16 Ağustos 1940 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

16 Ağustos 1940 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Şarkın Karlsbadı Karaciğer, mide, kaynaklarıdır. Tuzla içmeleri barsak ve böbrek dertlerinden kurtaran biricik sağlık Sene 22 — No. 1839 — Fiafı her yerde 5 kuruş Moskova büyük elçimiz dün akşam Ankaraya gitti Büyük elçimiz: “ 15 gün mezuniyetle geldim. Seyahatim, Sovyet sefirinin seyahatile alâkadar değildir ,, diyor Sefaret başkâtibi de aynı vapurla geldi ; Moskova büyük elçimiz B. AN Hay* dar Aktay dün 18 de limanımıza mw Vapuru ile şehrimize gelmiştir. B. AN Haydar Aktay bir muharririmize şu be- Yanatta bulunmuştur: «15 gün mezuniyetle geldim. Bu ak- şam Ankaraya gidiyorum. Bulgar rad- yosundan D.N.B. nin neşriyatını işittim, Benim seyahatim, söylenildiği gibi, Sov. yetlerin Ankara sefiri B. Trentiyefin ve- yahatile alâkadar değildir. Mezuniyetk mi yapmak üzere geldim, O da mezuni- Yetini yapıyor. Sovyetlerle yeni bir tlca» ret mukavelesi akdine gelince, mukavele devam ediyor. B. Molotofun nutkunu da gazetelerde okumuşsunuzdur. Söylenecek fazla bir #ey yoktur. Büyük elçi Me Beraber sefaret baş kâ- «bi Muammer Hamdi Dambel de şehiri mevcuğ gitmiştir. Arnavutlukta italyada muhtelif yerlere, bombardıman asker çıkarıldı Muharebenin mer- kezi İşkodranın cenubudur Mücadele eden silâhli Arna. vutlarin 5000 ile 10000 ara- sında olduğu bildiriliyor Londra 15 (A.A.) — Belgraddafi gelen haberlere göre, Arnavutlukta Brft idare ilân edilmiştir. Üç nakliye gemisinin memleketisi muhtelif noktalarına asker çıkardığı bik dirilmektedir. Arnavut âşiretleri mukavemete de Yam etmektedir, Mücadele eden silâbli Arnavutların adedi 5 bin ile 10 bin ara- sındadır. Muharebenin merkezi İşkodranın e» nubüdür. — Bulgar Başvekili Moskova ve Ankara sefirlerini kabul etti Sofya 15 (A.A.) — Stefani ajansın dan: Başvekil B. Filoff, Bulgaristan Moskova ve Ankara elçilerini kabul et- miştir. edilen yerler İngilizler tarafından şimdiye kadar 170 İtalyan tayyaresi imha edilmiş defa muraffakıyetie bombardıman edilmiş- tir, En ziyade muvaffakıyetle başarılmış (Devamı 2 nci sahifede) Üsküdar vapur ücretleri yakında ucuzlatılacak Kadıköylüler ortamektebin merkezi bir yere naklini, Kayış- daği çeşmelerinin çoğaltılmasıni ve bir asliye ceza mahkemesi istiyorlar İstanbul mebuiları dü la Ürkü- ün evvelâ Üsl i— sonra Kadıköy halkının dileklerini inlemişlerdir. Üsküdar Halkevi munda toplanan halka mobuslarımız g9 çen sene Üsküderilarn — dileklerinden ee Setirilenleri sa, bu arada üdar vapur bil İni kında ucuzlatılması kabi eğrinin Pek yal mişlerdir. Bundan dilekler dinlenmiş, Ünküdarklağ ba 723 ivrisi, nekten ve toplu denesek bir sekilde De, küdar fırınlarından, « bu fırınları idare eden şirketten ve ekmeklerin fena çıka- rldığından şikâyet etmişlerdir. Mebuslar kısmen şahsi, kismen umü- mi işlere ait olan diğer dilekleri de not Şitikten sonra Kadıköy Halkevine hare- | ei stmişlerdir. Kadıköy Halkövi salonu amamen dolmuştu, Kadıköylüler tenvirat işini, İâmbalar a ozlalaştırılmasını, Faik bey, Tekin, ları, 913. Hayreddin, Mehmed sokak- Min tamirini ist 33 Kadıköy, - b mektep