29 Ekim 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

29 Ekim 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Kurukahveci MEHMED EFENDİ MAHDUMLARI Yurddaşlarının en büyük Bayramını kutlular. PERŞEMBE — 29 TEŞRİNİEVVEL 1936 Altı yüz yıllık Osmanlı saltanatının bilânçosu? m aaa, Kemalist rejim sarsılmaz bir | sulh ve sükün âbidesidir RE iyilik veya kötü- olduğu gibi- hukuk i kalip tarif ve tas- diğimiz devirler geç- vletlerin idare şekilleri, bu- edildiği yerde gösterir. Bu bakımdan, Türkiyede tâtbik edilen cumhuriyet De, ici, ümid buna ak kadar be- labilir. Cumhuriyet ptığı, dünya- arın hangi- r? İçtimai sahada, her- | gün ve her tarafta bahsedilen binbir i yeniden tektar etmesök bile, iryolu ve sanayi proğrami- kuku bir rejim için ebediyen teşkil eder. Tarih, Tür- iin bu on yılını azmının nelere yeter canlı misal olarak göste- revektir. Bu rejim, yalnız memleket içinde başardığı büyük işlerle “değil, Türkiyeyi “dışarda tanıtmak, Türk devletine beynelmilel siyaset âleminde (Devamı 4 üncü sahifede) Necmeddin SADAK Karikatür müsabakamıza iştirak edecek okuyucularımıza | | Hediye olarak tevzi edilecektir. * İlk karikatür ve kuponu CUMARTESİ günü neşrediyoruz : İ zi | Istanbul şevk ve neşe içinde çalkanıyor Her taraf donandı, seyir için sokaklara döküldü - iğ ba, V iri fi di halk geçid resmini T Piyade ve topçularımız geçerken İstanbul, Cumhuriyetin on üçüncü yl dönümünü bugün pek parlak te- zahüratla kutluyor. Resmi hususi bütün müesseseler, mağazalar dük- kânlar, Türk bayraklarile donanmış, geçit resmi alayını görmek için halk çok erkenden sokaklara dökülmüştür. Bayazıddan Taksime kadar uzanan bi yollar, caddeler, yüz binlerö8 dol E, sabah saat 9,5 da vali, vilâyet konağına gelmiş ve mebusların, İstan- bul “kumandanlığının, generallerin, üniversite, yüksek okullar ve kültür direktörile, belediye Halkpartisi. ve ! sair teşekküller mümessillerinin ve en sonunda ecnebi konsolosların tebrikü- tını kabul etmişlerdir. Bu esnada geçlt resmine iştirak &- decek askeri kıtalar, askeri malâller ve şehid anaları, üniformalı ihtiyat subaylar, mektebier talebesi, itfaiye (Devamı 4 üncü Sahifede) Yedigün Cumhuriyet Bayramı için enfes bir sayı çıkardi. Bugün siz de bir YEDİGÜN okuyunuz. Ankara ve Prag seyahatleri çok alâka uyandırdı Fransız mahafili Ankarada yapılacak konuşmalara çok ehemmiyet veriyor (Yazısı beşinci sahifemizde)' mam — —— Telefon: 24249 (İdare) - 24249 ( Tahrir) - 24243 (Matbaa) - 20113 (Klişe) —— — - amman amma — On üç yıllık Türk cumhuriyetinin bilânçosu Atatürk aziz misafirimizi dün kabul buyurdular Dost memleket başvekili Ankarada parlak surette istikbal edildi El işleri sergisi M. Stoyadinoviç tarafından açıldı, Türkiye - Yugoslavya arasındaki mukaveleler imza edildi, Başvekilimiz Yugoslav gazetecilerine beyanatta bulunarak Türk milletinden Yugoslav milletine selâm gönderdi Ankara 28 (Telefon) — Döst Yugos— | lavya başveklili ekselâns Stoyadinoviç, | Tefikası ve maiyeti bugün saat on bu- çukta hususi trenle Ankaraya gel | diler (o ve istasyonda © Başrekili: | miz İsmet İnönü, Hariciye vekili B, | Rüştü Aras, mebuslar, başvekâlet müs. | teşarı Kemal, Ankara valisi ve beleği- İ Ekselans Stoyadinoviç trönden beşuş bir çehre ile indiler. Bando Türk milli marşını çaldı ve kıtası resmi selâmı ifa etti. İstasyon ci- (Devamı 5 inci sahifede) İsmet İnönü Ye M, Stoyadinovi- ye reisi B. Nevzad, Hariciye vekâleti çin dün akşamki ziyafette söyle- umumi kâtibi B. an Menemenci | oğlu, Ankara gamizonü Emniyet müdürü ve Hari erkânı tarafından karşılandı. Şoför treni görmediğini iddia ediyor dikleri mühim nutuklar altıncı sahifemizdedir. anma vaa adan sonra otobüsün (parçaları, etrafa dağılan bacaklar ve vücud âza- sı, ölenlerin toplanan cescdieri (Yazısı beşinci sahifemizde),