19 Nisan 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

19 Nisan 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife 10 Başvekil ismet Inönü Yugoslavya | sahillerinde (Baş tarafı L inci sahifede) İsmet İnönünün Saraybosnada söylediği nutuk Belgrad 17 (A.A) #- İsmet İnönü, Saray Bosnada münakalât nazırı Spa” ho, harbiye ve bahriye nazırı Ma- riç de harız olduğu halde şerefine ve- rilen ziyafette Türk - Yügoslay dost- luğunun sağlamlığını kuvvetle teba- rüz ettirerek demiştir «Ordunuz kuvvetlidir, En modern techizata ve fevkalâde dikkate lâyık tesisata maliktir, Gerek sizin milli kuvvetiniz, gerekse , alelümum sulh için kudretli bir vasıtadır. Yugoslav ordusunun dostu olmak bir bahtiyar- lıktır. Bu ordunun döşlü olmıyanlar günün birinde bunu hisşedeceklerdir. Başvekil İsmet İnönü harbiye nazı- rı Mariçi tebrik ettikten sonra Stoya- dinoviç hükümetinin ve bilhassa Yu- goslav başvekilinin şahsen Türkiyede elde ettikleri itimadı bildirmiş ve Sto- yadinoviçin daha tik anda itimad ka- © zanmaya — muvaffak olduğunu ve bu hissin sonları bu büyük devlet adamı- nın ve bu büyük vatanperverin daha iyi tanınması neticesinden kuvvet bulduğunu ilâve eylemiştir.» Başvekil İsmet İnönü sözlerini bi- tirirken Türkiyenin o Yügoslavyanın kuvvet ve terakkisinden derin bir se- nç duyduğunu çünkü » Yugoslavya kuvvetinin Türkiyenin de kuvveti ol- | duğunu söylemiştir. ç İsmet İnönü Sırbca olarak şunları ilâve etmiştir: ere Kamâl Atatürkün selâmını yorum. Yaşasın Hiajeste ikinci yaşasın nalb prens Paul, yaşa- sın niyabet meclisi âzâsı, yaşasın müt- tefiklerimiz Yugoslavlar» Başvekil İsmet İnönünün bu nut ku sık sık şiddetle alkışlarla kesilmiş ve son sözleri ise uzun ve hararetli alkışlarla karşılanmıştır, Ziyafetin bütün devamı müddetin- ce azim bir halk kütlesi mümtaz misafirlerin indikleri Avrupa oteli- nin bulunduğu Kral Piyer sokağın- da misafirleri alkışlamak üzere bi- | rikmiş bekliyordu. Ziyafetten sonra saat 1330da güzide misafirler otel- den çıkmışlar ve Halkın coşkun te- zuhüratile karşılaşmışlardır. Misa- firler şehirde bir gezinti yaptıktan sonra otele dönmüşler ve saat 18 de general Mariçin Ordu evinde verdi. ğl büyük ziyafette hazır bulunmuş- lardır. Bu münasebetle Ordu evi iki müt- tefik milletin bayraklarile donatıl- muştı, Merasim Salonunada kral İkinci Piyer ile Kâmâl Aatürkün re- simleri konulmuş bulunuyordu. Soma Prava gazetesinin başmakalesi Belgrad 18 (A.A.) — Bütün gaze- İ teler, “Türkiye Başvekili İsmet İnö- nü ile B. Tevfik Rüştü Arasın her tarafta gördükleri hararetli Kabulü büyük başlıklar altında yazıyorlar. Soma Prava gazetesi bugünkü baş- makalesini ” gene Türkiye Başvekili ile Hariciye Vekilinin ziyaretlerine tahsis etmektedir. Bu ziyaretin mo- dera Türkiye tarafından Yüugüslav- yaya ve Yugoslav milletine karşı beslenen büyük sempatinin bir de- lili olduğunu kaydeden Soma Pra- va, diyor ki; “ Bu iki milet bütün tarihlerin- de bü kadar açık şartlar içinde bu kadar sıkı ve samimi münasebetle- re asla malik olmamışlardır. Mezkür gâzete, B. Stoyadinoriçin Ankarayı ziyareti esnasında kendi. sine gösterilen hararetli kabülü