1 Temmuz 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

1 Temmuz 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Başvekil İsmet İnönü dün tayyare ile İstan- buldan Ankaraya Asamble dün top- landı, Belçika başve- kili M. Van Zeland reis seçildi Sene 18 — No. 6358 — Fiatı her yerde 5 kuruş ÇARŞAMBA — 1 TEMMUZ 1936 gitti Melet! 20210 / (düre ) - 24249 (Tahrir) « 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) pa —— —— Cenevre 39 (Akşam) — Milletler Cemiyeti UYUM heyeti bugün saat on yedie toplanmıştır. Hava çok gü- zeldi, Milletler * yeti sarayına gi- akları 3 ayın balk toplanmıştı. altı bUSUKtar itibâren murah- | r başla, Fransız | M. Blum, diğ, Fransız mus “Montreux faaliyeti cumartesiye başlıyor Hariciye vekilimiz gazeteciler şerefine bir ziyafet verdi, Atatürke, başvekile Cenevre 30 (Hususi muhabirimiz- den) — Hariciye vekilimiz B. Tevfik Rüştü Aras bugün Karlton otelinde Türk gazetecileri şerefine bir ziyafet vermiştir. Ziyafette samimi hasbihaller ya- pilmiş ve relsicumur Alatürke, baş- vekil İsmet İnönüne tazim tegrafları çekilmiştir. Telefon ücreti ucuzladı Yeni tarifenin bugünden itibaren tatbik edilmesine başlandı Yeni telefon kadro ve ta; idareye gönderilmiş ve abahtan itibaren tatbikine başlanmıştır. Yeni tarifelere göre, altı aylık abö- | ne usulü ihdas edilmiştir. Bunun üc- reti 250 mükâlemeyi geçmemek şar- İlle 12,5 Jiradır. Fazla mükâleme üc- reti “beş kuruşa İnMİŞtir. Uznumi mer- kezlerde mükâleme tur, Hususi santral kullananlar 3000 mükâlemeye Kadar 160 lira verecek- | lerdir, Münzam postalar ayni bina dahi | eri dün ; Heyecanlı bir “nun otomobili göründü. İmparatorun tazim telgrafları çekildi Asamblede gürültülü bir celse Habeş imparatoru nutkuna başlarken Italyan gazetecileri ıslık çalarak nutku gürültüye boğmak istediler Imparator, Italyan tekliflerini ulusuna ihanet etmemek için şiddetle reddetti. Müzakereye bugün devam edilecek Cenevre şehrinden bir görünüş rahhaslarile birlikte olarak sant on yediye beş kala geldi, halk kendisini alkışladı ve «yaşasın Blum; diye ba- ğırdı. Tam yedide Habeş imparatoru- yanında ras Nasibu bulunuyordu. (Devami 4 üncü sahlefde) Mületler Cemiyeti nezdinde daimi murahhasımız B. Necmeddin Sadak da akşam, murahhaslık binasında Türk ve ecnebi gazetecilere bir çay ziyafeti vermiştir. Hariciye vekilimiz burada konuş- malara devam etmektedir. Montreux faaliyetinin cumartesiye başlaması çok muhtemeldir. K.D. linde 5, haricinde 50 metreye kadar 15 ra, bir oda içinde nakil 2, bir | odadan diğerine nakil 3, bir kaf da- hilinde nakil 4, bir kattan diğerleri- ne nakil 6, yeni adrese geçmek için | 15 lira, fakat yüz metreden daha uzak İ yerlere ayrıca beher elli metre için 4 | lira, ünvan tebdili 2 lira, başkasına | İ devir 10 lira, sigorta 40 kuruştur. İs- tanbul hududu haricinde telefon al- mak isteynler her 50 metre için 5 | lira vereceklerdir. | (Devamı dördüncü sahifede) | konsolsluk erkânı Negüs, nutkunu söyledi Nutka, ıslıklarla