26 Mayıs 1940 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

26 Mayıs 1940 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

rr, liz İmparatorluğu, galip gelmek için SİKİMİ SİSİR Son vaziyet Garpte muharebe süratle inkişaf ediyor. Almanların Sommeile Ba- Paume arasında bir gedik açarak Manş sahillerine sarkmaları üzerine Belçi- kadaki müttefikin kuyvetlerile Somme boyunda? yerleşmiş olan Fransiz or- dusu, aradaki gediği kapatmak ve şimal ile cenuptaki müllefikin kuvvetleri Arasındaki irtibatı temin için Cambrai ve Arras'dan Alman cenahlarma son derece şiddetli hücumlar yapıyorlar, Bu mmtakada muharebeler, âzami şid- detle devam ediyor. Şimdiki harp, Almanların nazarında İngiliz - Alman millet- Meri arasında bir ölüm dirim boğuşmasıdır. Bunun için Alman Erkânıharbiye- #İ İngiltereye mümkün mertebe yaklaşmağı kendi harp plânına esas tut- İngiltere de, Almanların bu plânlarmı akim bırakmak için esaslı emniyet tedbirleri almış, Almanların paraşütçiller indirmeleri ihtimaline karşı koy- Mak üzere mevcud askeri kuvvetlere Hâveten gönüllü yardım teşkilâtı da vü- Cüde getirmiştir. İngilizler, Harbiye Neraretinin davetine derhal icabet ede- Yek bir günde 250,000 gönüllü yazılmıştır. Bundan başka İngiliz parlâmento- #u, halkın can ve malmı kralın emrine veren kanunu da kabul etmiştir. İngi- bütün kuvvetlerini seferber etmiştir. F.K. | 124 İZ 4 .Dünkü milli küme maçları | Fenerbahçe, Altaya 9-2; Galatasaray, Altınorduya 3-0 galib geldi Üç haftalık bir inkıtadan sonra milli üüme deplasman maçlarına" yeniden başlandı ve İzmirin Altay, Altınordu ta kumları dün Taksim stadında Fenerbahçe Ve Galatasaray ile karşılaştılar. Havanın çok fena oluşu, Taksim sta- m her zamanki kadar fazla bir seyirci toplayamamıştı.. İlk karşılaşmayı Fener- hçe ile Altay yaptı. İki taraf bu maça Va kadrolarile çıkmışlardı: Fenerbahçe: Cihad - Orhan, Faruk - Ömer, Esad, Fikret - Fikret, Yaşar, Melih, Basri, Rebii, Altay: İbrahim - Ali, Mehmed - Ha- san, İlyas, Muzaffer - Saim, Tevfik, Vehap, Salâhaddin, Hakkı. Hakem: Sami Açıkömey. Oyuna, rüzgün aleyhlerine alarak Al- taylılar başladılar, Fakat Fenerbahçenin derhal hücuma geçtiği görüldü. Nitekim beşinci dakikada Melihin gayreti ile Ya- Şar birinci golü, bunu müteakib yedinci dakikada #ağaçık Fikretin ortasından Melih ikinci golü yaptı. İki golden sonra açılan Altay hücum hattı Fenerbahçeye ilk müessir hücumu sekizinci dakikada yaptı. Bu sirada ks- lesini boş bırakan Cihad Altay sağiçinin Yaptığı gole mâni olamadı. Oyun Fenerin hâkim oynamasına rağ- men çok heyecansız bir cereyan takib ediyordu. Nihayet Fenerliler yeni bir s- ıştırmada otuzuncu dakikada | solhaf Fikretin sıkı bir vuruşuyla üçüncü gelle- Tini kazandılar, Küçük Fikret de 39 uncu dakikada sağaçıktan sürdüğü topla dör- düncü Fener golünü yaptı. Bu göllerden sonra yine Fenerliler hücumlarmı sıklaştırdılar ve 41 inci da- kiknda Melihin şahsi bir gayreti Fenere şinci golü de kazandırdı ve biraz son- Ta yine Melih, Altayın açık oyunundan İstifade ederek devrenin son dakikasın- da altıncı golü de yaptı ve birinci devre şekilde 6-1 Fener lehine bitti. İKİNCİ DEVRE İkinci