6 Temmuz 1940 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

6 Temmuz 1940 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Almanl ar, Türk - Sovyet münasebet- lerini bulandırmak istiyorlar bombardıman ve yangına maruz kalma- Samime bi Seryez Mari Tes duymaktadırlar vyet esi neticesinde çıkarılmış bir yan- gına karşı muvaffakiyetle mücadele et- mek kabil olup olmadığını ve ne suretle mücadele edilebileceğini Amerikalı mü- Bendislerden © sormuşlardı. Amerikalı mühendisler, petrolün Sovyetler tarafın- "dan işletme tarzı dolayısile, toprak pet- sol ile o derece meşbu olmuştur ki, yan- gin halinde ateşin derhal bütün civar mın- takaya sirayet edeceği tarzında cevap vermişler imiş. Yangını söndürmek için birkaç ay sürecek ve işletmeye, inşa ve istihsale başlamak üçin de seneler lâzım gelecekmiş. Halkın müdafaasna gelince, bütün şehri ...... kilotemtre mesaleye naklet- mek lâzım gelecekmiş. Saracoğlu bana: Ne dersiniz? diye sordu. Ben de ce- vaben modern bombardıman tayyarele- rinin Cezire ve şimali Iraktan hareket ederek Baküya vasıl olmak için Türkiye ye İran arazisi üzerinden uçmak icap et- &iğini söyledim. Türk Vekili, © halde İran tarafından bir protesto gelmesin- den mi korkuyorsunuz? tarzında cevap werdi. Bu söz müşkülün biç bir suretle 'k hükümetinden gelmiyeceğinin ol- vazıh ifadesi idi, Vekili bana mu- fnssal tasrihlerde O bulunmağa icbar et- mek tarafımdan beceriksizlik olurdu. O- Bun için bu mesele Üzerinde ısrar etme- dim. Fakat mesele çok mühim olduğu İlçin bu iş Üzerine ekselânslarının bilhassa pazarı dikkatlerini celbederim. İngiliz meslektaşımı yukarıki meselelerden har berdar ettim. Masigli İmza: 28/Mart/940 tarihli telgraf Berlin 5 (A.A.) — Bugün Hariciye Nezareti tarafından neşredilen vesaik mecmuasındaki 6 numaralı vesika, An- karadaki Fransa büyük elçisi B. Masigli- nin 28 mart 940 tarihinde Fransa Hari- tiye Nezsrstine gönderdiği telgrafı ih- tiva eylemektedir. Bu vesikadan, Bakü ve Batuma karşı askeri harekât yapılacağı zaman, mahi- sane bir «Mise en scene> ile Türkiyenin ecnebi memleketler nazarında şüphe al- tında kalma vaziyete düşmesine mani olunacağı anlaşılmaktadır. Parise 3 risan tarihinde hususi kurye Üc gelmiş olan bu telgrafta, ezcümle, şöyle denilmektedir. «Evvelki muhaberatımda, Türkiyenin Sor- yet Rusya muvacehesindek! vaziyetini tas- rihe çalışırken Türkleri Ruslara karşı ile- ri sürmeğe çalışmamızın boş olacağı fakat, mukabil, barı şerali dahilinde, on- ları peşimiz sira Ruslara korş vaziyet a)- maiğı sürükirmeğe muyaffak olmamızın Om'd edilebileceği mütalkasında bulundu- Bumu tebarüz ettirmiştim. Finlândiya mukavemetinin çökmesinden evvtl serdedilmiş bulunan bu mütalâanın bugün değiştireceğim hiç bir yeri bulun- madığını zannetmekteyim. Moskova sulhü güphesiz Tü yatkârlığını arti racak mahiys z manda, burada, Rusyanın şimal harbinden çok ya“ ış olarak çıkığı kanaati vardır. We bu kanaatle yukarıda da bahsettiğim Bitiyatkârlık yekdiğerini telârı eder. r halde, Sovyet Rusya Te hiç bir yak- aşma teşebbüsü müşahede etmiyorum. BI da hesaba katıl- lâhazarına yavaş yevaş alışıyor kat, bn demek deği- dir ki Türk znamdarları sonu bilinmeyen bir sergüzeşte kapılmağa hazırdırlar, Fil- hakika şunu da bilrseliyiz ki, Ankara hü- kümeti şimdiden, Almanyanın garp