1 Kasım 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

1 Kasım 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

© Serbest güreşler nietieletedi: Adapazarlı Vahid büyük orta, Babaeskili Ibrahim başaltı, Pekirdağlı Eeee e Kip oldular Cumhuriyet. bayramınız Taksim stadında devam edilerek netis di. lara kalabalıl' im saat ikiyi ei geçe Heme w Saçma Hasan tuttular. BİR DAKİKA KALA Pehlivanköylünün: oyu! ie masıns mukabil Saçma olduğu grlin. esi tam otuz arık hasmnın: sırtını yere" getirerek maçı | kazandı. ŞİMŞEK GİBİ İkinci güreş Adapazarlı: Vahit ile Küçükpazarlı Hurşit arasında. yapıl» ga güreşe de, galışmış olan Vahit. hasmınaolan ü üğünü Sa bir uğraşmak rangada öğren: amm tatbik ediyordu. GÜZEL BİR GÜREŞ ai birbirine. düşen başltının. iyi pehlivanlarından o Sındır; gı reşi heyecanlı tecrübeli olan Mi sonra Şerifi altına alar: yunlar tatbikine başladı. tulmak için. e ii iie beraber 1 İki Yi ya getirmeğe YARAN dn Fakat bu tuşlar kısa olduğu için hakemler ve der hakemi saymadilar. Biri yunla Şerifi altma ini yen Molla Mehmed ters düştü, Şerif bun» istifade ederek bastırdı v e Molla» nn olla Mehmed ringden inince genç . gran, Şerif te hemen onun eli- öptü, Eski ve yeni m in bir- re bu teşvik ve ei tezahürü cidden güzel birer har İKİNCİ rae Dördüncü güreş Babaeskili ile Akhisarlı Ömer arasında m Ba- ba Kendi görü- suretle sel a sonra Gani Lai oldu. VAHİD“GENE GALİP Şimşek gibi seri hareketlerile halk üstünde sempati dıran Ada) Bal tehlike atlattıktan sonra on das kikalik: bir mücadele neticesinde sırtı yere gelerek yenildi. ini bir pehli- van olan İbrahim başaltınım birincisi: * oldu. BÜYÜK ORTA BİRİNCİSİ. orta finalinde Adapazarlı di ik an işe | reyi fevkalâde: güzel ve hareke! oldu. Vahide öteki fazla dayanan fa, onun bi kal meharetle atlatmakla ikinci dakikada gene bir kafa kol Ka- pışına mağlüp oldu ve sırtı.yere gel- di. Vahit büyük orta, birinciliğini aldi. BAŞA e NEREDE? Sıra Tekir: Mülâ- yimin pile e a İkisini SN soyun- arasında çıktı. dan diy ger EN iel idi. Mülâyimin bir gün muş O için gem e Bir kısı ıyor», eyalandan nlar. aka- hayet i Ki galip saya ik Ol EB Aliyi çağır- ar, Ali elinin çatlar oldu- gunu, alçıdan yeni çıktığını, n 8 ki p yaz e bi da ii aksleilei gösterdiğini MO isbat etti, Buni ine Tekirdağlı un. Üzeri va rine ilân ettiler. mani buna. i vi. m Nam gene ba verdiler: «Mülâyimin p: yam AM anal doktor tara- arı üremi ğin Trğ ei ii tir». yapıldı. Yarım dünya önce alta düş“ » çıkarak” | dakikada hasmınm sırtını yere! gö- tirdi. BUGÜNKÜ GÜREŞLER Pügin gene Taksim giğinei yağlı acak ve e iler yapılı saat on birde başlanacaktır. SG. Roya bir ve Suphi Batura bu cevabım, gibi an deği ihtiyaridir. inte. yili m mese ii biz tarafa şahsiyat ve klüpçülüğe ii sından ali işe netti pi Gü cali ve Galatasarayı ii olabilirdi. anısını» Abidin yazıları gi me okuduğumu bir ima saya» me nemi kapan. Suphi Bö mi vu alınganlığı noktasında, ken- mi bile o düştüğünü gös- terecek kadar ısrar ediyor. Bulsrark nı. üniversite ik Et olmakla. teyide. kalkışan. Suphi ben de iki satırla tatmin üç «Suphi Baturun Daver — 1 Teşrinisani 1936 O günlerde elçi dl emişi iz İeome e Sümmer palas- SARAY ve BABIÂLİNİ iç YÜZÜ İRTEM — Tercüme iktibas hakkımahfuzdur. Tefrika No, 772 Sünusilik nedir, bu tarikat asıl tesis edildi şında'iken Fas: caı rEmiieiii vi. “Sekiz sene süren tedrisatında Müs- TI EM ve e intibaha date te devam ie başlıyarak saltanata Ke mak çok: görülmüş bir hal cüretine böyle bir yarenlikle muka- bele. e! ! İmzasımın oAmerikalar da elden ele dolaşmasına nasıl razı olabilirdi o? Bu hareketten elçi bey gücenmiş miydi acaba? unu anlıyamamıştı ame. eli elçiyi memnun etmek için. bir firsat düşe: cekti! Bir gün Ley; sadaret. gelir, Sadrazam Sald paşa pek meş- , olduğundan. kabulde. itizar