24 Kasım 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

24 Kasım 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

i 2,362,500 liralık stadyum | Arjantin o hükümetinin merkezi Bocnos Ayres şehrinde yüz yirmi bin kişilik muazzam bir stad inşa edilmiş tir. İki milyon üç yüz altmış iki bin beş yüz liraya malolan bu stadın dokuz yüz kırk beş bin lirasmı hükümet ver- miştir. Arjantinin en tanınmış futbolcüle- | Tinden olan bir mühendis tarafından yapılan bu stadda ahalinin ve oyuncu- Jarın her ihtiyacı göz önünde tutul- muş en ufak teferruat ihmal edilme- miştir. Yüz yirmi bin seyirci on beş dnkika içinde biletlerini alıp yerlerine otura- bilecekleri, gibi maçtan “sonra stad beş dakikada boşalabilecektir. Sahadan çikanları taşımak üzere hususi vesait bulunacaktır. Bundan başka meraklı seyirciler maçtan çi- karlarken kapıdaki bir gişeden maça aid resimleri hazırlanmış lürek ala- bileceklerdir. Arjantinde inşa edilen bu stad ora- nın oahalisinden ziyade İngilizleri memnun etmiştir. Çünkü İngiliz takımlâri Arjantins gittikleri vakit büyük stad olmadığın. dan daima seyirellerin büyük bir kıs- I mı kapıda kalıyorlardı. Bu vaziyetten | sonra vaktile Arjantine gitmeğe naz- İ lanan takımlar şimdi teklifler yap- İ maktadırlar, Kale direkleri yuvarlak mi olacak? İngilizler futbol kale direklerinin yuvarlak olmasını muvafık görmekte | ve bunun için lâzım gelen teşebbü- satta bulunmaktadırlar, İngilizlerin bu teklifi kabul edildi- ği takdirde müstatili olan kale direk- leri üstüvani olacak ve direğe çarpan top.geri gelmiyerek ya kaleye girecek veya harice çıkacaktır. K Peştede noel maçları Budapeştede Noel münasebetile bir kupa maçı oynanacaktır. Bu maça iki Macar ekibi: Upeştle bir diğeri da- ha, Romanya şampiyonu Venüs ve Yugoslavyanın tanmnmış takımların- dan Beogradski iştirak sedecektir. Atinalı Humis Românyaya döndü Bir kaç senedenberi Romnya şam- pi kazanan Venüs takımında | merkez mubhacim oynıyan Yunan futbolcü Humis birkaç ay evvel Bükreşten memleketi olan Atinaya dönmüştü. Humis Bükreşte yüksek maaş alan profesyonel iulbolcüdür. Bu oyuncu Atinada bir takima gire- rek oynamak istemişse de Yunun fe- derasyonu Hunnise profesyonel oldu- ğu için lisans vermekten imtina et- miştiri... Bunun üzerine Atinalı oyuncu tek- Tar RAN. KA. Bir oyuncu için 81 bin lira!.. İngiltere likinde iyi bir mevkli olan Lets takımınm müdafii Sproston hali hazırda dünyanın en İyi müde- fi olarak tanınmaktadır. Bu oyun- cunun satılması için klubüne 13000 İngiliz lirası yani 81 bin liradan fazla bir pata teklif edilmiştir. Fakab klüp Bprostonu ancak 20000. sterlinge (120,000 Türk lirası) satacağını bik dirmekteğir! Avrupa Neler oldu, neler oluyor ve neler olacak?.. futbol ileride Toplıyan: ATLET Çeklerin İngiltere seyahati Evvelce de yazdığımız gibi, Çek takımı birinci kânunun ilk günü Londrada İngiltere milli takımile karşılaşacak- tar. Çeklerin geçenlerde Avusturyaya karı çıkardıkları oyun İngilizlerin oldukça ciddi bir tehlikeye maruz bu- lunduklarıni meydana koymaktadır. Filvaki son dakikaya kadar 1-0 mağ- lüb vaziyette oynıyan Çekler bireden- bire canlanarak fevkalâde bir oyun tutturmuşlar, üç dakikada iki gol çı- kararak sahadan 2-1 galip çıkmışlar- dır, Londrada Tottenham stadında oy- nanacak olan bu maçın bütün bilet- leri şimdiden satılmıştır. Şimdiye