5 Temmuz 1940 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

5 Temmuz 1940 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

B. 'Churchillin askeri vaziyet hakkında beyanatı “Baş taraf: 1 inci sahifede) Amiral Darlan tarafından İngiliz Ami- rallık dalresi birinci lorduna verilen her türlü vald ve teahhütlere rağmen, Fransız donanmasını Almanyanın hükmü altına koymağa matuf bir mütareke imzalandı. Halbuki Fransız donanmasının bir kısmı, bizim hükmümüz altında bulunuyordu. Fi- bakika Afrika Ilmanlarına dönemiyen müteaddit Pransiz gemileri, on gün kadan evvel Portamouth ve Plymouth Imanlarına girmişlerdir. Bordeaux hükümetinin fena niyetli muamelesi Şurasını hatırlakmaklığım lâzımdır ki, bizim üzerimizde, öldürücü olabilecek bir , böyle bir hareketin metieelerini ta» mamile müdrik bulunan Bordenux hükü- meti tarafından açılmıştır. Fransız milleti tarafından değil, fakat Bordenux hükümeti tarafından maruz kal- dığımız bissiz, hattâ fena niyetli muame- lenin bir misali daha vardır: Fransada 48) den fazla Alman pilotu esiç bulunuyordu. B. Reynaud'dan, bu pilotların İngiltereye gönderileceği vadini almıştık. B. Röynaud devrilince, bu pilotlar Alman- yaya teslim olundu. İngiliz kabinesi, Fransız donanmasına karşı yapılacak hareket hakkında kararını müttefikan almıştır. Ele geçirilen gemiler Dün sabah, Fransız filosunun büyük ek- seriyetini teşkil eden gemileri, ya kontro- İimüz altına aldık ve yahut şartlarımı- sa mutavaat etmeğe davet eyledik. İki saffı harp gemisi, ik! hafif kravazör, Arâlırında büyük «Su'couf» da bulunmak Üzere bası denlzaltı gemisi, sekiz torpido muhefbi, 200 mayn tarayıcı gemi ve deni- saltı gemilerine karşı tertibalı haiz vapur, #mkân nisbetinde süvarilere kısa bir müh- Jet verilmesinden sonra, Portamoutl'da, Piymouth'da ve Shernesse'de bordalanmak suretile ele geçirildi. Bu hareket, mukavemet gösterilmeden ve kan dökülmeden yapılmıştır. Yalnız Burcouf denizaltı gemisinde bir İngiliz bahriyelisi ve bir Fransız subayı ölmüş, bir kaç kişi yaralanmıştır. Fransız bahriyelilerine gelince, bunların ekserisi vaziyeti sevinçle karşılamışlardır. Bunlardan sekiz ilâ dokuz yüzü, harbe de- vam etmek hususunda hararetli arzularını &har etmişlerdir. (Alkışlar). Bazıları, İn- güz vatandaşlığına girmek istemişlerdir. Bu talep, kabul edilecektir, Frarsız kalmak #örelile mücadeleye devamı tercih eden Pransırların hakları bittabi mahfuz- dur. Bahriyelilerden geri kalan kısım, Al- man eler nin emri altında bulunan Fransız h Umanlarına £ eneral de Gaulle'ü takip ed tesna, İngilterede bulunan Fransız asker- eri, memleketlerine izde olunacaktır. Fransız amiralının reddettiği şartlar Dunkergue ve Strasburg Fransız safı harp sener Oran'da bülunm Dün tercih etmesini taleb eden bie vesika tevdi eylemiştir. Bu Iki şık çuf 1 — Almanlara ve İtalyanlara karşı mü- esdeleye devam etmek, 3 — Mahdut bir mürettebat ile bir İngi- Uz limanına gitmek, Fransız amiralı, bu şartları reddetmiş- tir. Bunun Gzerin, İngiliz kumandanı, saat 11,58 de ateş açmıştır. Batan ve hasara uğrıyanlar Strasburg tipinden bir tahrip edilmiş ve karaya tayne tpinden bir saffı harp gemisi bat- mıştır. Diğer birisi elddi hasara uğramıştır. İki torpido muhribi vesbir tayyare gemisi, ya batmış veya yanmıştır. Strasburg veya Dunkergue safı harp gemilerinden