14 Kasım 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

14 Kasım 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

V < M Teşrinisani 1938 e Scandinavian Near | Kültür Bakanlığından: East Agency Galata Tahir han 3 üncü kat Tel: 44891 -2-3 Bvenska Orlenf Linlen Gothenburg Gothenburg, Stokholm, Oslo, Duntaig, > Gopenhag Abo Reval ve bütün tik Ulmuanları şark ve Karadeniz başlı- - Umanları arasında 15 günde bir azimet Ye avdet için muntazam postalar, Gdynia - Dantzig - Gothenbürg ve Oslo- dan beklenen vapurlar. Bardaland vapuru 14 T. Saniye doğru. İsa vapuru 21 'T. saniye doğru. Sydfolb vapuru 22 T. saniye doğru. Yakında İstanbuldan dam - Kopenhag, Gdynia Gothenberg, Dantzig - Stokholm, ve Oslo Ilmanları İçin hareket edecek vapurlar. Bardaland vapuru 15 T. saniye doğru, Günborg vapuru 20 T. saniye doğru. Aasne vapuru 26 'T. saniye doğru. Pazla tafsilât için Galata'da Tahir han B üncü katta ue acentalığına müracast, ; 44901 - 2-5 PUDRALAR Modasında Büyük bir tebeddül Mübalâğalı «Makiyaj» kalmadı. CİLDE SÜRÜLECEK GAYET İNCE BİR PUDRA. TABİİ BİR GÜZELLİK VERİR, Parisin şık ve kibar kadırları, yeni bir moda meydana atmişlardır. On- İar, bütün gün zarfında hiç parlak- hik izi vermeksizin şeftali çiçeği bir ten temin eden yeni bir pudra keş- etmişlerdir. Bu da; yeni ve hususi bir usul ile *n ince bir pudrayı ipekli elekten üç defa geçirilmiş ve Hakikaten krem köpüğü ile karıştırılmış pudradır. - Fransız kimyagerleri tarafından Uzun araştırmalar neticesinde elde *ttikleri buenson usul - Tokalon Müessesesi tarafından imtiyaza alın- mıştır. Tokalon pudrası parlak bir buruna ve yağlı manzaralı bir cilde nihayet verecek ve size nefis ve 8 saat zarfında «Mat; bir ten temin edecek- tir. «Fini Mat, Tokalon pudrasıni kullandığınızda ne rüzgâr, ne yağ- Mur ne de ter, cildinizin bozmaz. Sehhar güzelliğinizi arttı- Tan bir tazelik ve bir cazibe verir. 8 cazip ve yeni rengi olan Tokalon Pudrasını isteyiniz ve kullanınız, Dr. Hafız Gemal Dahiliye mütehassısı Divanyolu 16 Muayene saatleri Pazar hariç her gün 25-6 Salı, Cumartesi 9,5-12 fukaraya T. 22398 le İT BEL GEVŞEKLGİ bl YY İKE e İRİ Şe. ei SEKSULİN EĞİ MİTE İSİ İN Tİ AY SİRKECİ - İSTANBUL ed Dr. IRFAN KAYRA Röntgen mütehassısı Türbe, Bozkurd kıraathanesi karşi- Suda eski Klod Farer sokuk No.8-10, eden sonra öten Tyekadar O AKŞAM > Sahife 11 1938-1939 ders yılı lise fen ve edebiyat kolları yazılı ve sözlü olgunluk smavları Haziran ve Eylül devrelerinde girecek olanlara muhtelif ders grup- larının aşağıda yazılı Jasımlarından sorular sorulacaktır. 1 — Lise fen kolundan olgunluğa gireceklere, 1 — Fizik - Kimya grupu: A — Fizikten: Lise sınıflarındu. eski programlara göre okutulan bütün elektrik bahisleri ve bu bahisiere &ii deney ve problemler, B — Kinmyadan: Lise ikinci smfta okutulan mağdenler ve teorik bahisler, Lise fen kolunda okutulan organik kimya ve bu behislerie ilgili prob- lemler. L — Matematik grupu: Lise sınıflarında eski programlara göre okutulan bütün cebir bahisleri; Fen kolunda eski programlara göre okutulan üçgenölçey bahisleri; Ta- sarığ ve Koteğ Geometri bahisleri ve problemler, 3 — Tabii ilimler grupu: Eski programa göre insan anatomi ve fizyolojisine giren bütün bahisler, 11 — Lise Edebiyat kolundan olgunluğa gireteklere: 1 — Tarih - Coğrafya grüpu A — Tarihten: Liselerde okunan tarihin üçüncü ve dördüncü ciltlerin- deki bahisler. B — Coğrafyadan: Türkiye, İtsiya, Yunanistan, Bulgaristan, İsviçre coğrafyası, 2 — Edebiyat tarihi: Tanzimet ve