ka» dar hiçbir Slav takımı İngilterede maç yapmamış olduğu için İngilizler bu maça büyük bir ehemmiyet vermekte- dirler. Bu münasebetle hatırlatalım Merkezi Avrupa şampiyonası Macar futbol federasyonu tarafım- dan Merkezi Avrupanın en kuvvetli üç ekibi olan Çekoslovakya, Avusturya ve Macaristan arasında organize edi- len şampiyona 5 birinci kânunda baş- lıyacaktır. Her takım arka arkaya “ki gün maç yapacaktır. fikstür şöyle- dir: İlk karşılaşma birinci kânunun 5 ma Tve8inde yine Budapeşteie Macaristan - Çekoslovakya arasında yapılacaktır. Çekoslovakya ile Avus- turya arasında oynanacak olan üçün- cü maçın yeri ve tarihi henüz tesbit edilmemiş olmakla beraber bu maçın da yine birinci kânun syı içinde Prag- da veya Viyanada oynanması düşü- nülmektedir. Macar futbol federasyonu reisi Or. ki son seneler zarfında İngilterede beş | Geist kuzansn ekibe külliyetli mik- büyük maç oynanmış, İngilizler bu- | tarda para vermeği vaadetmiştir. nun beşinde de kazanmışlar ve İspan- Sindelar iyileşti yayı 8-0, Avusturyayı 4-3, İtalyayı 3-2, Macaristanın 6-2 ve 3-0 yenmiş- lerdi, Buna mukabil İngilizler memleket haricinde Slavlarla iki maç yapmış- lardı. Birincisinde (1913 te) Pragda Bohemyayı 4-0 yenmişler ve 1934 te Avusturya milli takımının gözbebe- Hi meşhur Sindelar son günlerde ya- rTalanmıştı. Mili maçlarda büyük ek- sikliği kuvvetle hissedilen bu yıldız tekrar entrenmanlarına başlamış bü- lunmuakludır. Bir hafta sonra takımın- da eski yerini alacaktır. ine Pragda Çekoslavakya milli takı- — Kan & Eğimi, İtalyada yaşlı oyuncular Önümüzdeki maçta İngilizlerin ba İkem men meşhur mağlübiyetin intikamını almak için büyük bir gayretle hazırlanmakta ol- duklarını söylemeğe lüzum var mı? | Yirmi bin liralık biletsatan maç Önümüzdeki ayın beşinde Pariste oynanacak İtalya - Fransa milli maçı için 8,700 franklık, yani aşağı yu- karı yirmi bin liralık bilet satılmıştır. Daha şimdiden bütün numaralı yerler tutulmuştur. Ancak tribünle- daha yaşlı olduğu halde hâlâ muvaf- İakıyetle oynuyan bir oyuncu vardır. | O da İtalyan milli takımının eski or- ta muhacimi. meşhur Meontidir, 37 yaşında olan Monti hâlâ 20 yaşında bir oyuncu kadar İtalyanın Fn aralarında birkaç yüz işik Yer | en Yare e er kalmıştır. Bu yerlerin de biriki gün | orta haf oynamaktadır!.. içinde satılacağı söylenmektedir. — — z m ei — İskoçyada sahaya kimse kalan yerler 20, 10 ve 77 franıklıklır. Yirmi iki bin Hiralık oyuncu İngiliz takımlarından Manchester City Hollânda milli takımının sağaçı- ğı Rowleyi 450 bin franga yani aşağı İskoçya futbol federasyonunun ver- diği bir karara göre bundan sonra yirmi iki oyuncu ve üç hakemden bâş- ka hiç kimse futbol sahasına giremi- yukarı yirmi iki bin Türk Tirasına sa- | yecektir. Hele antrenörün saha kena- tan almıştır. Bu oyuncu henüz 18 va- | rından takımına öğüd vermesi kati- şındadır. yen yasak edilmiştir. Çek güreşçileri şehrimizde Perşembe ve cuma akşamları müsabakalar yapılacak Dün Çekoslovakyanın Vinohraby | şen ve şimdi kilosu arttığı için ağır- güreş klübü iki idareci ve sekiz gü- | da güreşmekte olan maruf Maraçek- reşçi ile birlikte Romanya tarikile ge- | tir. Bu güreşçi mevsim başındanberi lerek müsabakaları organize etmek- | yaptığı bütün müsabakaları tuşla ka- te olan Güneş klübüne misafir ediü- | zanmıştır. > ” Güneş güreşçilerile Çekler