birisi, Umandan kaçmağa muvaffak olmuştur. Tayyareirimiz takibe koyulmuştur. Bu ge miye bir torpil isabet elmiştir. Bilâhare di- der bazı Fransiz harp gemileri bu saffı harp gemisine tihak eylemişlerdir. Bizim gemilerimiz bunlara yetişemeden, hepsi Toulon'a varmışlardır. Dunkerguein aylarca istimal edilemiyo- geği kanaatindeyim. Fransızlar arasında ve Umanda ölenlerin çok olmasından korkarım. Çünkü çok ağır tedbirler almak mecburiyetinde kaldık. İngiliz gemilerinden hiçbirisi, kuvveti. ve hareket kabiliyetleri bakımın- dan zarara uğramamışlardır. ” İtalyan donanman, ihtiyatkâr bir tarz- da, muharebe dışında kalmıştır. Akdenizde tedbir B, Churchill, bundan #onra, Akdenizde bulunan Pransız deniz cüzü tamlarının va- siyetini bahis mevzuu etiniş ve demiştir «Kuvvotli bir İngiliz filosunun bulundu- Bu İskenderiyede bir Fransız harp gemisi, 4 Fransız torpldo muhribi ve bir miktar küçük gemi vardır. Bu cüzü tamlara, H- mandan çıkmalarına müsaade edilmiye- ceği haber verilmiştir. Akdenizde hâkimiyetimiz! idame için 10- sumlu tedbirleri alacağız. Fransız donan- masının büyük bir kısım, ya elimize geç- miş, ve yahut muharebe harici birakılmış- tar. Bu donanmanın Almanlara teslim edi- mesine mani olduk, Bazı Fransız gemileri açık denizde bulunmaktadır. Bunların Al- manların eline dümesine mani olmak için Mâzımgelen her şeyi yapmağa kati surette azmetmiş bulunuyoruz. (Alkışlar). Bu sabah İskenderiye üzerine İtalyan ha- va kuvvetlerinin yaptığı hücum esnasında bazı Fransız gemilerinin kendi toplarile müşterek düşmana şiddeti! ve mücssir bir ateş açtıklarını söylersem, yukarıda bildir- diğim vaziyetin İngiliz ve Fransız sabitleri arasmda doğurduğu elemi tasavvur edebi- Ursiniz, İskenderiyede bulunan ve harbe devam etmek istiyen bütün Fransız zabit ve bah- riyelilerine bütün kolaylıkları yapacağız. İhtiyaçlarını bakacak ve mücadele devam ettiği müddetçe kendilerine yardım edeci- diz Geriye kalan bhahriyelileri memleketleri- ne iade etmeği vadettik. Emniyette bulun- malarını deruhte edeceğimiz gibi, İskende- riyeyi terketmelerine de ihtimam göstere- ceğiz. Hareketimiz hakkında bir hüküm ver- meği, Itimadia, parlimentoya bırakıyorum. (Şiddetli alkışlar). Hüküm vermek hakkını, millete, Amerika Birleşik devletlerine, dün- yaya ve tarihe bırakıyorum. Yakın istikbal Şimdi, yakın istikbalden bahsedeceğim. Hücuma uğramağı, hattâ memleketimizi istilâ edilmiş görmeği bile beklemeliyiz. Gerek İngiltereye, gerkese İrlandaya düşmanımızın yapabileceği hücumu tar- detmek için elimizde olan bütün hazırlık- ları yapıyoruz. Bütün İrlandahlar, din ve parti fark- Jarı gözetmeksizin anlamalıdırlar ki İrlan- Ga bariz bir tehlikeye maruzdur. Bunlar haklarında açık bir fikir edindiğimiz mass. Jelerdir. Bu hazırlıklar bizi sabahtan gece- ye kadar meşgul etmektedir. Haşmetmesbin bütün tebanlarına, müt- tefiklerimize, Atlantiğin iki tarafındaki bü- tün samimi dostlarımıza hitap ederek on- lardan Iktidarlarında bulunan bütün yar- dımı yapmalarını talep ediyorum. Domin- yonlarımız!a tam bir iş birliği halinde bu- Junduğumuz şu anda son derece tehlikeli bir devre geçiriyoruz. Fakat ümidle doluyuz, ırkımızın bütün faziletleri imtihana çekil- diği şu anda parlak bir ümldle doluyuz. Yüksek mesuliyet mevkii işgal edenlere mesaj B. Churehili, bundan sonra, yüksek