26 Ekim 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

26 Ekim 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Belçika hükümeti fa- Şistlere karşı yeni ve şiddetli tedbirler aldı. Sene 19 — No, 6475 — Fiat her yerde 5 kuruş Italya hariciye nazırı kont Ciano, M. Hitler ile iki saat görüştü. Telefon: 24240 (İdare) - 24249 ( Tahrir) « 24245 (Matbaa) - 20113 (Klişe, TAZE VE UCUZ ET Sovyet Rusya Ispanyaya otuz Tra vapur silâh gönderiyor İngiliz mahafili bu yüzden Akdenizde| Ke hadiseler çıkmasından korkuyor ingiltere de Fran- ko hükümetini ta- ' nımağa hazırlandı Ispanya, Sovyet silâhları geldikten sonra askeri vaziyetini düzelteceğini umuyor Londra 25 — Sovyet Rusyanın İs. panya hükümetine yardıma karar verdiği, silâh ve mühimmat yüklü 30 Sovyet vapurunun Karadenizden Barselona müteveccihen yola çıktığı hakkındaki haberler Tondra siyasi mahafilini çok meşgul etmektedir. Bu haberler tahakkuk ederse vahim hadiseler çıkmasından korkulmak- tadır, Sovyet Rusya İspanyaya silâh ve mühimmat gönderirse bu vapurla" rin Akdenizde araştırılması ihtimali vardır. Bu mevcut ger- ginliği âzami hadde çıkaracaktır. Sovyet hükümetinin nakliye vapur- larına harp gemisi terfik etmesi ih- timalinden bahsediliyor. Böyle bir Belçikada faşistlere Silâh yüklü vapurların gideceği haber verilen Barselon Timanından bir görünüş hareket hiç bekleniimiyen hadisele- re sebep olabilir. İNGİLTERE FRANKO HÜKÜMETİNİ 'TANIYOR MU? Londra 25 —' İngiliz siyasi mahafili, Madrid zaptedilirse İngilterenin ge- neral Frankonun reisliği altındaki he- yeti lanıyacağı kanaatindedir. İngi- tere bu heyeti bir hükümet olarak de- Gül, fakat muharib srfatile tanıyacak- tır. Bu hareket İtalyan - Habeş harbin. (Devamı 5 inci sahifede) karşı tedbir alınıyor Brüksele giden bütün yollar tutuldu, şehirdeki kuvvetler arttırıldı Brükselde kral sarayı Dün gece | mobillerle kamyonların seyri seferi- Brüksel 25 (AA) — vaziyetin gerginliği hissolunur dere- | çede zail olmuştur. İstasyonlarda fazla kalabalık görülüyordu. Zannolunduğuna göre sıkı bir ne- zaret ve tarassut yapılacağı haberi bir çok nümayişçilerin cesaretini kır- ynıştır. Buna mukabil feşistlerin umumi karargâhında büyük bir fealiyet gö- rülmektedir. Reisler, mütemadiyen toplantı halindedirler, Maamafih tah. min ettikleri gibi 250,000 kişiyi se- ferber edömediklerini teslim etmek- tedirler. Rexiste'lerin reisi M. Le- on Degrelle'in Brüksel üzerine yü rümekten vazgeçmiş olduğu zanne- dilmektedir Çünkü jandarmalar.bü- tün yolları işgal etmişlerdir ve oto- ne mâni olmaktadırlar, Artık vahim hadiselerin çıkması ihtimali kalmamış olduğu zanedil- mektedir. Esasen Rezistelerin pren- sipleri, şiddet haroketlerine muha- Mftir. Ancak miting esnasında ufak tefek bir takım arbedeler zuhuru ih- timali vardır. M. Degrelle'in bugün öğleden sonra yaptıracağı mitingie- rin alti yediye baliğ olacağı söylen- mektedir. Pazartesi konuşmaları : KİTABIMIZ Hasan Âli Yücel Altıncı sahifemizde M. Prost hâlde tetkikat yapacak Belediyeye geçen meydanlar ve hali erazi ş ne olacaktır? Şehircilik mütehassısı M. Pros* İstan- bulun imarı plânını hazırlamak için tetkiklerine devam ediyor. Evvelce de yazdığımız gibi mütehassıs, şehrin ik- tisadi vaziyeti hakkında ticaret odasi namına tüccardan Ahmed Kara İle Murad Furtunoğlundan