27 Haziran 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

27 Haziran 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Cenevrede toplantı- lar başladı, politika durumu çok karışık , CUMARTESİ — 27 HAZİRAN 1936 ——— Habeş imparatoru Cenevreye vardı, halk kendisini alkışladı Telefon: 24240 (İdare) - 24249 ( Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Montreux konferansının açılışma ald bir kaç enstantane: İsviçi İngiltere, ufak bir tadilâtla tekliflerimizi kabul edecek Morning Post “Ingiliz-Türk münasebatı mMük eldir, iki devletin şarki Akde- nizdeki menfaatleri müttehittir,, diyor Yukarda hususi toplantıda murahhaslar, “our Mutkunu söylüyor, aşağıda Romanya KA orlada Fransız murahhası BL Bon- hariciye nazırı M. Titülesko ve mürahhaslarımızdan bir kısmı a Post gazetesinin diplomdsi uhabiri bildiriyor: ver filtere hükümeti boğazlar muka- sinin tadiline aid Türkiyenin ta- » muvafakat etmeğe karar ver- » Öğrendiğimize göre Lord Stan- © verilen talimat, teferruata aid teka tiras kayıtlarla Türkiyenin ie #erini kabul etmeği ve bu yolda Ser delegeler üzerinde nüfuz icrâ et- t ihtiva etmektedir. in #imdilik Konferansa iştirak İsen İtalya müstesna olarak kon- Dona sta öhemmiyetli muhalefet Va” AĞI tahmin edilmavar. İngiltere hükümetinin (karan bu devletin ânanevi politikasının büsbü- tün degiştiğini gösterdiğinden mani- dardır. Umumi harbden evvel ve son- ra Çanakkalenin ehemmiyeti, İngiliz politikasının itiraz kabul etmez esas- larından biri idi, Avrupadaki yeni si- yasi vaziyet ise Boğazların sevkülceyiş ehemmiyetini bertaraf etmiştir. İngi- iz donanmasının Karadenize girmek ihtiyacını duyması ihtimali azdır. İngiliz - Türk münasebatı mükem- meldir. İki devletin Şarki Akdenizde- ki menfaatleri müttehiddir, Bunun için (Devami 2 öci sahifede) İ Meclisin toplan- tısı hakkında malümat yok Ankara 26 (Telefon) — Bü- yük Millet Meclisinin bugünler- de fevkâlâde toplantıya çağrı- lacağına dair gazetelerde çıkan haber hakkında alâkadarlar &- demi malümat beyan etmek- tedirler, Büyük Millet Meclisinin ta- til devresinde icab ederse fev- kalâde toplantı akdetmesi ga- yet tabiidir. Fakat bu hususta verilmiş bir karar yoktur. Mühim bir ziyaret M. Göring ve Göbels Atinaya gidecekler Atina 26 (A.A.) — M. Göring ile M. Göbels, geçenlerde Almanyayı zi- yaret etmiş olan Alina belediye reisi M. Cotzinasın davetini kabul ederek olimpiyad oyunlarından evvel Yunan payitahtını ziyaret edeceklerdir, Politika durumu çok karışık İtalyanın nasıl vaziyet alacağı henüz belli değil Paris 26 (Akşam) — Temps gaze- tesi yazdığı bir makalede politika du- rumunun çok karışık olduğunu söylü- yor. Bu gazete diyor ki: « Ne Montreuxde, ne de Cenevrede diplomasinin vazifesi kolay değildir, Çok çalışmak ve uğraşmak lâzımdır, İtalya hakkındaki zecri tedbirler kak dırılacak gibi görünüyor. Fakat acaba İtalya müşterek emniyet, orta Avru- pa, Lokamo misakının ihlâli, Akdeniz misakı hakkında nâsıl vaziyet alacak- tır? Bütün bünlar zeri tedbirlerin kaldırılmasından daha mühim mese Telerdir.» Yer yüzünde garip âdetler,gülünç itikatlar “ Ruhlarımızı tömizliyödeğiz W diye bazı. insanlar ne büyük acılara kailanırlar Yazan: Falk Sabri Daran Yedinci sahifemizde okuyunuz —— re hariciye nazırı M. Motrta açılış nutkunu söylüyor, hariciye vekilimiz nutuk söylerken, salondan bir görünüş PAKTIN TADİLİ VE ZECRİ TEDBİRLER Karar verilmesi eylül top- lantısına mı bırakılacak? Habeşimparatoru Cenevreye vasıl oldu, istasyonda halk kendisini alkışladı Cenevre 20 (Akşar konuşma ) — Diplomasi | Bir çok dev rin hariciye nâ- | ve mühim siyasi ricali burada asam bile; veriyor, Konseyin toplan le için hazırlık söyleniyor. Asamblenin yapacağı içtimaa gelin- ce, bu toplantıda Milletler cemiyeti paktının değiştirilmesi hakında bir | karar verilmesi ümid edilmiyör. Asamb-| lenin prensip meselesi hakkında görü- şerek hukukşinaslardan mürekkep bir kömite teşkil etmesi çok muhtemeldir, Bu komite eylüle Kadar vaziyeti tetkik ederek bir rapor hazırlıydcaktır Zecri tedbirlere geli Habeş Im- paratorunun Cenevreye gelmesi bu hu- susta da bir karar verilmesini güçleş- tirecektir. Maamafin temayül bu teğ- birlerin kaldımlması lehindedir. MURAHHASLAR ARASINDA KONUŞMALAR Cenevre 26 (Akşam) — İngiliz ha- riciye nazırı M. Eden ve Fransız hari- | nce | te - | miştir mahiyetinde olacağı | | muhte ci nazırı M. Delbos bu sabah Pariş- buraya gelmişlerdir. Aynı trenle Habeş İn oru da Ce ye gel İstas; Ne- caşiye oğlu, ras Kassa refakat edi- yordu. Halk Habeş İmp runu ak kışlamıştır, Gelen heyetler otellerinde yerleşdik- ten sonra siyasi konuşmalar başlamış» | tır M. Delbös, Yi un Paris sefirini sonra da M. Litvinof ve Titüleskoyu kabul etmiştir. Bu mü- lâkatlarda Montreux Konferansı ve tesadüf edilen güçlükler hakkında gö- rüşülmüştür. M., Eden, M. Avenpl ile İtalyan mü- şahidi M. Bovascopayı kabul etmiştir, Habeş İmparatoru, asambleye reiş- lik edecek olan Yunan delegesi M. Po- Mitis ile görüşmüştür. Asamblede Ha- beşistanı ras Kassanın temsil etmesi öğleder neldir. Bu sabahı bitaraf devletler ve hari- ciye nazırları toplanmışlar ve Millet- ler cemiyeti mukavelesinin ıslalı me- selesi hakında görüşmüşlerdir. Fakat henüz hiç bir karar vermemişlerdir. Bu devletler zecri tedbirlerin kaldırıl- masına tarafdar bulunuyorlar. (Devami 5 inci sahifede) uy aa O Telefon konuşmaları: 2 — İane mi?... Aman bayım para nerede?.. Kabil olsa da vaziyetimi size ürze» debilsemi,,