me- suliyet mvkli işgal edenlere gönderdiği me- sajı okumuştur. Başvekil! mesajmda, İngiltereye karşı bir istilâ hareketine teşebbüs edilebileceği günün arifesinde, doğduğumuz memleket için vermek mecburiyetinde kalacağımız harbin erlfesinde, yüksek mesuliyet mevkii İşgal edenlere, vazifelerine nüfuz, etmeleri ve etraflarında bir teyakkur, Jİ: enerji havası idame etmeli hatırlatmak istemiştir. İngiliz hava kuvvetleri mükemmel bir haldedir. Ve en yüksek kufiret kabiliyetine varmıştır. Alman harp bahriyesi hiçbir şaman bu kadar zayıf olmamıştır İngiteredeki İn- giliz ordusu şimdiki kadar hiçbir vakit kuv- rekli olmamıştır. Başvekli, majaste kralın hizmetinde bu- Yanan ve yüksek mevkiler işgal edenlerden azim ve sebata misal olmalarını beklemek- | tedir, Yüksek mevki işgel edenler emirle- rinde buluhasıların zayıf fikirler dermey; etmelerine mani olmalıdırlar, Ve minevi- yatı bozan, cesareti kıran veya telâş veri- ci Madelerde bulunan memur ve zabitleri Hân ve İcab ediyorsa azletmekte tereddüd etmemelidirler. Ancak böyle hareket ettik- leri takdirdedir ki havalarda, deniz ve ka- rada dörüşmeğe ve düşmanla çarpıştıktan sonra harp kabiliyeti itibarile hasmın ts5- tânlük hissini duymıyan insanlara lâyık olurlar. Başladığımız fill hareket, Alman propagandasının Amerikaya ve sair yerlere o kadar gayretle yaydığı yalanlara ve şa- yialara kökünden nihayet vermeğe kendi- Üğinden kâfidir. Beşinci kol tarafından yapılan ve bizzat sizin bile İngilterede din- lemiş olduğunuz bu yalanlar ve şaylalar, diyorlar ki Alman ve İtalyan hükümetlerile müzakereye girişmek tasavvurunda imişiz. 'Tatbik etmeğe mecbur kaldığımız en şid- detli ve en vahim hareket bu yalan şayla- Yarı tamamile tekzip etmektedir. Hayır, baylar, hiçbir suretle müzakereye girişme- # düşünmüyoruz. Hiçbir suretle sulh yap- mağı düşünmüyoru HER AKŞAM Bilâkis, harbe elimizdeki bütün vesaltle ve en gan şiddetile ve bizi harbe sokan hak» bh gayeler her hususta tahakkuk edinciye kadar devâm ddeceğize» Matem havası Yondra 4 (A.A) — Renter: Reyterin par- âmento muhabirinin söylediğine nazaran, bugün öğleden sonra B. Churçhllı, İnsiliz- lerin Fransız zırhlılarına yaptığı hücumu anlatırken, Aram kamarasında âdeta bir matem havası esiyordu. Bizzat B. Churehili bile Meclise hâdiseyi anlatırken fizik bir sıkıntı geçirir gibi gözüküyordu. Pransız- ların gemi ve insan zayiatı bildirirken Mecliste bir ölüm sükütu oldu. Bu sikici hava, ancak B, Churehlll, vaziyet hakkın- dak! hükmün verilmesini Meclise bıraktığı- nı söylediği zaman hafifledi. Bu sözler, ya- #a nidaları İle karşılandı. B. Churehll, zafere kadar müendeley6 devam için memleketin azınini tekrarladı- Bı zaman Meclis tasvipkâr hissiyatını das ba şiddetle izhar etti, Yaptığı maddt ve mânevi gayret sonunda Başvekil! görülecek gekilde yorgun rak oturduğu zaman ize alkışlar büsbütün fuzl'alaştı. Başvekil, hafi esisenin nihayet bulduğu- Bu bildirdiği zaman da alkış yenilendi, Lord Halifax'ın beyanatı Londra 4 — Lord Halifax, Avam koma- rasında B. Churehli'in nutkuna mümasil beyanatta bulunmuş ve demiştir ki: Pranmz bahriyesinin güzel cüzü tamları- nin, hükümetleri tarafından silâh arakdaş- ları Ve birlikte müşterek düşmana karşı mücadeleye devamdan menedilmeleri ve bilâkis düşman kontrolü altına konulmak Üzere esk! arkadaşlarına