10 Ocak 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

10 Ocak 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

m ” Harleiye vekili, siyasi vaziyeti parti- EnŞağlam, En Ucuz Sap defterleri AKŞAM matbaasındağır. Yevmiye, Kasa defterleri, Defteri Kebirler, muavin defterler o (Cildleri İngiliz prese kartonu iledir.) 120, 150, 200 kuruş Mana AKŞAM'ın Küçük İlânlarını Mutlaka Okuyunuz! KÜÇÜK İLÂNLARIMIZ Pazar, Salı ve Perşembe günleri çıkar, —— alby — - — Sene 19 — No, 6549 — Fiati her yerde 5 kuruş PAZAR — 10 KÂNUNUSANİ 1937 Telefon: 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Müdür) - 20113 (Klişe) Atatürk bugün şehrimize geli) Sancak meselesi yeni bir müzakere safhasına giriyor Başvekil parti grupundaki nutkunda on, on beş gün sabredilmesini diledi Reisicumhurun milli heyecan ve iradeyi daima en iyi fecessüm ettiren faaliyetinden şükranla bahsetti Ankara 9 (AA) — C.H, Partisi Srupu, daveti üzerine bu- gün saat 11,30 da Dr. Cemal Tun- canın başkanlığında toplanmıştır. Müzakerö, hariciye vekili Dr, Tev- fik Rüştü Arasın sözü ile açılmıştır. Ye ve efkârı umumiyeye arzetmek için toplantı talep ettiğini bildirmiştir. Bundan sonra M, Vionet ile büyük G €lçi B; Suad Davaz arasındaki mülâ- kalı tafsil etmiş ve bununla Fran- 84 başvekilinin meseleye bir çikar yol bulmak için müdahale kararı, Fran- 8& harieliyesinden teyid olunduğunu Ve büyük elçi M. Ponsotun bir teklif getirmemesi, vaktin darlığından mad- deten mümkün - olmadığı. suretinde İzah blunduğunu ve iki hükümetin, Cemiyeti Akvam meclisinin toplantı- Shi üçgün tehirde mutabık olduk- larını ve hükümetimiz namına Pa- (Devamı # üncü sahifede) Atatürkün Ankaraya avdetinden bir İntiba Alman filosu Fasa |( Atatürk asker ihraç etti Ankara 9 (A.A) — Reisicum- hur Atatürk bu akşam İstanbu- la hareket buyurmuşlardır. Fransa, Burgos hükümetine bir nota | göndererek bu hareketi protesto etti Merasim yapılmaması mükar- rer olmasına rağmen istasyonda vekillerden, mebuslardan ve halk- dan mürekkep büyük bir kala- balık kendilerini teşyi etmiştir. Başvekil İsmet İnönü ile dahi- liye ve hariciye vekilleri, büyük erkânı harbiye reisi mareşal Çak- mak ayni trenle Gazi istasyo- nuna kadar Büy'ik Önderi uğur- l lamışladır. J Yunan kralı İlkbaharda memletimizi ziyaret edecek Ankara 10 (Telefon) -— Yunan Kralı Jorjun önümüzdeki ilkbaharda memleketimizi ziyaret edeceği hak- kındaki haber selâhiyottarlar tarafın- dan teyid edilmektedir, Bulgar - Yugoslav paktı ne zaman imzalanacak? Melilla limanından bir görünüş Atina 9 — Burâya gelen haberlere | Or Türkiye kuvvete mi baş vuracak ?.. Fransız gazeteleri böyle yazıyor ve, Atatürkün cenubi Anadolu seyahatinden endişe ediyorlar Sancak işinin müsbet bir hal yoluna girdiği görülmedikçe Fransa - Tür- kiye münasebatının iyi bir şekilde devam edebileceğinde Ankara ve muhi- tinde şüphe vardır. Paris 9 (A.A) — Anadolu ajansının hususi muhabiri bildiriyor: Hemen tekmil gazeteler > «Türkiye kuvvete mi başvuracak?» başlığı ile Atatürkün seyahati ve Eskişehir kon- feransının uyandırdığı endişeye ma- kaleler