arasın- Vinofraby klübü Çekoslovakyanın da yapılacak güreşler 25 ve 28 akşam- en kuvvetli güreşçilerine malik olduğu | Jarı yapılacaktır. Müsabakaların biri gibi esasen bu klüb, memleketinin | serbes, diğeri grekorumendir. şampiyonudur. Takımı teşkil eden se- kiz güreşçiden beşi milli takım ele- |, çeyeo,marın yapılacağı yer he Baş, diş, nezle, grip, romatizma, nevralji, kırıklık ve bütün ağrılarınızı derhal keser, İcabında günde 3 kaşe alınabilir. Taklitlerinden sakınınız ve her yerde israrla giripin isteyiniz. “ahçı Cevherin dükâmne gittim. İç- | dıköy iskelesindeki gazinoya , dığım polis Suada tesadüf ettim. Ad- Üsküdar Adliyesi yangı muhakemesine başlandı Suçlu Nureddin, kendisine atfedilen cürmü inkâr ediyor Emniyeti sulistimal suçundan do- | meçhul kaldığı kaydediliyordu. layı hakkında verilen bir ay yirmi beş Evrak okunduktan sonra suçlu ve- gün hapis kararımı ortadan kaldır. | kili, Nureddinin akli müvazenesinin mak maksadile geçen ağustosun bozuk olduğunu ve müşahede altına 12 nci gecesi Üsküdar Adliye binasını | alınmasını istedi, İddia makamıda kasten yakmaktan suçlu Nureddinin | keme, maznunun ekli veziyetinin Muhakemesine dün ağır ceza mahke- | tesbiti için müşahede altına alınma mesinde başlandı. | sına lüzum olup olmadığı hakkında Nureddin, jandarma muhafazasın- | bir karar vermek üzere kendisinin Ad- da mahkemeye getirilli. Kendisi kırk | liye doktoruna muayene ettirilmesi- yaşlarında, kısa boylu, tıknazca bir | ne, füt ve gaza bulanmış rakı şişesi adamdır. Dün, kahve rengi bir ceket giymiş, itina ile traş olmuş, kır saç- larını güzelce taramıştı. Dalgın, dü- Suçlu yerine oturdu. Tahkikat evrakı okunurken gözlerini yere dikerek hiç kımıldamadan dinledi Evrak okun- duktan sonra Ağırceza reis vekilli- ğinde bulunan B. Muhlis Tümay sordu; —Tahkikat evrakını dinlediniz Sizin! kasten Üsküdar Adliyesini yaktığınız iddiz ediliyor. Ne diyeceksiniz? Suçlu Nureddin gayrı tabii harekef- lerle yavaş yavaş yerinden doğruldu. Kekeliyerek, yutkunarak, ağır ağır anlatmağa başladı: — Benim böyle şeylerden haberim yok. Üsküdar Adliyesinde muakkiplik yapıyordum. O gece bakkal Mahmud- dan iki şişe yirmi ikilik rakı alarak Ahmed ve İhsanın celblerine karar verilerek muhakemeyi başka güne bi- raktı. » ge gi Parti grupu hükü- . . . meti tasvib etti (Baş tarafı 1 inci sahilede) evvelce Cümhuriyet Halk partisi idar re heyetinde vazifedar olanlar yeni- den parti idare heyetindeki varifele- rine dönmüşlerdir. 7 Eski Hariciye müsteşarı B. Numan Menemencioğlunun ihdas olunacak Devlet vekilliğine «Nezaretsiz Nazır» tayin edileceği hakkındaki şayiaları tim, Ne kadar içtiğimi bilmiyorum. Sonra oradan çıkıp tramvaya binerek Beylerbeyine gittim. Orada henüz ta- mam yapılmamış bir köşk vardır. Çok sarhoş olduğum zamanlar o köşke gi- dip yatarım. O gece de fazla sarhoş olduğum için Çamlıra caddesindeki evime gidemedim. Beni Beylerbeyine birkaç kişi gölürmüş. Bunlardan biri Beylerbeyinde simitçi İzzetin oğlu “Hayati, diğeri kedi lisesi ta- lebesinden Ertesi sabah inne uyandım Ka gidip oturdum, Mahkümiyet kararımın tas- hihi için Adliyeye gidecekiim, Tanı- sil edecek Vekâletler adedinin asgari 12, âzami 16 olacağı musarrah bu- lunmaktadır. Yeni lâyıhada Vekâletler adedinin tahdid olunmıyacağı kaydedileceği ve bunun görülecek lüzuma göre ta- yini Başvekilin inhası