31 Aralık 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

31 Aralık 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

AKŞAM > Yeni Vekilin maarif (Ziraat konsresi Ziraat teşkilâtına tamimi Eski Vekil B. Saffet Arıkan da bir veda tamimi gönderdi Ankara 30 (Telefonla) — Maarif 5 Vekik B. Hasan ÂM Yücel vazifeye başlaması dolayısile maarif teşkilâtı. DA şu tamimi göndermiştir. bir hayat veren Atatürk'ün ve büyük 'Türk milletinin şuur ve iradesini tem- sil eden milli Şefin direktiflerine uya- rak Cümhuriyet Halk Partisinin kül. tür meselelerinde tesbit ettiği pren- siplerle hükümet programımızda ya- zili esaslara dayanarak muhterem 88 Iefim Saffet Arikanm bıraktığı faali. yet noktasından hareketle mesaide bulunacağım. Aralarmda yetişmiş olmakla büyük iftihar duyduğum meslektaşlarımın üstlerine aldıkları işleri memlekette her gün biraz daha yükselen İrfan seviyesine ve biraz daha artan kül- tür ihtiyacına uyar bir dikkat ve iti- na ile yapmaları aldığım bu mühim vazifenin başarılmasında bana büyük güven vermektedir. Maarif teşkilâtımızın bütün men- suplarına emeklerinin karşılığı olarak büyük muvaffakiyetler dilerim.» Fransız mahafiline göre Musolini nazik vaziyette - Fransanın azmi karşısında ileri gidemiyor geri de dönemiyormuş Paris 30 (A.A.) — Salâhiyettar ma- hafil, B. Mussolininin çok nazik bir vaziyette olduğunu, çünkü, Fransa- nın azmi karşısında mutalebalını da- ba ileri götürmek müşkül olduğu gibi geri dönmek te prestiş kaybetmek de- mek olacağını beyan etmektedirler. daha az ililâfgirirane davranacağını ve o zaman bu müzakerelerden mem» nuniyete şayan bir netice Ümid edi- Jebileceğini tahmin etmektedirler. Fransanın cevabı Londra 30 (A.A.) — Salâhiyettar mahafilde. B, Chamberlain'in Fransız «sefiri ile Lord Halifax arasındaki gö- Tüşmeler hakkında malümat aldıktan Sonra Fransızlarla İtalyanlar arasında İcrası muhtemel müzakereler hakkın. daki Fransız noktai nazarını tasvip etmiş olduğu söylenmektedir. Fransız noktai nazarları şudur: 1 — Üçüncü bir devlet tarafından © favassutta bulunulmayacak, 2 — Müzakerelerin açılması için yapılacak teşebbüse intizar etmek, ği 3 — İtalyan mutalebatı hakknda İ © men kendisine ait olan Tunusta böyle bir şeyi kabul etmesini nasıl tasavvur edebilir? İtalya, Pransa ile yalnızca görüşür- ken bir şey elde edemiyeceğini anla. yarak kendisini alikadar eden işleri beynelmilel sahaya dökmeye çalışıyor. Fakat Pransa kendi malından hiçbir “ Şey vermemek hususunda müttefiktir. Yeni bir Münih konferansı imkânsız. dir.» İngiliz Nazırlarının seyahat programı Roma 30 (A.A.) — Chamberlain ve Lord Halifaxın Romada ikametleri programının esas hatları çizilmiştir. İngiliz Nazırları, 11 sonkânunda öğle- den sonra Romaya muvasalat edecek» ler ve akşam Venedik sarayında şeref. lerine verilecek olan ziyafette hazir bulunacaklardır. Ziyafeti bir kabul resmi takip edecektir, 13 sonkânunda Nâzırlar öğle yeme- Eini sarayda yiyecekler ve akşam ope rada verilecek bir gala müsameresin- de hazir bulunacaklardır. 