştur. Bu tek» lifler arasında en mühimmi İngiltere ile Almanya arasında karşılıklı emni- yet misakı akdine dairdir. Almanya, yaptığı teklif mucibince, İngilterenin © gerek şimal denizinde gerek Akdenizde emniyetini temini teahhüd etmektedir. Buna mukabil Almanyanın İstediği şarkta serbest bulunmaktır. İNGİLTERE İLE ALMANYA UYUŞURSA Deyli Heraldın diplomasi muhabiri Yazıyor; İngiltere Almanya ile anlaşır- 8a Soyyet. Rusya da İtalya ile bir an- laşmâ yapacaktır. Gerek Röyter, gerek ği Santral Niyüz ajansının Moskova mu- habirlerinin verdiği malümata göre Sovyet memurları yukarıda söyienen Şeyleri tehdid yollu bildirmişlerdir. Bu tehdid yollu tedbirlerin ne kadar çiddi olduğu hakkında henüz bir hü- küm vermek kolay değildir. Belki Sov- yet memurlarından biri İngiltere üze- Tine bü yolda tesir yapmak istemiştir. M. Litvinof Cenewrede bulunduğun» danberi Sovyet hükümetinin politika- &nda bir tebeddül olduğuna delâlet €den bir emare görülmemiştir. Eğer tehdid yollu tebliğ hakikaten ciddi olup Sovyetler birliği Cenevrede gele- Filistinde Araplar çete harbi yapıyorlar Yiyecek nakleden bir çok kamyonlara taarruz edildi ini İngilizler bir nümayiş sahasma kamyonlarla asker gönderiyorlar / Kudüs 31 (A.A.) — Nablustaki arab- ların grev komitesi, bir beyaname neşr #tmiştir, Bu beyannmede şidete müra- t suretile yapılan bütün hareket- ber protesto edilmekte ve muhtemel tecarüzlerden doğacak mesuliyetlerin giliz polisleri ile İngiliz askerlerine Taci olacağı beyan olunmaktadır. Bu beyanname, umumiyetle arapların Yahudi muhaceretini kontrol husu- Bunda itidal göstermeğe ve uzlaşmağa Yol açmağa karar vermiş olduklarını Bösterir mahiyette addedilmektedir. Sene 18 — No, 6328 — Fiatı her yerde 5 kuruş Almanya, İngiltereye emniyet misakı akdini teklif etmiş Ingiliz- Alman anlaşması olursa, Sovyet Rusya Italya ile anlaşacakmış Almanya namma İngiltereye teklifte bulunduğu söylenen M. Ribbentrop cek toplantıda M. Mussolini ile uzlaş- mak ve bir sureti tesviye yapmak hu- susunde israr etmeği tasmin etmiş ise Minetler cemiyetinin âtisini karanlık saymalıdır. Çünkü Fransız komünistlerinin de Moskovanın hatlı hareketini takip edeceği beklenmelidir. Bü takdirde M. Blum hem sol hem de sağ partilerden faşist lehtarlığı politikasını tutması için tazyike maruz kalacaktır. oi lee İngiliz All komiseri, dün akşam arab belediye reislerinden mürekep bir heyeti kabul etmiş ve bü heyet erkâ- nına memlekette emniyet tamamile teessüs etmedikçe müzakeratta bulun- mağa imkân olmadığını söylemiştir. Son yirmi dört saat zarfında yiyeçek | nakleden kamyonlara bir çök taarruz. | lar vuku bulmuştur. Bilhaşss Akkâda yuku bulan tsarruzlar neticesinde araplar âdetâ bir çete muharebesi yap- mağa kalkışmış olduklarından bunlar. dan 19 kişi tevkif edilmiştir. PAZARTESİ — 1 HAZİRAN 1936 Yeni Fransız meclisi bugün öğleden sonra toplanacak Ercüme Lord Lloyd Belgrada gitti Lord diyor ki: Türk-Ingiliz dostluğu inkişaf ediyor Bir haftadanberi İngiltere elçisinin misafiri sıfatile şehrimizde bulunan Lordlar kamarası azasından Lorj Lloyd dün akşam ekspres trenile hare- ket etmiştir. Lord Lloyd İngiliz elçisinin misafiri olarak bir iki gün kaldıktan sonra Londraya döne- cektir. wi Lord, şehrimizden hareket etmez- den