devreye, rüzgün aleyhlerine alas Devrenin ilk | tak Fenerliler başladılar. on beş dakikasına kadar oyun seri oldu Ve bu zamana kadar Altayhlar tehlikeli hücumlarla Fener kalesini teh- did ettiler. Fakat yavaş yavaş açılan Fenerliler 16 ncı dâkikada sağaçık Fikretin yaptığı #üzll bir golle sayılarını yediye çıkardı- r. 25 inci dakikadan itibaren canlanan Altay hücumları Fener kalesini bir hayli sıkıştırdı. Hattâ bu arada Vehabin bir Yütünü Fener kalesinin direği kurtardı. uncu dakikada Fenerlilerin ortadan Yaptıkları yeni bir hücumda Melih güzel ir eşape ile sekizinci golü de yaptı, bundan sonra sertleşti ve hakem Altaylı Aliyi sahadan çıkardı. Ali sahayı terkederken, hakeme, sporculukla kabili telif olmıyan bir harekette bulundu. Müsabaka futboldan ziyade herşeye zer bir şekilde devam ediyordu. Bu "rada Fenerliler oyuna tekrar hâkim ol- - Buna mukabil Altay da müdaf Ya çekilmiş bir halde idi. 40 ıncı dakika- Altayın bir hücumunda Fener müda- sinin yaptığı hatayı hakem peanltı ile Sezalandırdı. Bu cezadan Altaylılar ikin- şi gollerini kazandılar. Bu canada Altaylı in de oyundan çıktı ve takım 9 kişi Ni Melih 44 üncü dakikada dokuzuncu si de yaptı Ve maç da bu şekilde Fe- büyük bir farkla Altay aleyhine bitti. Galatasaray - Altınordu Günün ikinci karşılaşmasını Galatasa- FAY ile İzmirin Altınordu takımları yap- tılar. Bu maça iki taraf da şu kadrolarile Sikmaş bulunuyordu. Galatasaray; Osman - Adnan, Faruk - daha | 8m tam hâkimiyeti altında 9 - 2 gibi | | Musa, Enver, Eşfak - Bülend, Süleyman, Gündüz, Salâhaddin, Salim, Altınordu: Necdet » Hüsnü, Halim - Nurullah, Âdil, Salim - Mustafa, Said, Mazhar, Namık, Hamdi. Hakem: Şazi Tezcan. Oyuna 16,55 de Galatasarayın hücu- mile başlandı. İlk anlarda ortalarda ce- reyan eden müsabaka daha fazla Gala- tasaraylılar lehine idi. Bu sırada Galata- saraylı Salim sakatlanarak sahadan çıktı ve Sarı kırmızlılar oyuna bir müddet için on kişi ile devama mecbur oldular, Salim tekrar mevkiini alınca Galatasaray hücum- ları daha tehlikeli olmağa başladı. 15 inci dakikada Altınordu bir iki rmüteakib hücumda, Galatasarayı epey zorladı, hele bir seferinde atılan bir şü- tü Osmanm kafası kurtarabildi. Rüzgâr altında kalmış olan Galatasaray, oyunu- Du tutturamamış olmasından dolayı bir türlü maça hâkim olamıyordu. 30 uncu dakikadan itibaren maç sür- atlendi ve ayni zamanda zevkli bir cere- yan başladı. Nihayet iki tarafın enerjisi ile devam eden oyunun 33 uncu dakika- sında Salimin sağdan sürükleyip ortala- dığı topu Altınordu müdafileri çeleme- diler ve ters bir vuruşla kendi kalelerine sokarak Galatasaray hesabma birinci golü yapmış oldular, 40 ıncı dakikada Altınordunun yaptığı güzel bir hücumda Osmanın boş bıraktı- Şi kaleden Faruk muhakkak bir gol kur- tardı ve devre de bu şekilde | - 0 Gala- tasarayın lehine bitti. İKİNCİ DEVRE İkinci devreye Altınordulular başladı” lar. İlk anlarda İzmirliler daha canlı oy- nuyor ve muvaffakıyetli hücumlar yapı- yordu. Bu vaziyet 15 inci dakikaya ka- dar devam ettikten sonra Galatasaray mütevazin oyunu bozdu ve Altınordu kalesine müteaddid hücumlar yapmağa başladı. Nihayet bu hücumların