13 sonkânunda Nazırlar, Papayı zi- yaret edecekler ve öğle yemeğini Pa- palık nezdindeki İngiliz elçiliğinde yi- yiceklerdir. Akşam, İngiltere sefaret- hanesinde şereflerine bir ziyafet veri. lecektir. İngiliz Nazırları, 14 sonkânunda öğ- le zamanı Romadan hareket edecek- lerdir, İtalya anlaşmaya riayet BO... Paris 30 (A.A.) — La Jour gazete sinin Londra muhabiri yazıyor: İngiliz Başvekili Chamberlain, Ro- mayı ziyareti esnasında Mussolininin İngiliz - İtalyan paktının esaslı hü kümlerini tatbik etmediği kanaatina varacak olursa yeni İngiliz kabinesine genç muhafazakârların girmesine müsaade etmesi kuvvetle muhtemel. dir. Çünkü bunlarla Başvekil arasın. daki yegâne ihtilâf genç muhafaza- kârlarm İtalyaya karşı itimadsızlık- larından ileri getmiştir. Mühim siyasi görüşmeler Roma 30 (A.A.) — Önümüzdeki ay, müteaddit diplomatik tezahür ve mü- lâkatlar vuku bulacağı için çok ente- resan olacaktır. Kânunusaninin ilk on beşi içinde -11 ve 14 tarihleri arasında- B.B, Cham- berlain, Halifax, Mussolini ve Ciano arasında Romadâ mühim görüşmeler yapılacaktır. 12 kânunusanide B. Hitler kordip- lomatiği kabul edecektir. 20 kânunusaniye doğru, Kon Ciano Yugoslav Başvekili B. Stoyadinoviçin daveti üzerine Belgrada gidecektir. Nihayet, Macar, Çek ve Litvanya Nazırlarının Berlin ziyaretleri ayni ayın ikinci on beşi içinde vuku bula- caktır. Baş, Diş, Nezle, Grip Romatizma Nevralji, e, kırıklık ve bütünağrılarınızı derhal keser. MR enleri vibe b lke alamakiğir. mean! nutkile kapandı. Ankara 30 (Telefonla) — Birinci köy ve ziraat kalkınma kongresi bu- gün ikinci umumi toplantısını yap- mış ve Ziraat, Vekili B. Faik Kurdoğ- lunun kapanış nutku İle mesaisine nihayet vermiştir. Kongrenin öğleden önce reis vekil leri B. Ahmed Takıldayı ve B. Faik Kaltakkıran, başkanlıklarında yaptı- ZI iki toplantıda, kongre komisyonları tarafından tedkik edilerek umumi heyete tevdi edilmiş olan muhtelif zirai mevzua aid mazbatalar oku- narak tasvib edilmiştir. da ayakta dinlenmiş ve coşkun teza- hürata vesile olmuştur. Kongre öğleden sonra da B, Rahmi Köken ve Ziraat Vekili B. Fuik Kurd- oğlunun başkanlığında olmak üzere iki toplantı yapmıştır. B. Rahmi Kö- kenin başkanlığında yapılan ilk top- lantıda birçok delege söz alarak muh- telif zirai mevzular üzerinde noktai nazarlarını izah etmişler ve komis- yon mazbatalarına aid bazı ihtirazi kayıtlar ileri sürmüşlerdir. Ziraat Vekili B. Faik Kurdoğlunun riyaset ettiği kapanış celsesinde mü- teaddid hatipler söz almışlardır. Mü- | zakerenin ortalarına doğru Reisicüm- hur İnönü yanlarında B, M. M. reisi | B. Abdülhalik Renda ve Başvekil B. Celâl Bayar olduğu halde Riyaseti- | cümhur locasına girmişler ve kongre a a e dolayısile nihayet verilmesini istiyen bir takrir ve- rilmiş olduğunu söylemiş ve demiştir ki: — Söz almış deleğelerden-33 ü söz söy- lemiş bulunuyor. Daba söz söyliyecek 42 delege vardır. Müzakerenin kifayeti hak- ademi tasvibi umumi heyete aittir. Başkanın bu söslerini müteokib okunan takrir tasvib edildiğinden umumi müza- kereye nihayet verilmiş ve rl vekili B. Faik Kurdoğlu, bir nutuk” kongrenin ele aldığı bütün mevzular üze- rinde değerli kararlara varılmış olduğunu söyliyerek demiştir ki; —Bu milletin, her köyünde bir Başve- kil oturduğunu bitmeli. diyen MİMİ Şef, İnönü, ne doğru söylemiştir. Hayır arkadaşlar, İnönü bunu söyliyeli, sekiz yil oldu. Atatürkün yaktığı ve onun, fasılasız besle- yip yaymakia olduğu işık, bu memirke- tin ber köyünü şimdi, vatan ve millet meseleleri karşısında yılmadan, gözünü kırpmadan, en İeragatli en isabetli karar- Jan, bir tek ağız gibi, bir ick hamlede