10 Kasım 1940 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

10 Kasım 1940 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

— Sahife 3 AKŞAMDAN AKŞAMA Manevi kuvvet membaımız Atatürk ——— Mateminin ikinci yıldönümünd Yiz. Fakat cidden ölmemiş gibidir. içimizde hissedi Ruh Türk roilletinden bir çok Mustafa Kemaller zuhur edeceğini haber Tebşiri haklı çıktı. Onun kaybetmemize rağ- sareti ve nefse itimadı elden bırak- mamak, Mukavemet etmek ve ga- lebe çalmak. Çanakkale müdafaasında bunu Kösterdi. Türk vatanına saldırmağı zinhar göze alacak her hangi bir bizi, karşısında ayni ruhta, Ayni manevi kabiliyette bulacaktır. Fakat 1915 Osmanlı imparatorluğile 1940 Cümhuriyet Türkiyesi teknik! hazırlık © noktasından eş olmadığı in, bu sefer göstereceğimiz mucize müdafaasından da büyük olacaktır. İ Mustafa Kemal, bize, mağlübiyet-) ten, istilâdan ve manevi perişanlık- sonra bile, bütün dünya düşmar | himızkes bile, nasıl derlenip toplan- mak mümkün olduğunu öz harekâ- tile - göstermiştir. Onun zafer misali Varken hiç bir hâdise kara babtın hamağlüp olmadığına bizi inandıra-| Miyacektır. Bahusus şu devrede ki,| milletimi: bitkin Osmanlı impara- torluğunun son sahifesini yaşamı Yor; Cümhuriyet onu maddeten ve| Manen gençleştirmiştir. Dinlenmiş, Şoğalmı;, kuvvetlenmiş bulunuyoruz. Yalnız da değiliz. Müttefiklerimiz, dsiarımız yanımızdadır. Hadudin- tumız aşılmaz bir sağlamlıktadır. Türk milletine daimi saadet di- leriz. Fakat maazallah en muhataralı ler girdiği zaman bile daima a Kemalin muvaffakıyetini hetrlyacaktır. Ne badirelerden kur- tulu », ne mazhariyetlere ulaşmamız. kabil olacağını düşünecektir. Mille- onu, ümmetlerin büyük mü- bösirleri andığı tarzda yadederken bakamız. temin etmekteki mucize- Atatürkü ve şarılı hayatını düşün- Mek, ve Türk milletinin Mustafa İk. pınarı olduğunu onun ağ- ?ndan işitmiş olmak, bize, daima ve ima manevi kuvvetlerin en büyü- Üünü verecektir. —. İzmir Belediye meclisi Bir yıl içinde imar işlerine 1,150,000 lira sarfedildi İzmir (Akşam) — Belediye meclisi, Mkineiteşrin devresi toplantılarına bAŞ- İlmiştir. Belediye relaliğinin bir sene- İş raporu okunarak ittifakla tasvip iştir. Meclis birinci rels vekiniği- Xp, UYukat B. Münir Birsel, ikkıci reis- ğine göx doktoru Mithat Orel, daimi men âzalıklarını B, Fak Ener, Reşad Leblebicioğlu ve Muzaffer ÖZ- Gen intihap edilmişi Beledi İEP yil içinde şehrin imar işlerine 450000 lira sarfedilmiştir. Yol İnşaa- Nida takip edilen usul, kanalizasyon blasndan sonra yolun döşenmesi dar, yeni yıla adır. , Süfai- üve edilmiş, bi- t istim- #uretile halk müzesi 'tinaz olun- ve bu mühim eser için muhtelif lde çalışmalara başlanmıştır. “borda belediyenin temizlik işleri Yetdiği ehemmiyet, havagazı fabri. Otobüs ve garaj işletmesi, yapı, elek malizseyon, su, parklar, makine, Yü tik işleri, Kültürpark, fuar ve tu. Ye a İşlerindeki muvaffakıyetli messi - air kıymetli malümat vardı, Söz tat na üza, belediye reisi Dr, Beh- “un milyonlarla yapması güç hir i tnerji ve metodu mesaisile ba- Ağını söyliyerek kendizini tekdir erdir. ta Taksi çarptı ge Yolunda Yenlşarşıda ahçı çırak- Üapa on iki yaşlarında Cemal; bir tarafından Öbür. caddesi v. rafına geçmekte