9 Haziran 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

9 Haziran 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Kudüs civarında arab- larla İngiliz kuvvet- leri arasında munta- zam muharebe oldu Receb Peker bu münasebetle mühim bir nutuk söyledi “Türk işçisi bir yıkıcı bir bozguncu değil başlanan büyük milli eseri tamamlayıcı bir unsurdur. » Ankara 8 (Telefon) ihkü töplantısında Iş kanunu iâyi- n.son maddeleri ile encümen- gelen maddeler müzakere edil- Kanunun beyeti umumiyesi konmadan evvel, Mithat (Aydın) Riza Tör ima eder artık bu eski huku olduğunu v Kukuku ilç ans tta bulundu PEKERİ! N NUTK istifade €- rejiminin İş kanunu kabul edildi Meclisin bu- | İ zucu ruhunu Hergün Sene 18 — No. 6336 — Fiatı her yerde 5 kuruş Receb Peker, derletin büyük sanayi hayatına yeni girdiğini, kanunun tam zamanında çıktığını. ve bu sanaylin kurulup işlemesi devrinde İş veren Ne iş alan arasında ahenk ve münasebet tanzim edeceğini söyliyerek dedi kd: ULUSAL DEVLET TİPİ - Arkadaşlar, bizim neslin, derece derece acılarını tatmış olduğumuz Y | beral devlet tipinin çekl: çarpış- tırıcı ve yurd içinde ulus birliğini bo- i bir tedbirle ortadan kaldırarak bunun yerine ulu- sal devlet tipindeki birlik ve beraber- | lik zihniyetinin tatbikatını hayatımı- (Devamı 4 üncü sahifcde) Atatürk Dün gece Ankaraya gittiler Bursa $ (A.A.) — Atatürk Mu- danya yolu ile şehrimizde ayrıl- dılar Haydarpaşa üzerinden An- hareket buyuracaklar- karaya dır, İstanbul 8 (AA.) — Atatürk saat 24 te Haydarpaşadan Anka- raya hareket etmişlerdir. Bir kaç gün evvel Eskişehire öeviz büyüklüğünde ve çok mikdarda do- hi yağdığını haber vermiştik. Yukarıdaki halini gösteriyor. Dolunun çokluğundan #0 almıştır. Dolu yalnız Eskişehire yağmış ve tar resim doludan sonra caddelerin kaklar kar yağmış gibi bir hal lalara zararı dokunmamıştır. Berberler neden pazar tatili yapmağa başladılar? Evvelce pazarları açık kalmak için belediyeye 5 lira resim verilirken şimdi 40 - 50 lira vermek İstanbul berberlerinin, mecburi haf- Va tatili için büyük Milet Meclisine Yaptıkları müracaat henüz neticelen- Mmeden aralarında anlaşarak evvelki gün dükkânlarını kapadıklarını yaz- ve birdenbire tatile karar ve- ız berberlerden ibaret r, simiiçi lâzımgeliyor kânlarının gayri safi iradlarına göre beş liradan elli liraya kadar ruhsat- name harcı alınması hakkında bele- diyeye salâhiyet vermiştir. Harç mikdarı, bu hadler dahilin- de olarak gayri safi iradın yüzde onu nisbetindedir. Şimdiye eski emlâk tahriri es darı ruhsatname harcı 20 lira çen mü dan variyet değişmi ları bu emmiyetli sujette artır | zasında da (Devamı 4 üncü sahifede), SALI — 9 HAZİRAN 1936 Beyoğlu kazasında yeni tahrire göre ver- gi alınmasına başal- nıyor Telefon: 24240 (İdare) « 24249 (Tahrir) « 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Cenevrede toplanan milletler arası iş konferansının yirminci devresi Beyoğlunda yeni | tahrire göre vergi alınacak | Bu hususta maliye vekâletinden belediye reisliğins emir geldi Bir kaç sene evvel İstanbulda em- den itibaren F kazalarında ymetler üzerin- sına başlanmıştı. göre Beyoğlu ka- andan itibaren yeni kararlaş- | eti keyfiyeti be- dirmiştir. Yeni tahrir, gayri safi irad mikda- rını değiştirdiği Iı yalnız bina ver- gisinin mikdarı üzerinde müessir ol- mıyacak, evkaf, belediye vergileri, be- lediyenin alacağ resimler ve harçlar da buna tabi olacaktır Eminönü, Kadıköy kazalarında da yeni tahririn tatbiki için emir gelmesi bekleniyor. tahrire göre ver; tırılmış, m lediye reisi Şevki Behmen İzmire hareket etti Ankara 8 (Telefon) Yugoslav rofikasile beraber bugün öğleden evvel gezdi, - Misafirimiz pazırlarından Şevki Behmen Gazi ve İsmet paşa enstitülerini öğleden sonra Nafıa vekâleti müsteşarı | tarafından verilen ziyafette hazır bulun- | du. Şevki Behmen 19,45 de refikasile be- raber İzmir» hareket etmiştir. Misafir na- zır İl hazirana kadar İzmirde kalacak ve deniz yoliyle İstanbula dönecektir. Arjantinde ticaret mümessilliği | açılıyor Ankara 8 (Telefon) — İktisad vekâ- leti Arjantinde bir ticaret mümessiliği dasına karar vermiştir. Türkofis müşavir. lerinden Fuad da bu yerli ticaret mümes- Ölünceye kadar! | Esad Mahmud | un “AKŞAM, için yazdığı Bu nefis son romanın ismidir! roman edebiyat âleminde büyük Milletler arası İş konferansı açıldı Konferansın ruznamesinde mühim meseleler var, müzakere haziranın 1 ası iş kon- | Millet Cenevre ra feransı, Cenevrede açılmıştı ler Cemiyetinde belli başlı üç teşekkül | daha ziyade vardır: Umumi kâliplik, beynelmilel '| iş teşkilâtı, Lâhe; let divanı Milletler Cemi, ai teşkilâtına da kendili- ncak, cemiyetten âzaolan her devlet mi ğinden âza olur AZ. cemiyete girmeksiz âza olmak ta kal Nitekim, Milletler Cemiyetinden çe- kilen Brezilya ile Japonya bu teşki- lâtta kalmışlar, Milletler Cemiyetine dahil olmayan Amerika Birleşik dev- Mk, Aka ayaslimean i | Büro, sonuna kadar sürecek anşümül bir vaziyetâ Şimdi (60) devlet burada m «konferans» yamı- nı alan hey ri konseyi va rosu da dür içtimai mes ayan tisadi ve tüd mer idari konseyin ve bunların malümatı eşi bulunn konferans ve kararlarını tatbik eder istilzam ettiği . vesikalar, (Devamı 4 üncü sahifede) Melik 1 Beralarie. Baloya yi Veresiye alınan eşya, parası gibi taksitle alınsa!...