kay- dettikten sonra B. İsmet İnönünün ziyaretine avdet ederek, Türkiye Baş- vekilinin nutuklarındaki sözlerinin Yugoslav . kalblerine ebedi olarak nakşedilmiş olduğunu yazmaktadır. B, İsmet İnönü, bütün hareketle rinde bir kahraman ve bir merd as- kerdir ve Yugoslav milletine bir kahraman ve bir merd asker gibi hi- tap etmiştir, Karısını döğen biri yakalandi Aksarayda oturan Karabet adında bir adam karısını ağır hastalanacak derecede döğdüğü için yakalanmıştır. Hatay anayasasını hazırlamak için (Baş tarafı 1 inci sahifede) rin ayrı ayrı ellerini sıktı, Halaylıla- rın önüne gelince yüksek 8 — İmanımız kuvvetli mi? diye du. Bunun üzerine bütün Hi İ gençler hep bir ağızdan: — Çok kuvvetlidir, diye lar. Numan Menemencioğlu bağırdı- — Çelik gibi kuvvetli olsun! sözle- | rile mukabele etti. B. Numan Menemencioğlu hareke- tinden birkaç dakika evvel kendi- sile görüşen muharririmize su beya- | natta bulunmuştur: — Milletler Cemiyetinden olduğumuz vazife konseyin önümüz” deki toplantısından evvel bitecek olduğuna göre işimizi şu on beş gün içinde ikmal etmek mecburiyetinde- yiz. Hatayın pek yakında hakkı olan refah ve idareye kavuşacağını bü- tün kuvvetimle ümit ediyorum ve l bunu temin için de var kuvvetimiz- le çalışıyoruz. Bu sefer vazifemizi | tamamen bitirmiş olarak döneceğimi- B. Numan Menemencioğlu bun- | dan sonra trene binmiş, tren kendisi- nİ uğurlamıya gelenlerin alkışları, «hayırlı seyahatler ve muvaffakıyet- ler» sesleri arasında hareket etmiştir. Sivas çimento fabrikası (Baş tarafı 1 inci sahifede) Fabrika şehre 8 kilometre mesafe- de Mereküm dağı eteklerinde kuru- lacaktır. Burada killi, kalker, alçı ta- | bakalarını havi bol toprak © vardır. Fabrikanın temel stma merasimi ya- kında yapılacaktır. İstanbulda bulunan fabrikalardan bu havaliye çimento gelmesi çok pa- halıya maloluyordu. Bunun için bu- ralarda çamurdan evler yapılıyordu. Sıvas fabrikası çalışmağa başlayınca Şark vilâyetlerindeki binaların man» zarası çabuk değişecektir. Fabrikanın inşasına bu sene içinde başlanacaktır. Fabrikada 200-250 a- mele çalışacak, günde 250 ton çimento istihsal edilecektir. Çimento fabrikasının yanında, ileride, çimen- to ile alâkadar başka fabrikalar da kurulacaktır. Nafia vekâletinin yaptırmakta ol- duğu cer atelyesi ve kurulacak çimeh- to fabrikası Sıvasın Iktisadi hayatın- da büyük bir tesir yapacaklır, Sıvas istikbalde Anadolunun en büyük $6- | hirlerinden biri olacaktır. J. ITKIN'e Bae EE e yenilikler v son Beyoğlu, İstiklâl caddesi 405 Tel, 40450 İstanbul birinci tcaret mahkemesinden: Mustafa Tütüncü tarafından vaki ta- lep üzerine mahkemeca satılmasına ka- rar verilmiş olan işlenmiş parçası 9» nisbetinde ve siyahı 76 5 nisbetinde ayrı balyalarda ve avaryadan ari olmak üze re 50 ton Anadolu kirli yapağın 28737 1937 çarşamba günü saat 1 den 2 ye kâ- dar İs. Ticaret ve zahire borsasında sati- lacaktır. Malı görmek İsteyenlerin hep gün Tophanede Sah pazarında Pandelop deposu ile Osmanlı Bankası İstanbul şüp besine müracaatları ve satın alınak iste- yenlerin de mezkür gün ve santta bop sada hazır bulunmaları lüzumu ilân olu 019))) almış | NASIR İLACI , KANZUK Amerikada uzun tetkikat neti- cesi olarak bulduğu bir förmül- dür, KANZUK NASIR İLÂCI en eski nasırları bile kökünden çı- karır. Ciddi ve şayanı itimat bir hasır ilâcıdır. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ BEYOĞLU - İSTANBL İstanbul Asliye Altıncı Hukuk Mah- kemesinden; Rabia tarafından doktor Kâzımın bahçesinde müstahdem Şahin aleyhinde açılan boşanma davası- nın tahkikatında: Müddaleyhin ikamet- gâhının meçhuliyetine binaen davetiye- nin on beş gün müddetle ilânen tebliğine ve tahkikatın 2575/937 Sulı saat 10,30 a talikine karar verilmiş ve davetiyenin | bir nüshası da mahkeme divanhanesine asılmış olduğundan muayyen gün ve saatte İstanbul asliye altıncı hukuk mah- kemesinde hazır bulunması aksi takdirde gıyabında tahkikata devam edileceği teb- Biğ yerinde olmak üzere ilân olunur. M. (1044) teminat verme: Çırpıcıda merhum | saat evveline buz mukabilinde vermesi şarttır. cak gecikmeler kabul edilmez. (2045) Türkiye Ziraat Bankası Umum Emlâk Acentesi Galata Ümerabit han 2. ci kat No. 24 EHVEN ŞERAITLE EMLAK iDARESİ KİRALIK APARTIMAN EMLÂK ALIM ve SATIMI “TELEFON: 49419 İ kır, Beykoz ves 9 Nisan 1937 Faik Baharoğlu Galatada Havyar hanındaki yazıhanesini gene Gala- tada Melek hanında 11 numaraya nakil ile alım ve sam ve intikal muamelelerini ve vergi ve vakıf ica- resi ve taviz bedelleri ödeme işleri- ni deruhde ve takip eder. Telefon: 49069 ANTİKA ALIYORUM Eski Türk eserleri, gümüş, tahta, ba. işlerle eski yağlıboya tablo, gravür, porselen, fayans vazo ve biblolar, bronz heykeller, her nevi sa- lon tezyinat eşyası alıyorum. Beyoğlunda İstiklâl caddesinde eski Polonya sokağında Merkez apartımanı (1) numaralı dairede Mimar Knol. Kapalı zarf usuliyle eksiltme ilânı Kütahya Vilâyetinden : 1 — Eksiltmeye konulan iş: Kütahya Memleket hastanesi kalorifer tesisatı- dır, Keşif bedeli: 15402 lira 20 kuruştur, 2 — Eksiltme 30/4/937 tarihinde Cuma günü saal «15» de Kütahya vilâyeti hükümet konağında Daimi Encümen huzurunda kapalı zarf usulile yapıla- caktır, 3 — Eksiltme şartnamesi, hülâsai keşif, Nafıa vekâletinin kalorifer talimat- inde görülebilir. namesi ve buna mütelerri evrak bilâbedel Kütahya Nafıa Müdürlüğünde ve En- cümen k 4 — Eksiltmeye girebilmek için taliplerin 1155 lira 50 kuruşluk muvakkat ve Nafia vekületinden alınmış müteahhitlik vesikasını haiz ol- ması ve 10000 lira değerinde bir kalorifer tesisatını iyi bir şekilde yapmış oldu- ğuna dair vesika ibraz etmesi lâzımdır. isteklilerin teklif mektuplarını 2 inci maddede yazılı ihale saatinden bir kadar yani tam saat «14» de Daimi Encümen reisliğine mak- Bu saatten sonra mektub ve postada ola- demiş Su ve Elektrik İşletme Direktörlüğünden İdaremiz Fen Şubesi şefliği için bir Mühendise ve Fen kısmında istih- dam edilmek üzere bir Elektrik usta başısına talip olanların aşağıdaki vesüik ile tahriren İdare Direktörlüğüne veya İstan- bul Ziraat Bankası muhasebesine müracaat etmeleri, A — Nüfus Cücdanı sureti «Fotograflı B — Mufassal Tercümeihal dır. Bu vâzifelere C — Diploma ve boriservislerin musaddak 5 D ife kabulü için ileri sürülecek şartlar. GUNE/JLE YAĞ (2139) YENE