iken şofür aylin idaresindeki taksinin sadme- ting,aruz kalarak muhtelif yerle- © yaralanmıştır. Polis yaralı ço- Astaney kaldırmıştır. Pa Teneke ihtiyaci Yenii mürakabe komisyonu & Müytay sen isneke ihtiyaçlarını Yala ay serve fabrik sebil arı bu ihti- mektedir, iri Trakyada biçki yurdlari Kadıköyde imar Altiyolağzı caddesi iskeleye kadar açılıyor Kadıköyünde Altıyolağzından iti- baren İskeleye doğru uzanan cadde- nin ortasındaki dükkânların istimlâk edilmesi kararlaştırılmıştı. Belediye imar müdürlüğünün hazır. ladığı imar projesine göre iki kızma ayrılan tramvay hatları bir cadde üzerinde toplanacaktır. Bu husustakl proje ve ktimlâk haritası, menafll umumiye kararının Dahiliye Vekâle- tince tasdiki için daimi encümen ta- rafından tedkik edilmektedir. Encü- menin tasvib kararı alındıktan sonra! prole ve haritalar Dahiliye Vekâletin- ce tasdik edildikten sonra caddenin ortasındaki! bu dükkünlar tamamlle istimlâk edileceklerdir. ——— İtfaiye müdürü Ankaradan döndü Bir müddettenberi Ankarada bul nan İtfaye müdürü B. İhsan şehri-/ arazisinin bu suretle tapusuz birakı-| mize dönmüştür. B. İhsan itfaiye iş- leri etrafında Dahiliye Vekâletile mas etmiş ve bazı talimat almıştır. Asker ailelerine yardım Kazancı : liradan fazla olanların asker lerine yapacakları yardım hakkında daimi encümen tarafından | lanan karar, MReladiye reisliği tarafından bütün Belediye şubelerine! tobliğ edilm gerilere | sındaki mükellefleri birer birer tesbi ede: mükellefler bi sayi p çektir. Şubeler mükelleflerin tesbitini taşılnlsanl sonuna kadar Ikmal edo- cekler ve kimunue baren bu paraların Be rince tahsiline başlanacaktır. Bir saka kuşu yüzün- den cerh Kadızöyde Kâdirağa mahallesinde ön dokuz yaşlarında İzmet ile ayni semtle oluran On sekis yaşlarında! Ralf isimlerinde Iki arkadaş; Çilte- harurlarda cins bir sika kuşu yaka lamışlar; her ikisi de bunu almâk tediğinden kavgaya uşmuşlardır. Raif; kavga esasında büyük bir çakı! We İsmeti dört yerinden ehemmiyeti! surette yaralamıştır. İşe el koyan polis, İsmetl hastans- ye kaldırmış, Ralf de yakalanarak Kadıköy sulh ceza hâkimilğine teş- Um edilmistir. Demircilik kursu da çoğalıyor Edirne 9 (Akşam) — Köz demirei- lik ve marangozluk kursundan Trak- yada çok iyi neticeler alınmaktadır. Öğrendiğime göre bu kursun tok- rar Pehlivan köyünde açılması karar- Jaştırılmış ve emri de verilmiştir. Bundan başka Maarif Vekâletinin Sanatlar okulunda yaptırdığı bir ta- kımı Uzunköprünün Kurtbey köyün- de açılacak olan biçki - dikiş yurdu) na tahsis edilmiş biçki - dikiş kurs- larından biri de Muratlıda açılmış ve| Havsada son dört azlık bir kursun ha- sırladığı serginin de resmi küşadi ya- pılmıştır. Bu suretie Trakyanın döri beş ye- Finde köylerimizin biçki - dikiş yurd. larile (demircilik ve marangozluk kursları yol almıştır. Köylümüzü ba-| kiki kalkınmaya iletecek olan bu ileri| kültür hareketinin ne kadar feyizli olduğunu takdir etmemek mümkün değildir. — Arıcılığın inkişafı — | Kdirne 9 (Akşam) — Bu sene Trak yada üricilikt çok zengin bir hare- kot olmuştur. Tabiatın yardımile bin-| ierle oğul alınmış ve bunlar kara ko. vanlara fenni kovanlara, geçirtmiştir. Şiındi arıları kış durumuna sokmak | için umumi