2 Ağustos 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

2 Ağustos 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

T İspanya işleri için alâkadar Akdeniz devletleri arasında bir konferans akde- dilmesi düşünülüyor. Yunanistan tersa- nesinde bir infilâk oldu, bunun bir sui- kasd eseri olduğun- dan şüphe ediliyor. mini ——— oz — — — am Sene 18 — No, 6390 — Fiztı her yerde 5 kuruş PAZAR — 2 AĞUSTOS 1936 ——— m m m ğa Telefon: 24240 (İdare) « 720 (Tahrir) » 24248 (Matbaa) « 20113 (Klişe) Gİğ Asiler zaif bir muka- Venedik civarında vemete uğruyorlar | Jizli konierans M. Mussolini, Şuşnig ve Alman ricali gizli bir mülâkat yaptılar Paris 1 — Matin gazetesinin Ve- nedikten vukubulan istihbaratına göre İtalyan hükümetinin şiddetli tekziplerine rağmen İtalya, Almanya ve Avusturya arasında Son günler- do yapılacağı bildirilen konferans bugün ya Venedikte yahut Bolognde vukubulmuştur, Maddi emmareler, ve polisin al dığı sıkı tedbirler bunu isbat ediyor. Avusturya başvekili M. Şuşmig İtal- yan toprağında bulunuyor. Alâkadar- ların bu mülâkatı gizli tutmak hu- susundaki gayretleri, bir defa daha boşa gitmiştir. Görüşülen meseleler hakkında mut- lâk bir ketumiyet muhafaza edili- yor. Evvelee Roma ile Viyana ara- sında M. Mussolininin Grado plâ- jJına giderek AM. Şuşniğe Romagne şa- tosunda kendisine yaplığı ziyareti iade etmesi kararlaştırıldı, Fakat iki hükümet âzami ketumiyet muhafaza etmek istedikleri için mülâkat yeri- ni değiştirmişlerdir. Dün M. Şuşnig, çocuğu ile müreb- Italyanın âsilere açıkça yardım etmesi Fransada ve bitaraf mahafilde heyecan uyandırıyor Âsilerin Fastan İspanyaya imdad kuvvetleri göndermelerine mani olmak için Tancada bekleyen hükümete sadık tahtelbahirler Paris 1 — Paris - Soir gazetesinin | o Komünist milisler işgal ettikleri Âsilerin karargâhundaki muhabiri | mevzileri ilk töp ateşi üzerine boşalt- biyesini Viyana ekspresine bindirmek hin bildirdiğine göre, general mışlardır, için Gradodan Triyesteye gitmiş, bir Molanın OMadrid üzerine O yürü- Ayni gazetelere göre hükümet an- | kaç dakika sonra kendisi de Venedi- mekte olan kuvvetleri, pek zayif bir Mukavemete uğramışlardır, Berlin olimpiyadı dün merasimle açıldı Şehir muhteşem surette donandı, me- Şale şehre girince kilise çanları çalındı, müsabakalara bugün başlanıyor ğe hareket etmiştir. Bütün güzer- gühta polis kuvvetleri, treni nezaret ve muhafaza altında bulunduruyor. Venedikten sonra M. Şuşniğin izleri kaybolmuştur. Bu gizli görüşemelere Almanyanın iştirâkine gelince Matin gazetesi, Tes- mİ mahiyeti haiz Alman olomobille- lerin İtalyan hududunu geçerek bü- tün süratlerile merkezi İtalyaya doğ- ru yollarına devam ettiklerini teyid ediyor, (Devami 4 ncü sahifede) | Yunan tersanesin- Barut deposunun kasten patlatıldığından şüphe ediliyor —— — Afina 1 — Dün bir adacıktaki ba- Tut deposu infilâk etmiş ve bu infi- lâktan sonra Salamindeki Yunan tersanesinde de yangın çıkmıştır. Patlayan barutlar 15 milyon drah- Mİ kıymetindedir. Hükümet infilâk ve yangın sebeplerini meydana çi- karmak için sıkı tahkikat yapılması- ni emreylemiştir. Yunan bâşvekil M. Metaksas, in- filâktan masun kalan barutlarda ya- | pılan tetkikai neticesinde infilâk haklı gösterecek kimyevi bir bozuk- luğa tesadüf edilmediğini, bu itibar. ia infilâkm bir sulkast heticesi ol duğu hakkındaki şüphelerin kuyvet- lenmekte olduğunu beyan eylemiştir. Olimpiyad münasebetile Berlinde tevkalâde donanmış bir cadde lığının önünde parlak bir surette yapılmıştır. (Devamı 4 ncü sahifedeJ Berlin 1 (Akşam) — On birinci Hümpiyadın açılış töreni bugün yüz binlere baliğ olan bir seyirci kalaba- de şüpheli infilâk ri tasdik eden Millet Meclisinin tarihi celsesinden üç enslantane: Sağda ve solda Vekiller heyeti ile mebuslar Başvekilin tarihi nutkunu, ortağa Başvekil tere ter muhtelif hatiblerin hitabelerini dinliyorlar Valinin gazetemize beyanatı 40 günlük şenliklere bugün başlanıyor İstanbulu seyyah merkezi yapmak için iç turizme ehemmiyet verilecek Boğaziçinde beynelmilel yüzme yarışları, suni yangın tecrübeleri yapılacak, fotoğraf, halı sergileri açılacak 40 günlük festival eğlencelerine bugün Veliefendi çayırında büyük at Fakat bunu tertip eden komitenin relsi olan iktisat vekili B. Celâl Ba- yarın Ankaradan gelmesi geciktiği için deniz yarışları 9 ağustosa bırakıl mıştır. Bu seneki festival programı çok zengindir. VALİNİN BEYANATI Vali ve parti başkanı B, Muhiddin Üstündağ bu münasebetle dün ken- dislle görüşen gazetecilere şu beya- natta bulunmuştur; — Turizm cemiyetinin harp &0- nundanberi okazandığı ehemmiyet | malâdür. Turizm de bir medeni yet davası olmuş, milletler bu saha- dada birbirlerile boy ölçüşmeğe kal- kışmışlardır, (Devamı 5 inci sahifede) İstanbul valisi B. Muhiddin Üstündağ Lam Yeni Türkiyeden ayrılan seyyahlar; Z . ii, v Ğ EE ae kile — Unutturma, memlekete döner dönmez ilk işimiz, Piyer Latinin kitaplarını yakmak olsün!..