büyük devletlerini yenemiyecefi kanaatinde ise de Türkiyede bir çok kimseler merkür büyük Gevietlerin hali hazırda Almanya üzerine kati bir zafer elde edebileceklerine kani bulunmamaktadırlar. Bu itibarla, Fransa ve İngiltere halkım gayri memnun ve ce- #areti kırılmış bir halde bırakacak bir sullı- ten sonra, Türkiye, asker! kuretini arttır- mak için Finlândiya halkı dersinden fsti- de etmiş olan bir Rusya ile tek başına karşı karşıya kalırsa, âtinin ne olabilece- Binin burasını düşündürmesi tabiidir. Hükümet bu haleti ruhiyeyi tamamen bilmemezliğe gelemez: Şimdi ihtiyatkArlı- ğı da geniş bir mikyasta bundan ileri gel- mektedir. Yarın Garp cephesinde — mah- dud Oo mahiyette birbareketle bile ol- sa — bükimiyetimiz gayri kabili inkâr bir geküde tebarüz etsin, yahud da geniş mik- yasta bir Alman taarruzu kara veya ha üdafsamız karşısında kırilsm, Türk derzi, daha cüretkâr ve müteşebbis büla- Gağız. Şunu söylemeğe cesaret etmeliyiz ki, Türkler, hâlen bize karşı ne kadar sem- pati duy: duysunlar dayanılmaz bir İnikiyete malik bulunduğumuz hissini ta- em r. $4h - 541 numaralı telgraflaria ena hat- kirim z mübim projeler hek- Xında iz şerd Mr e ha mas: icab edebi yıtları ve Üze srar dizleri peşinen izah edecrktir, Baküya müteveccih bir hava hareketi e. ku Karadenizde bir deniz hareketi 'Türk- zaviyesinden bakılıncn gerek teknik gefekse siyasi bakımdan büsbütün başka We yapılacak bir hava hücumu Türk arasisin- de, Van gölü ile Urmiye gölü arasında uzanan dağların, yan! iki üç sene evvel Türk ordusunun sistematik bir şekilde yaptığı şiddetli inzibat hareketi neticesin- de geniş mikyasta nüfusu azalmış olan Türk memleketi üzerinden 200 kilometre- den a3 bir uçuşu İstüzam eder. Hiç bir mühim insan camlası üzerinden uçulmı- yacak ve tayyareler gözükmeden bile ge- çebileceklerdir. Mevcudiyelleri olsa olsa köşede kalınış polisler veya Jandarma kur- etleri tarafından baber verilebileceklerdir. Esasen garbe doğru bir kavis yapılmak ve İranın şimalinden sapılmak suretile Türk arazisi Üzerinde hiç uçulmaması da müm- kündür, Eğer hareket üssü olarak Cezire yerine Irak. kullanılacak olursa bu netice ehveniyetie elda edilebilecektir. Bu vaziyeti B. Saraçoğlunun 529 numa- zah telgrafında (4 numaralı vesika) ya- | rah telgrafımda (4 numaralı vesika) ya- ılı ihtiyarile yaklaştırmca Türkiye büki metini evvelden haberdar elmenin, on- dan hiç değilse manen, toprakları Üzerin- den uçmak müsadesini taleb eylemenin, onu lüzumsuz yere sıkışık vaziyete sokmak olacağı neticesine varıyorum. Onu, bir emrivaki olmasa bile hiç değilse vuku bul- makta olan bir hadise karşısında bırak- malı, olan biteni haber yermek için hare- Kâtın vuku bulmasını beklemeli ve tayyu- reler uçarken Türkiye semslarmdan geç- meğe mecbur olmaları halinde peşinen özür dilemeli. (Haber vermekten kastet- tiğim münu, resmi O(hbardır, sira gerek kendisile gerek yüksek kumandanlıkla Aramızdaki itlmadkâr münasebat kendile- rini tamamen bihaber bulundurmamıza mânidir.) Bizim ihtirazkârlığımız onu ren- elde etmek şöyle dursun, işlerin! kolaylaş- tarır. Sovyet hükümeti protesto edecek olursa, Ankara meseleye bigâne tutuldu- Kunu beyan edebilmeli, 'Türk arazisi üze- rinden uçuş vaki olursa bize ibtiygtlı bir protesto vuku bulması bile fena olmaz. Zira, vaziyet