ondan sonraki devirler, Türk edebiya- tı tarihi, 3 — Filozofi ve Sosyoloji grupu: Lise İkinci sınıfı İle ücüncü sınıf edebiyat kolunda gösterilen bütün ba- hisler. Geçen olgunluk sınavlarında bir veya daha ziyade gruptan muvaffak olmayanların 1938-1939 ders yılı Haziran ve Eylül devrelerindeki olgunluk sınavları yukarıda işaret edilen bahislerden yapılacaktır. (4725) (8285) Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum İdaresi İlânları İsim, mikdar ve muhammen bedelleri ile muvakkat teminatları aşağıda yazılı 5 liste muhteviyatı muhtelif malzeme 30/11/938 çarşamba günü saat | 15 ten itibaren sıra İle kapal: zarf usulü ile Ankarada idare binasında satın alı nacaktır. : Bu işe girmek isteyenlerin hizalarında yazılı muvakkat teminat ile kanu- nun tayin ettiği vesikaları ve tekliflerini aynı gün saat 14 6 kadar komisyon reisliğine vermeleri lâzımdır. Şartnameler parasız olarak Ankarada Malzeme dairesinden, Haydarpaşa- da Tesellüm ve Sevk Şefliğinden dağıtılmaktadır. <9) No. Miktarı İsmi Lira Lira Ton Muhammen bedeli Muvakkat teminat, 1 300 Sürşöfür yağı 617500 4625 2 1200 Rezidü yağı 120000 7250 3 350 Mazot 24500 1837,50 4 (400 Petrol 69500 4725 (150 Pis gaz 5 150 Benzin 33000 2475 Nafia Vekâleti İstanbul elektrik işleri Umum müdürlüğünden Eksiltme ilânı 1 — Muhammen bedeli on üç bin dört yüz seksen beş lira tutan muh- telif kudret ve tevettürde ceman on bir bin adet ampul kapalı zarf usulile sa- tın alınacaktır. 2 — Eksiltme 21/11/938 pazartesi günü saat 15 de İdarenin Tünel ba- şında Metro han binasının 6 mcı katında toplanacak arttırma eksiltme ko. misyonunda yapılacaktır. L 3 — Bu işe alt şartnameler İdarenin Levazım Dairesinden parasız ola- rak alınabilir. 4 — Muvakkat teminat mikları bin on bir lira otuz yedi kuruştur. 5 — 'Teklif mektuplarının 2490 No. lu kanun ahkâmına uygun olarak eksiltmeden en az bir saat evvel Komisyon Reisliğine verilmiş bulunması lâzımdır. (6060) .. .. .... Orman Umum Müdürlüğünden: ı 'Umurı müdürlüğe bağlı Devlet orman işletmeleri revirlerinde istihdam edilmek üzere 150 lira ücretli 2 muhasip alınacaktır. Şartlar şunlardır: 1 — Memurin kanunun dördüneii mâddesi şartlarını haiz olmak, 2 — Yüksek ticaret mektebinden mezun bulunmak. 3 — Umumi muhasebeye ve sanayi muhasebesile devlet m vakıf bulunmak. A — Bu mubasiplikler için 21 ikincileşrin 938 püzartesi günü saat iki buçukta Ankara ve İstanbulda talipler arasında müsabaka imtihanı açılacak- tır. rasebesine 'B — Yukardaki şartları haiz olup da imlihanda müsuvi not kazananlar- dan müesseselerde çalışmış ve tecrübe gölmüş bulunanlar tercih edilecektir. C -— Müsabaka sonunda vazifeye almacak muhasibe aylığından başka arıca ayda 15 lira mesken kira bedeli verilecektir. Şu kadar ki kendine umum müdürlükçe mahâllerinde ikametgâh gösterildiği zaman bu bedel verilmiye- cektir, D — Muhasipler kıdem kazandıkça çalışma vaziyetleri ve kabiliyetleri de nazarı dikkate alınarak devlet memurlari hakkındaki mevzuatın tesbit ettiği müddetlere kıyasen terfi ettirilecek ve umum müdürlükçe tayin ve Ziraat Ve- kâletiner tasdik olunacak miktar üzerinden maaşları arttırılacaktır. E — Talip olanların aşağıdaki! fıkrada yazılı evrak ile 18 ikinciteşrin 938 cuma günü akşam saat 17 ye kadar Ankarada umum müdürlüğe ve İstnbul- da vilâyet binası içinde İstanbul orman işleri çevirge müdürlüğüne müraca- atları lâzımdır. F — Müracaat cdenlerin ibraz edecekleri vesaik şunlardır: i — Hüviyet cüzdanı, 3 — Orta ve yüksek tahsil diplomaları, 3 — En son ikamet ettiği yerde mahalli zabıtasından alacağı tezkiye varakası. 