1 Kasım 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

1 Kasım 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

$ 7 İrak isyanı Araplar arasında Başka hâdiselere bir başlangıç mı? Hazm W Şimdiki şefleri bütün Arapları büyük bir Arap devleti idaresinde Bağdatta harbiye nazırı öldürüldü Başvekil ile hariciye nazırı memleket dışına sürüldü Memleket dışına sürülen İrak hükümet adamları İğ Yâsin Paşa Hariciye nasırı Nuri Sait Pasa filistin cephesinde Kayde değer hâdiseler vardır! Mareşal Allenbi Son ehli salip muharebelerinde Türk ordularına karşı nasıl Kan muvaffak oldu ? Bİ say ölüm, casusluk, ölümlerden daradar kurtuluş, pusu, muka - bara, als, baskın bir Rus güzelinin casuslukta muvaffakiyetler, Kar Şenizde ve havada geçen bin bir tüyler ürpertici macera, ma- Yük, baştan başa heyecanlı sah nelerle örülmüş ve bizim için m Sahayı karanlık kalmış bir mağ lübiyet, İngilizler için bir galibi- Sad okuya en heyecanlı romanlardan daha heyecanlı bir çerçeve acak, görecek ve anlayacaksmız. Bu harbe iştirak eden Türk a, skerlerinde rica ediyoruz. hiç tüyfliz hava zabitinin kaleminden çıkan bu harp destanın: İşğema'yPbesiz ki Türk hareketlerinin kayda değer olanlarından bir kayna, 28 bile edilmiyecektir. O yalnız İngilizlerin nasıl muvaf- İnd,» alıştıkları muhtelif cephe'erden anlatacaktır. İşte Türk as Ka ne Ficamız, bu büyük harp romanını takip ettikçe hatırlaya- Alibiyyzli Türk kahramanlıklarını da bize bildirmeleri, muharri PN gururuna kapılarak yapılanı yapılandan üstün gösteren Maret etmeleridir. | Balina Simdi, eöhennem ateşinin harsretini tatmaya başiadık” Türk | #tma, alım Karşımda mevzle girdiler, o Geçidi hisny durdurmak için tetiklere bastılar. Karsi bir ileri karakolun bulunduğu yar, ana baba du encahlı Kıriryordu; yaralanmıştı. Kurşun öğ- rkamndan çıkmıştı. Fiakiyeden — fışkırır gibi aksn Kanı Ne bag bir yorgunluk.. Adam ölmüştü bie getiren bir muhabere neferi, buna doğru «na, parmaklarının Azasmda uzattığı KAğt. sen bir kurşun. uçurdu. Çevremde ablar, ohlar, bem de nen küfürler işitiliyordu. O Svazzam esere yarın başlıyoruz 1 ikinciteşrin Ordumuzda kadınlardan istifade © dilmesi ve Türk kadınlarının askeri hizmet mecburiyetine tâbi tutulması yolunda mevcut cereyan son zaman- larda kuvvetlenmiş bulunmaktadır. Ankaradan gelen haberlere göre bu mesele yakmda Büyük Millet Mescli- sinde müzakere ve münakaşa mevzuu olacaktır. Hükümetin yakmâa kadm. | Term askerliğine dair bir kanun lâyi | hası hazırlıyacağı anlaşılmaktadır. Bu lâyihanm Büyük Millet Meclisinin bu gün başlamakta olan şimdiki içtima devresine yetiştirileceği sanılıyor. Paraşüt kazası neticesinde ölen kah raman Eribenin cenaze merasiminde söylenilen nutuklarda kadınlarm 2s kerliğ? mevzuuna da temas edilmiş ve bu arada milli müdafaa vekâleti hava müsteşarı Yarbay Celâl nutkunda Başvekil Polislerimizin faaliyetlerinden takdirle bahsetti ,— Yazısı 3 üncü sayfada — 1936 PAZAR Türk Kadınları Kamutayın bu içtima devresinde