3 Ağustos 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

3 Ağustos 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Dün sıcaklık 36 de- receye kadar çıktı, sıcaktan bayılanlar Habeşistanda Des- sie önünde yeni mu- harebeler olduğu bil- diriliyor. — — — a e — Sene 18 — No. 6391 — Fiatı ber yerde 5 kuruş —— Almanya yardım ed PAZARTESİ — 3 AĞUSTOS 1956 Telefon: 24240 (İdırs) - 24249 ( Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) RR iyor mu? Fasta âsilerin elinde üç Alman tayyaresi bulunmakta imiş Hükümet kuvvetleri Saragos civarında bazı mev- kileri ele fi Kükelkğe ae geçirdi. Her tarafta harp devam ediyor Da ama varma Nİ Ve Hükümet kuvvetlerine teslim olan âsilerden bir kısmı Paris 2 — İspanyada şiddetli muha- Tebeler devam ediyor. Fakat vaziyetin hükümet kuvvetleri için müsald bir safhada olduğu anlaşılmaktadır, Âsi- lerin eline geçtiği söylenen Valâns şehri k hükümete her türlü yar- dımda bulun ır. Bu liman vası- tasile Madride mühim mikdarda yi- Yecek gönderilmiştir. Diğer taraftan Valânstan on bin ik bir kuvvet Madride gelmiştir. Bunlar Asilere kar- Şi gönderileceklerdir. Hükümet kuvvetleri Saragos civa- rında bazı mevkileri ele geçirmiştir. Diğer taraftan Balear adasında Kap- tera müstahkem şehri de hükümet imi tarafından işgal edilmiş- NERAL FRANKONUN PLÂNI Paris 2 — Madirdden gelen haber- lere göre âsilerin reisi general Franko Spanyol Fasında yerlilerden asker toplamağa çalışıyor. Bu askerlerin tayyarelerle İspanyaya nakli düşünül- mektedir, Fakat âsilerin elinde az tay- yare bulunduğundan bu işin kolaylık- la yapılamıyacağı anlaşılıyor. Havas muhabiri İspanyol Fasında Tetuan şehri tayyare meydanında üç Alman tayyaresi görmüştür. Han- garlarda başka Alman tayyaresi olup olmadığı malüm değildir. MECLİS REİSİNİN NUTKU Diadrid 2 — Meclis reisi M, Marti- nez Barlo Valâns şehri radyosunda söylediği bir nutukta demiştir ki: «İsyan ne Marksizme, ne şünâ buna, karşıdır. Hükümete, demokrasiye kar- İ sıdır. İspanyayı temsil eden yalnız İ Madriddeki hükümet ve serbestçe 50- çilmiş olan meclistir. Diğer memleket İ ler bu mücadelede bitaraf kalmalıdır- Jar.» DÜŞEN İTALYAN TAYYARELERİ Paris 2 — General Frankonun er- kânıharbiye reisi binbaşı Armada «İtal- Serbest güreş takımımız dünkü maçlarda yenildi Takımımız acemiliğine kurban gitti, bu sabah Büyük Mustafa ve Çoban Mehmet güreşiyorlar Berlin 2 (Sureti mahsusada giden, #rkadaşımızdan) — Berlin olimpiya- güreş müsabakalarına Doyçland Olde başlanmıştır. Bugün yapılan müsabakalar serbest | Büreşlerdi. Maalesef, bugün güreşçi- timiz, girdikleri dört serbest güreş Müsabakasının dördünde de mağlüp Wdular. Müsabakalar 56,61, 66, 72 kilotuk kategorilere aitli. Müsabaka- Arın tafsilatını bildiriyorum: İLERİMİZ NASIL YENİLDİ? ia Ahmed, Alman Serbst eşti, daha ilk dakikada Almanın © faik olduğu görülüyordu. ı altıncı dakikada Alman, medi tuşla tendi SI kiloda Yaşar, Kaytaştı, Yaşar da Macar Trup ile hasmının hak- | > gelemedi, fakat Ahmed gibi Basma da kolaylıkla yenilmedi ve ee mukavemet gösterd E neticede Yaşar da 13 dakika 20 sani yede sırtı yere gelmek suretile mağ- düp oldu. Öğleden sonra gene Doyçland Hok- de serbest güreş müsabakalarına de- vam eğildi. 