6 Temmuz 1940 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

6 Temmuz 1940 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Sahife 8 Belvü Bahçesi alaturka kısmında 20 kişilik saz heyetile Bsstekâr Tamburi Salâhaddin Pınar Kemani NUBAR TEKYAY ZENGİN MİLLİ ve ARAP Oyunları VARYETE numaraları Telefon: 80791 Gayrimenkul satış ilânı İstanbul Emniyet Sandığı Müdürlüğünden : Kitkor Vartanyanın 18089 hesap No. sile Sandığımızdan aldığı (4000) liraya karşı birinei deresi #potek edip vadesinde borcunu vermediğinden hakkında yapılan takip üzerins 3207 No, lü kanununun 45 cı maddesinin matufun 40 cı maddesine göre sa- tılması icabed Bahçekapı Çelebi oğlu Alâaddin mahallesinin Yenicami caddesinde eski 53. 55 yeni 47 49/1 kapı, 215 kütük, 65 pafta, 384 ada, 174 parsel No. iu kâzir üç dük- kânın altmış hissede kırk altı hissesi bir buçuk ay müddetle açık arttırmaya konmuştur. Satiş tapu slcti kaydına göre yapılmaktadır. Arttırmaya girmek isteyen (805) lira pey rn, uzdan birinin teminat mektubu da kabul olunur. Birikmiş bütüm > resimleri ve vakıf icaresi ve taviz bedeli ve tellliys rüsumu borçluya va şartnamesi 16/7/8940 larihinden ilibaron tetkik etmek isteyenlere San- serrisinde açık bulundurulaçaktır. Tapu seli kaydı ve salr lüzumlu meğe ve takip dosyasında vardır. Arttırmaya girmiş olanlar, bunları tetkik ederek sa çıkarılan gayrimenkul hakkında her şeyi öğrenmiş ad ve İtibar olu- nür, Birinci arttırma 27/3/940 tarihine müsaği? salı günü Cağalof'unda kâln Sandığımızda saat 10 dan 12 ye kadar yapılacaktır. Muvakkat ihale yapılabilmesi için teklif edilecek bedelin tercihan alınması icabeden gayrimenkul mükellefiyetleriln Sandık alacağını tamamen geçmiş olması şarttır. Aksi takdirde son arttıranın taahhüdü baki kalmak şartilş 11/9/940 tarihine müsadif çarşamba günü aynı mahalde ve aynı saatte son artlır- ması yapılacaktır. Bu arttırmada gayrimenkul en çok aritıranın üstünde bırakılacaktır, Hakları ta; Ilerile sabit olmıyan alikadarlar ve irtifak hakkı sahiplerinin bu hak» Karını ve 'alzvve masarife dair iddialarını İlân tarihinden itibaren 20 gün için- de evrakı müsbitelerile beraber dairemize bildirmeleri lâzımdır. Bu suretle haklarını bildirmemiş olanlarla hakları tapu sicillerile sabit olmıyanlar satış bedelinin yaplaşma- sından har Daha fuzla malümat almak isteyenlerin 637/259 dosya No. «ile Sandığımız ? i servisine mürcaat etmeleri Mizxumu flân olunur. DİKKAT dığı, Sandıktan alinan gayrimenkulü ipotek göstermek İsteyenlere mü- in koymuş olduğu kıymetin 96 40 ını tecaviz eli üzere ihale bede- 8 kolaylık göstermektedir. (5768) hammıt; inlerim linin yarısına kadar botç vermek #üretil, BAĞCILAR: Mildlumu mücadele ediniz, FİDANCILAR:: Ağaçlarınızı kriptogamiklerden koruyunuz. ÇİÇEKÇİLER: Çiçeklerinizin verimini çoğaltınız. Amerikan , BORDO BULAMACINI kullanmız. Tünel caddesi 72 No.lu Türkiye Tohum mağazasında satılır. Bilümum nebatların tedavisi hakkında ayrıca mufassal malümat verilir. İstanbul Mıntaka Liman Reisliğinden : arköyde batık «Pilevne» ve «Hanetiyyes vapurlarının seyrüsefere engel teşkil et- mesi hasebile ihracı eihetine gidileceğinden bu vapurların sahip veya acentalarının ta» Fihi ilândan itibaten bir hafta zarfında riyasetimize müracaatla tasarruf ve aidiyetleri- al etmek gartile meşkür vapurları bulundukları mahalden çıkrmadıkları takdirde del 7 nel maddesine tevfikan muamele yapıla BİR DOK TOR ARANIYOR Orta Anadoluda bir maden idaresinde istihdam edilmek üzere bir doktora