11 Ocak 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

11 Ocak 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Sahife 8 Fenerbahçe - Güneş muhteliti EF F.Rile 2-2 berabere kaldı Muhtelit 2 - O galib 'aziyete girmişken yanlış bir teknik kullanmak yüzünden beraberlikle güç kurtuldu Cumartesi günkü yağmurun müte- eddit bir kara çevrimesine rağmen, lin Taksim stadınn iki tribünü, "enerbahçe - Gütnş muhtelitinin F. R karşısında ne yapacağını gür- vweğe gelen meraklılarla dolmuştu. ığun şiddeti, seyirciler arasında ürk ve Romanyalı bayanların bile ulunmasına mani teşkil edememişti. geçen pazarki gibi gü- dünkü maç, altı bin seyirci Tava, mes eşli ve sıcakça olsaydı vuhakkak ki, nünde oynanacaktı Bu alâkanın sebebi nedir? « Fenerbahçe - m çek Galatasaray- inin oyun kaideleri- ırşısında üstünlüğü- rak bu muhteliti 4-1 gibi farklı e ile yenmişti. Kısacası, CF.R »izim bu sutünlerde yazdığımız gibi ıfletik, seri ve gol çıkarıri bir takım ılduğunu göstermişti. MUHTELİT NASIL ÇIKTI Dün aikışlar arasında sahaya çıkan misafirlerden sonra Fenerbahçe-Güneş muhtelitinin şu şekilde çıktığını gör- dük. Hüsameddin Faruk Aytan Yusuf Melih Esad Naci Fani M. Reşad Fikret Rebii Halbuki bir akşam evvel, Fenerbah- e ve Güneş antrenörlerinin takımın »ücum hattını: Fikret Rebit “Ali Rıza' Naci Niyâzi eklinde yaptıklarını biliyorduk. AH Rıza ile N nın gelmediklerini ve un için takımın bu şekli almış ol- duğunu öğrendik, Maçtan sonra bu iki oyuncunun ni- çin gelmemiş olduklarını alâkadarlar- dan kime sorduysak sadre şifa verir bir cevap alamadık. Yalnız bir zat bize « galiba - en doğru düşünceyi! söyle Made etti: — Her halde Niyazı ile-Ali Rıza, yer- lerine konulan Naci ile Melihin daha Iyi aynıyacaklarını, Fenerbahçe ve Güneşin teknik âlimlerinden daha iyi idrak etmiş olacaklar ki gelmemişler. Kâşki bu idrak, kendilerini birşey zan edipte hiç birşey olan diğer bazı oyun- culara da sirayet etse de takımlarımız futbolü ferdi oyun talâkki edenlerden kurtulsal... MAÇIN UMUMİ HATLARI Ali Riza ile Niyazinin niçin gelme diklerini bırakarak maçın umumi hat- larmı anlatalım: Ele geçmiş farklıbir galibiyetin beyhude yere kaçırılmış olmasını bir tarafa bırakırsak, dünkü maş temiz ve güzel oldu. Hakem Sadi Karsan da maçın bu temiz şeklini muhafaza ot mesine çalıştı. İlk devrede muhtelitimizin oyunun dokuzuncu dakikasından tübaren do- Dünkü Fenerbahçe » Güneş - C, F. R. maçının heyecanlı kısımlarında fotograçımızın tesbit ettiği dört safha kuz ve devrenin bitmesine on beş da- kika kale da on kişi oynamasına rağ- men C, F, R, ne fazla bir tehlike yara- tabildi ve ne de üstün bir oyun göste- rebildi. Bu devrede Fenerbahçe-Güneş mubhtelitinin müdafaası daha şuurlu bir oyun oynadığı gibi hücum hattı da cemi oynamağa çalıştı. Otuzuncu dakikada muhtelit mü- dafilerinden Faruk, biraz sonrada merkez muavin Aytan sakatlanarak çıkı, Bu iki boşluk ancak İbrahimin takıma girmesile kısmen telâfi edile- bildi, Görünürde geri kalan boşluğu doldürücak ikinci bir oyuncu yoktu. Birinci sınıf takımlarımızın bu