11 Temmuz 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

11 Temmuz 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Akdenizdeki İngiliz Atlantik filosu hare- TAYYARE PIYANGOSU Kazanan numaraları beşinci ket etmeğe başladı, sahifemizde okuyunuz KŞAM CUMARTESİ — 11 TEMMUZ 1936 Sene 18 — No, 6368 — Fiatı her yerde 5 kuruş ; t Boğazlar Telefon: 24240 (İdare) « 24249 (Tahrir) 24048 (Matbaz) » 20113 (Klişe) tahkim edilecektir Çünkü Boğazlar tahkim edilmedikçe Âkdeniz anlaşmasına imkân yok Fransız baş murahhası da Parise gidiyor vazıyet pazartesi günü belli olacak İngiltere Alman tehlike- sini Italyan tehlikesinden daha büyük görüyor Akdenizdeki ana vatan filosunun şimali denizine çekilmesine sebep budur iş. Atina 10 (AA) — Ansdolü Ajansı- Tın büsusi mubabiri bildiriyor:: Kati- merini gazetesi Yunanistan efkârına tercüman olarak yazdığı makalede ©- cümle diyor ki: > Bütün müşkülâte rağmen Boğaz ların tahikimi neticelenecektir. Boğaz- lar tahkim edilmezse Akdeniz anlaş- masının pratik kıymeti olmiyacaktır. Türkiyenin teklifleri Akdenizde umu- mi emniyetin tahakkukuna fırsat vers miştir. Boğazlar meselesinin halinden sonra İtalyalı veya İtalyasız anlaşma tahakkuk edecektir. Şüphe etmemeli- dir ki Akdeniz anlaşması ancak Be- si e. Montreux konferansı toplantı"halinde gazlar İşinin hallinden Sonra temin edilebilir. Ve bu sayede Avrupanın en nazik meselesi halledilmiş olur. KONFERANSTA İNTİZAR DEV Montreux 10 — Bugün Montröuxde umumi toplantı yapılmamış, murah- haslar aralarında hususi surette gör rüşmüşlerdir. İngiliz baş murahhası Lord Stanley, Fransız baş murahhasr M. Boncour ile uzun müddet görüş- müştür, İhtilâflı noktalar Hakkında henüz anlaşma (Olamamiştır. Murahhas- Tarın ekserisi hükümetlerinden tali- mat beklemektedirler, İngiliz heyetin- Dün akşam Beyoğlunda bir mobilya fabrikası yandı Bir itfaiye neferi yıkılan duvarın altında kalarak öldü Yukarıda yanan bi inanın ateş söndürüldükten sonraki9iinli, aşağıda Tepebaşı caddesinde, Kallavi sokağı medhalinde toplanân halk (Yazısı İkinci sahifemizdedir.) den M. Rendell bugün Londraya git- miştir, Konferansın vaziyeti ve anlaş- ma olâmıyan noktalar hakkında İngi- liz hükümet erkânına malümüt vere- cek ve talimat aldıktan sonra Pnzar- tesi günü Montreuxye dönecektir. Fransız baş murahhası M. Paul Boncour da Parise gitmeğe karar ver- miştir, M, Boncour Pazartesi sabahı Montreuxye dönecektir, Konferans pazartesi günü umumi toplantı yapacaktır, Veziyetin alaca- ğı şekil o toplantıda belli olacaktır. (Devamı 7 nci sahifede) Akdeniz misakı İngiltere ile Türkiye Yugoslavya, Yunanistan arasındaki anlaşma baki kalacakmış Paris 10 — Havas ajansınm bir tebliğine göre Habeş meselesi çıktık- tan sonra Akdenizin emniyeti için İn- giltere, Fransa, Türkiye, Yugoslavya, ve Yunanistan arasındı yapılan anlaş- mâ feshedilmekle beraber İngiltere ile Türkiye, Yugoslavya