İhtiyaç vardır. İbate, Tenvir ve teshin İdareye «ld olacaktır. İsteklilerin hal tercümeleri ile talep edecekleri maaş miktarını bildiren fotoğrafı mektuplarını «Posta kutusu 176> (Doktor) - İstanbul adresine Mamma aaa JÖN CTMEİCTİ KİCA OİUMUL, gn aannısıy Kadıköy Kadastro Müdürlüğünden : Ködiköy kazası Erenköy nahiyesinde şarkı şömendöfet hattı harbi Marmara denid, gimali Noter caddesi, conubu kaza hududunu teşkil eden Bostancı Çamaşır deresile çev- | rilen sahanın içindel razinin tarihi ilândan itibaren bir ay nihayetinde ka- dastro tahdit ve tesbit işlerine başlanacaktır. Bu hudut içinde gayrimenkul malt bu- lun ? ) nayan mülklerin sahipleri tarafından hudutları tayin ö ün ve görünecek şekilde işaretlerin konması mal sahip- isbat, medar olan veslialarile hüviyet cüzdanlarını birlikte ala» dia ve talepleri varsa onu da beyan eylemek üzere Suadiye astro posta tapu memurluğuna müraraatları ve tahdit sırasında maları, aksi takdirde yapılacak tetkik ve tahkiklerden doğacak e tahdit ve tesbit işlerine devam olunacağı ilân oluur, «5700» dermeyan edi di karşısında . . . Şirketi Hayriyeden: 4 temmuz 1940 tarihinden itibaren mevkli tatbika konan yaz tarife sinde Köprüden 17,20 de hareketle (Sefer numarası 168) Beşiktaş. Rums. lihisarı, Emirgân, İstinye, Yeniköy ve Paşabahçesine uğrayarak Beykoza giden vapurun Köprüden hareket saati cep tarifelerinde Matbaa hatası olarak (17,30) gösterilmiş olduğundan bir yanlışlığa mahal kalmamak üzere keyfiyet tavzih olunur. HER AKŞAM MAÇKADA Konsomasyon 30 bira 50 kuruştur. in varyete numaraları, Cumartesi ve Pazar Matinelerinde kanamaya 25 kuruş, dans serbesttir. istanbul mıntaka liman reisliğinden 6/1/940 Cumartesi «BUGÜN» günü Zeytinburnu silâh fabrikası sahi. linde deniz istikametine atış tecrübesi yapılacağından bu civardan geçe cek merakibin müteyakkız bulunmaları ilân olunur, «5820» Kuleli askeri lisesi müdüriyetinden: Kuleli, Maltepe, Bu skeri liselerinin Birinci siniflarına istekli ve bütün girme şartlı a erin seçme sınavları 10 Temmuz 940 günü merkür liselerde yapılacaktır. etlerin en geç 10 Temmuz 040 sabahı anat 8 de mürekkepli kalem» derliş veya, hokka kalemlerilş işbu liselerde bulunmaları ân olunuz. & kapladı. İstreptokok, istafllokok, koli, Piyosiyaniklerin yaptığı çıban, hastalıklarına (20. (sna İl 1 - GENÇLİK 2 - GÜZELLİK 3 - SIHHAT İşte yüksek bir kremde aranan bu meziyetlerin hepsini size KREM PERTEV temin edebilir 1 — KREM PERTEV: Bir tus let müstahzarıdır, İnce bir itina ve yapılışındaki hu susiyeti itibarile yüzdeki çizgi ve buruşuklukların teşekkülüne (Omani olur. Deriyi genç ve gergin tutar. 3 — KREM PERTEV: Bir güzel- Nik vasıtasıdır. Genişlemiş mesamatı sıkıştırarak clild- deki pürtük ve kabarcık. ları giderir. Çil ve lekeleri izale eder, Teni mat ve şef- faf bir hale getirir. 3 — KREM PERTEV: Bir cild devasıdır. Deri guddeleri- nin İfrazatını düzeltir, Si vilee ve siyah noktaların tezahürüne mani olur. Cild adalesini besliyerek kuy. vetlendirir. Kuru cildler için yağlı, ve yağsız cildler için yağsız hususi tüp ve vazoları vardır. ANAPİYOJEN Dr. İhsan Sami pzürnoke. yara, akıntı ve cild Fiat Mürakabe Komisyonundan : «5 numafalı ilân» Çiri fabrikatörlerile itbalâtçı ve toptancıların ellerinde bulunan çivileri nı na göre bir beyanname fle 10/Temmuz/1940 çarşamba gününe kadar mintakş müdürlüğüne bildirmeleri lüzumu 20 numaralı mill korunma karafnamesinin. numuza, verdiği selâhiyete Jstinaden ilân olunuğ. «8 numaralı İlân» müştür. toptancı