25 Nisan 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

25 Nisan 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

- aaa Sene 21 — No. 7371 — Flati her yerde 5 kuruş SALI 25 Nisan 1939 —— Romanya Hariciye Nazırı B. Gafenko Londrada müzakerelere başladı İngilterenin Romanyaya mali yardımlarda bulunacağı anlaşılıyor Diğer taraftan Almanya ve İtalya Yugoslavyayı Balkan antantından ayırmak için çalışmalarına devam ediyorlar dra 24 — Romanya Hariciye z Ingiliz Meclisinde B. Gafenko dün akşam buraya istasyonda İngilte- Başvekil sorulan suallere cevap verdi ırı lord Halifax, Tür- Yugoslavya, Yunan ri tarafından karşılanmıştır. enko bu sabah saat on birde Londra 24 — Başvekil B, Cham- berlâin bugün Avam Kamarasın- da sorulan suallere cevap vermiş- tir. Başvekil demiştir ki: e nezareine giderek nazır ax ile görüşmüştür. Saat 16 da Başvekili ziyaret etmiştir. Romanyaya mali yardım Bükreş 24 (A.A.) — Mühim bir İn. avdeti bi bir Mad e giliz iktısad heyeti bugün buraya gel- GE DE gp miştir. Heyete büyük Britanya hükü- ettiğimi; metinin iktsad müşaviri Sir Fredriek | palm kabi 3 iğimiz manasına Bir mebus — Arnavutluk tacı- nın İtalya kralına verilmesi hak- kında hükümetin mütaleasi ne- dir? Leth Roos riyaset etmektedir. Heyet iki memleket arasındaki mü- Başvekil — Bu hususta henüz bir karar vermedik. badeleleri artırmak ve Romanya tica- ret endüstrisine yardım etmek im- Bir mebus — Rusya ve Türki. ye ile müzakere ne haldedir? kânlarını araştıracaktır. Başvekil — Rusya ve Türkiye Londra 24 (A.A) — Romanya Ha- riciye Nazırı Gafenoo bu sabah İngi- liz Hariciye Nazırı Lord Halifax ile yaptığı mülâkattan sonra akşam üzeri de Avam Kamarasına i giden ilâ ski ünl: Gö Başvekii Chamberlain ile bir saat süren bir mülâkatta bulunmuştur. ie . Fekat bundan başka Gafenconun bu mülâkatını müte- Bir ik > > akib Kabine toplanmıştır. Londra 24 — Güzsteler, İngiltere- nin mali yardımda bulunmadıkça Romanyanın Alman hamlesine mu- kavemet edemiyeceğini beyanda müt- tehiddir. Daily Telegraph diyor ki: «Aşikâr olan bir şey varsa o da İngil- terenin Romanyaya mali avantajlar | diğer Balkan devletleri üzerinde de bahşedeceğidir. Romanyaya yapılacak! büyük bir tesir yapacaktır. mali yardım aynı vaziyette bulunan (Devamı 11 nci sahifede) Tahranda bayram Ecnebi heyetlerin tebrikleri, gece tenviratı, gönderilen hediyeler martta söyliyeceği nutuktan ey- vel bu hususta kati beyanatta bu- Tunamayacak mısınız? Başvekil — Sözlerime fazla bir Büyük mermer havuzlardan mehtap renkleri fışkırıyor ve damlalar birer yığın inci halinde çimenlere serpiliyordu Tahran 24 (AA.) az — Anadolu ajansı- nın hususi muha- biri bildiriyor: Dün daha öğle Sö den itibaren bütün Tehran halkı Mer- mer sarayından Gü- lüstana giden yol © ları tamamile dol durmuştu. Herkeş bu mesud günde Büyük Şefini bir kere daha görmek, candan alkışlamak ihtiyacı içinde çır- pınıyordu. Saat 15 de Mer. mer sarayın muh- teşem (kapısında Şehinşahı | taşıyan tek bir otomobil çıktı, halkın din- miyen alkışları ara- sında yüzlerce ta- kın altından geçe- Mesud bir çift: İran Vellahti ve refikası rek Gülüstan sarayına geldi. Daha ; let memurları, Generaller ve muhtelif evvel