vahimleşip Sovyetler harb hareketderile mukabele ederlerse Türk hü- kümeti Büyük Millet Meclisinin huzurunda tecavüz inisiyativinin Moskovadan geldi- Bini isbat edebilecek vaziyette olabilmeli, Bu takdirde memleket efküri umumliyesi- nin tamamını kendisine temin etmiş ola- aktar. Sovyet aksölâmeli vukuu mümkün olma- m dolayıs'ledir KI, Türkiye için tevlid ede- ceği tesirleri ve binnetice bu memleketin hangi şeralt dahilinde karşılamak vaziyo- #nde kalacağı hususlarile meşgul olmadan böyle bir hareketa buşlamamağa itina e7- lememiz icab eder. Bu nokta hakkında mütajfn serdi bana ald olmamakla berâber, henüz Şarki Ana- dolu yaylasında kışın desam ekmekle ol- duğunu orada tayyare meydanlarının he- müz yerleri tayin ve tanzim edilmediğini beyan etmek mecburiyetindeyim, Mali tıma göre Zonguldak kömür harzarile Karabük, sanayi merkezinin bu yerlere muhassas İngiliz malesmesinin teslim edii- memesine mebni, bava taarruslarina kar- şı müdafaası henüz temin edilmediği ci- hetile Türk iktisadiyat için ti ehem- miyeti ha!z olan bu ik! noktayı Sivasto- poldan yapılacak bir hava tanrruzuna ma- Tuz bırakmanın çok ihtiyatsız bir hareket olacağını da söylemeliyim. Asekri müte- hasıslar en lüzumlu hazırlıklar için bir kaş haftalık bir mühlet taleb etmezlerse hayret ederim, 2 — Karadeniz meselesi ve bu sulardaki nakliyatın Sovyetlerin yardımlle Alman Mhtiyacatının temini hususunda arzettiği kolaylıklar nazarı dikkatimi celbetmekten fariğ olmamıştır. Meseleye bir hal şekli bulunmasının ko- Yay olmadığını man'esef teslim etmek İcab eder. Boğazlar mukavelesi mucibince müt- tefik devletler, muhasım bulundukları tak- jirde Milletler Cemiyetinin kararına hareket- lerini tevfik etmeleri veya yine Milletler Cemi- yeli paktı çerçevesi dahilinde aktedilerek Cenevrede teşkli edilen ve Türkiyeyi bağ- ayan bir yardım muahedesinin tatbiki veya Türkiye bizzat muhasım olduğu tak- dirde, kendisini yakın bir harb tehlikesi- Din tehüldi altında telâkki ederek, müt- tefiklere müracsatı belinde Karadenize ayi gemileri göndermeğe salâhiyettardır- r. Şimdiki halde, bu şartlardan hip biri tahakkuk etmiş değildir. Karadenize gir- memiz, satı devletinizin de işaret ettiğiniz gibi, Türkiyenin hayırhahane bir kararı- nin bir neticesi olabilir. Bu karar se sak- Jamamak icab eder ki Montreux'de bu memleketlerin kabul ettikleri taahhüdata mugayir olacağından bu sebeple Sovyet Rusya ve İtalya gibi mukaveleri imzala- yan ve ona ltihak eden gu veya bu dey- İetin protestosunu tehdid edebilir. Bu şe- yalt altında,” Moskova ve Roma Alman oyununa pek Alâ hizmet etmek isteyebi- Hirler, Bundan maada, kendi arazisine wv harb ve Ucaret gemilerine karşı mülameez eih bir tecavüz hareketinin mefkudiyeti halinde bile Sovyet hükümetinin, Boğaz- Yarın müttefik kruvazörlere Açılmasını mukabl tedbirler ittihazını muhik göste. Tecek bir harb tezahürü olarak ilân etmezi muhtemeldir, Teşebbüsümtüzün neticesi olarak muha- samatın patlak vermesi ihtizali hiç yakit müştebat addedilemez, Ve bu vazi. Yet bizi mutasavver teşebbüsün Türkiyenin müdâfadsı bakımından, terlid edeceği tı #irler ve akislerk; #şaul olmamızı icb edebilir. Binsenaleyh Baküya karp za) cak ie istilzam ettirebileceği, aynı mühlet ve tedi, iBtihaza icab edecektir. — en Nihayet, Karadenizde kontrol hareketi | hangi şeralt tahtında fera edilebilecektir? 