19 Temmuz 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

19 Temmuz 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Temizlik mücadelesi başladı su işi hallediliyor Sokağa tüküren on dört kişi yakalandı, ceza kesildi Evlerinin önünü kirli...
 Japonya Çine ültimatom verdi 24 saat içinde kati cevap istiyor Tahrikâtın meni, eski itilâfın tatbiki Vtalep edılıyor Şanghay
 Celâl Bayarın tedkikleri Nazilli fabrikasında senede 22 milyon metre basma dokunacak İktisad Vekili B, Celâl Bayar Nazilli
 MDikkatleri Radyo gürültüsü Otomobiller klaksonm çalıp geçiyor. du; şehirde gürültü çıkarıp herkesi rahatsız ediyorlar, diye

mi (AKŞAM'ın Küçük İlânların! Mutlaka Okuyunuz! KÜÇÜK İLÂNLARIMIZ Pazar, Salı ve Perşembe günleri çıkar. — -——— - ma arma Söhe 19 — No. 6136 — Flati her yerde 5 kuruş PAZARTESİ 19 Temmuz 1937 Yerli Mallar Pazarları Telefon: 24240 (İdare) — 24249 (Tahrir) — 24248 (Müdür) — 20113 (Klişe ——— Japonya Çine ültimatom verdi Temizlik mücadelesi başladı su işi hallediliyor Sokağa tüküren on dört kişi yakalandı, ceza kesildi Evlerinin önünü kirli bırakan kırk dört kışi de ceza verecek İstanbulda temiz” Di lik mücadelesine fe : başlanmıştır. Bele- diye, çöp kamyon» ” larının, tanzifat i- şinde çalışanların miktarını arttırdı- Ğı gibi sıkı bir koni trol da tatbik et- mektedir. Arsa- lara, şuraya bura- ya; atılan çöpler toplatılıyor ve u- zun senelerden- beri pislik deposu halinde bulunan bu yerlerin bir da- ha Kirletilmemesi için tedbir almıyor. ğer. taraftan, halkın da sokakla- rı, meydanları kir- letmemesine itina ediliyor. Belediye bu hususta bazı vermişti. Jazeteterle de ilân edilen bu kararlar. £ö mucibince halk ev- lerinin önünü te- mizi ve s0- (5 kağı okirletmiye £X cekti, Bu ilâna rağ men, Fatih kazası dahilinde 44 kişinin evlerinin önünü kirli bıraktığı görülmüş ve kendileri- ne para cezası kesilmiştir. Emiriönü Celâl Bayarın tedkikleri Nazilli fabrikasında senede 22 milyon metre basma dokunacak Fabrikaya şimdiden 6 milyon metre kumaş sipariş edildi Bedava Terkos çeşmelerinden birt kazası dahilinde sokağa tüküren 14 kişi yakalanarak ceza kesilmiş, dük- kânları önüne çöp alan 9 esnaf ta c0- İktisad Vekili B. Celâl Bayar Nazilli fabrikası mütehassıslarile beraber kşam) — İktisad Vekilimiz / landırılması için ilk adımı filen attık- r incir ve üzüm satış koo- | tan sonra Nazilliye gitti, pamuklu do- liğini İzmirde kurduk- | kuma fabrikasının işlemesini bizzat peratifler | tan ve harici ticaretimizin teşkilât zya çarptırılmıştır. Balıkpazarları yıkanıyor Belediye, yiyecek satılan başlıca yerlerin, bu arada İstanbül, Beyoğlu, Kadıköy balık pazarlarının temizliği- ne bir kat daha ehemmiyet vermeğe başlamıştır. Balık pazarları her gece saat ikiden sonra muntazman yıkan- maktadır, Ancak İstanbul Balıkpaza- rında kaldırımlar çok bozuk ve çökün- | tüler fazla olduğundan, burası arzü edildiği kadar kuvvetli su tazyiki ile yıkanamamaktadır. Belediye, ;temizliği daha iyi başar- mak için Balıkapzafındaki kaldırım- ları tamir ettirmeğe karar vermiştir. Su meselesi Son tifo vakaları üzerine Belediye, 2 İstanbul sularını yeniden tahlil ettir- miştir. Sihhiye Vekâleti namına şeh- rin tifo vaziyetini tfedkik eden heyet, tifonun sulardan ziydde temasla geçti- ğine kanaat getirmekle beraber İstan- bul sularında esaslı ıslâhat yapılması