mukavemet etme- deri için emir almış olduklarını düşünmek Be hazindir? Frdnsız bahriyesi zabitan ve efradı öyle bir vaziyete konulmuştur ki bu vaziyet şüphesiz kendilerine gayri kabil tahammül gözükmektedir. Almanyanın Avrupaya tahakküm teşeb- büsüne ne bahasına olursa olsun sonuna kadar mukavemet azminde bulunan bu memlekette yaşıyan bizler, İngiliz milleti- Bin nihal gayesini er geç takdir edecek olan Fransız milletinin kabiliyetini hesaba katmalı ve Fransız hökümetinin Alman tazyik! altında bedbaht bir şekilde bize tah- mil ettiği gaddar hareketi haklı olarak muhakeme etmeliyiz. (Sürekli sikışlar), Lord Halifax'ın nutku devam ettiği müd- detçe bütün Mecliste kuvvetli bir sempati havası estiği kaydedilmiştir. rAOYO ANKARA RADYOSU 5 temmuz cuma Öğle ve akşam 1230 Program, 1235 Türk müziği, 1250 Haberler, 13,05 saz eserleri, 1320 Müzik 18 Program, 18,05 Müzik (Plâk), 18,30 Halk havaları, 18,45 Cazband (Plâk), 10,15 Türk müziği, 19,45 Haberler, 20 faml , heyeli, 2040 Konuşma, 20,50 Türk müziği, 21,15 Konuşma, 21,40 Radyo gazetesi, 2145 Balon orkestrası, 2230 Ajans ve borsa ha- berleri, 22,45 Casband (Pİâk), 6 Temmpz cumarlı babı 130 Program, 735 Müzik (PİAK), berter, 8,10 Ev kadını, 8,20 Mü 8 Ha- ik (Plâk). Bu gece nöbetçi eczaneler Beyoğlu muntakasında: (Beyoğlu), Taksimde ÇPaksim), Şişlide (Necdet), Galatada (Karaköy), o Kasımpaşada (Turan), Hasköyde (Hasköy), Fatih mıntakasında; Şehandelaşında (Asaf), hremininde (Nazım), Karagürükte (Suad), Fenerde (Vital), Sematyada Creofilos), Aksarayda (Etem Pertev), Eminğnü mıntakasında: © Merkezde (Kâzım), Küçükpazarda (Necati Ah- Şehremininde (Nazım), Karagümrük! (Süreyya). Diğer mntakalarda: Kadı- köyde (Haydarpaşa), Üsküdarda (fiti- had), Barıyerde (Asaf), Kzüpte CHik- met), Büyükadada (Halk), Heybeli (Halk) eczaneleri, (Ortaköy, Arnavutköy ve Bebek ec- saneleri ber gece nöbetçidirler.) Suadiye plâjında könser ve plâj eğlenceleri Alemdar spor klübü menfaatine 6 temmuz cumartesi akşamı Sundiye plâ- jmda bir müsamere Müsamerenin konser kısmına bayan Muallâ ve B. Sadi iştirak edeceklerdir. Bundan Başka büyük caz, Mişel revüsü, ehtab eğlenceleri vardır. Tepebaşı Belediye Bahçesinde SAFİIYE Çok kiymetli san'atkârlardan müteşekkil 18 kişilik Bayan ve Bayların iştirakile Bjiyük bir saz heyeti Mim ve Arap oyunları ve muhtelif varyete numaraları Sazımız tam 7,30 da başlar, Bayan Safiyenin seansı tam saat Ji dedir. “Rumen kabinesi değişti (Baş tarafı 1 inci sahifede) . ORomanyada vaziyet Bükreş 4 (A A.) — (Reuter): smanyanın Bükreş orta elçisi Fabric alelâcele Berline yaptığı ziyaretten d müştür. Zannedildiğine göre, sefir, AL manyanın şimdilik Romanyaya bir itti- fak veya askeri müzaheret müahedesi arzedecek vaziyette bulunmadığını Bük- reş hükümetine bildirmeğe memur edil miştir. Rumen parlâmentosu iki defa talik edilen içtimadan sonra dün akşam top- lanmıştır. Davet edilen bütün yabancı ga- zetelerin mümessilleri ve mebuslar ilân edilen açılma saatinden sonra 75 dakika beklerişlerdir. Hükümet ricalirden hiç biri gelmemiş ve câlee memleketin ber alm saat İ3 de matem gününü termek için yapılan sükdta müşabih bir dakikalık sökütten sonra izah edile. mez bir tarzda tatil edilmiştir. Bütün kahveler ve eğlence yerleri kapatılmıştı. Her dakika bir milli hükümetin teşekkülü beklenmektedir. Bu