Reisicümhurun ve Meclis Asisinin telgrafları Hülerin yükünü azaltmayı ve onların refahını artırmayı güz önünde tut- ve buna Kiymetlendirmek “için kurduğu Türk rejimi, Türk inkılâp rejimi, Türk Cümhuriyetidir. En hazla, şahikasına ermek istediğimiz bütün mini davalarımızda olduğu gibi köy ve ziraat kalkınma davamızda da bu- gün ve tükenmez varlık önündeyiz. Sarfüna mecbur kalacığımız hiç bir emek, varacağımız neticeden daha büyük olmayacaktır, Mili ideale ulaşmak için zaruri görül- müş hiç bir hareket «Mil şunrumuzun harcine çıkacak kadar mutlak ve mile- tün mili davalarmızın İemelidir.. sözü- olan bir yurd, — Emici bir pazar, — Yüksek kaliteli ham madde ve yiye- — Bol, aranılan ihraç malları çeşidi ve döviz, — Buhranlara karşı yılmaz bir endüsiri varlığı, —Zengin ve güler yüzlü bir bütçe, KONGRE ? — Büyük ve şuurlu bir demokrasi kif- — Keyfiyet ve kemiyel itibarile artan NiÇiN Bunun içindir ki köy ve ziraat kajkın- ma darasm, ayni zamanda ana mili dava diye ele almış bulunuyoruz.» Az arkadaşlarım, erdireceğine şüphemiz yoktur. Köylerinine, evlerinize, baş şehrin size candan gösterdiği sicak sevçiyi götünüz. Siz. tarihi sırtında taşıyan kahramanlar- sınız. En yüce bir nesildensiniz. En refahlı en devamlı, en İleri yaşayışa en süratis ermek için, en üstün vasıflara maliksiniz. Bizi bu yaşayışa biran evvel yetiştirmek Cümhuriyet hükümetimizin hem karan hem borcudur, Hepinize hüyırı yolculuklar dilerim. Söylediklerimirin, çalışmalarımızın, müs- bet hesaplarını, gene Sizlere vi her Ziraat Vekilinin en büyük iht üzerinde duracağı İlk vazifesi olacaktır. Saym üyeler, Köy ve ziraat kalkınma kongresinin kapanmış olduğunu beyan ederim. Yaşasın Cümhuriyet, yaşasın Mili Şef İnönü. Nutuktan sonra Ziraat enstitüsü talebelerinin iştirakile İstiklâl marşı söylenmiş ve kongre dağılmıştır. Reisicümhur kongre delege- lerinin tazimlerini kabul ar Ankara 30 (A.A.) — Reisicümhur İsmet İnönü bugün birinci köy ve ziraat kalkınma kongresinin kapanış celsesine huzurlarile şeref verdikten sonra B. M. Meclisindeki dairelerinde kongre delegelerinin tazimlerini ka- bul buyurmuşlardır. Ankara 30 — Relsicümhur İnönü Mec- listeki merasim salonunda kongre âzala- rini kabul buyurdular. Köylüler nege ile giriyor, askerce üç adım kala hazır ol ve selâm vaziyeti alıyor, adını ve geldiği şe- hir veya köyün ismini söyliyerek geçiyordu. İnönü İstimasız hepsine itifat etti. Suni- ler sordu. İçlerinden uzak hududlardaki köylerden gelmiş olanlar vardı Bunların içinde salondan sevinç göz yaşlarile çıkan- lar çoktu. Asılsız haberler Milli Müdafaa ve Maliye Vekâletlerinde değişiklik. olmayacak Sabah, öğle ve akşam RADY Oo Li IN kullanmak Çünkü mütemadiyen ve muntazaman temizlenmiyen dişler çürümeğe mahkümdur. Dişler mikroplârını ve hastalıkların vücuda ilk hücum hattıdır. Bizzat ağzın ifrazatı ve yemek artıkları da dişleri aşındırır, çürütür, Çünkü dişlerin, diş etlerindeki ftihapların çıkardığı irinlerle ve müteaf. fin havaların ise, mide kanserinin de dahil olduğu birçok hastalıklara yol aç- tığı sabit olmuştur. Bu sebeple medeni cemiyet içinde yaşayan herkes çocukluğ'undan itiba- ren dişlerine azami itina göstermeğe ve her gün en az 3 defa diş macunile fırçalamağa mecburdur. “RADYOLİN Sıhhatinizi garanti eden en müessir, en saf ve en ucuz diş macunudur. ii: Tie Mİ yil a)