16 Ağustos 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

16 Ağustos 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Japon askerleri, Çankufeng tepesinden tamamile çekil- diler, tepede tek Japon kalmadı AKŞAM SALI 16 Ağustos 1938 kuruş Telefon: (o Başmuharrir; 20565 — Yazı işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 mn — No. 7124 — Piati her yerde 5 Âli huzurunda bir geçid resmi yapıldı Parise göre manevralara 790,000 asker giriyor, diğerleri emre hazır bulunuyor Rhin nehrinin sol sahilinse yapılmakta olan istihkâmat 00,000 amele çallşıyor hattında mütehassıs 3 Berlin 15 (A.A.) — İbtiyatların -akile Alman ordusunun büyük Sonbahar manevraları bugün başla- mıştır, Berlinin 60 kilometre kadar cenubunda Jüterberg meydanında Hitlerin huzurunda büyük bir geçid resmi yapılmıştır. Diğer taraftaki Almanyanın garbin deki istihkâmlarm yapılması için lü- Zumlu işçilerin seferber edilmesi hak- kında mareşal Göringin verdiği em- Tin de infazma devam elilmektedir. Berlin 15 — Büyük Alman manev- Talârı, gayri muayyen bir zaman sü- Tecek ve halkı bunlara alıştırmak için kâh bir mıntıkada, Kâh diğer bir mıntakada cereyan edecektir. İngilizler endişe etmiyorlar Löndra 15 — İngiliz hükümet ma- hafi), bügün başlıyan Alman askeri Mmanevralarından hiç bir endişe İz- har etmemektedir. İngiliz gazeteleri, “bü vesile ile Almanyanın yapmakta bulunduğu büyük askeri hazırlıklar hakkında bol ve son derece sarih malümat veriyorlar, Ingiliz mahafilinin fikrine göre B. Hitler - Almanların sol sahili süratle tahkim etmekte oldukları Rhin nehrinin örünüşü Almanya, Çekoslovakyayı korkut mak için kuvvetini göstermek istiyor. Maamafih Lord Runciman Çekoslo- Runciman mülâkatına inanılmıyor İngiliz diplomatik mahefill, Lord Run- cimanın Hitleri ziyaret edeceği hakkın- daki haberleri fantazist telâkki ediyor Londra 15 (AA) — İngiliz diplo- Matik o mahafili lord Rüneiman'ın B. Hitleri ziyaret edeceği hakkında- ki haberleri tamamile fantazist ma- hiyette olarak telâkki etmektedir. B. Hitlerin lord Rünciman ile gö- Tüşmek arzusunu izhar etliğine ina Wilmamaktadır. Diğer taraftan lord ciman'ın harekâtında tamamile Serbes olduğu ve İngiliz hükümetine Merbut bulunmadığı hatırlatılmak- la beraber bu sırada neşredilen ha rlerin tamamile tahminlerden iba- Tet olduğu da kaydedilmektedir. Prağ 15 (A.A) — Lord Rünciman 2evcesile beraber bu akşam saat 18,15 de şimali Bohemyada Kinski'- Min av malikânesinde geçirdiği hafta tatilinden dönmüştür. Ml İngiliz heyeti yarm Si ri teri emsan devam edecektir. Atatürk Hariciye Vekilini kabul Böyerüik uzun müddet yanlarında alıkoydular İstanbul 15 (A.A.) — Reisicüm- hur Atatürk, bugün Dolmabahçe sata Ankaradan gelen Ha- riciye Vekili Doktor Tevfik Rüş- tü Arası kabul buyurmuşlar ve uzun müddet yanlarında alıkoy- muşlardır. ——— vakyada bulunduğu müddetçe hiç bir sürpriz beklenmemektedir , (Devamı 4 üncü sahifede) Mbülrizitlere Kirli ekmekler Fazla