izahat almak- tadır. Mütehassıs bu izahatı büyük bir alâka ile dinlemiştir. Ticaret odasının düşünce ve temennileri çok esaslı nok- taları ihtiva ettiğinden bu hususta bir rapor hazırlanması kararlaştırılmıştır. Ahmed Kara ile Murad Furtunoğlu ha- zırlıyacakları raporu yakında. müte- hassısa vereceklerdir. Mütehassıs Unkapanındaki hâl ile de meşgul olmaktadır Hâ), şehrin müs bim bir ihtiyacını tatmin etmekle be- raber, çok noksan tarafları vardır. Mütehassıs hâlin ne-suretle tevsii lâ- am geldiğini tetkik edecektir. Bunun için bugünlerde belediye iktisad mü- dürü Asım Süreyya ile birlikte hâle gi- decektir, Şehrin muhtelif semtlerinde bir çok meydanlar, hâli crazi vardır. Bunlar- dan bir kısımı belediyenin, bir kısmı da hükümetindir, Mütehassıs, plânın icabına göre, bun- lardan bir kısmını bahçe, bir kısmını, meydan haline koyacak, bir kısmını Sokağa kalbedecek, bir kısmının da mahalle haline getirilmesine kerar verecektir. Hediyelerden birini kazanmak, CEMAL NADİR imzalı güzel bir albüm almak istemez misiniz? Şüphe yokki istersiniz! O halde AKŞAM'ın Karikatür müsabakasına siz de iştirâk ediniz. İlme Tafsilât Yarınki nüshada bzonda büyük bir et fabrikası kurulacak Trabzon 24 — Umumi müfettiş bay Tahsin Uzer buraya gelmiştir. Bay Tahsin Uzer İstanbul ve Karadeniz halkına ucuz ve taze et yedirmek için Trabzonda bir fabrika açmak tasay- vurundadır. Bu fabrikada etler don- durulacak ve istenilen yere nakledile- bilecektir. Umumi müfettiş bu husus- ta Trabzon güzetelerine şu beyanatta bulunmuştur: — İstanbul ve Karadeniz halkına temiz ve taze ve ucuz et yedirmek ve Diraz da ihracat yapmak üzere soğuk et fabrikası tesisi tasavvurundayız. Fabrika ayni zamanda deri, Darsak, kan ve ete ald her cins konserveleri de yapacak ve sanayileştirecek ayrı ayrı şubeler bulunacaktır. İstanbul beledi- yesi mezbaha varidatından biraz kay- bedecekse de İstanbul halkının sih- hatine hizmet etmiş olacaktır. Hayatı ucuzlat- mak için Trenlerde yeniden ten- zilâtlı tarife hazırlanıyor Ankara 25 (Telefonla) — Başveki- limiz İsmet İnönünün, İzmir seyaha- tinde haber verdiği, hayati ucuzlat- ma vadisinde atılacak İlk adımlardan biri olmak üzere, Devlet demiryolları eşya nakliyatında yeniden bir tenzi- 1âtlı tarife hazırlanması kararlaştırıl- mıştır. Bu maksadla, alâkadar dalre- lerin reylerini süratle bildirmeleri is- tenmiştir, Nakliye ücretleri bu tarifeden is- tifade ederek ucuzladıktarı sonra eş ya fiatlerinde mühim farklar görü- leceği ve hayat pahalilığına memnu- niyet verici bir şekilde tesir edeceği şüphesizdir. m0 9 | — Bir kiloda yüz grama kanaat ediyor. | silen etler dondurularak Istanbula ve sahil yerlere gönderilecek 5 Umumi müfettiş Tahsin Üzer Sevdiği kızı dağa kaldırdı, sonra öldürdü ! Afyon 24 — Bundan bir kaç gün evvel Çaylı bir genç kız kaybolmuş- tu. Çok güzel olan genç kızın cese- di köylüler tarafından bulunmuştur. Genç kızın vücudunun bir kaç ye rinde bıçak yarası olduğu görük müştür, Bu esrarengiz çinayetin üzörinde- ki perde zabıtanın esaslı tahkikatile kaldırılmışlır. Genç kızın Ahmed adında genç bir adam tarafından öldürüldüğü anlaşılmıştır. Ahmedin öldürdüğü Kızı çok sev- diği kın dağa kaldırdığı ve zavalıyı berbat ettikten sonra öldürdüğü an- Jaşılmıştır. — Çok namuslu bir satıcı keşfettim çocuklari...