ile Relsicüm- hurun takdir ve tasdikine bırskıla- cağı söylenmektedir. Yine söylendiğine göre, Ziraat ve İktisad Vekâletlerinin birleştirilmesi hakkındaki kanun lâyıhası da bu lâ- yıba ile beraber Meclise verilecektir. Lüzumsuzlukları anlaşıldığından dolayı lâğvedilen siyasi müsteşarlık- Jara aid maddelerin Teşkilâtı esasiye kanunundan kaldırılması hakkında Byeye gideceğimi söyleyince; güldü ve: «Adliyenin yerinde yeler esiyor» deği. Ben de Kadıköyünde kaldım. Üç gün sonra Üsküdara giderek ya- nan binayı gördüm. İlâmat memu- rundan, kendi evrakımı sordum. Bu- nun yanmadığmnı, kurtarıldığını söy- Jedi, Reis sordu; — Yangın gecesi saat İki sıraların- das seni Adliye elvarında dolaşırken görmüşler. Rakı şişesi kâğıtlarını gaz- h flit mayline batırarak Adliye bina- sında sulh mahkemesi kaleminin du- var tahtaları arasmdaki yarığa sok- muşsun, üzerine de bir yanmış sigara atarak binayı yakmışsın. — Hayır, bay reis.. beni kimse gör- memiştir, Ben sigara içmem. Ben Ta- hatsızım, Kendimi bilmiyorum. Kim- seye de böyle bir itirafla bulunmadım. Nureddinin sulh mahkemesinde ve tahkikat esnasında verdiği ifadeler okundu. Kendisi bu ifadelerinde, mah- kümiyet kararını ortadan kaldırmak maksadile ahçı Cevherin dükkünında rakı içerek rakı şişesi sarıları ince kâ-, fıtları gazlı flite batırıp binanın du- varına koyduğunu ve sigara İle tutuş- turmak suretile binayı yakıp kaçtı- ğanı itiraf etmişti Mahkemede Nu- reddin bu ifadeleri de kabul etmedi ve: — Ben o gece Beşlerbeyinde idim, Hasta bir adamım, Tahkikatta, mah- 'kemede bana ne sorduklarını bilmiyo- rum. Esasen ne yaptığımdan da ha- Ankara 24 (Telefonla) — Ana yap sanın altı maddesinde bazı değişiklik- er yapılması hakkında 150 yi geçen mebusumuz tarafından imzalanan kanun teklifi dün Meclis başkanlığı- na takdim edilmiştir. Bu kanım tek- lifini Meclis teşkilâtı esasiye erncüme- ni bugün toplanarak tetkik edecektir. Tadil edilecek olan maddeler siya- si müsteşarlıklar için ana yasaya ge- çen yıl Nâve edilmiş olan hükümleri havi fıkra ve cümlelerdir. 'Tadil) iste- nen bu maddeler ve hükümler siyasi müsteşarlıkların tayin şekilleri, mesu- liyetleri, vazife ve salâhiyetlerine ait- dir ki bu hükümler ana yasada beş madde ve fıkra içindedir. Ayrıca ayni teklifle ana yasanın 48 inci maddesinin de tadili istenmek- tedir. Bu madde, «vekâletlerin adedi kanunla tayin edilir. hükmünü ihti va etmektedir. Aded gellmesinin ans berim yoktur. Onlar bir şeyler yazdı. | hüküm olarak kalması doğru görül lar ve bana imzalattılar, Benim böy- | mediğinden maddenin evekâletlerin le bir itirafım yoktur, diyordu. teşkili mahsus kanuna tâbidir. şek- Bundan sonra Üsküdar İtfaiye grup linde değiştirilmesi teklif edilmekte. dir. Japonya - Rusya suretle söndürüldüğü izah edildikten b A gm e Sovyetlerin Tokyo sefiri şeye tesadüf edilemediği bildiri. | bir protestoda bulundu yordu. Moskova 23 (AA) — Tas ajansı Yangın elrafında tedkikat yapan nın öğrendiğime göre Tokyodaki Sov- ehli vukufun raporu okundu. Bu ra yet sefiri, bir ecnebi gazetesine vaki porda yangının elektrik kontağından | beyanatında general Araki'nin Sov- husule ve hakiki sebebi gös | yetler aleyhinde kullanmış olduğu kar terecek ize de tesadilf edileme- | ba tabirlerden dolayı Japon hüküme- diği, bu yüzden yağının sebebinin | ti nezdinde protestoda bulunmuştur,