66 kiloda Sadık, Amerikalı Starung ile karşılaştı. Bu güreş çok çetin ve zorlu oldu. Sadık, tuşla yenilmemeğe çok dikkat etti ve bu tabiyesinde mu- vaffak oldu. Fakat Amerikalı daha iyi | ve daha teknik güreştiğinden puvan hesabile galib sayıldı. 72 kiloda sl İ Fransız Jül Şerm kar ! ralı Hüseyin de bu mi hesabile yenildi, Bugün yaptığımız dört serbest gü- reşte yenilmemizin sebebi, güreşçile- | rimizin serbest güreş tekniğini bilme- melerinin ve tekniğe ancak kuvvetle Devan ahifede yan tayyareleri Fastaki İtalyan teba- aşını almak üzere Fasa geliyorlardı. Bize yardım mevzuubahis değildir; demiştir. Düşen tayyaredeki dörl İtalyanın cenaze merasimi bugün Ucdada yapıl- mıştır, Mevkuf altı İtalyan tayyare- cinin cenaze merasiminde bulunmala- rına müsaade edilmiştir. İTALYANIN FASTA EMELLERİ YOKMUŞ Roma 2 — Giornale ö'İtalia gnze- tesi, İtalyanın İspanyol Fası üzerinde emeller beslediğine dair ecnebi gaze- telerde, bilhassa İngiliz gazetelerinde çıkan haberlere şiddetle hücum ede- rek diyor ki: «Habeşistanı ele geçirdikten sonra İtalyanın müstemleke isteği kalma" mıştır. Bunun için İspanyol Fasında emelleri olduğunu ve âsilere yardım ettiğini iddia etmek boş şeydir.» (Devamı onuncu sahifede) Dinarlı Londosa 57 dakiada yenildi ! —— | Mülâyim de bir Yunanlı İpehlivan la berabere kaldı Atina 2 (Akşam) — Dinarlı Meh- met - Cim Londoş güreş müsabakası, bugün 60000 küsür seyirci önünde Atina stadyumunda yapıldı. Müsabaka çok zorlu ve heyecanlı oldu. Büyük müsabakadan evvel Mülâyim, Yunan- Mh Maksos ile güreşti ve berabere kaldı. Bundan sonra Din.rlı - Londos müsa- bakası başladı. İlk dakikalarda Dinor- li çok galip güreşti ve 'ki defa, Londo- Su belinden kavrıyarak yere yuvarladı. Cim Londos, fevkalâde kuvvet ve çe- vikliği sayesinde, iki defasında da bu tehlikeli vaziyetlerden kurtularak ta- Brruza geçti, Bir aralık iki güreşçi, yumruk taa- Lisine de başladılar. Fakat hakem mü- dahale ederek müsabakanın boks ma- çına dönmesine mani oldu S7 inci dakikada Londos Tayyare oyununu tatbik etti ve Dinarlıyı, elle- | Yile yukarı kaldırarak birkaç defa ba- şının üstünde çevirdikten sonra se- yircilerin çılgın alkışları arasında sırtını yere getirdi. Halk, ringe hücum ederek Cim Lon- dosu elleri üstünde taşımış ve O su- retle stad karmıştır. - Paris 2 (Aksam) — simi başladığından Habeşistanda çe- teler faaliyete geçmişlerdir. "Tayya- reler her zaman uçamadıkları için çetelerin hareketlerini takip etmek kabil olamıyor. Londradan gelen haberlere göre Habeş çeteleri Adis Ababaya taarruz- da bulunmuşlardır. Ras Seyyum Des- sle şehrine hücum