13 Aralık 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

13 Aralık 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

TAKSİM STADINDA; Güneş, ikinci devrede seydi gol rekoru yapabilirdi Güneş - Topkapı: 7 -1 (5-0) m Safa - Paruk, Yusuf - Daniş, İbrahim - Selâhaddin, B. Ömer, belin” alum Onabe Ahmed Ademin hakemliği altında oynanan bu maçın daha ilk dakika- larından itibaren Güneş, baris bir hâkimiyet tesis etti. Topkapının, Gü- neş müdafaası tarafından kolayca kırılan münferid ve tesirsiz bir iki akmı dışında Güneşlilerin bu hâki- riyeti devre sonuna kadar sürdü. Oyun başladıktan pek az sonra sağdan kaleye doğru ortalanan topa Melihin vurduğu güzel bir kafa, Gü- neşe İlk golü kazandırdı. Çok geçmeden solâçık Canbazın avut çizgisine kadar sürerek ortala» dığı topu kale önünden geçerken ka- leel tutmak istedi, muvaffak olama- dı; Ömer yetişerek yakından bir şüt- le ikinci golü yaptı. Bu İki gol Güneşi çok rahat bir va- ziyete soktu ve tazyikini devam ettir- di. Müdafaa tarafından iyi beslenen muhacimler güzel paslarla heran gol tehlikesi yaşattılar , Üçüncü golü yapmak Murada na- sib oldu. Eşapelik bir pas alan Murad kendisine takılan çelmeye ve düşme- sine rağmen topu kaleye soktu Bu vaziyette tabiatile hakemin penaltı vermesine de lüzum kalmadı. Güneşlilerin birçok göller kaçır kim 'Topkhpı müdafaasının sık sık sebeb olduğu kornerler de kaleleri için hakiki birer tehlike'oluyordu. Sağdan Salâhaddinin falsolu oler rak çektiği bu kornerlerden birisin- de Melih Topkapılılardan atik dar- | Merkez muavin oynyorlardı. Tanarak dördüncü golü de çıkardı. Beykoz biraz şanslı olsaydı dünkü maçı kazanacaktı Galatasaray - Beykoz: 1- 14- -O) yam Necmi - Salim, Suavi » Celi, Fazil - Necdet, Billeyman, Bülebd, Kuğu, Dana Feridun Kılıçın hükemliği altında Oynanan bu maç başından sonuna ka- dar, umulduğu gibi, hararetli ve he- Oyun mütevazin bir şekilde başla” dıktan sonra Galatasarayın nisbi bir bâkimiyeti altına girdi. Devrenin ilk yirmi dakikası içinde soldan bir hü- cumda Danyalın ortaladığı topu Sü- Jeymanın vole bir şütle Beykoz kale- sine sokması neticesinde Galatasaray, bundan sonraki tehlikelere bir marj ayırmış oldu. Bu gol, Galatasarayı az çok sigorta- Jı bir vaziyete soktuktan başka Bey- kozluların da sinirli ve acele oynama- sını intaç etti, i Bu sinirlilik Beykozluların Galata- saraylılara göre daha şuursuz oyna- xnasını icabettirdiği oyuncuların gösterdikleri acele de karşı tarafın şansını arttarıyordu. mnel olan devre 1-0 Galatasarayın ga- Iebesile neticelendi. Bununla beraber, ku devre de Galatasarayın Beykoza göre daha hesaplı ve daha anlaşarak oynadığını kabul etmek lâzımdır. İkinci devrede Beykozlular o daha canlı ve daha güzel oynamakla beri» ber, ilk devredeki asabiyet ve acelele- ri devam ediyordu. Şu kadar var ki bu hal daha fazla hücum hattında göze çarpıyordu. Beykoz müdafaam, bil hassa bu müdafaada merkez muavin Kemal Galatasarayın zaman zaman işi fanteziye dökme- Topkapı: Tahsin - Hakkı, Salim - Şe- ref, Mehmed, Tahsin - Hamdi, Haydar, Osman, Kâmil, Yunus. Bunu bir müddet sonra gene Salâ- haddinin falsolu bir kornerinden doğan beşinci bir gol takib etti. Bu kornerde Güneşliler gene topu kale- ye sokmak üzerelerken (Topkapı müdafi buna bir favülle mani oldu. Penaltıyı