18 Haziran 1940 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

18 Haziran 1940 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Sümer Bank YERLİ MALLAR PAZARLARI Müessesesinden: Nazilli Basma Fabrikası mamulâtı satış ilânı: Manifatura #learetile meşgul bulunduklarını mahalli Vilâyet Ticaret Odalarından alacakları vesikalarla isbat eden tüccar ve esnafa aşağıda yazılı Sümer Bank Yerli Mallar Pazarları Merkez, Büro ve Şubelerinden ya tahriren müracaat edenlere satış yapılacaktır. Satış mıntakaları taksimatı aşağıda gösterilmiştir 1 — İstanbul, Marmara havzası, Çoruh Vilâyetine kadar Karadeniz sevahilindeki Vilâyetler tüccarları: İSTANBUL'daki MERKEZİMİZE: 2 — Ankara, İzmir, Adana ve Mersin Vilâyetleri tüccarları: Mezkür Vilâyetlerde Bulunan Şubelerimizet yetlerden gayri mahallerdeki tüccarlar: Nazilli Fabrikası nezdindeki Satış Büromuza raüracaat edeceklerdir. 3 — Yukarda yazılı Vi İş Bankası vasıtasile tediye şartlı olarak ta gönderilebilir. veya mektupla müracaat etmek sure- de yüpabi- 4 — Nazilli satış Büromuza yapılacak sipari Alâkadarlar müessesemiz merkezile Büro Şubelerine yâ bizzat gelmek tlle matbu şerait ve sipariş teklif varakalarımığı tâlep edebilecekleri gibi ayni şekilde siparişlerini lirler, Malların fabrikada sandıkla teslim metre fiatı şunlardır: CİNSİ Yazlık basma Hafif zeminli basma Gömleklik ve Pijamalık basma Hasse FİATI 29,20 kr. 30,20 36,25 29,20 İNKIBAZ Miraton Grenleri hem inkıbazı ve hem de terkibindeki maddeler saye sinde barsakların . faaliye- Üni tanzim ile en muannid inkibaz o müptelâlarını bile rahata kavuşturur, Türkiye Cünkhuriyeti ZiRAAT BANKASI Kuruluş tarihi: 1888 Sermayesi: 100. 000.000 Türk lirasi Şube ve ajans adedi: 265 Zirat ve ticari Her (nevi banka muameleleri Her eczanede bulunur, Fönü biriktitenlere 28,800 ira radye veliok Ziraat Bankasında kumbaralı ve ihbarsız tasarruf hesaplarda en 82 50 lirası bulunanlara senede 4 defa çekilecek kur'a ile aşağıdaki plâna göre ikramiye dağıtılacaktır: N 4 Adet 1,000 Liralık 4,000 Lira 4 500 2,000 4 250 1,000 40 100 4,000 109. s0 ,000 120 40 ,800 160: » 20 ,200 DİKKAT: Hesaplarındaki paralar bir sene içinde 50 liradan aşağı düşmiyenlere ikramiye çıktığı takdirde e 20 fazlasile verilecektir. Kur'alar senede 4'defa, 1 Eylül, 1 Birineikânun, 1 Mart ve 1 Haziran tarihlerinde çekilecektir. 'Tuvaletinizi yaparken Pudra altıma daima KREM PERTEV sürünüz. Pudrayı sımsıkı tutar ve ükmasına mani olur. Yağlı ve yağsız olan tüp ve vazoları vardır. Muhammen B. $ 75 Teminat Eksillmenin Lira Kuruş (o Şekli Saati sw Açık Ek, # İ — Nümuneleri mucibince yukarda cins ve miktarı yazılı malzeme açık eksilime usulile satın alınacaktar. II — Muhammen bödeli, muvakkat teminatı eksiltme sanli hizasında HI — Eksiltme 19/VI/04) çarşamba günü Kabataşta levazım ve mübayaât şubeslo- deki alım komisyonunda yapılacoktıf, I7 — Nümunejer sözü geçen şubede görülebilir. V — İsteklilerin eksiltme için tayin olunan gün ve saatte © 73 yüvenme paralarile birlikte mezkür komisyona müracaatları, «4853» 'Euzla içmeleri 1 HAZIRANDA AÇILMIŞ ve Trenleri işlemektedir. 