mani olmak istiyen Italyan gazetecileri polisle dışarı çıkarıldı Cenevre 30 (Hususi muhabi- rimizden — Milletler Cemiyeti umumi heyetinin bugünkü mü- zakeresinde Habeş imparatoru Âma- ri lisanile bir nutuk irad etmiştir. İmparator nulkuna başlarken müzakeratı takip etmek için top- lantıda hazır bulunan İtsiyan gazetecileri ıslık çalmak suretile nufka mâni olmak istemişlerdir, İtalyan guzetecilerin bu hare- keti herkes üzerinde çok fena bir tesir uyandırmıştır. İşe polis müdahale etmiş ve İtulyan gaze- tecileri Zorla salondan dışarıya çikarılmışlardır. Delegeler, diğer devlet gazete- cileri ve seyirciler Negüsü çok alkışlamışlardır,. K.D. Italyan âyan reisi geldi 'Gazetecilere, istirahat için seyahat ettiğini söyledi İtalyan âyan meclisi relsi sinyor Federzoni, retikası ve İki çocuğu ile dün akşam Kirinale vapurile şehri” mize gelmiştir. an reisi, Galata rıhtımın- da İtalya sefiri M. Gi selaret ve ile İtalyan Kolonisi mıştı?, M. Federboni otomobille doğ- ruca Tarabyadaki yazlık İlalyan se- İ faret binasına gitm aşk macerası Esad Mahmud Karakurdun AKŞAM için yazdığı bu güzel romanın. neşri- ne iki ÜÇ güne kadar başlıyoruz. Sinyor Federzoni, kendisini kâr. şılayan gazetecilere sırf istiraht mak- sağile İstan geldiğini ve cuma günü ayni vapurla avdet edeceğini söylemiştir. Türk Dağcılık klübünde -AKŞAM i TENİS TURNUVASI Italya, Malta civarındaki bir adayı tahkim ediyor Akdenizin şark ve garp havzaları arasındaki yegâne derin kanala bu ada hâkimdir Moming Post gazetesi Malta civarındaki Pantelloria adasının İtalya ta- rafından tahkim edilmekte olduğunu yazıyor. Bu gazete diyor ki: İlalya Pantelloria adasını tahkim ediyor. Şimdiden tahkimat epiyce iler. lemiştir. Maltanın 160 mil şimali şarkisinde bulunan Pantelloria volkanik bir adadır. Bunun uzunluğu Maltanın üçte ikisi ve genişliği yarısı kadardır. Siçilya ile Pi arasındaki derin $u kanalının tam ortasında bulunan Pantellorlanın sevkulceyş cihetinden büyük ehemmiyeti vardır. Akdenizin şark ve garp havzaları arasındaki yeğâne derin kanala bu ada hâkimdir. Pantelloria Afrika sahilinden 50 mil ve siçilyadan 80 mil uzaktadır. Bu ada tahkim edilip bir üssü bahri haline getirildiği takdirde Akdenizin iki havzasmı birbirinden ayırmağa çok yardım edecektir. Başvekil dün Ankaraya hareket etti Dahiliye vekili dün Izmirden geldi bugün Trakyaya gitmesi muhtemel Başvekil tayyareye binmezden evvel Atatürke veda ederken Reisicumur Atatürk dün refakat- | Atatürke veda etmiş ve kendisini uğur. lerinde başvekil İsmet İnönü olduğu zevatın ellerini sık- halde saat on beş buçuğa doğru F'lor- yadaki köşklerinden otomobille ha- reket buyurmuşlar ve Yeşilköydeki tayyare meydanını teşrif etmişlerdir. Bâşvekilimiz, hava yolları idaresinin yolcu tayyaresine binmeden evvel lamğa gelen mıştır. Atatürk, İdmet İnönünün bindiği tayyare gözden uzaklaşıncaya kadar tayyare meydanında kalmış ve sonra (Devamı 4 üncü sahifede) an run a a rt m Plâjda: — Keşke takvimi getirsevdik!..