tahsis “diyorlar, Palit Parisiyen Londra ile temas e- dildiğini, kuvvetle emrivakiye müsa- meha edilmiyeceğini yazarak diyor ki: sAlatürkün siyasi olgunluğuna ve, Fransız dosluğuna itimat edilebilir. Mandacının baş eğmesi manda sistemi- ni sarsar. Bu zamanda mandacılar be- raberdir.» Oecuvere gazetesi, Fransada hareke- timizin blöf telâkki edildiğini, şayed kuvvet tecrübelerine kalkışılırsa ayni suretle mukabele edileceğini ve İsken- derunun bir gün İtalyaya geçmesi ih- timalile Fransanın Romaya teveccühü (Devamı 8 ncı sahifede) Bulgaristan Balkan istatükosunu: tanıdı - Atina gazeteleri bulgaristanın Yugoslavya ile akdettiği paktla Balkan istatükosunu i tanıdığını Atina (Hususi muhabirimizden) — Bulgar - Yugoslav paktı Yunan siya- si mahafili tarafından sevinçle kar- şılanmıştır. Atina mahafili bu paktı, Balkanlarda sulh ve müsalemeti kuv- vetlendiren bir vesika telâkki ediyor- lar. Bütün Yunan gazeteleri yazdık- ları makalede siyasi mahafilin bu ka- nsatine tercümün ölüyorlar, Akropolis gazetesi «Balkan sulhü İ için bir adım dahas başlığı ile yazdı- yazıyorlar ğı bir makalede diyor ki: «Bu hadise. nin ehemmiyeti, tahakkuk ettirildi- ği şartlara bağlıdır. Eğer bu pakt, bir taraflı anlaşma olsaydı, bir çok tefsirlere yol âçabilirdi. Fakat Bulk gar - Yugoslav paktı Balkan andlaş- ması çerçevesi dahilinde aktediliyor. Filiyatta Bulgaristan, ademi: iştiraki- le natamam kalan Balkan andlaşma- sina girmek için birinci adımı atıyor. (Devamı 4 üncü sahifede) m Ak'la Karat... (Birbirini çekemiyen iki arkadaş) Ve her nevi silâhlarla, mühimmat ile Mücehhez kuvvetli. Alman müfreze- leri, Alman harp: gemileri tarafın- Melillâya çıkarmışlar ve orada- Pransıg hükümeti, Londra kabine- Aile bilitat Burgos hükümetine gön- “erdiği siddetli bir notada 1912 ta- Hihli Fransız - İspanyol muahedesine Üüyet etmeğe davet ediyor. Bu mu- “ele mucibince <İspanya hiç bir “ch ve şekilde, hattâ muvakkat bir MAN için olsa bile İspanya Fasın- Ma #n ufak bir parçayı başkasına tey emeği taahhüd ediyor. İKİ mem- '*t, Fasa ecnebi askerlerin girme sine müsâade alıyorlar. Alman askerleriniü ihracile Fasta tahaddüs eden vahim vaziyet, gerek Londrada ve gerek Pariste şiddetli bir endişe uyandırıyor, ALMAN HARP GEMİLERİ MELİLLÂ LİMANINDA Casablanka 9 (A.A.) — Bu sönon gün zarfında muhtelif sınıflara men- sup üniformalı Alman kıtalarının Melillâda karaya çikarak yerleştikle- ri bildirilmektedir. Üç Alman torpido muhribile bir kaç denizaltı gemisi Melillâ limanında demir atmıştır (Devamı 5 inci sahifede) stmemeği üzerlerine göre Yugoslav - Bulgar paktı, 15 kâ- nunusahide Belgradda Bulgar başve- kili M. Köseivanof ile M. Stoyadinoviç tarafından . imzalanacaktır, Bulgar başvekili bu maksadla Belgrada gide- cektir. Talebelerin taramvay ücretleri hakkında şirkete yeni bir emir * Ankara 10 (Telefon) — Nafia ve- kâleti İstanbul tramvay şirketine gönderdiği yeni bir emirle mart bida- yetinden itibaren yaş ve mekteb kay- dına bakılmadan bütün talebelerden birinci mevki için 5 ikinci mevki için de 100 para ücret alınmasını bildir- miştir.