18 Hazlran 1040 e leri Saf ve Normal, gıda PİRİNÇ UNU - MERCİMEK - BEZELYA - YULARE, ve sair HUBUBAT UNLARI Kuvvet kaynağıdır. ÇAPAMARKA MÜSTAHZARATI M. Nuri Çapa Kuruluş tarihi 1915 Sağlığının kıymetini bilen Bayanların seve seve kullanacağı en birinci adet bezleridir, Mikropsuz, Ufak, Yumuşaktır. En ince elbiseler altında belli olmaz. Her Eczânede ve büyük mağazalarda Femil ve bağı bulunur. Kızılay Cemiyeti Umumi Merkezinden: Cemiyetimiz harp, kıtlık, muhaceret ve emsali ahvalde zuhur eden hastalıklarla yapılacak mücadelede ve bilhassa seferberlik esnasında has. tanelerde Kızilay esas hemşirelerine yardımcı sıfatile çalışmak üzere İş tanbuldâ Aksarayda kâin: Kızılay hastabakıcı hemşireler mektebi dahilinde Gönüllü hastabakıcı yetiştirmek için 1 Temmuz 940 tan itibaren dördüncü kurs açılacaktır. Meccani olan bu kursa aşağıda yazılı şartları haiz olanlar alınır; 1 — 20 ilâ 45 yaş arasında bulunmak, .— 2 — En az ilk mektep tahsili görmüş olmak, Kaydolunmak ve dersler hakkında malümat almak isteyenler yuküri- da adresi yazılı mektebimize müracaat etmelidir. Şefik-tuhlu, hayırperver hemşirelerimizin bu insani işe hevesle koşa- ae künliz. Kapalı zarf usulile eksiltme ilânı Trabzon - İran Transit Yolu Trabzon Mıntaka Müdürlüğünden ; 1 — Eksiitmeye konulan 14: Trabzon - iran transit yolunun 30 -- 000 — 40 4 000 ki- lometreleri arasında yapılacak şöse esaslı tamiratı olup bu işin keşif bedeli 212 490» id yüz on iki din dört yüz dokzan lira $ sekiz kuruştur. 3 — Bu işe aid şartnameler ve evrak şunlardır; A — Eksiltme şartnamesi B — Mukavele projesi G — Nafın işleri gönel şartnamesi D — Tesviye Lurabiye çose ve kâgir İnşaata dair fenni şartanne B — Hususi şartname P — Keşif ve metraj cetvel G — Proje İsteyenler bunları «1062» Kuruş “bedel mukabilinde Trabzonda transit yolu mıntaka mâdürlüğünden alabilirler. 3 — Eksillme 25/Hariran/940 salı günü saat 19 de Trabzonda transit yolu mıntaka, müdürlüğünde - yapılacaktır, 4 — Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktır. ” 3 — Eksilimeye girebilmek için İsteklinin «li 875, lira muvakkat temina$ vermesi, bundan başka *icaret odasına kayıtlı olduğuna dair 640 senesi vesikasını haiz olup gös- termesi Tüzumdir. 6 — Teklif maktapları yukarda üçüncü raaddede yazili saatten bir saat evveline ka- dar 'Trabeondâ transit yolu mıntaka mücürlüğü odasındâ eksiltme kom'syonu relsliğine makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ilç gönderilecek mektupların ninddede yazılı sante kadör gelmiy olması ve diş zarfın mühür raumu ile İy olması Jâşımdır. Postada ol gecikmeler kabul edil T — Eksiitmeye gireceklerin Trabzon yilâyetinderi verilecek ehliyet vı bulunması şarttır. «400: Kuleli askeri lisesi Direktörlüğünden: Kuleli ve Maltepe askeri Hselerinin ikinci ve üçüncü sail, ha girmeğe istekli ve bütün girme şartlarını haiz olan mamzetlerinin seçme sınavları 21 - 72 - 24 Mâsiran 940 günleri Kuleli ve Maltepe Bieleriode yapünc aklır. Namzetlerin cn geç 21/6/0409 ar icxde bul ,