Melih çekti. İlk devre 5 - 0 Güneş lehine bitti. İkinci devre gene Güneşin hâki- miyet ve tazyikile başladı. Güneş ta- kımmda Reşad sol müdafi, Yusuf Güreşliler, tazyika rağmen, işi bi- TaZ fanteziye ( dökmüşlerdi. Bunun Için, canlı oynamakta devam eden 'Töpkapi müdafaası önünde üstüste gol kaçırıyor ve sayı adedini arttira- mıyorlardı. Bilhassa soldan Canbaz vasıtasile yapılan akınların hemen hepsi “Topkapı için bir gol tehlikesi oluyordu. Ancak devre hayli ilerledikten son- ra Güneş Canbazın iki kişiyi atlat- tıktan sonra verdiği pastan Mura- dın zaviyeye çektiği güzel bir şütle altıncı sayıyı yapabildi. Bu golden #onra Danişin sakatlar narak Güneşin oyun sonuna kadar on kişi oynaması ve takımın fante- giye devamı 'Topkapılılara hücum fır- satları verdi. Bu hücumlardan birin- de sağdan ortalanan topu Haydar Güneş kalesine sokarak Tapkapının yegâne golünü yaptı. Buna cevab olarak Muradın yap- tığı bir golle oyun 7 - i Güneş lehine bitti, Güneş iyi oynadı, bununla bers- ber ikinci devrede biraz daha ciddi olsaydi gol rekoru yapabilirdi . Beykoz: Safa - Bahadir, Halit - Saded- Gy e Turhan, Şahap, mek için canla uğraşıyor ve muvaf- fak oluyordu. Galatasaray takımı ilk devredeki ka- dar ağır basamadığı gibi Beykozun z8- man zaman ağır basmasına da mani olamıyordu. Bu yüzden Galatasaray leel ile karşı karşıya kalmışken topu üç metreden havalandırıp avuta at- ması, Galatasaray hesabına sadakası verilmiş muhakkak bir tehlikenin at- Jayıp gitmesi demekti, Oyunun neticesine altı dakika ka- la Beykozluların son bir hücumunda Galatasarayın küçük sağ muavini Ce- Miin topu uzaklaştırmak isterken hendbol yapması nihayet Beykozun şanssızlık tılaımını bozdu. Verilen penaltıyı Nihad sıkı bir şütle gole çe- virerek maçın 1 - 1 berabere bitmesi- ne imkân verdi. Galatasaray, bu mevsim, Topkapı karşısındaki oyunundan sonra ikinci fena oyununu oynadı. Bu fena oyun- da müdafaasının biraz bozuk olmasın- Puanlar Dig maçlarının altıncı hafta» sından sonra takımların vazi- yetini aşağıki cedvelde gösteri- yoruz: o.G. G. Saray F. Bahçe Beşiktaş Güneş Vefa Beykoz * Spor Süleymaniye 6 Topkapı 6 447 Eyüp 6 6387 Aynı puanda olan takımların sırası Gol Evreye yani atılan go- lün gene gole nisbeti gözetilerek tertib edilmiştir. Hafta içindeki tahminimiz - dün de çıkmış ve klüplerin sırasında hiç bir deği- şiklik olmamıştır. 19 10 15 ul 10 11 10 718 9 daaaasea SoRKKHARUMA Hapesiigso a FENERBAHÇE STADINDA: Fenerbahçe 2 nci devrede oyununu düzeltti F. B.- Eyüp:9-1 (1-0) Fenerbahçe: Hüsameddin - Sedad, Le- bib - Esad, Aytan, M. Reşad - Niyazi, Şaban, Bülend, Naci, Orhan. Eyüp: Halit - Alâaddin. Mehmed - Mehmed, Şükrü, Yerdi - Fethi, Haydar, Nusrat, Sami, Haşım. Dün Fener stadında yapılan Fe- ner - Eyüp maçı herne kadar 9-1 Fener lehine neticelendise de Sarılâci- vertliler tarafdarlarını tatmin ede- cek bir oyun çıkaramadılar, Bilhassa birinci devre Feneriller çok bozuk oynadılar ve bu devrede Sıkışık bir müdafaa sistemi takib eden Eyüplü- ler ancak bir gol yediler. İkinci dey- rede Eyüp açık oynadığından Fener- Wer de içte hiç muvaffak olamıyan Naciyi açığa alarak takımlarında isabetli bir tadilât yaptıklarından kolaylıkla gol çıkardılar. Oyunun tafsilâtına gelince: Fenerbahçe birinci devrede tek ka- le şeklinde oynadı. Fakat