4 —'Tem teşekküllü resmi bir hastaneden alacağı umumi sıhhat raporu. 5 — Halen çalıştığı ve evvelce çalişmiş bulunduğu müessöse veya Yesmi bir daire varsa buralardan ulacağı durum vesikası ve bonservis, 6 — Kendilerini tezkiye edeblecek tanınmış zatların sarih adreslerini gös- iyi hal ve «irat veya maaş olarak» gös- MEYVA TUZU En hoş ve tabii meyva usarelerinden yapılmıştır. Tak- lid edilmesi kabil olmayan bir fen harikasıdır. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ BEYOĞLU « İSTANBUL İstanbul telefon müdürlüğünden 1 — İdare ihtiyacı için 2120 adet boru başı kenedi «3: lik, 4240 adet boru başı cıvatası, 1000 adet kâblo dirseği plân No. ro 7, 1000 adet galvanizli tev- zi kutusu dirsek demiri No. ro 7 ve 600 adet demir örgülü cubuk 8 1/2. lik açık eksiltmeye çıkarılmıştır. 2 — Muhammen bedel (1415) muvakkat teminat (107) lira olup, ek- slitmesi 18/11/938 cuma günü saat 15 de Müdürlük binasında satın alma komisyonunda yapılacaktır. 3 — İsteklilerin, muvakkat teminat makbuz veya banka mektubu ile ka. nuni vesaikle, o gün saat 15 şe kadar mezkür komisyona müracaatları 4 -—- Resim ve nümüneleri her gün Levazım Dairemizde görülebilir. (7075) Hariciye Vekâletinden: Hariciye Vekâletinde 11 inci dereceden mevcut münhal memuriyetlere talimatnamesine tevfikan müsabaka ile memur alınacaktır. Müsabaka imtihanı 2)/İkinciteşrin/938 pazartesi günü saat 10 da Ha- İ riciye Vekâletinde yapılacaktır. Müsabakaya iştirak için, taliplerin memürin kanununun 4 üncü madde. sindekilerden başka asağıda yazılı evsafı da haiz olmaları lâzımdır. Hukuk, Mülkiye, Ulumu siyasiye, İktısadiye “ve İçtimaiye ve Fakülte derecesindeki Yüksek Ticaret mektepleri veya Hariciye mesleği ile alâkası bu» lunan mümasil yüksek mekleplerden birinden mezun olmak ve yağları otuz- dan yukarı olmamak Müsabaka imtihanı şöyledir: 1 — Hukuku medeniye, Hukuku düvel, Hukuku hususiye düvel, İktisat, Maliye ve Tarihi siyasi (1415) den zamanımıza kadar «hakkında tahriri ve şifahi süaller. 2 — Türkçe ve Fransızcadan tahrir ve tercüme, 3 — Müsabakada üssü mizanı doldurmak şartile en fazla numara âlân- lar kazanmış olacaktır. Müsavat halinde Fransızcadan maada ecnebi lisanına vukuf sebebi rüç- bandır. Taliplerin mektep şehadetnameleri, askerlik hüsnühal ve sıhhat şehadet- nameleri ile hüviyet cüzdanı veya suretlerini istida ile 15/10/938 günü ak- şamına kadar Vekâlet Zat ve Tahakkuk Dâiresi Umum Müdürlüğüne tevdi eylemeri ve 21/11/9354 pazartesi günü Ankarada Vekâlette hazır bulunmaları ve yukarda yazılı vösaiki vaktinde tevdi etmiyenlerin imtiflana alınmayacağı ilân olunur. (4661) (3166) Yapı işleri ilânı Gümüşhane: Trabzon - İran Transit yolu birinci mintaka Başmüdürlü. | | — Eksiltmeye konulan iş: Gümüş hane, Bayburt ve Karakösede ya- pılacak transit otel ve garaj inşaatı( Keşif bedeli (228.208) lira 54 kuruş- tur, 2 — Eksiltme 2/12/9398 cuma günü saat 15 de Transit yolu birinci mn- taka Başmüdürlüğü odasında kapalı zarf usulile yapılacaktır. 3 — Eksiltme şartnamesi ve buna müteferri evrakı 12 lira mukabilinde Transit yolu Başmüdürlüğünden alınabilir. 4 — İsteklilerin (12661) liralık muvakkat teminat vermeleri ve ihâie- den sekiz gün evvel vilâyete müracaatla komisyonu mahsus tarafından eh- liyet vesikaları almaları şarttır. 5 — İstekliler teklif mektuplarını 2 inci maddede yazılı saatlen bir saat evveline kadar Transit yolu birinci mıntaka Başmüdürlüğüne makbuz mu- kabilinde teslim edeceklerdir.