Tüzumlu görülmüş ve bir program ha- Zırlanarak işe bir an evvel başlanması © esas İtibarile kararlaşlırılmıştır. Terkos suyu, son senelerde yapıları | tesisat sayesinde temiz ve mikropsuz bir hale getirilmiştir. Fakat İstanbul halkının büyük bir kısmı hâlâ Kırk- çeşme, Halkalı ve Taksim sularını kul ” ianıyor. Bunlar mecralarının çok €s- kimesi yüzünden kontrol edilmemiş bir halde akmaktadır. Diğer taraftan Kadıköy ve Üsküdar cihetlerindeki El- (Devamı 4 üncü sahifede) NDA ir 21ox1s Radyo gürültüsü Otomobiller klakson çalıp geçiyor- du; şehirde gürültü çıkarıp herkesi rahatsız ediyorlar, diye klakson yasak edildi. Hattâ seyyar satıcıların pence- relerimiz önünde arada sırada haykır- maları bile istirahatimizi, süküneti- mizi bozuyor diye telâkki edilmekte- dir. Bunlara karşı tedbirler, yenile- nip duruyor. Fakat klaksona, zerzevatçının hay kırmasına, yahut her hangi bir çeşid geçen radyonun çıkardığı sinir bozu- su, kafa şişirici, parazitli şamata ne- dir, düşünün... Bahusus, bu radyo, oparlörlü olursa ve sayjiyede başını dinlemeğe gidenlerin pencerelerine karşı umumi bahçelerden, otellerden fışkırtılırsa?... Medeniyetin bütün keşifleri mah- zurlarile birlikte doğar: Otomobil, İren adam çiğner; fakat feldketleri tahfif için frenler, seyrüsefer nizam- | Jar: konulur. Tayyareler düşer; pilot | ların kurtulmaları için paraşiltler vay- | dır. Siniri bozukları, yorgunları, hasta- ları, evinde çalışmak, bir şey düşün- mek, dimağında bir şey yaratmak is- tiyenleri de radyo, mânen mahvediyor, Bu medeni âfetin önüne geçmek için ne yapmalı? Radyo gürültüsüz mik cadele için yapılacak pek sıkı bir ni şehir gürültüsüne kıyasla acemi bir ele Şanghay 18 (A.A.) — Ja- pon sefaretinin resmi bir tebliği, Japon maslahatgü- zarının dünsaat 23,30 da Çin hükümetine bir nota tev- di ederek her türlü tahrikâta nihayet vermesini, Loukouw- chiao hâdisesine müteallik olan itilâf ahkâmının mahal- li memurlar tarafından icra- sını işkâl etmekten feragat eylemesini istemiş ve cevap için 24 saatlik bir mühlet ta- yin eylemiş olduğunu bildir- mektedir. Tokya 18 — Domel ajansı tebliğ edi- yor: Öğrenildiğine göre Japonyanın Çindeki sefaret müsteşarı B. Hadika, cumartesi günü Çin Hariciye Nazırı 'B. Auang - Tching - Ouei'yi ziyaret et- miştir. öğ 24 saat içinde kati cevap istiyor Tahrikâtın meni, eski itilâfın tatbiki talep ediliyor Müsteşarın Nazırdan Çin hüküme- tinin şimali Çin mahalli makamatı ila Japon makamalı arasında münakiğ 11 temmuz tarihli itilâfnameye uymi- yan her türlü tedbirlerden tevakki et- mesini talep ettiği rivayet edilmekte- dir. Müsteşarın aynı zamanda Çin hü- kümetinin merkezi Çin hükümeti kı- taatının şimali Çine sevki gibi Japon- yaya aleyhtar her türlü tahrikâttan da kaçınmasını istemiş olduğu da söy- lenmektedir. B. Ouang-Tehing-Ouei- nin Çin hükümetinin bu taleplere pa- zartesi günü her halde cevap verebile- ceği suretinde mukabele etmiş olduğu mervidir. B. Hidakanın hiçbir zaman hududu sünün asla bir ültimatom mahiyetin- de olmadığı teyit edilmektedir. * (Çin - Japon ihtilâfı hakkında diğer haberler ikinci sahifemizdedir Mülâyim 36 ncı dakikada Amerikalının Sırtını yere getirerek kemeri kazandı (Yazısı spor kısmımızda) | (Devamı 4 üncü sahifede) zamnameye ihtiyaç vardır. Ni ipi İstanbula gelen bir misafire takdim edilecek en güzel buketi, ANKARA