ol meye hada bi €ktebi mekiepine bin zahmetle gittiklerini, bu Bam Dis Modacda kız sanat mektebi bi- . R Merit Yeki. teminiiçin ricalarının ildirilmesini #ica et tiler, Aynca Kadıköyde bir kız hisesi ba- Tunmadığını, çok uzak olan Çamlıca ve ya Erenköy Bselerine (gittiklerini, bu yüzden birçoğunun okuyamadığını söy- lediler. Kayışdağı çeşmelerinin çoğaltılması, Kadıköyde harap bir vaziyette olan Köprülülerin mezarlarının tamirini iste- diler, 60 bin nüfuslu Kadıköyde bir as- Hye ceza mahkemesi er yü- ül halkın Üsküdara taşındığını an a geçen sene olduğu gibi yine bir asliye ceza mahkemesi talebinde rar ettiler. Mebuslar Adliye Vekâletinin kadro noksanından buna imkân görme- 'diğini bildiren cevabını okudular. Bir askeri malül, defeceli e bir aztırap olduğunu, bunun harp ma İerinin üç senede bir tekrarlanan devre müunyenesinin kaldırılması hakkında ha- zırlanan lâyiha Meclise gelince bu Miri hayı müdafaa etmelerini mebuslarımız- | dan rica etti Mebuslar notlar aldılar, yapılması kolay dilekleri Kadıköy kaymakamın havale ettiler ve toplantı Kadıköy Halk- evi koro heyetinin verdiği konserle 80- na erdi. Mebuslarımız bugün Yalova halkını dinliyeçeklerdin.. İ büsnühaline dair verilmiş notlar varken | edilmek caizdir > A de > a Reisicümhur Bugünlerde İstanbulu şereflendirecekler Ankara 15 (Telefonla) — Rel- Ankara 15 (AA) — Relslelim- bur İsmet İnönü bugün saat 16 da Çankaya köşkünde Alman büyük elçisi B. von Papen'i kabul buyurmuşlardır. Mülâkat bir saatten fazla sür müştür, Hariciye Vekili B. Şükrü Saracoğlu mülâkat esnasında ha- sr bulunmuştur. Finlândiya hududunda 28 Sovyet fırkası Finlândiya izinlileri tekrar vazifeye çağırdı Sovyetlerin yeni isteklerde bulundukları zannediliyor Helsinki 15 (A.A.) — Havas: Yeni kıtaatın gelmesinden sonra Fin- lândiya hududunda bulunmakta olan Sovyet kuvvetleri 28 fırka ola. rak tahmin edilmektedir. Bu vaziyet karşısında Pinlândiyada tekâlifi harbiyeye müracaat ve İzinlilerin geri çağırılması gibi tedbirler alım- mıştır. Moskoyadaki Finlândiya elçisi Ani olarak Helsinkiye avdet etmiştir, Elçinin yeni Sovyet Mütalebatını hâmil olduğu zannolunmaktadır. 7 ağustosta Abo şehrinde 10 ağus- tosta da Helsinkide komünist nü: mayişleri olmuş ve oldukça endişe uyandırmıştır. »Dikkatler: ——-——------ Hüsnühal varakasi Dokuzla on dört, on ii ile on sekiz yaşlar arasında talebe kabul eden bir mektep idaresi çocuklardan hüviyet cilz- danı, sıhhat raporu, aşı kâğıdı, mektep şehadetnamesi gibi müsbet evraktan baş- ka bir de büsnühal varakası istiyor. Mektep şehadetname (veya karnele- rinde zaten çocuğun tavır ve hareket ve ayrıca mazbata istenmesinde bir tena- kus olsa gerek. Eğer mekteplerin inceden inceye tar- tarak çocuklar hakkında verdikleri hüs- nöhal hükümlerine itimad caiz değilse mektep dışından tedarih edilecek hüs- nühal varakalarına ne derece itimad Bu sabah gelen telgraflar Dün 144 Alman tayyaresi daha düşürüldü Almanlar dünkü akınlarda 1,000 tayyare kullandılar İngilizler dünkü muhare- belerde 27 tayyare kaybettiler Londra 16 (A.A) — Dün İngiliz sahüleri- De yapılan akınlar esnasında İ4 Alman tayyaresi düşürülmüştür. İngilizler 27 tay» yare kaybetmişlerdir. 