27 Haziran 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 1

27 Haziran 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 1

TAN EVI Matbaacılık, Kümeli TELEFON ; 24315, 24319, 43le, TELGRAF : TAN, İSTANBUL CUMARTESİ | 27 HAZİRAN 1936 İKİNCİ YIL — No. 427. 5 KURUŞ SİYASAL GÜND Umemi harpte itilâf kuvvetleri Çanakkale Boğazına as ker çıkarırken Boğazlar Konferansında aaasaneaseesasasaea —.. e. Komite projemiz üzerinde mesaisine devam ediyor Umumi içtima 6 Temmuza doğru başlıyacaktır. İngiliz murahhasının. beklediği . talimat geldi... Şansım sureti ği muhabirinden: kusüziyede gönderdi. İ Garbi Habeşistanda müstakil ELİK GAZETE Cenevre, 26 (Tan) — Habeş Im- parstoru, Eden ve Delbos bu sabah hep birlikle Cenevreye varmışlardır. Impahtor Habeş delegasionu aza- ları tarafından karşılanmıştır. Ha- beş ve İngiliz delegasionları ve Ras | Nasibuayni otelde bulunmaktadır- lar Imparatorun ismi Habeş ( delega- sionu szaları arasmda yazılmış de- dildir. Kendisi konsey toplantısında bulurimıyacaktır. Cenevre halkı oImparatora karşı İ büyük teveccüh ve muhabbet gös- İ tererek tezahürat yapmıştır. Imparator gazetecilere gu beya- natta bulunmuştur: — Milletler Cemiyetine Karşı bü- yük itimadım vardır. Eminim ki hakkımızı tanıyacaklardır. Halen, bir TArkası 3 üncüde) İtalya - Almanya İki devlet arasında askeri ittifak mı? İtalyan Dış Bakanının da yakında Berline Milletler Cemi; esnasında konferan rakılmıştır. Maamafih, bu, mesi İnkıtat demek değildir. Zira teknik komite, projenin muhtelif madde! rinin tetkikine devam edecektir. Fa. kat, bazı murahhas heyetlerin ihti - raz kaydı koydukları mühim nokta- lar üzerinde kararlar, ancak muhte- mel olarak 6 Temmuza doğru başlı. larda almabile « ite, şimdilik bir karar vermeden bütün noktaları mü» zakere eylemektedir. Karadeniz meselesi Montrö, 26 (A.A.) — Konferan. sm ilk üç gününün mesaisini hüld- sa eden Havas Ajansın diplomatik muhabiri, başlıca alâkadar devletler vaziyetinin şimdi açıkça ifade edil miş bulunduğunu kaydetmektedir. Türk projesi, Ankara ve Moskova hü kümetlerinin Karsdenizi, bu denizde sahili olmıyan devletlere kâpamak maksadiyle Boğazlardan geçme &er bestisini tahdit etmek istedikleri te. sirini katiyetle vermektedir. Litvinof, 1922-23 deki Rus dele. geleri gibi konuşmuştur. Filhakika Litvinof, girişi kapalı, ve çıkışı, sahi- K bulunan devletlere serbest olması lâzımgeldiğini söylediği Karadenizin Mususi vaziyeti gözetilmesini isteyen eski Rus ananesini müdafaa etmiş. tir. Titülesko bu noktai nazarı tama mile tasvip etmiştir. İngiliz murahhasına talimat geldi Montrö, 26 (Tan) — Boğazlar kon feransma iştirak eden Ingiliz dele - gasionunun Londra hükümetinden istemiş olduğu yeni talimat, İngiliz kabinesinin bugünkü içtimamda ka- rarlaştırılmış ve baş murahhas Sten hopa bildirilmiştir. Boğazlar kanferansı, Milletler Ce- miyeti toplantıları bittikten sonra, çalışmalarına devam edecektir. Konferans niçin Cenevre toplantılarının sonuna bırakıldı ? Montrö, 26 (A.A.) — Havas Ajan mın muhabiri bildiriyor: | Boğazlar konferansnda müzake - Yelerin ilk safhasının hitamı üzerine siyasi mahafilin sandığına göre