10 Haziran 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

10 Haziran 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Montreuxde Boğazlar konferansı için hazır- lık yapılıyor —.. Sene 18 — No, 6337 — Fiah her yerde 5 kuruş AKŞAM ÇARŞAMBA — 10 HAZİRAN 1936 Fransa dış politikada İngiltere harekete karar verdi ile birlikte —— Telefon: 24240 (İdare) « 24249 ( Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Fransa, dış politikada Ingiltere ile birlikte hareket edecek Iki hükümet Milletler cemiyeti asamblesinde takib edecekleri yolu bugünlerde karari ) — Fransanın M. Corben bugün Lan- et etmiştir. M. Corben liz hu ariciye nazırile gö- sunun meseleleri hakkın- dr Fransanın düşüncelerine ii PE lümat Verecektir. Sefir ayni zaman- da yeni Fransız kabinesinin harici Politikada İngiltere ile birlikte hare- Kel etimek istediğini bildirecektir. Atatürk Ankarada Eskişehirde hava kıta- larını teftiş Kumandanlık defterine: “Çok sevindim gördüklerimden,, cümlesini yazdılar Eskişehir 9 (A.A) — Reisicumur iz dün saat 10 da Wskişehiri şe lendirmişlerdir. Çukurhisarda bir ELE filomuz tarafından selümla- da BE Önder Eskişehir Istasyonun- âyet erkânı, kolordu kumandanı | targâh erkân ve zabitanı, belediye Ve heyeti, Cumuriyet - Halk . Teisi Oki hı fi tuzak LE Il » İkinci sultan Selimin gözdeleri bazineler'» Arap | tezahürleri arasından geçerek kuman- Yeni tefrikamız KARA YELKENLİ KADIRGA ve KRALİÇE ELİZABET Büyük deniz ve ihtilâl romanı Yazan: İSKENDER F. SERTELLİ Uzun zamandanberi gazetemiz! için hazırlanan bu ramon, şimdiye kadar uduğunuz deniz ve kahramanlık ronanlarınn en güzeli ve en heyacan- Si olcaktır. Okuyucularınıza şimdilik sadece yeni tefrikamızın mühim Asıllarından bazılarını haber verelim; Voeziriâzam Sokullu Mehmed paşanın kavgaları - Andre Deryanın yeğeni Çaldıran Kardinal - İspanya kralı ikinci Filip neden ağladı? - X vin kızı - Kaptan Ali paşanın başını kesen kimdir? - Amiral Dön Juanın Türk- <1» esir düşmesi - Yeniçeri ocaklarındaki isyanlar « Kılıç Ali paşanın akınları Vezirler arasındaki ihtlâflar - Prenses Maryanın öşikları - Arşipal O adalarında! Sit Zübeydenin kurbanları? » Tunus beylerbeyi Rami £an paşanın padişaha gönderdiği esir bir kadın yüzünden Fransa kralı dördüncü Hanri ile Osmanlı devleti arasında çıkan bir hâdisel - Bostancı başının * Fatma sultanı kaçırması - Kara yelkenli kadirganın Kaptanı kimdir? « İngiltere kraliçesi Elizabetin Türkiyeden yardım istemesi ve İngiliz.Fransız harbinin iç yüzü?. ilh. Yeni tefrikamızı sabırsızlıkla bekleyiniz.. Londrada yapılacak bu konuşma» da ve İngiliz hariciyo (nazırile Fransız hariciye nazırı arasında yö- kında Pariste yapılacak görüşmede iki hükümetin Cenevrede Milletler Ce- miyeti konseyinde ve üsamblesinde takip edecekleri hattı harekel karur- laşlırılacaktır, (Devami 4 üncü sahifede) buyurdular partisi - erkânı tarafından -Karşılan- mıştır. Şehir baştan başa do- nanmıştı, Atatürk sokakları doldu- ran kesif bir halk tabakasının coşkun danlık, vilâyet belediye ve cumuriyet Halk partisi darelerini ziyaret ve bunu (Devamı dördüncü sahifede) eyhislâm Ebüssuud efendinin fetva aştıracaklar İhracat ticaretini kontrol Zi hi Meclis kanuntâyihasını | | kabul etti Ankara 9 (Telefon) — Meclisin bu- günkü toplantısında bazı kanun lâyi- halarının müzakeresi yapılmış ve bu arada sıhhat ve içtimai muavenet Ve- kâleti ve buna bağlı hudud ve sahiller sıhhat umum müdürlüğü teşkilât ka- nunu müzakere ve kabul edilmiştir. Bundan sonra ticarette tağşişin men'i, ihracatın mürakabesi ve korunması hakkındaki kanun lâyihasının müza- keresine geçilmiştir. Bu lüyiha ihra- cat ticareti ile meşgul olmak istiyen tacirleri iktisad vekâletinden ruhsat- nate almağa mecbur tutmaktadır. Bu ruhsatnameler 3 sene müddetle muteber olacaktır. Ruhsatname Ala- bilmek için ticaret kanununun 4 üncü maddesinde aranın ehliyeti haiz olmak, hileli olarak iâs