8 İngilis pilotu sağ- lam olarak kurtulmuştur. Bu zaylat, elde edilen netisöler He kabili kıyas değildir. Dü- şürülen 144 Alman tayyaresinden 128 1 İn- gis tayyareleri tarafındarı iskat edilmiştir. Dün Almanlar, İngiliz sahillerine yaptıkları akınlar esnasında 1000 tayyare kullarımış- lardır. Bu, şimdiye kadar İngiltereye ya- pılmış tayyare hücumlarının en büyüğüdüğ. Almanların istihdaf ettikleri hedeflerden biri Croydon tayyare meydanı idi. Bu mey- dana büz haasmi ka edümiştir. Pazla tafsllât alınmamıştır. Manchesterde bam bina fabrikaları hasara uğramış, bazı evler yıkılmıştır. 'Telefat yoktur. Portlanda karşı, muvaffakıyetsiz bir hü- cum yapılmıştır. Ekser ahvalde Almanlar sahile yaklaşır yaklaşmaz püskürtülmüşler. dir. Dün dakika başına bir Alman tayyare- si düşürülmüştür. Dün esir edilen bir Alman pilotu ağından şu sözleri kaçırmıştır: — İngiliz avcıları mükemmel pilotlardır. başlıca 0 hücüm yapıd- eler, akşam geç vakte kadar k nürmnel imtismi bir hatta BELER OTELİ Düğün ve Sünnet Merasimleri yapılır, İstiklâl caddesi Tel: 49477 Salonlarında ve Bahçesinde Meçhul bir denizaltı Helle Yunan kruvazö- rünü batırdı Gemi mürettebatın- dan 31 kişi kayıptır Kravazör Tinos adasinda blunuyordu ve Meryem bayramı münasebetile donatılmıştı Atina 15 (A.A) — Resmen bildiril. diğine göre, Helle ismindeki 2115 ton Yuk Yunan kruvazörü bu sabah sant B,30 da mechul bir denizaltı tarafından batırılmıştır. Kruvazör batırıldığı zaman Ege denizindeki Tinos adasında rıhtıma bir kilametre mesafede demirli idi, Kru- yazör Meryem bayramı münasebetile donatılmıştı. Denizin dalmış bulunu- yordu. 31 kişi kayıptır. Alina 15 (A.A) — Bu sabah bir denizalia tarafından torplilenen «Helles kruvazörü- ne Üç torpli atılmıştır. Torpüllerden biri kuzanlar hizasına isabet etmiştir. Diğer #Ki torpil hedefe isabet etmemişler fakat plja giderek patlamızlardır. «Helles mürettebatından bir kişi ölmüş 29 kişi yaralanmıştır. Pijda #adme neti- essinde ölen bir kadın Si inel kurban olmuştur. Bir sahil gemisi, yanmakta olan Helle çekmeğe teçevbüs etmişse de halatlar kop- muş ve bira” sonra da Helle batınıştlar. (Helle, 910 senesinde Çin hükümetinin sipariş üzerine Amerikada yapılmış big kruvazöcdür. İnşantı 913 senesinde bitmiş- tir. Yunanistan, 914 senesinde bu gemiyi satan almıştır. Helle 2116 ton haöminde- dir, Sürati 21 mil, mürettebatı 237 kişidir. Silâhları 3 tane 15, lik, 1 tane 78 lık, 4 tane 47 İlk, 2 tanb 4,5 Juk toptur. Kruvazör 100 mayn alabilir, Helle 827 senesinde İngilterede esaslı sü- retie tamir görmüştür. İtalya, Yunanistana müra- caat ederek İngiliz garanti- hareket takip etmiştir. Bir kısım halk, sp. |8inden vazgeçmesini mi istemiş ida hava mu- raşlitle İngiltereye inen sürntle esir edilmişlerdir. (Devamı 2 nci sahifede) man pilotları Yeni şair — Hellö!... Bir edebiyat lügati yapılıyormuş! Eski şalr — Dideler ruşeni... Arlak anlaşabileceğiz demeki.., Atina 15 (A.A.) — İtalyanın Yuna- gitmiştir. Pa-| nistana müracaat ederek İngiliz garanti. di sinden vazgeçmesini istediğine dair olan haberler hakkında burada hiçbir malü- mevcut değildir. AAA AAA IEEE OUAUEAS SABA 800844008