İn - toplantıları eri geriye bi Meşhur karikatürist Kelen tarafmdür su reti mahsusada gazetemiz için yapılmıştır | İsviçre hükümeti Dış işler departmanı reisi Motta konferansı açığor Tefvik Rüştü Aras kereler vasıtasiyle İtalya ile yaklaş ma imkânları bulabilecektir. Konferans dün mesaisinin ilk kis. mumnı bitirmiştir. Bu, terakkiler elde Montrö konferansını açan Avüstral- gideceği söylenmektedir Berlin, 28 (Tan) Misafireten burada bulunan İtalyan Hava Nazırı | Valle ile General Göring, bugün, bir | anlaşma İmzalamışlardır. On sene müddetle imzalanmış olan bu anlaş- maya göre, iki memleket arasında” | ki hava seyrüseferlerine daha kuv- vet verilecek ve gidip gelme kolay» laştırılacaktır. Anlaşma bazı müzey- yel şartlar dahi ihtiva etmektedir. Askeri ittifak İ Londra, 16 (Tan) — Italyan Fi va Nazırı Valle'nin Berlin ziyareti den duyulan endişeler henüz zail ol- | mamışken İtalyan Hariciye Nazırı Ciano'nun da yakında Almanyaya gideceğine dair verilen haber, İngiliz siyasi mahafilini heyecana sevket- miştir. İtalya ile Almanya arasında bir hava paktı ve bir askeri ittifak İ yapılması ihtimallerinden bahsedil - mektedir. İngiliz sualleri Almanya çok yakında cevabını bildirecek Paris, 26 (A.A.) — Matin gazete. sine göre Hitler, dün o Almanyanin | Paris sefirini kabul etmiştir. Iyi ha» | berler almakta bulunan mahafilde do laşan şaylalara göre Alinan hüküme ti, İngiliz sualnamesine vereceği ©6- vabi pek kısa bir zaman içinde Lon- draya göndermeğe karar vermiştir. | Büyük Türk inkılâbı Başlarken Yazan: Ziya Şakir Bugün dördüncü sayfada neşretmeğe başladık. 'Bitere, Boğazlar hukkındaki mliza - (Arkası 3 üneüde) ya murahhası Brace einen esi rasında, Komü legher'in hükümetin Filistinde ser « best ve müstakil bir Yahudi milleti vücude getirmek niyetinde olup ol - iskenderyede bin kadar amele grev yapmak istedi fakat hükümet önüne geçi Zecri tedbirlerin lâğvi geri bırakıldı a aaaaaaeasaasesesaseesaz Habeş meselesi, zecri tedbirler işi şimdilik bir müddet geri bırakıldı Fransız Dış Bakanı Negüsle görüştü, yalnız Uluslar Kurumunun ıslahı Sa go. Konsey Başkanı Eden Konsey toplandı e Konseyde Habeş Başmurahhası Ras Nasiba Filistinde hâdiseler devam ediyor Tethişçiler su yollarını bozdular Kudüs şehri susuz kaldı Kudüs sokaklarında intizamı temin eden İngiliz askerleri Kudüs, 26 (A.A) Filistinde gergin vaziyet devam etmektedir Tet hişçiler Kudüse su isal eden yolları bozduklarmdan, mıştır. Filistin ne Araplara, ne Yahudilere gittir Kudüs .susuz kal « Londra, 26 (A.A.) — Avam Kama st mebuslardan Gal. madığı şeklinde sormuş olduğu bir #uale cevap veren Ormsby Gore, şöy le demiştir “— Hükümet, Filistindeki manda» snm ahkâmına ve ırkları ve millet- leri ne olursa olsun orada sâkin aha linin kâffesinin hukukunun zâmini olmak sıfatiyle kendisine terettüp eden mesuliyetlere. uygun 'olmıyan biç bir teşebbliste bulunmak tasav- vurunda değildir. Filistinin Araplara veyahut - Yahurilere alt olduğuna dair hiç bir metin .yoktur.,, — ——— Pehlivanlarımızın parlak bir zaferi Türk gençleri Almanlara karşı 7-0 galip geldiler Mersinli Ahmet vakibini tuşla yenerken (Yazısı 5 inci savfada)