birinde ve devrenin 16 ncı dakikasında Süley- Yine Galatasaraylılar tazyiklerine de- vam ederlerken 18 inci dakikada Gün- düzün bir ortamından Salim güzel bir şötle üçüncü golü de yaptı, 23 üncü dakikada Galatasarayın bir hücumunda Altmordu müdafaasının yap- tığı hatayı, hakem penaltı ile cezalandır- dı, fakat Eşfak bunu kalecinin eline ata- rak bir gol fırsatını heba etti. Altınordulular müteaddid Galatasaray hücumlarına arasıra yaptıkları akınlarla mukabele ediyorlardı, Devrenin sonları- na doğru Altımordulular Sarı kırmızıhlara tehlikeli dakikalar geçirttiler ise de hiç birisinde gol yapmağa muvaffak olama- dılar ve maç da bu suretle iki tarafın güzel bir oyunundan sonra *3-0 Galata- saray lehine nihayetlen, Bükreşteki Balkan atletizm müsabakaları Ankara 25 (A.A) — Bugün ve yarın Bükreş'de Türk, Rumen, Bulgar ve Yu- nan mili takımları arasında yapılacak İ olan müsabakaların tafsilâtı 20/15 de Bük- roş - orta dalga 364.5 - radyosundan 'Türk- çe olarak verilecektir. Bugünkü spor hareketleri KOLLEJ SAHASI : İstanbul atletizm bayramı seçme müsabakaları TAKSİM STADI : Şişi rtnluş Gulabasaray - Altay FENER STADI : Saat 930 10 n iYi ŞEREF STADI ; Beşiktaş - Pera man, Galatasarayın ikinci golünü çıkardı. | Avrupa gazeteleri, Almanların, garp cephesinde eiyevm yapmakta bulunduk- ları büyük taarruzda general von Schliffen (Şhilfen) plânmı tatbik et- tiklerini yazıyorlar. General von Schliffen, umumi harp- ten çok evvel Almanyada büyük erkânı harbiyei umumiye reisliğini yapmıştır. General von Sehliffen, Almanyanm en | büyük sevkulceyşçilerinden biri telâkki edilmektedir. Bu general, 1891 senesin- de Alman büyük erkânı harbiyei umumi- ye reisliğinde general von Bolderze'yi istihlâf etmiş ve 1900 senesine kadar bu vazifede kalmıştır. O tarihte bir ge- zim esnasında beygirinden düşerek ya- ralandığı cihetle, bu o vazifeden ayrıl muştar. Fransaya karşı ilk taarruz plânını tan- zim eden Alman generali von Sehliffen- dir. Zira 1890 tarihinden evvel Alman büyük erkânı harbiyesinin plânları, Fran- sız hududunda müdafaa esasına göre tanzim edilmiştir. General von Sehliffen, Fransaya karşı taarruz plânım 1905 ta- rihinde tamamlamıştır. Sehilffenin plânı, Belçika yolile Fran- Kollej spor bay- ramı dün yapıldı Rober Kollejin 43 üncü seneldevriyesi münassbetile tertib edilen senelik atletizm bayramı dün mektebin Bebekteki saha- sında büyük ve güzide hir kalabalık önün- de yapılmıştır. İstiklal marşını müteakib geçid resmile başlanan müsabakalara talebelerden mü- rekkeb büyük bir sporcu iştirak etmiştir. Müsabakalarda alınan dereceler şunlardır: 100 metre: 1 - Karacan 126,2 - Tazartes 200 » : 1 - Karecan 251, 2 - Miadencidis. 400 > : 1 - Madencidis 562, 2 - Erdoğan, 400 » :İi - Vlâdeimir 208, 7 - Bardizban, 1500: : 1 -Vildimir 4285, 2 - anayı. 