hafların topu fazla ayaklarında tulması ve orta hâf Aytanın forları besliyeceğine yan haflarla paslaşması, forların top çiğnemeleri ve şüt çekilecek yerlerde çekmeyişleri, çekilmiyecek yerlerde çekmeleri ve bir de buna inzimam eden Eyübün sıkışık müdafaa siste- mi Fenerlilerin bu devrede birden fazla sayı çıkarmalarına mani oldu. Bu yegâne golü de Niyazi güzel bir kafa vuruşile yaptı. Takımların formaları karıştığın- dan Fenerliler ikinci devreye forma» larını değiştirerek çıktılar. Sanki ke- ramet formalardaymış gibi oyunlarını düzelttiler ve birkaç dakika içinde Bülend Necinin ortaladığı toptan kinci Fener golünü yaptı. Eyüplü- ler bu golden sonra bir aralık açıldı lar ve Eyüp solaçığının ortaladığı toptan de marke bir vaziyette bulu- nan sağaçık Fethi istitade ederek pk mii alem büsbütün kamçıladı ve BEŞİKTAŞ STADINDA * Sarı siyahlılar muhacimlerinin çekingen oyunu yüzünden mağlüb oldular Vefa - İstanbulspor: 3 -1 (3-0) Vefa: Muvahhid - Saim, Süleyman - | Sefer, LAti!, Abduş - Mustafa, ükrü, Lütfü, Hüseyin, Muhteşem. Çok hararetli olması beklenen bu maç İstanbulspor o muhacimlerinin | korkak ve ağır oyunları yüzünden son | on beş dakika müstesna sıkıcı ve bo- | zuk oynandı. Vefallar birinci devre merkez muhacim oyniyan Lütfünün fevkalâde oyunu sayesinde Üç gol çi- kararak cansız bir oyun çıkaran sarı siyah muhacimlerine lâyık olmıyan gulebeyi kazandılar. Oyun mütevazin bir şekilde oyna- mirken Vefa Lütfünün şahsi bir hü- cumile onuncu dakikada ilk golünü kazandı. Bundan sonra Vefa ortadan inkişaf eden akınlarile hissedilecek bir hâkimiyet kurdu. On altıncı dakika- da Şükrünün uzaktan çektiği şüt ka- leeinin eline çarparak geri döndü, Ve- fa sol açığı seri bir çıkışla buna yeti- gerek topu ağlara taktı. Yirminci dakikadan sonra İstan- bulspor müdafaasının enerjik oyunu topu Vefa nısıf sahasına geçirmekle beraber mühacimlerinin ve bilhassa sağaçıklarının kale önünde şaşkın şaş- kın topu seyretmesi yüzünden müeş- | sir olamıyordu. Devrenin son dakika- larında Lütfü çok uzaktan osıkıbir Beşiktaş: Mehmed Alt - Enver, Hümü - Rifat, eye, Put - Byref, Şeref, Nazım, Rıdvan, Hayati, İki Siyahbeyaz renkli takım ara- sında oynanan bu maçta Beşiktaşlı- lar hiç birzaman anlaşamıyarak, şahsi ve tablatile randımansız oynadık- larından çok zevksiz oldu. Bi- hassa Şeref gol yapmasına rağ- men bütün akınları bozan bir un- surdu. İlk dakikada Feyzinin yirmi met- reden çektiği frikikle ilk gollerini kar sandılar, Bundan sonra Süleymaniye müdafaasının enerjik oyununa Be- şiktaş muhacimlerinin anlaşamamaz- lığı inzimam edince oyun mütevazin bir şekil aldı. Maç bu vaziyette oy- nanırken Feyzinin takriben 30 met reden çektiği şüt ikinci defa olarak Büleymaniye ağlarına takıldı. Süley- maniyeliler ikinci golü yemelerine rağ- men kuvvetli rakiplerine mukabelede devam ettiler. Devre 2 - 0 Beşiktaş le- hine. bitti. İkinci devre seri hücumlarla rakib kaleyi saran Beşiktaşlılar oyunun ba- şındanberi gol atmak hevesine kapı- ları Şerefin ayağile üçüncü gollerini Maltepe: ORifat - Necdet, Kümran - Balâhaddin, Muhterem, Orhan, Turgut, şütle topu üçüncü defa olarak İstane Bedri, Şan, Muzaffer, Hüseyin. Askeri mektepler arasında yapı- lan futbol şampiyonası dün Kuleli - Maltepe maçile sona erdi. Kuleli, Maltepe ve Deniz mektebinin iştirak ettiği bu turnuada bundan evvel maçlarda Kuleli Deniz mek- Minlkiyat Ber eli safelerden olmak üzere üstüste yedi gol çıkardılar. Bu golleri sıra Ile Bü- lend, Naci, Niyazi, Bülend, Mehmed sıralarda 9 - | Fenerbahçenin ga- iyetile bitti. İkinci küme maçlari İkinel küme maçlarına bu hafta, da devam edilmiştir. Beşiktaş stadın- da Hilâl, Fener Yılmazla 2-2 ve Fener. bahçe stadında Beylerbeyi, Altnor du İle 0.