ve Yunanis- tan arasındaki anlaşma baki kalacak- tır. Ingiliz filosu Bir kısım gemiler hemen Akdenizden hareket ediyorlar Londra 10 (A.A) — Akdenizdeki fazla kuvvetlerin geri çektirilmesi hak- kındaki karar derhal tatbik edilecektir. #Nenuder» ve «Cornwalda adlı kruva- zörler bugünden İngiltereye harekeş ede- ceklerdir. Bundan sonm aşağıdaki harp gemileri de sıra ile İngiliz sularına iltihak edeceklerdir... Avustralya O kruyazörü «Sidney, Suney, Açhilles Ajax ve New. Zecland kruvazörleri ile dört denizaltı gemisi ve dört desiroyer. Londra 10 (A.A.) — Havas ajansın- dan: Siyasi mâhafil, -amirallık dnire- sinin anavatan filosunu Akdenizden çekmek kararını, hali hazırda Alman tehlikesinin İtalyan tehlikesinden da- ha büyük olduğunu kabul edilmiş ol- duğu suretinde tefsir etmektedirler. Bu vaziyet, tabiatile Akdenize gön- derilmiş olan cüz'ü tamların Şimal denizine getirilmelerini icab etmekte- dir, ayni mahafil, bu kararın ani süret- te verilmiş olmasının sebebi İngiltere- | nin İtalya tarafından bugünlerde İn: İ giltereye bir nota vererek anavatan | filosu Akdenizderi çekilmedikçe ve İn- giltere Akdenize aid karşılıkı yar- dım itilâflarını #feshetmedikçe İtalya- nin Montreux ve Brtliksel konferansla- ran iştirakten kati surette imtina edeceğini bildirmeşinden endişeye düş- müş olması olduğunu ilâve etmektedir. İTALYA TRABLUSTAKİ KUVVET» LERİNİ GERİ ÇEKECEK Roma 10 (A.A.) — Havas ajansı muhabirinden: Siyasi mahafil, İngil- terenin anavatan filosunu Akdenizden çekmeğe karar vermiş olmasını mem- nuniyetle karşılamaktadır. Bu mahs- #1, İtalyanın beynelmilel vaziyetin ay- dınlanması için zecri tedbirleri andı- ran bütün tedbirlerin geri alınması lâzım olduğu iddiasını daima ileri sür- müş bulunduğunu ilâve etmektedir. Resmi Roma. mahafili, İtalyan siya- Alman politikası değişiyor mu? İngilterenin suallerine Paris 10 — Berlinden gelen ha- berlere göre Alman politikasında bir değişiklik başlamıştır. M Hitler, hariciye nazırı M, Neuratin bulunduğu sayfiyeye çağırmıştır. Almanyanın İngiliz suallerine ce- vap vereceği anlaşılmaktadır. Diğer taraftan İlalya, eski na- zırlardan kont “Volpiyi Berline göndermiştir. Kont Volpi, Alman iktisad nazırı ve Alman bankası müdürü ML Şaht ile görüşmüştür. setinin istikbalde ne suretle inkişaf edeceği hakkında beyanatta bulun- maktan imtina etmektedir. Bazı nikbin mahafi, İtalyanın ya- kında Libyadaki kuvvetlerini geri ça- gıracağını beyan etmektedirler, FRANSIZ GAZETELERİ NE DİYORLAR Paris 10 (A.A.) — İngilterenin ana- vatan filosunu Akdenizden çekmek (Devamı 7 nci sahifede) AN ar Emprime örnekleri: 1 TEniprime, bu yaz kadınlar arasında pek moda olan bir kumaş- tır. Bu rağbeti gözönüne alarak, muhtelif yaş ve karakterdeki bayanlar için bir emprime örnekleri serisi hazırladık. neşredeceğiz.) Sıra ile Zayıflık meraklısı kadınlar için!... (Siyah zemin üzerine sarı desen!)