10 Ocak 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

10 Ocak 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

£ ği muavin defterler 4200, 300, 400 sahi Akşam matbaası — Telefon: 24240 Sene 20 — No. 6909 — Fiati her yerde Hesüp defterleri En iyi kâğığa basılmış, hakiki İngiliz prese kartonu ji cildlenmiş sağlam, zarif ve ucuz Yevmiye, kasa defterleri - defteri kebirler - ifeli: 140, 175 ve 250 kuruş 5 kuruş PAZARTESİ 10 Kânunusani 1938 Budapeştede mühim konuşmalar İtalya, Avusturya, Macar hariciye nazırları bugün toplanıyorlar Avusturya gazeteleri Almanyaya karşı şiddetli Budapeşte 9 (Akşam) — İtalya, Avusturya ve Macar Hariciye Nazır- rada töpl ” Üç hükümet arasında iki sene evvel mış olan anlaşma mucibince yakit vakit bu yolda topl: ar pil ır, Son” toplantı Vi Toplanfidâ günün ineseleleri; İtal yâ “ Yugoslav" anlaşması, Romanya- italy, aşması, komünizm. aleyhindeki pakt, İtalyanın Milletler cemiyetinden çe- kilmesi “görüşülecektir. ye Nezırı da, müşa bugün Viyânadan Budapeşteye hare- ket etmektedir. Vi; 9 (A.A.) — Başvekil Şuşnig ve Hariciye Nazırı dt Roma protokolleri devletlerinin konferan- sina işlirak etmek üzere bugün Bu- dapeşteye hareket etmişler ve istas- yonda İtalyan ve Macar elçileri tard- Iktisad Vekili dün istanbu Bazı tedkiklerde bulunduktan sonra bu akşam Ankaraya gidecek İktisad o Ve- - eğ kapalastaki ak. iktismd Vekili B. misafir © Şakir Kesebir olmuştur. Maçkapalasta bir müddet #stirahat eden Vekil akşam üzeri hirde bir gezinti yapmıştır. " sebeblerinden hücumlara başladılar Orta Avrupa için mühim konuşmalar yapılacak olan Budapeşteden bir görünüş fından uğurlanmışlardır. zetelörine karşı şiddetli :hücumlarda Avusturya gazetelerinin — | Mi e Be ya Almanyaya hücumları Viyana 9 — Bu Avusturya, Macar Hari Tının yapacakları > toplantının arife- sinde Avusturya gazeteleri Alman ga linde olduğunu gösteriyorlar, Yarı resmi Wiener Zeltung her Al- manın N ılması lâzım gelmeği- ğini söylemekte ve Alman gazetele- (Devamı 13 üncü sahifede) Deniz Bank Umumi müdür B. Yusuf Ziya Öniş yakında Ankaraya gidecek la geldi B. Şakir - 'duktan sonra şehrimize ilk defa geli- yor. Bu itibarla İstanbulda kısa bir müddet kalmaktan istifade ile Deniz tedkikler yapacak, biri de rahatsız bulu- nan ailesini tedavi için Avrupaya göndermektir. B. Şakir Kesebir bugün saat 11 de tedkiklerine liman işletme idaresin- başlıyacak müdür B; Raufi Man- mü: > len muhtelif -işl ge ta- B.-Yusuf Ziya Öniş niş izahat alacaktır. Ve yini her tarafda çok iyi karşılanmış- Bi şehrimizdeki Deniz; |! tir. Kıymetli bankacımızın İş banka- gün tedkikler yaptıktan sonra akşam tre- müessesâletinin: bir kışmını nile Ankaraya dönecektir. ingiliz milli müdafaa “im bütçesi 340 milyon! —z- Italyanın kararından sonra Ingiltere ve Fransa da silâhlarını arttıracaklar A BEAM aa | tin Akdenizdeki menfaatlerini Fran- B İtalyanın son kararından sonr Milli müdafaa bütçesinin arttırılma- 81 ihtimali vardır. Londra 8 — Fransa, Akdenizde mühim Neler olmalı? — Her medeni evin bir radyosu, bir gramofonu, bir buzdolabı, bir sa, diğer denizlerde İngiltere koruya- elektrik süpürgesi, telefonu olmalı. nı lâhla — Herkesin küçük bir otomobili ölmak. — Her şık bayanın bir kürk man- tosu olmalı. — Her Türkün bir sporu olmal. — Her çifçi ailesinin toprağı ol a. (Devamı 13 üncü sahifede) Güneş Vefayı 4-0 yendi! Bu suretle gol vasatisi itibarile birinci oldu (Dünkü maçın tafsilâtı spor kısmımızdadır.! Kitab sergisi münasebetile bir şeyi daha hatırlatalım; — Her evde bir kütüphanecik bu- içinde de kitablar olmak. Lunmak, Ve her Türkün okuduğu bir meçmi iz bir gazete olmalı. BiLi «ör | ANKARA, KUÇÜK İLÂNLAR En ucuz ve en. tesirli ilân vasıtasıdır 4 defası; 125 kuruş İL Akşam ilân servisi, telefon 21240 4 Telefon: 24240 (İdare) — 24249 (Tahrir) — 24248 (Müdü. ger Eski dünyadan yeni dünyaya: 2 Samatyalı B. -Arşak Bükreşin en güzel lokantasını nasıl açmış? “0 canım Sarıyer ne âlemde? Ah fırsat düşse de Fıstık suyüna gidebilsem...,, Bükreş istasyonu Yekta vapuru Köstence limanında battı Vapuru batıran Norveç vapuruna haciz kondu, Yektanın tavfaları kurtarıldı Malatya treni fazla kar olduğundan Karagölden geçe- medi - Şehrimizde fırtına durdu, soğuk devam edijor izde bir facia daha olmuş Yektü vâpürü 1200 ton hurda de- <Yektâs Köstence önlerinde | mir yüklü olarak limanımızdan ha- bir Norveç vapürile çarpışarak bat reket etmiştir. Vaj Karadenizde miştar, tahkikata gö- | şiddetli fırtınaya'tutulmuş, günlerce Te tafsilâtı şudur; (Devamı 4 üncü sahifede) Japon gemisinde: Amiral — Neden ateş etmiyorsun?.., | Nefer — Tarziye mektupları hazır değil kumandanımi!...