kabineye İngiliz » Fransız temayülü siyasilerin kabul edil- memesi muhtemeldir. Kabine Demirmu- bafız azası ile Milli köylü partisinin mü- messillerinden teşekkül edecekti Ro- munyarin Rumen istiklilinin geri kalan kısmının muhafazası için bir Alman ga- rantisi istihsaline çalışacağı ve Sovyet» ler Birliği rşi pek ziyade tahrik edi- &i bir vaziyet almıyacağı zannediliyor. Milli pertinin teşekkülüne daha şimdi. den Sovyetler Birliğinde oldukça şüphe- li bir gözle bakılmaktadır." Macar tahrikâtı Bükreşte fazla ciddi telâkki edilmemektedir. Macaristanın mihverin emri olmadan bir teşebbüste bulunmuyacağı zannediliyor. Rumen - Macar kıtaları mrasında vukubulduğu bildirilen küâdiseler hakkında Romanya- da itimada lâyık bir kaynaktan hiçbir malümat mevcut değildir. Rumen - Rus hududu Bükreş 4 (A.A.) — Genelkurmay tebliğ ediyor: Bugün 3 temmuz öğle vakti kıtnatımız şu umumi hat Üzerinde bulunmaktadır Suceava - Hortza - Pruth nehri. Gayri müsait olan hava dolayısile tahliye edilmemiş olan malzeme ve per- AL sonelin tahliyesine devam edilmektedir. Roma 4 — Yeni Rümen - Rus hudu- du kati sirette çizilmiştir. TTimes'in bir makalesi * Londrc 4 (AA) — (Reuter): Ti mls gazetesi yazıyor: «Son hüdiselerin dağıtıcı tesirlerinden sonra Rumen mil- letinin müttehit ve kuvvetli kalmak için bütün cesaretine ihtiyacı olacaktır. Re- manyanın başka tavizlerde bulunmağa mütemeyil olmadığı şimdi açık görün- mektedir. Ordusu tamamen seferber edilesiş, doğu - şimal, batı - şimal ve doğu - cenup hudutlarında hazır bulun- maktadır.» Romanya tarafından İngiliz garanti sinden vazgeçilmesini telmih eden gaze- te diyor ki: Kral Karolun siyaseti bel- ki de sakınılması imkânsız olarık az çok oynak bir bal almıştı ve şimdi vaziyetin ne olacağını tam surette bilmekte fayda vardır.» * Bire Macar tebliği Budapeşle 4 (A.A.) — Yan resmi kaynaktan tebliğ edilmiştir: Romanyaya sit hayali şayiaların yayılması, Roypan- yada vaziyetin tamamen gayri müavyen olmakta bulunmasına atfedilebilir. | İyi haber alan Rumen mahafiline nazaran, alman askeri vesair tedabir o İüzumsuz olmakla beraber, Macar - Rumen iht- Tâfı, şimdilik olun diplomatik #üreti hal- le doğru gitmektedir. Bu sahada hara retli bir faaliyet inkişaf etmektedir. Macar Hariciye Nazırı, Belgrad ve Bükreşteki Macar elçilerini kabul etmiş tir. Elçiler Budapeşteye, Romanya ve Yugozlavyadaki vaziyet ve bu iki mem- Jeket hükümetlerinin hissiyat ve noktal mazarlı.rı hakkında mufassal raporlar vermek üzere gelmiş bulunuyorlar, Romanya Orta Avrupa için konferans toplanmasını teklif etmemiş Bükreş 4 (A.A.) — Resmi mahfiller, Romana ın Orta Avrupayı alâkadar eden meselelerin sulh yolile halli için Ro- mada beynelmilel bir konferansın içti- man davet edilmesini teklif eylediği hak- kındaki haberleri kati surette yalanla» maktadırlar. Almanlar, ingiltereye büyük taarruz- larını 9- 10 temmuzda yapacaklarmış (Baş tarafı 1 inci sahifede) müş ve yalnız iki kişi yaralanmiştır. İngilterenin şimali şarki sahilinde ve Skoçyada takriben 16 kişi yaralan. mıştır. Dün sabah şark sahili açıklarında bir Dronlier tipi bombardıman tayya resi düşürülmüştür. Öğleden sonra Skoçya sahlli açıklarında iki düşman tayyaresi düşürülmüştür. Bir üçün. cüsü. cenubu şarki sahili açıklarında düşürülmüştür. Akşam üzeri, İngiliz svoları havalandıktan