- 0 berabere kalmışlardır. Şimdiki halde ELLA bir galibiyet, bir berabere ve beş puanla ikinci küme- nl en ileride giden takımıdır, yapılan teblle 1 - 1 berabere kalmış ve Malte- pe Deniz mektebin! 2-0 yenmişti. Dün İstanbulspor: Hamdi - Samih, Hasan * Hayri, Orhan, Enver, Fahri, İsmati, Sami, Sabih, Adnan. bulspor kalesine soktu. İkinci devre İstanbulspor müdafaa sırın canlı oyunu Vefalılara göz 89* tırmamakla beraber muhacimlerinin ısrarla bozuk oynamaları Vefanın hö? kimiyetine yardım ediyordu. Devrenin ortalarına doğru Vefa mü tad sert oyunu tutturduğundan Fab ri sakatlanarak çıktı. Biraz sonra bep kem Vefalı Süleymanı sert şarjlarını. dan dolayı çıkarmak mecburiyetinde kalınca takımlar onar kişi kaldılar. Dordüncü dakikada İstanbulspo run sol açığı İsmail önündekileri sö latarak takımının şeref sayısını yap” mağa muvaffak oldu. Hemen arkasi dan Vefallar Lütfünün toptan ziya» de adama bakması yüzünden mühim bir fırsat kaçırdılar. Bundan sonra Dir Sılsa İstanbulspor muhacimleri de canlandıklarından oyun çok hararsi» li bir şekil aldı, her an cenah değişti ren top on beş dakikalık güzel bir mü cadele seyreltirdi. Fakat netice değif” meden maç 3-1 Vefanın galebesile M8 Heelendi. Umumiyetle ofsayd görüşleri. zalf olan Caferin idaresi vasatı. Beşiktaş bozuk oyununa rağmen iyi bir netice ald! Beşiktaş - Süleymaniye :5-0 (2-0) Süleymaniye: Muvaffak - Sabri, Ruhi» Reşid, Orhan, - Hamdi, İbrahimi, Daniş, Bürhan, Rant. kazandılar. Bündan sonra Beşiktaş bütün ağırlığile Süleymaniye müdsr faasına yüklendi, Süleymaniye kalesi her an tehlikede olmasına rağmen, muhacimler sıkışık oynadıklarında5 bu hâkimiyetten lâzım olan istifade yi temin edemiyorlar, Bu esnada yirmi beşinci dakik#” da Şeref soldan gelen pasla dördün” cü defa olarak kaleye girdi. Bira$ sonra Rıdvan kaleye yakın bir yerde aldığı pasla beşinci golü yapınos oyun gevşedi ve netice değişmeden böylece 5 - 0 Beşiktaşın galebesile neticelendi. Süleymaniyeliler nisbeten hâkimi oynadıkları birinci devreden istifade birlerine verdikleri pasların yarısı” dan fazlasının rakiplere gittiğini Maltepe, Askeri mektepler hi şampiyonu oldi | Ankarada lig maçları Ankaragücü - Güvensporu, Muhafızgücü de Ankara 12 — Lig maçlarına bugün de Muhafız sahasında çok kalabalık bir seyirci kütlesi önünde devam olun- du. İlk maçı Ankaragücü - Güvenspor takımları yaptılar. Maç 3 - 1 Ankara- gücünün galibiyeti ile neticelendi. Demir Çankaya - Muhafızgücü ma- çi günün en mühim maçı idi, Birlci devre 0 - 0 berabere bitti. Muhafız ta- kımı fik golünü ikinel devrenin onun» | karandı. Kenti Çanağı cu daklkasında Bafletin ayağı Pi altıdan yaptı. 28 nci dakikada dâ Rızanın &ıkı bir vuruştle ikinci Sİ” larını yapmakta gecikmedi. Çankaya takımı harekete geçti >. ba ve ün pi m ae baya BE EMBRHE EÇBESJE EFENPERE HEBEREEEE. Tol Em #E.EERE.E SLBESE, N MELER 8, 2