10 mânislı : 1 - Hristopulos 168,2» Madeneldiz. Pugaryan 3, 7 - Kattrotiz. Uzun Katanos 5.08, 2 - Erdoğan. Yüksek : 1 - Karacan 168, 2 - Dedrenis, Disk : 1 - Melikyan 33.16, 2 - Mecdi, Üç adım : 1 - Mehmed 12.12, 2 - Katanos Cirid : 1 - Vilez, 3 - Tiveni, Müsabakalarda Yonra günün kraliçesi Alouisa Beyditek tarafından derece alan- lara merasimle madalya ve diplomalağ verilmiş ve bu süretle #por bayramı niha- yet bulmuştur. Alman - Bulgar maçı bugün oynanıyor Sofya 28 — Alman - Bulgar futbol maçı bugün Sofyada yapılacaktır. Almanlar, Bulgar takımına karşı şu şekilde çıkacak- lardır: Yan, Apel, Radaç ve Buhman; Bosman, Hausman, Balendat ve Mor; Bernt, Lem ve Zaliş, Berlinden tayyare ile gelen Alman spor önderi ve Alman olimpiyad komitesi reisi Hans von Tsehamer und Osten ve Alman beden terbiyesi mütehaaası Dr. Kari Dim de yarınki Alman - Bulgar maçında hazır bulunacaktır. Bu Alman misafirler, Sof- yada büyük tezahüratla ve ikramla kar- şılanmıştardır. Von Çamer, Başvekil ve Maarif Nazırı Pilov'u da ziyaret etmiştir. Alman - Bulgar maçı Sofyada büyük alika ile karşılandığından ni boş yer kalmamıştır. En wcuz bilet 30 lovaya satılmıştır. Bir kamyonet bir taksiyi hendeğe yuvarladı Dün bir kamyonet ile, şoför Ahmedin idaresindeki taksi, Üsküdarda tramvay caddesi üzerinde çarpışmışlar, bu çarpığ- ma neticesinde taksi, yolun kenarındaki hendeğe yuvarlanrış, içeride bulunan müşterilerden Nall ve Ahmed muhtelif yer- lerinden yaralı Yaralılar tedavi altına alınmışlardır. İlkmekteplerde yarın dersler kesiliyor Şehrimizdeki ilkmekleplerin ders sene- #i yarın nihayet bulacaktır. Yarın, imti- hana, tabi olmıyarak muallimlerin kanaat notlarına göre sınıf geçecek, yahut ikma- le kalacak talebenin kameleri kendilerine verilecektir. İikmekteplerin soh sinif im- tihanlarma 29 mayısta başlanacak ve 7 temmuzda imtihanlar bitecektir. Bırk : Hamal işleri Belediye iktisad müdürlüğü, uzun 24- mandanberi bir türlü esaslı surette hal- Jedilmeyen hamal, tahmil ve tahliye işle- rinin de kati bir şekilde halledilmesini kararlaştırmıştır. İskelelerde hamsi bölüklerinde çalışan hamslların vaziyetleri muhafaza edilecek, tahmil ve tahliye işlerinde çalışanlara da hamal denmiyerek amele denecektir, Hu- mallar şimdiye kadar belediyeye merbut olarak iktisad müdürlüğünden vesika al- yorlardı, Bu hamalların belediye iktisad müdürlüğünden ayrılarak mahalle bekçi- ler! gibi polise bağlanmaları kararlaşlırıl- mıştır. | EN General von Sehliffen'in plânı Fransaya yıldırım taarruzu için hazırlanan bu plânın esasları nedir? saya taarruz etmek esasına dayaiıyordu. Büyük Alman erkânı harbiye reisi gene- ral Moltke'nin 1914 senesinde Fran- saya karşı tatbik etmiş olduğu taarruz plânı bazı tadilâtla bundan mülhem ok muştu, Ordudan uzaklaşmış olan general von Schliffen gazetelerde neşrettiği makale- lerde ve muhtelif eserlerinde, hattâ ölüm döşeğinde iken bile plânmın tadil edil. mesini protesto etmekten vazgeçmemişti. | General von Sehliffenin taarruz plânı Alman ordusunun çevirme hareketlerine Hollandayı da alıyordu. Halbuki umu- mi harpte general Moltke'nin tadil ede- rek tatbik etmiş olduğu plânda sağ ce- mahile Hollandayı istilâidan fcrağat et- miş ve müehharen bu ihmal, Berlin as- keri mütehaasiaları tarafından Almanya- isviçreden geçmek de pek müşkül ol duğu cihetle von Sehliffen sağ cenah ile taarruza geçilmesini ve geniş bir çevir- me hareketi yapılmasını tavsiye ediyor- du, Bu çevirme hareketi von Sehliffenin plânı mucibince Alx - La - Chappelle- den II kolordu ile yapılacak ve 7 kol- ordu da ihtiyat kuvvetini teşkil ede- cekti. Halbuki 1914 - 1918 harbinde Alman buşkumandanı Moltke, Rus cep- hesindeki Alman ordusunu takviye et- İ meği lüzumlu görmüş, bu cepheye tak- rın 1914 - (918 senelerindeki hezimeti | için en bellibaşlı bir sebep olarak gös- terilmişti. General von Sehliffenin esas plânı, sağ cenahile ve geniş bir çevirme hareketile Fransaya bir yıldırım taarruzu yapmak- tan ibaret idi Alsas. ören cephesi, yapılan Fransız tahkimatı yüzünden bir çevirme hareketine müsaid olmadığı ve Ankara 25 (A.A) — Türk hava kurumu yedinci kurultayı bügün son umumi top- Jantısını yapmıştır. Bu toplantıya kongre ikinci reisi B. Hilmi Uran riyaset etmiş ve birbirini takiben hesap encümeni ile dilek ve nizamname encümeninin raporları okunmuştur. Bu raporlar bazi delegelerin mütaldala- rna ve bunlara karşılık olarak kurum başkânı Şükrü Koçak ve alâkadar encü- menler tarafından verilen izahata V peyda edildikten sonra tasvip edilmiştir. Kurultay bunu takiben kurum genel heyetini seçmiş ve kurumun me- salsi ve uçucu gençliğin muvaffakıyetleri hakkındaki takdirlerini bildirmiştir. Reis Hilmi Uran, yeni merkez heyetine çalışmalarında başarılar ve delegelere de muhitlerinde kurumun inkişafına en ge- mikyasta yardım cdecek muvaffakıyet- Jer dileyerek kurultay mesaisine nihayet vermiştir. Ankara 25 (A.A) — Türk hava kurumu kurultayı kurumun nizamnamesi muci- bince genel merkez hyeline aşağıdaki ze- vatı seçmiştir: Abdülhak Firat -Erzincan mebusu-, Abi- din Daver -İstanbul-, All Rıza Erin -Mardin-, general Cemal Mersinli -İçel-, Cemil Uybadın -Tekirdağ-, Cevdet Kerim | | İncedayı -Sinop-, Emin Aslan Tokat -De- nizli-, Esat Uras -Amasya-, Faik Ahmed Barutçu -Trabzon-, Hakkı Ungan -Van-, Hamdi Ülkümen -Trabzan-, ihsan Ferid | Alpaya -Mardin-, Kâmil Dursun -İzmir-, Kâzım Okay -Konys-, genersl Kâzım Be- vüktekin -D. Bakır, Mahmud Nedim Zapçı -Malatya-, Muhiddin Baha Pars «Bursa-, Dr. Mustafa Cantekin -Çorum-, Bayan Nakiye Elgün -Krzurum-, Rahmi Apak -Tekirdağ-, Sabit Sağıroğlu -Elâ- mE-, general Seyfi Düzgören -Mardin-, Büreyya Yiğit -Kocaeli-, Şevki Ergün -Konyâ-, Şükrü Koçak -Erzurum-, bayan 'Tevkin Örs -Antalya-, general Zeki Soy- dmir -Ersurum-, Dr. Zihni Ülgen -Bolu-, | Zülfü Tiğrel -D. Bakır, Kemal Zalim -Merkez bankası genel direktörü-. Yedek âzulıklara da oşağıdaki zevat tir? *hi Alatay -Elâziğ mebusu-, İskender Artun -Ersincan-, Kemâleddin Kamu Almanya ile İtalya arasında çelik pakt, #k yıldönümünü idrak etti, Meşhur Ber- Mn - Roma mihverini meydana getiren bu pakt, hesapça, bundan sekiz ay evvel İtal- yayı harbe sürüklemeliydi. Fakat Alman- ya, onu o zaman bu zimmetten ibra et- mişti, Şimdi ise, İtalyanın harbe gireceği iddia olunuyor. Acaba doğru mudur? Mütemadiyen adı geçen, belki de dünya mukadderatında Yol oyniyacak olan bu pektın muhteviyatı — bulüsaten — şöy- Jedir; 1 — 'Tarafeyn, müşterek menfaatleri veya Avrupa umum vaziyeti hakkında dai- mi temas halinde bulunacaklardır. 