nokta- ları ih etmeleri, daha doğrusu bu Klüplere mensup İhtiyat futbolcuları- muzın ancak günlük güneşlik havada | #rzt endam edip dünkü gibi havalarda bir tarafa sinmeleri hiç te hoş görüle- eek birşey değildir. Fenerbahçe « Güneş muhtelitinin semereli oyununu asıl ikinci devrenin ilk yirmi dakikasında gördük. Müda- İaanın uzun vuruşlarile C. P. R kale- sine kolayca inen muhtelit hücum hattı, bilhassa 8ol tarafta Fikret - Re- bii kombinezonile C. FP: R müdafaas- sını yoran bir tehlike halini aldı. İşte bu tazyiki yaptığımız sıralarda birin- cisi Melihin topu takib etmesi, ikinci- si de Fikretin naçar kalan misafir mü- dafle penaltı yaptırması yüzünden iki sayı kazandık. Bu iki sayıdan sonra, C.F.R, müdafaası yorulmuş ve afalla- mış bir vaziyette idi. Galibiyetimizi mühürliyecek üçüncü bir golün bu sı- ralarda yapılması pek kabildi. Fakat her nedense... YANLIŞ TAKTİK Fakat her nedense, yanlış bir tak- tiğe kapıldık. Bir taraftan Naci ve bil- bassa Esad karşısındaki atlet ve cüs- seli oyuncuların tefevvukuna aldırmı- yere yoran mütemadi driplinglere başlarken, diğer taraftan da, hiç lü- zumu olmadığı halde, müdafaa oyunu oynamak garabetino kapıldık. Bu ga- rabet neticesi Fikret sol muavin mev- kiine geçti, o zamana kadar uzun vu- ruşlar yapan bütün müdafaa oyuncu- lârı da misafirlerin ekmeğine yağ sü- ren çalımlı ve kısa vuruşlara başladı. Bu hatalı taktikte bilhassa merkez muavinin rol oynadığı göze çarpıyor» du. Müdafaada hücuma yardım eden M. Reoşaddan başkası kalmamıştı. Onun da mükün olduğu kadar ileri sürmek istediği top önündeki iki mu- itemadi driplinglerile dai- meğe mahkümdu. Pikretin mesile Fikret - Rebii kombi- nezonu ortadan kalkmıştı. Esasen bü- tün oynda beş altı pas almış olan Me Mh de, ancak serseri toplar peşinde koşan bir zavallı ride kalmıştı. f €. FE, R. NİN MUKABELESİ Bu yanlış taktik, bir aralık afallar miş olan C, F. R. nin derhal kendine gelmesine fırsat verdi! Bu sefer onlar üzün vuruşlarla bilhassa sağ taraftan ' kalemizi tehdide başladılar. Oyunun bitmesine yirmi dakika kala misatir- ler, oynun başındanberi kurmağa mu> vaffak olamadıkları hakimiyeti ni- hayet kurdular ve bizimkiler de bu hu- susta onlara kabil olan yardır yaptı- lar. Bu suretle seri bir iniş yapan sağ açıkları ilk gollerini, bir müddet son- ra da bir körner atışından sonra 80l | içleri güzel bir kafa vuruşu ile bera- berlik sayılarını yaptı, Bundan Sonra galibiyeti almak için uğraşan misafir- | ler, zamanın dölmaslle, üçüncü bir gol yapamadan sahadan beraberlikle çıktılar, Bükreşte Fenerbahçe - Güneş muh- telitinin karşısından kaçan C. F. R Yi | bu sefer de mağlüp vaziyete getirmiş- | ken sırf kendi hatamızla elimizden kaçırdık. 