4 Gövyet, Rumen, Bulgar veya İtalyan ge- gollerini ess3 İtibarile kontrol etmek ve "muayeneye tâbi tutmak, Kafkasya llman- Jerile Tuna ağızları ve Bulgar sahili ara- mekik gibi gidip gelen Bovyet ve petrol gemilerine açık denizlerde yapılmayan muameleyi tatbik ederek aynı gersit tahtında muayene ve bahri kontrol- den geçirmek mevzuubahs olacaktır; Mua- yene edilen gemilerin bir batıri Üsse sev- Kedilerek orada Okontisollerinin yapılması ve hamuleşinin tahliyesi için de bunların müsaderesi Icab eder, Bu ?iman, Türkiye- den bâşka nerede olubüir, Mahremane olarak gösterilecek kolaylıklar da kâfi gel- miyabi'ir. Denilebilir ki Türkiye, doğrudan doğruya müttefiklerle teşriki mesai eder bir vaziyette bulunacak ve Almanya ken- disini bir muhasım vaziyetinde telâkki edecektir. Şimdiki halde bu telgrafın ba- gında izah edilen sebeplere binaen, Tür- kiye hükümetinin bu kadar ileri gitmeğe Amade olduğunu zannetmiyorum. Başka pie bir harekek tasavvur edilebilir mi? Türkiyenin faal iştiraki olmaksızın Kara- denizde metodik bir bahri kontrol icrasi- nın tatbiki hemen hemen kabil olmadığı gibi bu devletten Iğmaslayı etmesinden başka bir şey taleb etmeksizin, denizaltı gemilerinin, Karadenizde de nakliyatı hoz- mak ve Alman gtömilerini ve hnfti Alman misaline teyfikan hamulesi Almanyaya ald olduğu tesbit ediler muayenesi yapıl- miş gemileri batırmak üzere süratli hare. keklerde bulunmak için geceleyin Bofaz- ardan geçmesini tehayyül etmek de zalt- tir. Meseleyi izah etmekle iktifa ediyorum. Eğer bu hareket teknik bakımdan kabili Sera ise siyasi bakımdan Türkiye diğer devletler hakkındaki projelerimizden mas Mimattar bulunmıyacağı cihetle, müttefik Kruvazörlerin o müdahalesinden şüphesiz daha az müşkülat doğurabilir. Maamafih, bu suretle tahdid edilmiş olsa dahi böyle bir hareketin Türkiye hü- kümetini çok nazik bir vaziyete Ilka ede» Geğin!, binaenaleyh Türk hükümetinin maruz kalacağı tesirleri düşünmeksizin tatbirine girişilemiyeceğini kendimizden saklamamak icab eder. İşte bu vaziyet bizi, Türkiyenin teslihi hakkındaki mülâ- nzalara sevketmiş bulunmaktadır. Neticel mülâhazatım şu olacaktır: Şimdiki ahval ve şerait içinde ve müte- bassısların takdir ve tayin edecekleri bir mühletten &owra, en kolaylıkla organize edilmesi mümkün olan hareket; Türkiye. nin endişelerini nazarı itibare alabileceği. miz nisbette, Bakü üzerine yapılacak bir harekettir. Nihayet bu hareketten elde edilecek muvaffakiyet öyle neticeler tevlid edebilir ve Bovyet © nisbette #elce uğratır Ki, eğer hüznü suretle inkişaf ettirilebilirse, muvaffakışetimizden cesa- ret alan Türkiye, belki Karadenizdeki bah- ri kontrol ameliyesinin daha müsald ge- ral içinde İcrası husurunda bize daha ko- Yaylıkla yardım edebilir. İmza: Massigti B. Massigli'nin Hariciye Vekilimize gönderdiği mektup Ankara 5 (A.A.) — Yukariki vesi- kaların neşri üzerine Fransanm An- kara büyük elçisi B. Massigli, Harici- ye Vekili B. Şükrü Saracoğlu'ya aşa- didaki mektubu göndermiştir: Ankara, 5 Temmuz 1940 Aziz Vekilim, Alman radyosunun türkçe olarak yaptığı bir neşriyatta son Mart ayın- da güya hükümetime gönderdiğim bir bar raporun sözde hülâsasını verdiğimi öğrendim. Alman telgrafına muttali olmadım, fakat şayet bu telgraf