We yarı toptancı arasında taksim edilecekti. Bu hesaba göre 940 larda bulunan llmonların perakende âzami satış fiyata «$ 1/3» kuruş Ol sandıklarda bulunan Tmonların perakende satışı Azami sataş fiyata «4 1/4, tesbit ve ilân olunur. inhisarlar U, Müdürlüğünden Ginsi Miktan Muhammen, o 75 Teminatı Ekslitmesi Mira kuruğ Lira Kuruş Şeki o Seni Likör ve şarap 398.000 takım — — Pazarlık O10/V1/40 14 etiketi Bira çekme makinesi (60 adet 6000 00 Sar tırtıklı al0- O 28.000 tabaka mf minyum kâğıdı ne Kg 8 — 0 — Aşk 15» >» “ 1 — Şartname ve nümuneleri (o mucibinee yukarda cins ve miktarı yazlı Oç kalem eşya hizalarında göst en usullerle satın alınacaktır. IE — Muhammen bedelleri, muvakkat teminatları eksiltme gün ve saatleri hizla” rında yazılıdır, TI — Eksiltme hizalarında yazılı gün ve saatlerde Kabataşta levazım ve mübayaaf şubesindeki alım komlsyonunda yapılacaktır, : IV — Şartnameler sözü geçen şubeden parasız almabileceği gibi nümuneler da gö rülebilir. V — Bira çekme makinası münakasasına girecekler mühürlü teklif mektuplarının kanuni vesaikle $ç 75 güvenme parasi makbuzu veya banka teminat mektubunu ihtiva edecek kapalı zarflarını ihale günü eksiltme saatinden bir saat evveline kadar mezköş komisyon başkanlığına makbuz mukabilinde vermeleri lâzımdır. Diğen eksiltmelere gis rocoklerin # 7,5 güvenme paralarile birlikte adı geçen komlayona müracaatları, «5201» G0 W Ka zarf .. 5 Cinsi Miktarı Muh. bedeli © 75 Teminat Eksiltme Lira Ku Lira Kr, şeki o saa Sinek kâğıdı (o 140 bin ade$ «müteahhidi naminm pazarlık 14 Ecrayi übbiye 59 kalem 75 16 © açık Ek. 10 1 — Yeniden değiştirilen muhammen bedel takzöla 59 kalem ocrayı tıbbiye Us miktarı yukarda yazıl sinek kâğıdı hizalarında gösterin usullerle satın alınacaktı TI — Eczanın muhammen bedeli, murakkat teminata hizasında yazılıdır. IM — Eksiltme 9/VIL/40 salı günü Kabataşta Levazım vo mübayami şubesindeki alum komisyonunda yapılacaktır. IV — Nümune ve ecza listesi sözü geçen şubede göcülebilin in tayin olunan gün ve saatlerde © 75 güvenme paralarile birlikte ü G4) Askeri liselere öğretmen yetiştirilmek üzere talebe alınacak: 1 — Askeri liselere askeri öğretmen yetiştirilmek üzere Harp okulu kadrosuna «ligi talebe alınacaktır, 3 — Bu talebeler; Harp okulu talebesi olarak Ankarada DU- Tarh - Coğrafya fa kültesinde yabancı dil tahsti görecek ve askeri öğretmen yetiştirileceklerdir. 3 — Kabul şartları: — Harp okuluna giriş şartlarını tamamen haiz olmak. B — Lise olgunluk imtihanını vermiş olmak, O — Yabancı dil bilgisi yukarı derocoda bulunmak, 4 — İsteklilerden seçilmek suretile alınacak talebeler İngilizce, Pransızsa, Almanos branşlarına taksim ve fakültenin 940 : 041 tedrisatının iştirak etdirileceklerdir. $ — İsteklilerin evrak ve vesikalarile Harp okulu kom ve faaln tafstlğ almak isteyenlerin de askeri Jiseler müfettişliğine müracaat etmeleri ilân olunur. (5470), — m. mmm Türk Hava Kurumu Havacılık dairesi genel direktörlüğünden 1 — Muhammen bedeli «10000» Lira olan muhtelif model malzemesi kapah zarf usulle eksiltmeye çıkarılmıştır. 3 — Muvakkat teminai «789» Lira olup ibalesi 8/Temmuz/940 tarihine pazarlesi günü saat 15 de Türk hava kurumu Genel merkez binasında Genel Direktör” lük levazım şubesinde yapılacaktır. $ — Şartnamesi her gün komisyondan parasız olarak verilir. 4 — İsteklilerin kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde yazılı vesika ve teminatların a gin ve sünften biz saat evveline kadar komisyona vorm#” #5229