sarayın bahçe tarafındaki kan | eyaletlerin mümessilleri gelmiş ve pısından otomobillerle büyük ünifor. | taht salonuna alınmıştı. malarını giymiş vezirler, başta Meclis | (o Âlahazret yanında İmparatoriçe, Reisi, Mebuslar heyeti, Yüksek Dev- İ (Devamı 13 üncü sahifede) Karikatür albümü çıktı Çe EE Nadi. İnkilap kitabevi Telefon; Başmuharrir: 20565 — Yazı işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 Ankarada çocuk bayramı Süvarilerimizin parlak muvaffakiyet! Dünkü (müsabakalarda birinciliği de ikinciliği, üçü ü ve dördün- cülüğü de kazandılar Nice 24 (A.A.) — Bugün enter. nasyonal Pierre Gaitier mükâfatı için yapılan binicilik müsabaka- larında, şimdiye kadar talihi ters gitmiş olan Türk ekipi talihten parlak bir intikam almış ve bi- rinciliği, ikinciliği, üçüncülüğü ve dördüncülüğü de kazanmıştır. Mesafe 11 manialı olmak üzere 510 metre idi. Her dört Türk bi- nicisi de bu müsabakayı hatasız yapmıştır. Birinci Saim Polatkan, ikinci Cevad Gürkan, üçüncü Vedat Kula ve dördüncü Eyüp Öncü gelmişlerdir. | | Kabul edilen bütçeler İ o Ankara 24 (Telefonla) — Bütçe en- İ vcümeni 1939 mali yılı bütçesinin mü- xakeresine devam etmektedir. Bu- günkü toplantıda orman umum mü- dürlüğü ile hudud ve sahiller sıhhat umum müdürlüğü bütçeleri müzake- re ve kabul edilmiştir. Yarın inhisar- | lar umum müdürlüğü bütçesi müza- | kere edilecektir. | mmemearEsananEnaDeme se BAAR SABA LAN, İ MİLLİ KÜTÜRMANE Milli Ankara 24 (Telefonla) — Mint Şet İsmet İnönü, bugün, Sayıları gittik- rını daha esaslı ve ileri bir şekilde plânlamak için epey zamandanberi toplantılar yapmakts olan, Halkevle- | ri danışma komitesinin içtimamda bulunmak üzere Ankara Halkevini şereflendirmişlerdir, Verilen izahatı ederek komiteye, kendilerinden mem» leketin inkılâb ve kültür hayatında büyük verimler beklenen Halkevleri hakkında alınacak yeni tedbirlere aid çok esaslı irşat ve işaretlerde bu- İ lunmuşlar ve direktifler vermişlerdir. | Mimi Şefin her vesile ile Halkevleri (Devam: 11 nci sahifede) | tarafından kaldırtıldı ve yapanlar hakkında takibata başlandı. ) Ziyaretçi — Bu metalik ARA... Ressam — Ne olur ne olmaz, belki İzmit müddelumumisi geliri... çe çoğalan Halkerlerinin çalışmala” | derin bir alâka ile dinleyip mütalea | (İzmitte bir resim sergisinde teşhir edilen elbisesiz kadın tabloları müddelimumi Şef dün Ankara Halkevini şereflendirdiler İnönü, Halkevlerine dair alınacak yeni tedbirlere dair direktifler verdiler Dikkati sw: Şarkı kıtlığı Çocuklar bayram yapıyor ve şarka söylüyorlar: Çıktık açık alınla on yılda her savaştani Araya bir iki şarkı daha sıkışıyor, sıkışmıyor. Gene: Çıktık açık alınla.. Şarkıdan yana pek züğürd oldu- ğumuz meydanda!... Hele böyle hep bir ağızdan kalabalık yerde söylene- cekler pek az. Olanlarının da çoğu | zevke uygun değil. Bestekârlarımız harekete gelse. Yirmi tane, otuz tane, elli, yüz tane | yapsalar... Tekniği doğru, gustosu sa- lim olanlara telif hakları verilse... O zamana kadar da, diğer millet- lerdeki gençlik şarkılarını alsak.. «Dağ başını duman almiş» bir İsveç bestesi olduğu halde bizde nasıl be- nimsenmiş, sevilmişti. Bari onun. gi- ini çocuklarımıza öğretsek... — Güzetelerden —