hakikaten ba- DA naklettikleri şekilde ise, aleyhinde şikâyet mesburiyetinde bulunduğum sarih surette kasdi bir mahiyet arzet- mektedir, Sizinle veya mesal arkadaşlarınız. dan biri veya diğeri ile yapmak şere- fine nail olduğum muhaverelerden hiçbirinde sizden Türk toprakları üze- rinden Bakü'yu bombalamağa mah- sus Fransız tayyarelerinin uçurulma- sna müsâade verilmesini istemedim. Siz de hiçbir zaman böyle bir ameliye için muvafakatinizi vermediniz, Alman telgrafının telmih ettiği ra- por olduğu gözüken bir raporda tesa- düfen toplanmış istihbaratı bahis mevzuu etmiş ve belkide kendimi şahsi mahiyette bazı faraziyeler der- “ meyanına terkeylemiş olabilirim. Fa kat, Bakâ'ya müteveccih herhangi bir harekete müsaade hususunda mu- tabık olduğunuz hakkında hükümeti. me hiçbir zamân ne bir şey söyledim ne de söyliyebilirdim. Bilhassa ki böyle bir mutabakat elde etmek vazi- fesini hiçbir zaman almamıştım ve sizin de bu mutabekati hiçbir zaman vermiyeceğinizi gayet iyi olarak bili- yorum. Faik ihliramat ve samimi dostluk hislerimi lütfen kabul buyurunuz aziz Vekilim. General Weygand tarafın- dan gönderildiği iddi edilen telgraf Ankara 5 (A.A.) — Alman (D.NB.) ajansının 9 numaralı vesikaya ait olarak gine Türk - Sovyet münasebetlerini bu- landırmak niyeti ile neşrettiği halde had- di zatinde tamamile aksi bir netice gös teren bir telgrafını aynen aşağıya derce- diyoruz: Berlin 5 (A.A) — Dokuzuncu vesi- ka general Weygand tarafından kara kuvvetleri başkumandanı general Game- Hin ile hava kuvvetleri başkumandam general Vuillemine gönderilen bir rapo- ru ihtiva elmektedir. Raporda, ezcümle şunlar söylenmek tedir; Kafkısyada petrol havalisinin bom- balanma hazırlıkları, bu harekâtın ne ka- dar müddet zarfında o yapılabileceğinin hesap edilmesini mümkün kılacak bir dereceye gelmiştir. Siyasi şerait: Muay- yen bir müddet beklemek mecburiyetin- de değiliz. Bu teşebbüsün Türklerle bir anlaşma mevzuu yapılmasına lüzum yoktur, Esasen böyle bir anlaşma akdi. nin imkânsız olduğu tebeyyün etmiştir. Türkiyedeki Fransa büyük elçisi bu me- seleler hakkında hükümete teferruatlı bir rapor vermiştir. Hâlen, Türkiye arazisi üzerinden uç- mak mevzuubahs olmadığı gibi hiz ak mağn yarıyabilecek tayyare meydanları- Bin emsimize âmade kılınması daha az mevzuubahistir. Başka yardım vasıtaları “da ümid edemeyiz. Her türlü ihtiyaç için malzeme nakli- yatı Halep - Nuseybin odemiryollerile yapılacaktır. Türkiyeden geçmesi dola- yısile bu hattın kullamlması için müsaa- de istihanli zımnında evvelinden teşeb- büsatta bulunmamıza lüzum yoktur. Zi- ra eski anlaşmalarımız bu hususta bize bütün serbestiyi vermektedir. Müddetlerin tahmininde aşağıdaki hu- #usatı nazarı itibare almak icap eder: A — Bu mevsimde pek az mesaiye ihtiyaç gösteren hava meydanlarının tanzimi. Ba işler için 15 günlük bir müd. det tahmin edilmektedir. B — Demiryolları ve depoların dok durulması işi emakas, ray, kablo 15- 20 gün. C — Fransız orduları için mahrukat mühimmat, kıtsat ve müteharrik malze. me nakliyatı 56 katara ihtiyaç göster mektedir. 