27 Ekim 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

27 Ekim 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

ugün sahife amm. Sene 19 — No. 6476 — Fiatı her yerde $ kuruş SALI — 27 TEŞRİNİEVVEL 1936 Telefon: 24240 (İdare) - 24249 ( Tahri r ) « 24248 (Matbaa) - 20113 ( Kliyep 1 mm Aziz B .. . .. . üyük misafirimiz iymetli dost ve müttefikimiz Yu- yanın muhterem Başvekili ve Hariciye nazırı doktor M. Stoyadino- viç, bu sabah İstanbulu şeretlendirdi- ler. Avrupanın siyaset ufukları, teh- ditkâr kara bulutlarla örtüldüğü bir sırada M. Stoyadinoviçin bu ziyareti, Cumhüriyet bayramımızın şenliklerin- de bul hem çok nazikâne bir dostluk tezahürü hem de büyük si- yasi ehemmiyeti haiz bir hâdisedir. Dost ve müttefik Yugoslavyanın çok değerli ve yüksek bir siyaset adami 0- lan büyük misafirimiz, orta Avrupa- da, Balkanlarda sulh ve emniyet si- yasetinin ve hatırasını kalbimizde da- ima zinde yaşattığımız müteveffa kral Aleksandrın Dolmabahçe sarayında vuku bulan tarihi mülâka- da teme'leri atılan ve yakın Ş a sulh ve müsalemetin en kuvvet li zunanı olduğu her hüdisede bir de- fa 1 tezahür eden Türk - Yugoş- lav dostluğunun ve Balkan antantının en kuvvetli ve hararetli bir taraftarı- b büyük misafirimiz ve hararetle selimlarken ken disinin şahsında merti kalblilik, cesaret, dostluk ve teahhüdle- rinde vefa ve sadakat faziletlerini bir ataya toplayan kahraman ve dost Yu- goslav milletini de selâmladığımız için nihayetsiz bir zevk ve memnuni- yet duyduğumuzu kaydetmek isteriz. Doktor M. Stoyadinoviçin bu ziya- Yeti, ve'Türk ricali ile yapatağı temas- Jar gerök ahlâki faziletlerde ve gerek ve samimiyette yekdiğeri- an Yugoslavlar ile Türkler dostluk ve bağlılık rabıta- ade sağlamlaştırmakla dost ve müttefik der- Balkanlurda sulh ve emniyetin inde ne sarsılmaz ile elbirliği ettikleri- ufukları, ve dünya sul- '&€ düşmesinden korkul- şu sıralarda bu hakikatin teza- , Bülkanların sulh ve emniyeti nıhdan çok tesliyetbaha bir hâ- teşkil eder. Sulh ve müsalemet rlar ler yeri vardır Doktor M. Stoyadinoviçe ve berabe- rinde gelen muhterem arkadaşlarına beyanı boş âmedi etmekle büyük bir r ık duyuyoruz. Muhterem mi- » arkadaşlarına göst Sisi şla terilen yüksek hür et ve muhabbet eserleri Türk milletinin kahraman ve lerine sulilcü ve yı ret ve mu büyük kral Aleksandrın pıcı mesaisine ayni kud- affakıyetle devam eden kral Naibi prens Pole karşı beslediği sarsıl. maz dostluk ve muhabbetin samimi ni- şaneleridir. AKŞAM Karikatür o müsabakamıza aid tafsilâtı bugün 8 ci sahifede okt- yunuz! Hediye olarak tevzi edilecektir. * İlk karikatür ve kuponu CUMARTESİ günü neşrediyoruz a a | I bu müşahededen ne kadar halk 2 A Muhterem misafirimiz ve refikaları istasyonda kendisini istik bal edenler arasında Dost ve müttefik Yugoslavyanın muhterem bâşvekili doktor M. Stoya- dinoviç, muhterem relikaları ve mâ- iyeti erkânı saat dokuzda hususi ttenle imize gelmişler ve pek hararetli bir surette karşılan. muşlardır. M. Stoyadinoviç, saat 75 da Semplon ekspresile Çekmeceye gelmiş ve orada bindiği vagon Sem- plon ekspresinden kesllerek ayrı bir makineye bağlanmış, ve kendisini Sirkeci garına getiren bususi bir ka. tar teşkil edilmiştir, Sirkeci İstasyo- nu Yugoslav ve Türk bayraklarile süslenmiş, tren yolundan itibaren ga- rın dışına kadar olan sahaya kıymet- Kıymetli misafirimiz M. Stoyadinoviç ve refikaları, misatirimiz selâm çesmini kendisini ; ii X 4 hahlar döşenmişti. İstanbul valisi, kolordu kumandan vekili; Semplon ekspresile bir buçuk saat evvel gelen Belgrad elçimiz B. Haydar Aktay, polis müdürü, Yugos- lav sefareti ve konsoloshanesi erkâs nile Yugoslav tebaası, muhterem mi- safiri, Sirkeci istasyonunda karşıla- mışlardır. Bir müfreze asker, selâm resmini . yapmış, tren garda durur durmaz mızıka Yugoslav marşını çal mıştır, Muhterem misafirimiz, çok beşuş bir çehre ile trenden inmiş ve kendi. sini karşılıyan zevatın ellerini birer (Devamı 5 İnci sahifede) ia eden askerin önünden geçiyor misafirimiz hoş gel Dost Yugoslavyanın kıymetli başvekili hararetle karşılandı İstasyon önünde toplanan binlerce şiddetle alkışladı yemin. MZ | Silâhyüklü | . | vapur geçmedi Sovyet okükümetinin İ: yardım için 30 vapur silâh ge karar verdiğini tel- şti. Bir İngiliz gaze- tesi 30 vapurdan dokuzunun bazır- landığını ve dün boğazlardan geçme- # muhtemel bulunduğunu yaz- yordu. Dün boğazlardan bu dokuz va pur geçmemiştir. Bunun için verilen haberin nederece doğru olduğu bel- U değildir FRANSIZ LİMANLARINDAN İSTİFADE... Paris 26 — Sovyet Rusyanın, İs panyaya yardım için filosunun Fran. sa İlmanlarından serbestçe istifade etmek talebinde bulunduğu hakkım- da bir haber çıkmıştır. Bu haber kati surette tekzip ediliyor. PORTEKİZİN NOTASI Londra 26 (A.A.) — Portekizin ce- yabı, İspanya işlerine ademi müda hale komitesine gelmiştir. Portekiz notası, Sovyetlerin ithamları, bire widetmekte ve n patlak vermesinden mesul olduklarını beyan aya İspanya İngiliz gazeteleri küçük itilâfın dağılması ihtima- linden bahsediyorlar Kral Karolun Prag seyahatinde mühim görüşmeler yapılacakmış Romanya başvekili M. Tataresko bir kaç gün evvel birdenbire Bükreş“ ten hareketle Belgrada gitmişti. Lon- drada çıkan Daily Herald gazetesi bu seyahat münasebetile uzun bir makale yazmıştır. Makalenin hulâ- şası şudur — Küçük itilâf devletleri Fransa- | nara ar A Sokaklar ve otomobiller; yor! dan uzaklaşmaktadır. Son bu mesele ile alâkadardı, ittifak si inin dağtlmı Avrupayı tamamile Alman ve italyan hâkimiyetine tâbi kılmasından kor. kulmaktadır, seyahat (Devamı 5 inci sahifede) A