altı dâkika sonra bir bombürdiman tayyaresi âlerler içerisinde düşürülmüştür. Manş sahillerinde Londra 4 (A.A.) — (Renter): Bah: riye, Hava ve Anavatan Emniyet Ne- saretleri müşterek tebliği: Düşman tayyareleri bugün Manş sahillerine yaklaşmışlardır. Portland'da yardım- © bahriye gemilerine iİsnbetler vaki olmuş ve yangınlar çıkmıştır. Ufak bir römörkörle, altı düz bir vapur bat- mıştır. Diğer bazı gemilerde de hasar olmuş ve bir kaç sivil ölmüştür. Cenubu garbi kontluklarına da hü. cumlar yapılarak bombalar atılmış fakat hiçbir askeri hedefe isabet ol- madığı gibi zayiat olduğuna dairde bir höber alınmâmıştır. Tayyare dali bataryaları ateş açmışlar ve âvcı tay- yarelerimiz muhtelif noktalardan ha- rekete geçmişlerdir. Şu ana kadar &lınan raporlara nazaran avcı tayya- relerimiz tarafından bir düşman bom- bardıman tayyaresi düşürülmüştür. Dün memleket üzerinde yapılan hava hücumunda düşmanın yedi bombardıman tayyaresinin düşürül düğü şimdi teyid edilmektedir. Kanalizasyon Tesisatı ilânı Türkiye Demir ve Çelik Fabrikaları Müessesesi Müdü 1 — "Türkiye demir ve çelik fabrikaları müessesesi şehir rlüğünden: kanalizasyon toslsatı ve fosseptiği vahidi fiyat esasile ve kapalı zarf usulile eksiltmeye konmuştur. 2 — İşbu inşaatın muhammen keşii bedeli 75,840,70 liradır. 3 — Eksiltme evrakı 3.00 lira mukabilinde Ankarada Sümerbank munmelâl şube- sinden, İstanbulda Sümerbank şubesinden ve Karabükte Türkiye demir ve çelik fabri- Kaları mücssesesinden alınabilir. 4 — Eksilime 19/7/9M0 cuma günü saat 15 te Karabükte Türkiye demir ve çelik ya, İf evrakı meyanma gimdiye kadar yapmış oldukları bu kabil işlere, bunların bedellerine, hangi bankalarla muamelede bulunduklarma, ticaret oda- sna kayıtlı olduklarına dair vesikalârını koyacaklardır. İstekli kendisi yüksek mühendis olmadığı takdirde, teklif evrakı meyanına İnşaa- tan fenn! clhetlerini deruhte ettiğine dair bir yüksek mühendisin imzsli taahhüdnüs mesi bulunacaktır, İstekli teklif “evrakı meyanında fenni teşkilltinin kimlerden ibaret olduğunu da ayrıca işaret ve tasrih edecektir. $ — Muvakkat teminai miktarı 5,650 .— liradır. j 7 — Teklif mektuplarını havi zarflar kapalı olarak ihsle günü saat 14 e kadar Karabükle Türkiye demir ve çelik fabrikaları müessesesi muameliât şubesine makbuz mukabilinde teslim edilecektir. Posta le gönderilen tekliflerin nihayet ihale #aatin- den bir saat evveline kadar gelmiş ve zarfların kanuni şekilde kapatılmış olması lâ- sımdır, Postada vaki olabilecek gecikmelerden dolayı müeesese mesuliyet kabul edemez. 8 — Bu İnşaatı müessese taliplerden dilediğine vermek veyahud münakasayı hü kümsüz saymakta tamamen serbest (612) Başvekâlet istatistik umum müdürlüğü eksiltme, arttırma ve ihale komisyonundan 1 — Açık eksiltme ve Ihale usulüyle 1940 senesi ümumü nüfus sayımı evrakı mat. buasının sevki için adışdan dışa 365 X 18 Xx 28 ebadında 3500 adet kostrplâktan sandık yaptırılacaktır. 2 — 'Tahm verilmesi Yunan bedel 2490 Ilradir, DUE. & 1.5 hesabile 184 liralık muvakkat *eminat 3 — İhale 1940 senesi temmuz? ayının 10. uncu çarşamba günü saat 18 umum müdürlüğü binasında (9; ok olan komisyonda yapılacaktır. Nümune dazcde görülür ve bu baptaki şartname komisyon kâlipliğinden. istene- bilir. Wümune İstanbul viliyeti nüfüs müdürlüğünde de görülebilir. dil iü ,