24 snat içinde 4 trenin hareket ettiği farzolunduğu takdirde nakliyat 15 gün devam edecektir. Kıtaat nakli için ayni smüddete ihtiyaç vardır. Binaenaleyh ce- man 30 gün lâzımdır. Eğer «A» ve «B> fıkralarında yazılı işlerin ayni zamanda ira edilebileceği nazan itibare alınırsa, demiryolu malzemesile İngiliz ve Fran- mz ordularının İaşesine sit malzeme der- bal sevkedilmek şertile, en ez 45-50 gün lâzımdır. Bu müddetlerden Başka, Bombardi- man tayyarelerinin nakli ve hazirlanma- m için Tüzumlu olan zamanı da nazan dikkate almak icap eder. Fransız hava filolarına gelince: Bun- lardan hiçbirinin harekete geçmeğe har nr olmadığı kaydedilmelidir. Hava or- dusu yüksek Okumandanlığının verdiği malümata nazaran pilotlar antrenmanı için iki buçuk aylik bir zaman elzem bu- unmaktadır. Fransadan veya şimali Af» rikadan vürudu beklenilen Glenn Mar- tin tipi gruplarınm da az memnuniyet- bahş bi: halde bulundukları pek muhte- meldir. Lüzumlu olan müddet tayini hu- susunda fikrine müracaat edilen Orta Şark İngiliz hava kuvvetleri kumandanı da, bu tayyarleri kendisinin de henüz almamış olmasına binaen, cevap verine- miştir. Binnenaleyh bu hareketin haziran nihayetine ve temmuz bidayetine doğru icrasının derpiş edilmesi en ihtiyatkâra- ne bir hareket olur, Bizzat hareket bir kaç gün devam etmeli, infilük ve yangın bombalarile tahribi bilhassa tesirli ad- dedilecek noktalsrm masif” bir şekilde bombardıma- olmalıdır. Maamafih mevzuubahs müddet bu 'bombardımanın üzerine icabında düş- man taralındar. ittihaz olanacak mukabil tedbirlere karşı koyabilecek bir vaziyet- te bulunmak zaruretinde olması itibaril Türkiye için de lâzımdır. İngiltere Şark sahillerinden 40 bin mektepli başka yere naklediliyor Londra 5 (A.A.) — Sıhhiye Nazırı, pazar gününden itibaren, şark ve şi- malişarki sahillerinde bulunan bazı mevkilerden 40.000 mekteplinin tahli. yesine başlıyacağını o bildirmektedir. Pazartesi akşamı bütün bu bölgeler için tahilye ameliyesi ikmal edilmiş bulunacaktır. Sultanahmedde bir kahvenin balkonu yıkıldı. İki kişi yaralandı Dün akşam üzeri, Sultenahmedde bir kaza olmuştur. At meydanında Ahmede sit 14 numaralı kahvehanenin tuğladan yapılmış balkonu birdenbire yıkılmı; ve bahçede balkon altında oturan müş lerden Faik ile Celil bacaklarından ağır surette yaralanmışlardır. Yarahlar Cer- rahpaşa hastanesine kaldırılmıştır. Mevlüdu şerif kıraati Geşende vefatıni tesssürle haber verdi- Elmiz Selânik eşrafından Katerinli S men efendi kini ve sabık birinet iflüs me. muru Tevfik Türkoğimun refikası Fah- Kiye Türkoğlunun ruhuna ithaf edilmek Üzere pazar günü ikindi namazını müteskib Amavutküyü cami şerifinde İstan namdar hafırları tarafından mevlüdü kıraat olunacağından İhvani din ahbap- larının teşrifleri rica olunmaktadır. HES GELİP GÖRÜNÜZ! Bütün İstanbul balkı için boğucu sıcaklara karşı sığınak!... En son sistem Amerikan Clima- tizatilon tesisatile görülmemiş şekilde salonları daimi 3000 metredeki serin ve temiz hava ile yıkanan Marmara sineması Seviştiğimiz günler JANETTE MAC DONALD NELSON EDDY SARI ESİRLER PAUL MUNU Bugün L ÂL E Sinemasında Bu sene en çok beğenilen ve en büyük hasılat yapan 2 film 1-5 KURUŞLA DEVRİALEM (FERNANDEL) HER AKŞAM 2-SON ŞANS JEAN GABİN — VİVİANE ROMANCE Tepebaşı Belediye Bahçesinde SAFIYE Çok kıymetli san'atkârlardan müteşekkil 18 kişilik Bayan ve Bayların iştirakile Biiyük bir saz heyeti Milli ve Arap oyunları ve muhtelif varyete numaraları Bazımız tam 7,30 da başlar, Bayan Safiyenin seansı tam saat 11 dedir.