November 18, 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

November 18, 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Madridde çok kanlı bir harb başladı, şe- Marsilyadaki infilâkta ölen ve yaralananlar pek çok hirde yangınlar çıktı AKŞAM ÇARŞAMBA — 18 TEŞRİNİSANI 1936 La Sene 19 — No, 6498 — Fiati her yerde 3 kuniş Telefon: 24240 (İdare) > 24249 ( Tahrir) - 24243 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Antakyada çarpışmalar başladı İntihabata iştirâk etmiyen Ermeni Ve Berutta karışıklık devam Alevilerden birçok yaralı var © ©diyor,yüzlerceyaralı var Başvekilimiz Antakya meselesi hakkında parti meclis| ni gey peri © grupunda beyanatta bulundu ve parti hükümete şi ik i ği 2 büyük tezahüratla itimad' beyan etti eze a Parti grupundaki müzakerelerden sonra bir tebliğ neşrolundu. Bu hafta İçinde notalar hakkında Meclise ve efkârı umumiyeye malümat verilecektir Ankara 17 (A.A) — Bugünkü Parti Stupu içtimamda, milli şehitlikler ve Milli kültür üzerinde açılan müzake- Te Esnasında, Antakya ve İskenderun hakkında vuku bulan sual ve talep Üzerine hariciye vekili Dr. Aras, Fran- 8 hükümeti ile teati edilen notalara dair malümat ve Türkiyeye karşı Muahedelerle temin edilmiş olan İs- kenderun ve Anatakya Türklerine ait olan hakların takip olunduğuna dair İzahat vermiştir. Nesreolunan tebliğe göre, heyecan- la beklenilen ve dinlenilen bu beyanat- tan sonra başvekil İsmet İnönü, söz alarak, hükümetin hattı hareketini Müdafaa etmiş ve hükümetin hukuki Me Siyasi delillerini tebarüz ettirmiş- Bundan sonra Parti, büyük tezs- hüratla hükümete itimadını göster MİŞ ve takip olunan hattı hareketi ittifakla tasvip etmiştir. Türklerin sabrı tükeniyor Antakya 17 (Hususi muhabiri- mizden) — Tazyik karşısında sü- küneti muhafazaya çalışan Türk- lerin sabır ve tahammülleri tü- kenmektedir. Antakya, Reyhaniye, Bilân, Or- du, Kırıkhan merkezlerindeki dükkânlar tamamen, İskenderun- da da ekseriyetle kapalıdır. Umu- mi hayat muattaldır. Mektepler grev halinde bulunuyor. Parti tebliğinde: En yakın zaman- Meclisine ve efkârı umumiyeye malü- mat verileceği zikredilmektedir. Ajansın tahminine göre, en yakın zaman, bu hafta içinde, demektir. Yalova en mükemmel kaplı- calar derecesine getirilecek Kaplıcanın müdürlüğüne mütehassıs Ka Ozi Pi Yalovanın imarı ve Avru- Pâ kaplıcaları derecesine ge- tirilmesi — için Yetle haber ak dığımıza göre Yalova kaplı tası müdür ve hekimliği- he Dr.Nihad Re- #ad tayin edil miştir. Doktor Nihad Reşad uzun Müddet Fransada Plombier kaplıca- larında doktorluk etmiş, kaplıcalar Ph ne suretle işlediğine, ihtiyaçla" Dr. Nihad Reşad Yalovadan bir görünüş Doktor Nihat Reşat tayin edildi i doktorun bu ihtisasından çok büyük istifade edilecektir. Doktor Nihad Reşâd, mimat M. Prost, mimar Sedad ile birlikte Ya- lovanın müstakbel şekli hakkında çalışmaktadır. Yapılmakta olan büyük otel bit mek üzeredir. Otel gelecek mevsim- de açılacaktır. Diğer taraftan yeni bazı binatar da yapılacaktır. Yalovada ötller ve istirahat esba- bı temin edilirken tedavi vasıtaları da düşünülmektedir. Yalovanın em- sali az bulunur sularından başka mekanoterapi için lâzım gelen terti- bat alınacaktır. Burada fazla şişmanların zayıfla” ması, elektrik tedavileri, mâsâj ve scire hakkında tesisat bulunacaktır. Yalova yakında en mükemmel Av- rupe kaplıclalarına rekabet edebile- ANTAKYA VE İSKENDERUNDAN GELEN HABERLER Antakya Vi (Hususi . muhabirimiz- den) — Türklerle beraber intihabarta iştirak etmemekte israr eden alevi gençlerinin bu hareketinden memnun kalmayan mahalli hükümet bu genç- lerin şeflerini tevkife kalkışmış ve bu yüzden alevi gençlerle hükümet kuvvetleri arasında silâhlı çarpışma» lar olmuştur. Alevilerden çok yaralı yardır. Bunların miktarı henüz tesbit edilemmiştir. Çarpışmada hükümet kuvvetlerinden de bir jandarma yara- lanmıştır. ERMENİLER DE ÇARPIŞIYORLAR Antakya 17 (Hususi muhabirimiz- den) — Kessap hahiyesinde Ermeni- lerde Türklerle beraber intihabata işti- rak etmemektedir. Bu yüzden hükü- met kuvvetleri İle Ermeniler arasmda silâhlı çarpışmalar olmuştur, Ölen ve (Devamı 5 inel sahifede) Kara elmas Zonguldaktan kalkacak kömür yüklü ilk tren yarın Ankaraya geliyor Ankara 17 (Telefon) — Filyos hat- tırın Çatalağzında kömür havzasi- na girdiğini bildirmiştim, Yerli kö- mürü memleket dahili nâkliyatına ilk defa yol açacak olan kömür yük- lü tren yarın (bugün) saat 16da Zonguldaktan hareket eğecek ve perşembe günü saat 14 te Ankaraya gelecektir. Zonguldak Valisinin riyasetindeki bir heyet tarafmdan getirilecek olan kömür yüklü tren Ankarada parlak merasimle karşılanacaktır. İstasyon şimdiden defne - dallarile si tir. Yüksek devlet iin ya şembe günü treni karşılamak zere istasyona davet edilmiştir. Köy hocaları Seksen eski onbaşı kursla- rını muvaffakiyetle bitirdi Ankara 17 (Hususi muhabirimiz. den) — Eskişehirde Çifteler çifliğin- de köy hocası olarak yetiştirilen 80 eski onbaşı kurslarını muvaffakıyet- le bitirerek Ankaraya gelmişler ve civar köylere tayin edilmişlerdir. Muallim onbaştlar tayin edildikleri yerlere gitmeden evvel . Halkevinde maarif erkânı ve muâllimilere bir mü- samere vermişler Ve çok alkışları- mışlardır. Şehitlikleri imar Ankara 17 (Telefon) — C. H. Par- tisi Meclis grupu bugün toplandı. Muş mebusu B. Hakkı Kılıcoğlunun milli kültür.ve şehitlikleri-imar hak- kında verdiği takrir oktndu. Şehitlikleri muhafaza ve imar nok- taşından lâzimgelen tetkikst yapıla rak, bu seneki bütçede ona göre mü- talâa olunmak üzere milli müdafaa- ca hâzırlık yapılması tasvip olundu. Berutun denizden görünüşü Paris 17 (A.A.) — Ramazan müna- sebetile, evvelkt gün Beyrutta bazı ka- rışıklıklar olmuş, bazı kimseler de ya- ralanmıştır. Sükünü iade için âsker | harekete getirilmiştir. Karışıklıklar Basla camiinde başla- mış ve müleaddiğ hatipler Fransa ile Lübnan arasında akdedilen muahede- ye çok şiddetli surette hücum elmişler- dir. Hatipler sokaklarda da bu hu- susta nutuklar söylemişlerdir. Saat 20 ye doğru birçok müslüman grupları toplanarak huristiyan mahal- lesine girmişler ve mağazaları yağma- ya başlamışlardır. Bu esnada haristi- yan gruplar da toplanarak müslüman mahallesine girmişler v& birkaç dük- | kân: yağma etmişlerdir. Birçok tram- | vaylarla elli kadar hususi otomobil yakılmıştır. Dün bütün mağazalar kapalı bulu- nuyor ve dskeri müfrezeler şehirde do- Taşıyordu. i YAKILAN ARABALAR Berut 17 (A.A) — Havas bildiri- yor: Pazar akşamı şiddetli karışıklık- lar olmuş, Üç kişi ölmüş ve 28 kişi ya- ralanmıştır. Polis ve asker kuvvetleri sükünü iade etmişlerdir. Hadiseler hakkında aşağıdaki taf- silât verilmektedir: Müslümanlar bir cami civarında yaptıkları bir teza- hürden sonra hıristiyan mahallesini soymuşlar ve polise karşı silük istimal etmişlerdir. Askeri kuvvetlör sükünü iade eylemişiörse de bu sefer luristi- yanlar müslüman mahallelerine gire- rek dükkânları yağma etmişlerdir. Polis ve asker kuvvetleri yeniden Ii müdahale eylemişler ve sükünü inde etmişlerdir. Birçok tramvay arabaları, taksiler ve hususi otomobiller yakıl- mıştır. (Devamı 5 inci sahifede) En gülünç adami... Ki (Karikatür müsabakası serisinden: 10) AKŞAM ın karikatür müsabakası kupon 10 Bu kuponu kesip saklayınız ) ğ