görüşülmesi kuvvetle muhtemel bir kanunla ASKER OLUYOR Milli Müdafaa Hava Müsteşarı diyor ki: “Çok yakında ordunun bütün vazifelerinde Türk kadını ile Türk erkeğini omuz omuza göreceğiz. ,, Bizde de ihdas edileceği anlaşılan kadınların askerliği usulü Sovyet Rusya gibi ban tatbik edilmektedir. memleketlerde İşte Sovyet Sene: 5 - Sayı: 1723 Rusyada kadm askerlerden bir grup... “Çok yakmda ordunun bütün vazifelerinde 'Türk kadmı ile 'Türk erkeğini omuz omuza göreceğiz,, demiştir. Belgrat gazetelerinden Vreme ya. zıyor; Ualkavinde M Stapadinoviş çare erilen balodan son * Türkiye Cümhurreisi Atatürkle berâber Yu- goslavya (O başvekilinin Ankaradaki Ördüevini ziyaret etmiştir. Türkiye Cümhurreisi Atatürk, a. ziz misafiri M. Stoyadinoviçe demiş. tir ki: “ 20 milyon Türk benim arkam. dan yürümektedir. 20 milyon Türke “Arkamdan suya atıl!, dersem atılıc- lar,, Örduevinde bulunan zabitler A tatürkün bu sözlerine hep bir ağızdan: “— Emret Atatürk,, cerabinı ver. mek suretiyle Büyük Şefin emirleri me daima amade olduklarını göste - mişlerdir. Ankarada Orduevinde heyecanlı bir sahne Büyük şefimiz dedi ki: “20 milyon Türke arkamdan suya atıl desem atılırlar ,, Subaylarımız cevap verdiler: “Emret Atatürk emirlerinize”"amı EE AL Sar Bundan sonra bir Türk zabiti söz alarak kisa bir nutük söylemiş ve Türk ordusunun yalnız Türkiye değil, Türkiyenin müttefikleri için hayatını fedaya hazır olduğunu söyle. miştir, Bu sözlerden fevkalâde mütel sis olan M, Stoyadinoviç teşekkür! mukabele etmiştir. Kahraman Eribe Yarın, eski , mektebinde merasimle anılacak İlk kadın hava şehidimiz kahraman Eribe Cumhuriyet bayramında Ankarada tâyyareden paraşütle atladıktan sonra paraşütün geç açılması yüzünden yere Sertçe inen tayyareci Vecihinin kızı E İ ribe için yarın Kadıköy kız ortamekte binde bir ihtifal yapılacaktır. Eribenir resmi merasimle mektebin salonuna a- silacaktır, Kahraman kız, bu sene Kadıköy ki ortamektebinden mezun olmuştu. Ken- disi yedi aylık iken baba ile Ooanasını kaybetmiş, amcası Vekicinin himayesi de büyümüştür, Vecihiyi babası bilmek teydi, Büyük Millet Meclisi Bugün açılıyor Atatürk tarihi ve büyük nutuk- larını bu celsede söyliyecekler Büyük Millet Meclisi bugün saat on dörtte eski Reis vekillerinden Nuri Conker tarafından açılacaktır. Nuri Conker Meclisi açtıktan sonra Büyük | Önder Atatürke Tiyaset mevkiini ter-| kedecektir. Atatürk nutkunu söyliye- cektir. Bundan sonra relslik divanı riyate* | idare âmirleri seçimi yapılacaktır. Encümenler intihabı da yapıldıktan sonra Meclis beş gün sonra toplanmak Üzere dağılacaktır. Öğrendiğime göre, reis, seis veki leri arasında değişiklik olmiyacaktır. Yalnız kâtiplerden Sabihanın yerin emme Bekir Kaleli (Gaziantep) seçilecektir. Genel Kurmay Başkanımız Mareşal Fevst Çakmak dün şehrimize geldiği #aman Haydarpaşa garından çıkarken... Mareşal Fevsi Çakmak, dün de yazdığımı gibi, yarın Hamidiye mektep gemisiyle Köstenccye harekeli edecek, oradan Bilkreşe gidecektir,