2-2 beraberlik Fena bir netice sayıl» düşmüş ve bir aralık bunalmış bir ta- kımın son on beş dakika içinde bera- bere bir vaziyete yükselmesine sebeb olan bir taktik hatasi, kolayca affedi- lemez. Hele rakibinin oyununu kolay» laştıran şahsi - oyunlar, çalımlar hiç bir suretle müsamahaye lâyık değil dir. NASIL OYNADILAR? Başlangıçta Faruk ile Fazıl çok iyi anlaştılar ve güzel oynadılar. Eğer Faruk sakatlanıp çıkmamış olsaydi bü iki müdafiin diğer her hangi iki müdafiden daha İyi anlaştıklarını ve oynadıklarını görecektik Muavin haltının en oyuncusu, her zaman olduğu gibi M. Reşaddı. Aytan, bir kerre daha anlaşıldı ki yağışlı bir | günün ve çamurlu bir sahanın oyun- | cusu değildir. Aleyhimize olan golle- İ rin hele birincisi; Aytanın kuru bir sa- hada oynar gibi hereket etmesinden ileri geldi. Fikret ilk devrede sakatlanan Ayta- nin yerine merkez muavin oynadığı sırada ve ikinci devrenin ilk yirmi da- kikasında sol açık mevkiinde mükem- meldi. Bu yirmi dakika içinde Rebii ve Fikret çok güzel anlaştılar ve karşı ta» raf İçin mütemadi tehlike oldular. Naci iyi oynamakla beraber ikinci devre sonlarında Esadden sirayet eden bir çalım hastalığına, tutuldu, Esad dünkü güzel galibiyetin kaçmasında en birinci âmildir. Melih yukarıda da İşaret ettiğimiz gibi çok defa, münle- Fit bir vaziyette ve serseri topları ko- valıyan bir oyuncu halinde kaldı. C.F. R son on beş dakikada iki gol çıkarmakla bizim bu sütunlarda yaz- dağımız gibi, atletik, nefesli, dayanıklı ve fırsatlardan istifade etmesini bilen bir takım olduğunu gösterdi, Sol mu- e en göze çarpan oyunculari | Dünkü yegâne lig maçında, bir aralık mili kümeye girmesi bile söylenen Vefa, Anadoluya yenildi Dün lig maçlarından yalnız bir ta- nesi Şeref stadında oynandı. Bu maçı yapanlar Vefa ile Anadolu idi. Son haftalar zarfından muvaffa- kıyetli oyunlar çıkaran ve bir aralık Milli Kümeye girmesi bile xx olan Vefa sahaya k çıkmasının cezasım, Anadoluya mağlüp olmakla çekti. Şadi Tezcanın hakemliğ pılan maça çıktıkları zam ri “olum ak üzere üç mühim oyuncusunun eksik ze çarpıyordu. Oyunun ilk â Anadolunun genç mu ni kolaylaştırıyordu Oyunu um kikasında Anadolu sol devre 1-0 Anadolu İkinci devre başladığı zaman mağ- lübiyetten kurtulmak istedikleri an- aşılan Vefanın canlı oyunu Anadolu aleyhine de bir gol yapılmasını ve be- raberliğin tesisini temin etti. Fakat bu golden sonra Vefanın tekrar gev- şeyivermesi hakimiyeti gene Anadolu- ya intikal ettirdi. Oyunun bitmesine on dakika kala Anadolu sağ açığı Kenan, şahsi bir gayretle Anadoluyu tekrar galip bir vaziyete çıkardı. Vaktın daralması ar- tık Vefanın vaziyeti telâfi edebilmesi- ne imkân bırakmadı. Bu suretle sürp- tiz sayılabilecek bir şekilde Anadolu Vetfayı 2-1 yendi. Bundan sonra yapı- lacak olan Beykoz - Süleymaniye ma- çı, vaktin geç olmasından hakem tara- fından tehir edildi. PERA » ARNAVUTKÖY Dün sabah Şeref stadında Pera ve Arnavutköy takımları arasında yapiı- lan lig maçı 1-1 beraberlikle bitti. İKİNCİ KÜME MAÇI Beylerbeyi - Altınordu arasında Şe- ref stadında yapılan ikinci küme maçı 2-1 Beylerbeyi lehine neticelendi, Gazetemizde — neşredilecek ilânlar için müracaat yeri; ilâncılık kollektif şirketi Ankara caddesi, Kahraman zade han. Tel. 20094-20095 C.F, R, futbolcülerinin hâkimiyeti aldıkları bir sırada O.K R. ile bermbere kalan muhtelli maçtan eyyel O. F, R, mühacimlerinden birinin bir kafa vuruşu