2 — Müşterek menfaatler böynelmilei her hengi bi ise İle tehdid edildiği takdirde derhal müşavere olunacak nafın müdafaası için tedbir alınmak üze- re görüşülecektir. Tarafeynden biri harici bir kuvvet tarafından tehdid olunursa öbür taraf diplomasi ve siyaset sahasında yazdım edecektir. 3 — Tarafeynden biri, arzu hilânına, har- mes yiye kuvveti olarak 9 piyade ve | süva- ri fırkası göndererek garp cephesinde Alınan ordusunu zayıflatmıştı. Fazla olarak general Moltke 1414 « 1918 harbinde Alsas - Lören istik tinde büyük bir Fransız taarruzundan korktuğu cihetle, sağ cenahının zararına olarak sol cenahını takviye etmişti. Alman askeri münekkidlerine göre 1914 - 1918 harbinde general Moltke'- nin en büyük hatası, Rus cephesine ve sol cenahına fazla kuvvet göndermek için sağ cenahını kati neticeyi istihsal et- mesine mâni olacak derecede zayıflat- mak olmuştur. Türk hava kurumu kurultayı bitti Umumi merkez ve merkez idare heyetleri âzaları intihap olundu -Rize-, Ziya Arkant -Yorgat-, Hamdi Sel- çuk -Hatay-, Remzi Ünlü -Isparta-, Os- man Erçin -Manisa-, Bu inlihabın akabinde toplan merkez heyeti de # kurum nizamna- mesi mucibince meri idare heyetine de Aralarında aşağıdaki yevatı ayırmıştır: Başkan: Şükrü Koçak -Ersurum me- busu-, başkan vekili; Ahdülhak Fırat -Et- zincan-, Rahmi Apak -Tekirdağ- Âra: Bayan Nakiye Elrün -Erzorum-, general Cemal Mersinli -İçel-, Cemil Uy- badın -Tekirdağ-, Hakkı Ungan -Vap-, Kâmil Dursun -izmir-, Rıza Erten -Mar- din-, Süreyya Yiğit -Kocâeli-, grneral Zeki Soydemir -Erzurum. Yedek âza: Abidin Daver Paik Ahmed Barutçu -Trabzon-, Mustafa Cantekin -Çorum-, Sabit Kıroğlu -Elâzığ-, Şevki Ergün -Konya Mürakipler: Küâzim Okay -Konya-, Mah» ud Nedim Zapçı -Malatya-. Başvekilin ziyafeti Ankara 25 (AA.) Başvekil doktor Refik Saydam bugün Türk i genel İsta | Hâva Kurumu yedinci kurultayı de. legeleri şerefine bir çay ziyafeti ver- miştir. Ziyafelte B. M, Meclisi reisi Abdül hâlik Renda ile Vekiller, Parti Genel sekreteri Fikri Tüzer, mebuslar, Hava Kurumu ve malbuat mümessilleri ha» zır bulunmuşlardır, Müvezzi çocuğun kolu tram- vay altında kesildi Dün akşam sasi on altı buçukta Saraç- hanebaşından Edirnekapıya gitmekte olan vatman Ahmedin idaresindeki tramvaya gazete müvezeli ön üç yaşlarında Osman isminde bit çocuk ön sahanlığı atlamak istemiş, bu sırada müvâzenesini temin ede- miyerek tekerleğin altına girmiş ve bir kolu kesilmiştir. Çocuk, polis tarafından hastaneye kal- dırılmıştır. Kazaya kendisinin sebep ol- duğu tesbit edilmiştir. GÜNÜN ANSİKLOPEDİSİ ÇELIK PAKT be sürüklenirşe diğerinin hava, kara, deniş kuvvetlerile ona yardım etmesi derpiş olu- nacaktır. 4 — Askerlik ve harp Iktisadiyatı saha- sında iki taraf aralarındaki iş birliğini de rinleştirecekler, bu İşle meşgul ulmak Üze- re iki memleket Hariciye N rının ri- komisyonlar teşekkül 5 — Harbe girildiği takdirde, tarafeyn ayn ayrı mütareke ve sulh imzalamiya- caktır. 8 — Dost devletlerle münasebetler müy- tereken tanzim edilecek. İlerde de bu dost- luğun devamına karar verilmiştir. Pakt, imzalandığından “itibaren te girer. On senn müddetle miüte- berdir ve tecdid edilebilir. Gürülüyor ki şim, madde tatbik edilmi de de aksamıştır. a A 7: iyi olan Sovyetlerin İtalya ile arası iyi değildir.