titizlik, her ifrat gibi zarar i Olduğu için, bu sinir hastalığına ya kalanmış birine şöyle telkinde bu. Tunmuşlar: — Her şeyden iğrenmek huyun kadar mânasız bir şey yoktur. Zira madem ki ekmek yiyorsun, bütün pisliklere tahammüilün var. demek- tir. Birçok fırınların çelişma şekline dikkat edenler bu iddiayı müskit bu- lurlar. Ekmek bari fırından çıktık- tan sonra daha fazla -kirletilmese... Kâğıda sarmak mecburi olacaktı; bu kararın tatbiki iki ay tehir edil. di; sonra artık teşebbüs tavsadı, hiç bahsedilmez oldu. Yağlı paslı iş elbiselerile, kucakla- rına ekmekleri bastırıp giden yurd- daşlar, mecburi gıdalarile birlikte hayli muzır şeyler de yulmaktadır- lar. ÇOCUK DÜNYASI Hediye kazananların isimleri 19 un- en sahifemizdedir. | tamamile man manevraları başladı, B. Hitlerin Japonlar Cankufengden çekildiler Tepenin Japonlar tarafından tahliyesi Tokyo mahafilinde hayret uyandırdı Japonlar, 600 ölü, 2000 yaralı, Ruslar 236 ölü, 611 yaralı zayiat verdiler Tokyo 15 (A.A.) — Harbiye neza- reti bildiriyor: «Japonlar 13 ağustosta sabahleyin Kore arazisinde Tumen nehrinin sağ #ahiline çekilmişler ve nehrin sol sa- hilinde £ Çarıkufeng O muntakasında bir tek nefer bile bırakmamışlardır.» Bu hareketin sebebi hakkında hiç bir şey söylenmemekte yalnız Japon- ların yüksek kumanda heyeti tara fından verilen bir emirle ricat ettik- © leri bildirilmektedir, İki tarafın münasebati Paris 15 — Moskovadan bildirik diğine göre Sovyet ve Japon kuman- danlığı arasında hasıl olan itilâf mw cibince iki tarafın hatları arasında ölüler kaldırılırken Japonların Z78- ylatı 600 ölü ve 2,000 yaralı olarak tahmin edilmiştir. Tokyo 15 (A.A) — Harbiye neza« reti tarafından — neşredilen bir liğde huduttaki muhasamat netice sinde 899 kişinin yaralandığı ve 158 kişinin de öldüğü bildirilmektedir, Moskova 15 (A.A.) — Röyter ajan» sının muhabiri bildiriyor: (Devamı 4 üncü sahifede) teb Mütarekenin tebliğinde Rus tankları birbirine bayraklarla ateş kes emrini veriyorlar Filistinde eşya trenine bir bomba atıldı İngilizler araplarla iki yerde çarpıştılar, Kudüs 15 — Dün Elmakrunda / Arap çetesile İn- gila Oomüfrezesi arasında vuku ; bulan Oo müsade mede 5 çeteci öl- dürülmüş, 3 çe teci de esir edil miştir, Nablusta da Arap teröristlerile İngilizler arasın- da bir çarpışma olmuştur. o İngi- izler yedi silâh müsadere ( etmiş- lerdir. İngilizlerin zayiatı yoktur. Tulkerimde hir marşandiz treni bombanın infilâ- kında yoldan çıkmıştır Nüfusca zayiat yoktur. Ingiliz polis ve askerleri Kudüste şüpheti bir otomobili saatlerce takib etmişler ve nihayet yakalamağa mu- vaffak olmuştur, pa petrol hattı yeniden tabrip edildi Binalar da insanlara benziyor: i mz Arapların hücümlarına karşı koymak için trenlerin önünden geçen bir mitralyözlü otoray Otomobilin içinde uzun çaplı ta bancalar ve birçok mühimmat bu- lunmuştur. 2 şüpheli Arap tevkif edil- miştir. Arap teröristleri petrol boru- sunu yeniden tahrib etmişlerdir. —