24 Ekim 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

24 Ekim 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sene 19 -- No, 6473 — Fiat her yerde 5 kuruş Almanya ile Italya arasında bir çok vesikalar imzalanıyor Maamafih ittifak veyahut herhangi şekilde askeri anlaşma yapılmadı ; Şeker ucuzlıyacak Berlinde başvekâlet binası ve hariciye nezareti Berlin 23 — Burada dolaşan riva- yetlere göre Von Neurath ile Kont Giants arasında müzakereler şu mese- leler etrafında cereyan ediyor: 1 — İttifak, şekilde askeri anlaşma yok. 2 — İspanyada asi hükümetinin tasdiki. Meclis, Atatürkün nutku ve yahut her hangi | 3 — Sovyet Rusyayı yeni Lokarno paktından hariç birakmak. 4 — İtalya ve Habeşistan impara torluğu şimdilik tanınmıyacak. Roma 23 (A.A) — Popolodi Roma diyor ki: Bugün İtalyan, Alman iti- lafını tesbil eden bir çok vesikalar (Devamı 5 incel sahifede) ile haftaya açılıyor On müdürlükten müteşekkil bir orman umum reisliği kurulacak Ankara 23 (Telefon) — Büyük Ml- let meclisinin açılması İ teşrinisani pazara rastlamasına rağmen meclis © gün Atatürkün nutku ile açıla caktır. Rüzname hazırlanmıştır. Dİ. vanı riyaset intihabı yapıldıktan son. ra meclis, mutad olduğu veçhile beş gün sonra toplanmak üzere dağı- lacaktır. Beş gün sonraki toplantıda encü- menler intihabı yapılacaktır, ORMAN UMUM MÜDÜLÜĞÜ VEKÂLETTEN AYRILIYOR Meclisin bu toplantı devresinde ilk müzakere edilecek un lâyihala- rından biri, geçen devrede çıkarıla- orman kanunu lâyihasıdır. da muhtelit encümenin yaptı- tadilâta göre orman işleri Ispanyada kalan malların hak bir bütçe ile idare edilecek olan ve hükmi şahsiyeti haiz yeni bir ida- reye bağlanacaktır. Şimdi ziraat vekâletine bağlı bu- lunan orman umum müdürlüğü bu | yeni idarenin esasını tesbit edecek ve | ve imar, tedrisat, İ orman umum reisliği ismini alarak vekâletten ayrılacaktır. Bu relslik amenjman ve harita, işletme, kurma, mücadele ve avcılık, ağaçlandırma teftiş, istatistik, memurin, inşaat ve levazım namile 10 teknik müdürlükten müteşekkil olacaktır. Bundan başka vilâyetlerdeki or- man işlerini yürütmek ve bütçe ha- zırlamak vazifesi ile mükellef olmak Üzere teknik müdürlerden mürekkep bir orman meclisi kurulacaktır. parası veriliyor Yumurta piyasası canlandı alıcılar çoğalmaktadır İspanyadaki da ıklıklardan ç rta bedelleri mış bu yüzde cirler zarar tehlikesi kar nışlardı. Hü- kümetin teşebbüsleri sonunda bu paraların Merk yumurtacılara mış ve bu hus Türkofise gönderilmiştir. Ofis, tacir- | an | | leri keyfiyetten haberdar etmiş, Mer. kez bankası da tediyata başlamıştır. İspanyaya gönderilen mal bedeleri- nin tutarı 8000 dardır. Tacirlerin bu alacakları İs- panya İsyanından evvelki normal kur Üzerinden ödenmektedir. (Devamı $ inci sahifede) ) Türk lirası ka-| CUMARTESİ w 24 TEŞRİNİEVVEL 1936 Kiloda beş “kuruş kadar inmesi ümid ediliyor Şeker fiatlerinin indirilmesi hak- kında yapılan tedkiklerin bittiğini ve mütehassıslar tarafından hazırlanan raporun şerek şirketine verildiğini | yazmıştık. Şekerin kiloda beş kuruş kadar ucuzlatılacağı tahmin edilmek- tedir. Ucuzlama kararının gelecek Yıl tatbik edileceği söylenmekte, fakat ne | ucuzluk nisbeti ve ne de tatbik za | mâni hakkında kati hüküm verile- memektedir. Netice yakında anlaşı- Yacaktır. Milton geldi KUR'ANI KERİM Yeni harflerimizle pek nefis bir surette basıldı. Yanlış tabılarinden içtinap için Hüseyin. Kâzım imzasıns dikkat ediniz. Yaldız Cildlisinin hediyesi 75 kuruş « Semih | ros ekspresine bağlı Fransız tiyatro ve sinema artistle- rinden Milton dün Romanya vapurile İstanbula gelmiştir. Milton şehri- mizde bir kaç gün kalacaktır. Mi- ton kendisini karşiliyanlara güler yüzle teşekkür etmiş ve İstanbulu 2i- yaretinden çok memnun olduğunu söylemiştir. Resmimizde artist va- purun güvertesinde İstanbulu neşe ile temaşa ederken görünüyor. BUGÜN Yeni tefrikalarımız başladı Altıncı sahifede: BÜRHAN CAHİD * Yedinci sahifede: AHMED REFİK Tefrikalarını okuyunuz! “ En gülünç Adam! ,, Karikatür müsabakamıza ait taf- silât bugün yedinci sahifemizde vx » kitabevindi sabhlır. Teleton: YA249 (Idörö) 4 24249 öakteerkizmei. - 24245 (Matbaa) - 29113 (Klişep Efgan harbiye veziri dün Bağdada hareket ettiler Misafirimiz diyor ki: “Türk ordusu bugünkü modern orduların başında gelmektedir. Şark misakı şimdiden imzalanmış sayılabilir ,, Dün memleketimizden ayrılan kıymetli misafirimiz, Ankarayı ziyareti mü- nasebetile yapilan manevradan sonra tayyareci bayan Sabiha ile konuşurken Ankara 23 (Telefon) — Efgan har- biye veziri Altes Şah Mahmud han bu akşam saat 22,40 da hareket eden To- isi vagona bi- nerek Ankaradan 8 mışlardır. İstasyonda Mili ekili ile hariciye vekilimiz, ordu müfettişi general Fahreddin Altay ve mili de dafaa vekâleti umum müsteşarı, İran sefiri, hariciye vekâleti erkünı, merkez kumandanı ve emniyet müdürü tara- fından teşyi edilen Altes bir ihtiram kıtası tarafından selâmlanmış ve ban- | İ — i i do muzika Efgan ve İstiklâl marşla- nn çalmıştır, Efgan sefiri Sultan Ahmed handa ayni trenle hareket etmiştir. Kıymetli misafirimiz hareketlerin- den evvel Efgan se sinde ka- bul ettiği gazetecile şu beyanatta bulunmuştur: — «Türkiyeye geldiğim gündenberi gerek halktan, gerek hükümetten gördüğüm yüksek hüsnü çok mütehassis etti, Kan (Devamı 5 inci sahifede) Yugoslav başvekilinin Ankara seyahatinin manası nedir ? Bu seyahat iki memleket arasındaki iş birliğini inkişaf ettirecektir Ankara 23 (A.A.) — Ulus gazete- sinin Belgrad muhabiri, Yugoslavya başbakanının Ankara seyahatinin mânası ve ehemmiyeti terafında gü zetesine gönderdiği bir telgrafta şun- ları bildirmektedir: «Yugoslavya başbakanı doktor Sto- yadinoviç, bir hafta müddetle İsmet, İnönünün misafiri olarak Türkiye de kalmak üzere ayın 26 sında Bel raddan hareket edecektir. Bu seya- hat, doktor Stoyadinoviç ile refika- sının Türkiye cumhuriyeti ile doğru dan doğruya ilk temasını teşkil ede- cektir, (Devamı 5 inci sahifede) Kadınların asker olacağı günlere ait bir kaç ae modası! ..