ederek burasını Zaptetmiştir. Maamafih İtalyan ma- hafi bu haberin doğru olmadığını söylemektedir. Roma 2 (A.A.) Dessienin istirdat edilmiş olduğu haberi kati surette tekzip edilmektedir. Resmi mahafil, doğu Afrikasında- ki vaziyetin normal olduğunu ilâve eylemekteğir, NECAŞİ «SONUNA KADAR HARB EDECEĞİM» DİYOR Londra 2 (A.A.) — Sunday Chro- nicle gazetesi muhabirine beyanatta bulunan Necaşi, demiştir ki: «Memleketimin istiklâli mücadele» sini katiyen terk edecek değilim. Ce- nevrede bir istikraz akdine muvaf- fak olamadım. Fakat başka tarafta gımı ümit ediyorum. Bu maksatla burada bir komite vücuda getirilmiş- İstanbul dün sıcaktan yandı, kav- ruldu, Hararet daha sabahtan ta- hammül edilemiyecek hâlde idi, öğ- leye doğru bir kat daha arttı. mometre 36 dereceye kadar çıktı. 36 derece İsatnbulda nadir görü- Yağmur mev- | | künetini muhafaza etm Ter. | lür sıcaktır. Dün sokaklar üdeta | bir fırmın içini andırıyordu. Hava | almak için açılan pencerelerden içe- riye serin hava değil, sıcaklık giri- yordu. Hele güneşe bakan yerler otu- rulamıyacak halde idi. z Sıcaklık ve tatil günü dolayısile Ras Seyyum Dessie , şehrini zabtetmiş Habeş çetelerinin Adis Ababaya yeniden taarruzda bulundukları bildiriliyor ve şimdiye kadar elde edilmiş olan neticeler, ümit verecek mahiyet tedir, Bundan böyle Habeşistanın cenu- bu garbisindeki kuvvetlerimizin yi- yecek, içecek, silâh ve mühimmat ih- tiyaçları geniş mikyasta temin edil- miştir. Benim vazifem, askerlerimin yanibaşmda son bir mücadeleye atık maktır, Her halde ecnebi bir toprak- ta ölecek değilim.» Roma 2 — Adis Abnbadan bildiril. diğine göre Habeş yağmacı çeteleri Adis Ababanın cenubundaki ormanda bulunan müfrexelerimize hücum et- mişlerdir. Bir çarpışmadan sonra müf- rezeler tard edilmiştir. Şehir halkı sil- tir, ADİS ABABAYA GİDE Li Adis Ababa 1 — Buraya 300 İtal- yan işçisi gelmiştir. Bunlar Adis Ababada inşaat işlerinde kullanıla» Caklardır. MUSAVVADAKİ İNFİLÂK Paris 1 Eritreonin omer- kezi olan Musavvada bir mühim- mat deposunda vukubulan O infilâk mühim zararlara sebep olmuştur. bir istikraz akdine muvaffak olaca- | İtalya hükümeti infilâkın sıcakların şiddetinden ileri geldiğini bildirmek- tedir. Sıcaklık 36 dereceye çıktı ———— Istanbul sokakları dün bir fırının içini andırıyordu leri, vapurlar mütemadiyen yolcu ta- şımışlardır. Bir çok kimseler de mo- törlerle bütün gün deniz üzerinde gezmişlerdir. Akşam yedide termometre 30 de- | receye inmiş, hava bir parça serinle- miştir. Gece sıcaklık 26 - 27 derece idi. Hava gündüz lodosken akşama doğru poyrazlamıştır. , SICAKTAN BAYILANLAR Dün şiddetli sıcak yüzünden bâyı- lanlar olmuştur. Bunlar, başlarına 50- dün şehir halkımın yarısı plâjlara, se- | SUK SU dökülerek ve gölge yerlere rin yerlere koşmuştur. Florya tren- (Devamı onuncu sahifede) a AŞ — Geçenlerde çürüğe çıkan Gül Cemal vapuru değil mi bü?.. * — 'Tavvan salan mam >