etmemiş, konkordato yapmamış olmak lâzımdır. Tacirlerin hangi malın ihracı ile meş- gul olacakları ruhsatnamelerinde kay- dedilecek, bundan başka mallerin ihracını yapamıyacaklardır. Hükümet ayni zamanda lüzum gör- düğü mıntakalarda muayyen malla- rın ihracı ile meşgul olan ruhsat- nameli tacirler arasında birlikler teş- kilini de emredebilecektir. Bu birlik- lerin nizamnameleri alâkadarların fi- kirleri alındıktan sonra iktisat vekâ- leti tarafından hazırlanacaktır. Lâyihada makul sebep olmaksızın ihracat mallarının kıymetlerini iç ve dış piyasalarda düşürmek, arttırmak suretile piyasa fiatlerinde tesir ya- panlar hakkında cezai hükümler var- dır, (Devamı 4 üncü sahifede) : Istanbulda terfi Ap. eden hâkimler Müddeiumumilik bugün alâkadarlara tebligatta bulunacak Hâkimler Kanununa göre alelâde ve mümtaz bir surette terfie liyakat ka- zanan hükim ve müddelumumilerin listesi müddeitumumiliğe tebliğ edil miştir, Kanuna göre verdikleri hü- kümlerin yüzde sekseni temyizce tas- dik edilen hâkimler mümtaz bir suret- | te iki derece birden terfie hak kazanı- yorlar. Müddelumumilik bugün alâ- kadarlara terfilerini bildirecektir. Lis- teyi aynen neşrediyoruz: MÜDDFİUMUMİLER Müddeiamumi Hikmet, Başmuavin Salih, Müddelumumi muavinleri, Sa- dun Celâl, Şefik, Ahmed Remzi, Hik- met Sonel, Meliha Sabri, Nureddin, Feridun, Cevdet, Hikmet Gürel, Halil Kâmil, Ubeyd, Kâşif, Üsküdar müddei- umum! muavini Natif, Orhan, Şile müddeiumumisi Naci, Gebze mü delumumisi Celâleddin, Silivri müd- delumumişi Mustafa Nuri, Çatal ca müddetumumisi Ali Kemaleddin, İstanbul İhtisas müddelumumisi Re- şit, Mithat. SULH HÂKİMLERİ Osman Ferit, Mehmet All, Şevket, Nizame! zhar Yaşar, Mehmet Reşat, Kadri, Avni, Behçet, Niyazi, yasi meseleler gözden geçirilecektir. ran Refik, Münür, M. Reşit, İbrahim Tev- fik, Niyazi, Sait, İsmail, Şakir, Cevat, (Devami 5 inci sahifede) » 22 haziran —— için.. Boğazlar konferansı hazırlığı ilerliyor Montreux palace otelinin alt katındaki büyük salonlar konferansın toplantılarına tahsis edildi i İ Montreux 9 (Akşam) — Boğazlar konferansı münasebetile Montreux'de hazırlıklar yapılmaktadır. Montreux Palace otelinin alt katındaki büyük salonlar konferansın toplantılarına tahsis edilmiştir. Milletler Cemiyeti nezdinde daimi murahhassımız Necmeddin Sadak sık sık buraya gelerek alman tertibatla meşgul oluyor. Montreux belediyesi ve İsviçre hükümeti kendisine yardım etmektedir. Otelde gazeteciler için büyük bir salon ayrılmıştır. Konferans müna- sebetile buraya 150 kadar gazeteci gelecektir. Gazetecilerin gazetelerile çabuk görüşmeleri için otele 15 tele- fon hatlı çekilmiştir. Delegeler için de ayrıca 39 telefon hattı çekilmektedir. Otelde bir de hu- Susi telgrafhanc tesis ediliyor. İNGİLTERE NAMINA M. EDEN BULUNACAK Paris 9 — İngiltere hariciye na- zırı M. Eden Boğazlar konferansında İngiltereyi temsil edecektir. M. Eden huziranın yirmisinde Londradan ha- reket edecek ve Montreux'ye giderken Parise uğrıyacaktır. M. Eden Yeni Fransız hariciye nazırı M. Delbosla görüşecektir, Bu mülâkatta bütün si- Yeni zabıta vakalarından; sÂyazpaşada oturan bayan X. in kocası bay XX. dün aparlımanının camların silerken sokağa düşüp yaralanmıştır...2 Konferansın toplanacağı Montreux palace oteli me | Dünkü futbol maçları İstanbul 1 - izmir 1 Ankara O - Viyana 4 Dün Taksim stad; | bul - İzmir muhtelitleri nda İstan- ve Ankara muhtelili ile First Viyena karşılaş- mışlardır. İstanbul - İzmir maçı fkinci devre- de çıkan bir ihtilâf yüzünden 20 da- kika evvel tatil edilmiştir. İki takım 1-1 berabere katmıştır. Ankara - First Viyena maçında Vi- yena takımı 4-0 galip gelmiştir. | Maçların tafsilâtı spor kısmımızdadır. İktisat vekâleti bir kömür sergisi açacak Ankara 9 (Telefon) — Ankara ser gi evinde 1937 senesinin ilk günlerinde İktisad vekâleti bir kömür sergisi aça- caktır, “AKŞAM,, KUPASI Tenis turnuvamız Dağcılık kulübünde başlıyor,