eder | ve hariciye nezaretine müracaatini | bildirir. Bunu hafiyelerden biri. hü arzeder. Bu erse dolayı. elçinin keyfi; | pek münfail yeti hükü- metine gere tarziye. istihsal . için bir Amerika: geleceği. | yalanlar ya çıkarılır Küçük bir tarziye-ile elçi memnun edilemez ei idi? ci kâtibi Ahmed. İzzet bey bir mi elçisine gi- dip gelir. Bunları işitince Said paşam kendi- sinden bir şey sorulmadığı için ma» beyine bir şey yazmaz, ama büyük devletlerden birisinin: el e: — Amerika elçisinin bir mâni bu- asebile vaki: olan lunması. h tizarımı izam ettiği işitiliyor. Sahih ise bu ha reketi istiğrabe şayandır. Çünkü si mi ici; nezare! di de emiştir. Bu oan Ay he ler ile mülâkattan: ve. müzak, istersem Her rim.. Yolunda.bir hikâye ve imada bulunur. Bu. men ertesi günü Ame- rika, Miele a ziyarete gelir: ün geldiğimde meşguli- yetiniz. ehe itizar etmiştiniz. Ta. i İÜREYUR gelmemişti. Halbuki LELE MİM İl ve Sür eni bain. yasi mes rayın telâşı ile hükümetin Başma boş gil, a re çıkarılacak mesele bö ir bulunmaması: kâr li e böylece Ka- Suphi Batur, mektep” sefer arkadaş»- “liği gibi bir onlinyetele kullandığın. İTTİHAD MI? TEFRİKA Mı? Sünusilik eski” (Akilik) ün” Afrika Yeti Kür di kâr. kri gelir. Kurşun | Hati ihtiyar etti. ra kadar uzandi. kalemile koyduğu imzayı kel Misir, © si Ali EL le yazmak ai idaresine ib Mehmet Avrupa medeniyetinden bir Şey anlamı; | Mehmet Ali paşanın idare tarzına ve itirazli bulunduğu için Misiri da bırakmağa mecbur ol- du. Bu def Hicaza yollandı. bü islâm tarikatlerini mü uhtelif e epeyce önline iyük maksadını elde etmek için uğraşmak zamanı geldiğine hüle metti. Kurduğu tarikatin esaslarını kine et,.Şöhretin uzaklardan mel ameli e resi ii izafe eylediğini in O, şimdi. âleminin ruhu me- sabesine: geçmek istiyordu. Bunun esi tazyik yen ir. yer ihtiyar so lesine-uğramamak âl bulunabilmel pe ara ona bu şartları haiz ii zin Beya Som'as öm Meran giden » yollar aşında arkalı en çenli ki Burası az eli bir kasaba ha» Tini aldı. kam iri üzere bu hal ei manlı mi it nazari ben ii eyi öm ki İkinci: zaviyesini 1855 te Cabub'ta yıldı. iktisadi bir cemiyet dahi denilebile- cek" bir teşekküldür, Cabub'tan et- Bu tarikatin esası kardeşlik ve yar- dim'idi. İ bul, Hicaz, Yemen, Hint, Ca- yi rkez rülürdü. Si 'Melimt eh RE 0 bütün Sünusi' zaviyelerinde ağızdan ağıza intişar ediyordü. Un. Sadin Gül (1) Lambert Notes et impressions. (2) Said paşanın Hatırat; z de tatbik: edilmiği | iesislâmiyeti kabul etmişti. (Müp. arkadaşlığını edoste mânasına ikitivar eden biir tarim id || yüyük şeyin Moliammedüs sünust Bü tarikati! tesis eden; i İl aliyorsa yanılıyor. Çe MArEmil * umum Müslümanlar arasında içtimai” yi bi vahadar |, Bu arada Bir klübün ne Sadun (1206'E) derdi eğim m m ae la” çelmesile” yıkılacağına ve-ne'de Sup» ibni Alidir. ” hi Batutun Ee di Valiadaki zaviyesinde irşad. ile uğ- | düşmüş idi fi a Üim Taşan babasından ders i şayli: merkezi Afrika ile şi“ tasarayla Önel arasındâ bir dostluk | Mehmedin akıl ve ş i : ie tecessüs ettiği sırada bu dostluğu ik. | dahagençiiğinde etrafa yayılmağa baş- ee Ria e "Al edebilecek: neşriyattan' kaçınmasıs indikile cisi hasrat Atk y Afrika: Müs- nın çok sevdiğini söylediği; klübüne Ke li basn || amanları di daha hayırlı. lücağını hatırlatırım: | yamaz bir kayan ele barla 90 | ününün Tenktnki verile ve keramz€ Suphi bi me hak e em rdü. Böyle düşüne düğüne çalışıp şöhretine yaklaşan bir şöliret temin tığ ie - ölme beşi iğrenmek, sonra Müsli edebilmişti. e yüzünden: | noktada toplamak fikrine: düştü; öğe. | BU SÜ nihayet «m e ve içine devam oi Tenmek için Fi gitti; otuz" bir ya» maksad x isal eyliyecekti. Bu ei i ursa ayni şeyi yapamıyacağıma; 1 yalnız || müteessir değin, mu yordu. (Arkası var)

Bu sayıdan diğer sayfalar: