21 Eylül 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

21 Eylül 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

— rn Mae en rn aa ANNAN Bugün sahife Sene 19 — No. 6440 — Fiatı ker yerde 5 kuruş Fransız başvekili, M. Hitlerin teklifine “ hayır,, diye cevap verdi M. Blum ile Ingiliz hariciye nazırı arasında mühim bir g Londra gazeteleri & M. Blum Paris 20 (Akşam) — İngiltere ha- Ticiye nazır, M. Eden bugün Londra- dan Parise gelmiştir. M. Eden Fran- Sız başvekili M. Blumu (ziyaretle üzün müdi görüşmüştür. Bu mü- lâkatta günün siyasi meseleleri göz den geçirilmiştir. Bu meselelerde > İle İngiltere arasında büyük bir fikir birliği olduğu görülmüştür. AL Eden Cenevreye hareket et- Miştir. Milletler Cemiyeti asamble- Sinir yarın yapacağı toplantıda bu- Vumacaktır, Londra 20 (Akşam) — İngiliz ga- zeteleri ML. Blumun son nutku hak- Cemiyetiakvamın prestijini yeniden kurmak lâzımdır “diyorlar Lehistan Milletler cemi- yeti paktında yapılacak değişiklik müzakeresinin geri bırakılmasını istedi kında uzun makaleler neşrediyorlar, Gazeteler bu nutku muvafık bulmak- ta ve M. Blumun nutkunun M. Hit- ler taratından yapılan"teklife «hayır» diyen bir cevap olduğunu söylemekte- dir. SUNDAY TİMESİN MAKALESİ Londra 204 (Akşam) — Bugün çi- kan Sunday Times gazetesi yazdığı bir makalede diyor ki: «Son zamanlarda Milletler Cemiye- tinin perestiji çok sarsılmıştı. Bu müessese âdeta işe yaramaz ve lü- zumsuz telâkki edilmeğe başlanmış- tır, Bu düşünceyi değiştirmek, Mil letler Cemiyetinin perestijini kurtar- mak lâzımdır. Bu hususta İngiltere Kömür depolarının yeri henüz kararlaşmış değil Istanbul limanı hakkında kati karar verilmedikçe .kömür depoları hakkında bir şey söylenemez Bugünkü limandan bir görünüş İstanbul Umanında kömür depola- rın nerede kurulması lâzım geldiği tirafında münakaşalar devam ediyor. Bu meseleyi tetkik etmek ve depoların nerede tesisi muvafık olacağını karar- laştırmak üzere iktisat vekâleti, li- Man umum müdürlüğü ve belediye tarârından tayin edilen heyetler muh- telif yerlerde tedkikler yapmışlar ve raporlarını vermişlerdi. Son. günlerde bu mesele yeni bir | safhaya girmiştir. Limanlar ve rıih- tımlar umum müdürlüğü, depoların Kuruçeşmede kalması lâzım geldiği- ne karar vermiş ve bu münasebetle bir proje hazirlıyarak iktisat veğlef ne göndermiştir. Projeye nazaran de- (Devamı 4 üneli sahifede) -. . . (“Senin av köpeğin Ma bir işe yaramaz, Bu sözleri işiden avcı .. : karşısındakini yere serdi Balıkesir 20 — Burada bir av köpe- ği yüzünden cinayet çıkmıştır. Susur- lukta Hasan isminde bir adam avdan dönerken İslâm adında bir tanıdığına raslamıştır. İslâm: ve — Bu senin av köpeğin bir işe Yüra- MAZ. Deyince zaten avdan eli boş döndü- gü için canı sıkılmış olan Hasan fena hâlde kızınış, çiftesini kaldırarak İslğ- ma ateş etmiştir. İslâm derhal ölmüş- tür. Hasan yakalanmıştır. örüşme yapıldı PAZARTESİ — 21 EYLÜL 1935 M. Eden ile Fransa arasında fikir birliği vardır. İngütere, Fransa ve Sovyet Rusya Milletler Cemiyetine bağlı üç büyük devlettir. Bu üç devlet, diğer devlet- lerle birlikte Milletler Cemiyetint kuy«- vetlendirebilir.» LEHİSTANIN BİR NOTASI * Cenevre 19 — Leh hariciye nazım M. Bek Milletler Cemiyeti umumi kâtipliğine bir nota vermiştir. Nota- da Milletler Cemiyeti paktında yapı- lacak wlahatın müzakeresinin geri bırakılması isteniyor. Lehistan bü- günü bu müzakere için münasip gör- memektedir. Moskovadaki sporcularımız Halkevleri bisiklet takımı 9 puvanla birinci geldi Moskova 20 (A.A) — Anadolu ajansı hususi muhabiri bildiriyor; Halkevleri bisiklet takımı ile Sovyet takımı arasında 100 kilometrelik bi- siklet yarışı bugün saat 11 den itiba- ren Moskovadan 21 kilometre uzakta bir mevkiden başlıyarak Leningrad yolu üzerinde gidib gelme"suretile ya- Pıldı, Hasıl olan anlaşma üzerine ya- rış ekib tarzında Yapılıyor ve her İki tarafdan dörder kişi yanşa (istirak ediyordu. Yarış 50 kilometre gitme ve 50 ki- Jometre gelme olarak mükemmel as- faltlı bir cadde üzerinde yapılıyordu. Tarafımızdan hskem ölarak güreş federasyonu reisi Ahmed Fetgeri bu- lunuyordu. Kafile reisi de diğer bir otomobilde yarışı takib ediyordu. Türk ekibi evvelki yarıslardaki ha- rekel Larzını aynen tatbik etse hiç bir Rus koşucusunun kendisini takib ede- miyeceğini bu yarış pek âlâ göstermiş- tir. Yarışm 25 inci dakikasında bir nefes darlığına uğrayan Eyüp çekil. meğe mecbur olduğu için geri kalan yedi koşucu arka arkaya beraber git- tiler kendini yormamak fikri ile hiç (Devamı 4 üncü sahifede) l Bugünkü spor sahifemizde Dünkü Melih - Teodoreski maçı Tenis müsabakaları Atletizm şampiyonası Fenerbahçelilirin İzmit seyahati yazılarını bulacaksınız. Bugün sahife Telefon: 24249 (İdare) - 24249 (Tahrir) « 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Türkiye ile İngiltere arasında yeni bir anlaşma yapılacakmış Halyan gazeteleri başvekilimizin Londra seyahatile çok meşgul oluyor Başvekil. İsmet İnönünün yakında Londraya gideceğini yazmıştık. İtal- yan gağeteleri bu seyahatten maksat Türkiye ile İngütere arasında askeri bir iş birliği yapmak olduğunu söylü- yorlar. Bu gazetelere göre başvekile hari- ciye, maliye vekilleri, büyük erkânı harbiye reisi, deniz ve hava müsteşar- İarile mütehassıslar refakat edecek- lerdir. “Londrada boğazların tahkimi ve Türk filosunun kuvvetlendirilmesi mizin Atinayı ziyaretil oluyorlar. Glornale d'İtalir bu iin, İngiltere kralınm Türkiye reisi- | cumhurile yaptığı mülâkatla alâkası | olduğunu söylüyor. Bu güzele diyor ki; | «Şimdiki Yunan diktatörü general Metaksas faşist İtalyanın bü; dos- tu ve hürmetkân olmakla Tevjik Rüştü Arasın seyahatinin nasıl bir gaye takib etliği ayandır. Sanksi- yonlar zamaninda İngülerenin reh- | berliği altında ve İtalya aleyhinde | teşkil edilen Akdeniz ittijakı artık fii- len mevcud değildir, fakat son hâ- diseler İngiliz diplomasisinin, renin Akdeniz politikasında bir vasıta halini alacak olan bu iti jakı tazelemeğe çalışacağını göster. mektedir. Londradan gelen haberlere göre | Londrada Boğazların tahkimi husu- | sunda da müzakereler yapılacaktır. | Diplomatlar gayet sarih düşünceler saikile Boğazların tahkimi işinin İn- giliz endüstrisine bırakılmasını temi- ne çalışmaktadırlar. Türk diplomasi- ! sinin Boğazların tahkimi vazifesini Almanlara terkettiği hakkında vakti- le dolaşmış olan haberler doğru de- ğüdir.» vü Iran - Irak ihtilâfı Cenevre 19 (A.A.) — Milletler Ce- miyeti konseyi, dünkü celssinde, iran ve Irak hükümetlerinin talebi üzerinde, bu iki memleket arasında- | ki ihtilâf meselesini, konsey tuza» mesinden çıkarmışlır. Mezkür ihtilâr halledilmiş bulun- maktadır. m Wen? a K Bir kilo armut alabilen adami... Lokarno konferansına gitmek için.. Italya, evvelâ Akdeniz meselesinin halli lâzım geldiğini söylüyor Roma 20 /A.A.) — Corriere Pa- vi yazdığı bir makalede y «İtalyanın Lokarno kon feransına iştirak etme mdiki halde, Habeşistanın jethi üzerine ortaya çıkan Akdeniz meselesinin haliine bağlıdır. Müşterek emniyet o sisleminin iflâsmdan . sonra - İtalya şimdi mıntakavi emniyet projesini ka bule davet » ediliyor. “İtâiyanın, coğrafi vaziyeti itibarile,- bu pro- je ile.bir alâkası yoktur. Akdeniz meselesi, Habeşistanın fethinin ortaya çıkardığı hukuki mesele ler ve bilhassa İngilterenin bizim denizimizde (Akdenizde) takip etmek istediği - politika halledil- meden evvel İtalya veni bir Lo- karno konferansına nasl iştirak edebilir? Konferansın toplanmasını ha- cırlamak için diplomasi vasıtalar- la bu noktalarda çok görütmele- re lüzum vardır.» : Nasreddin hoca Bir kaza neticesinde harap olan türbesi tamir ediliyor Akşehir 20 — Bir kaza neticesinde Nasreddin hocanın türbesi harap ol- muştur. Büyük mizah üstadının türbös sinin tamirine hemen başlanmıştır. 'Tamir yakında bitecektir. Nasreddin hocayı pek seven halk bu tamirden çok memnun olmuştur.