evvel gazetecileri kabul ederek şu beyanatta bulunmuştur: — Cumhur reisi Atatürk tarafın- dan kabul edilmek şerefine nall ols dum. İkinci defa nail olduğum bu ş9- Tef münasebetile kendilerini şayani hayret derecede eskisinden daha genç bulduğumu söyliyebilirim. Lord Lloyd Türk - İngiliz münase- batı hakkında da demiştir ki: — Ben eskidenberi Türk - İngiliz teşriki mesaisini müdafaa ediyorum, Hâdiseler.de bu:kanaatimi “teyld et- mektedir. Türkiye ile İngiltere ara sında eski bir dostluk mevcut olduğu- nu biliyorsunuz. Bu dostluğun büyük harpte bozulması belki de bizim hata- mız eseridir. Son beş sene zarfında Türk - İngi- liz dostluğunun inkişafını merinuni- yetle kaydediyoruz. Bu dostluk inkişa- fına devam etmekledir. Bunu Türk gazetecilerine kompliman için değil, bilâkis kanaatim olarak söylüyorum.» Lord Lloyd eylülde tekrar İstanbu- la gelecek ve bir müddet burada kala- caktır, Berta topu Almanyada eski muharibler tarafından gezdiriliyor Berlin 1 (Akşam) — Umumi harp- te Paris şelırini 120 kilometre uzaktan bombardıman etmiş Berta adlı büyük Alman topunun modeli eski muharip- ler tarafından şehir şehir dolaştırıla- rak halka gösterilmiştir. Topun ya nında, onu kullanmış olan eski top- çular ve Parisin gülle düşen yerlerini gösteren bir harita da bulunuyor. Dün Galatasaraylılar mekteplerin- de toplanıp senelik üzümlü, fıstıklı Pilâvlarını yediler. Pilâv merasiminden önce mektebin bahçesinde toplanan genç, ihtiyar Ga- latasarayhlar her sene olduğu gibi gene eski çocukluk günlerini, talebelik haliralarını hep birlikle yaşadılar. Evvelâ mektebin arkasında göbekli göbekli Galatasaraylılar (arasında, ateşli bir fütbol maçı başladı. Galata- saraylılar cemiyeti reisi fütbol oynıyan- lara seslendi: Habeş imparatoru Cebelüttarıktan Londraya hareket etti Londra 1 (Akşam) — Habeş impa- ratoru Cebelüttarnlın meşhur İş. tihkâmlsrını gezdikten sonrâ Oxford vapurile Londraya hareket etmiştir, İmparator memleketin istiklâlini müdafaa için bütün kuyvetile çalışa- cağını söylemiştir. Habeş imparatoru Londrada mera- simle karşılanmıyâcaktır. Esasen ken- disi mütenekkiren seyahat etmekte. dir, : HABEŞİSTANDA YERLEŞECEK İTALYANLAR Roma 31 (A.A) — Habeşişianın ekonomik inkişafı ile bu memlekete İtalyan çifçüerile ailelerinin yerleşti. rilmesi işine tahsis edilmek üzere 500 milyon liretlik bir kredi kabul edilmiş» tir. Telefon: 24240 (İdare) « 24249 (Tahrir) » 24748 (Matbaa) - 20113 (Klişe) PİLÂV GÜNÜ Galatasaraylılar senelik pilâvlarını yediler Kâzım Esat Tevfik Amire pas verdi. Tevfik Amir Ercümend Ekreme... nd şiddetli bir şüt çekti: Goool.. Bay — Olur iş değil!... Garson bütün fiatleri iki misli yazmış! Xukarığda Galatasarylılar âbideye çelenk koyarlarken, aşağıda Çoban Mehmed altı okka yapılırken — En iyi oynıyanları gençler takı- mina alacağım... Gençler takımına girmek... Yani genç olduklarını isbat etmek. Bu valid üzerine Galatasaraylılar hemen faa- liyete geçtiler. General Cevad ayağile topa vurdu. Dişçi mektebi direktörü Kâzım Esad Tevfik Âmire pas verdi, Tevfik Âmir Ercümend Ekreme... Er cümend Ekrem şiddetli bir şutla topu kaleye sürdü... Göoöo0l.. Zannederim bay İzzet Melih de hakemlik ediyordu. (Devamı 4 üncü sahifede) Baycn — ij Yet sendel.. Garamnen yarma ke ei SN