müfettişlik ziraat müşa-| virliğinden bütün köylere yeni direk-| tifler verilmiş ve anların Ürümüzde; | ki ilkbahara kuvvetli çıkabilmelerini temin için gereken tedbirlerin alın- mas bildirilmiştir. Bursada sıhhi yardımlar! Bursa 9 (A.A) — Belediye meclisi. nin yaptığı toplantıda okunan Tapo- ra nazaran şehirin imarı bakımından yapılmış olan işler yanında halkın shhi durumu üzerindeki şalışmalar da verimli olmuştur: Buna hazaran geçen bir yıl içinde| 5635 vatandaş tedavi ettirilmiş, 4283| hastanın ilc verilmşi va I217 va- tandaşa çiçek ve 1090 vatandaşa da tifo aşısı yapılmı İrandan çuval ithali İranla ticari münasebetlerimiz! kişafına çalışılmaktadır. Ticaret kâleti, İrandan çuval ithal edeceği den İrandaki çuval fabrikaların tümessili celbolunmuştur. Milmessli, | İslanbuldak! temaslarını bitirmiş, An- karaya gitmiştir. İri da bizden çikolata almak istermektedi İ n-| zi ,. üyrlacak bahçelik int münakalâş “İsim etmeği düşünmüştü. Köprü İnşa ŞEHIiR HABERLEELİ Mecidiyeköyündeki emlâk ve arazi Bir heyet, tapulandırma işi üzerinde çalışıyor Mecidiyeköyü, vaktla Balmumcu çıruği arazisinden ifraz edilerek taş- kil edilmişti. Fakat o zaman bu köy- deki arazi tapuya raptedilmediğinden arari alım satımları mabeyin sencd- Terile yapılıyordu. Bu suretle araziye vanülyed olanlar bu senedlerla bina inşa etmişlerdi. Son senelerde Meci- diyeköyü büyük bir rağbeti celbetti- ğinden yeni köşkler yapılmış, burası #*brin en güzel bir sayfiye mabali haline gelmiştir. Fakat Mecidiyeköyünün emlâk ve ve tapuya sak muame- mam doğru görülmemi taptedilmek üzere yapı leys dair Heyeti Vekilece bir karar; verilmişti. Bu kararın tatbiki için de köyde bir kadastro heyeti çalışmakta- dır. Bu heyette vilâyet, mümessilleri de bulunmaktadır. Vet İlen karara göre köyde üzerinde bina Inşa edilen araziye busünkü ra göre bir kıymet takdir edilecek, zamanda her köşke bahçe için kâfi derecede arazi ayrılacaktır, Fakat Be- | lediya, köyde yeni yollar açacağından | Kıatmlar, bu yol- Münakalât müşkülâti İstanbul - Beyoğlu arasında yeni yollar açılacak Bülediye Gari köprüsünü Inşa et- mekle İstanbul Ja Bayoğlu arasında- dildiği halde maksad henüz tahak- kuk etmemiştir. Bu iWibarla Yenika- pıdan Aksarayda Valdecamilne kadar uzanan cadde, Zeyrek yokuşundan Şehradedaşına kadar indirilmek sure- tlle buranın istimlâkine devam edili- yor. Bu suretle Gazi bulyarı, Gazi tar. köp- rünün “Azapkapımndan O Beyoğluna bağlanması da lâzım geliyor. Prost plânına göre Azapkapıdan Tepebaşı: na kadar viyadüklü, yan! ayaklar üz vinde tatlurulmuş köprülü geniş bir yol inşasına ihtiyaç vardır. Bu yol, Azapkapıdaki havuzların yanından başlamak suretile 'Tepebaşının alt kısmına ve bugünkü asfalt caddeye bağlanacaktır. Yolun güzergâhı, Be- tediye imar müdürlüğü tarafından tesbit edil Başlanmıştır. Yolun genişliği yapılacak tedkikat neticesin- de tesbit edilmekle beraber on beş yirmi metreden aşağı olmıyacağı tah- min olunmaktadır. Bu güzerghta istimlâk edilecek bi- nalar çok olmadığından yolun açılma» sı kolayca mümkün olacak ve proje katiyeb kesbeder etmez yolun inşasına başlanacaktır. Bu suretle bir taraftan Şehzadebaşı - Aksaray yolu istimlâk edilerek açılacak, diğer taraftan vi- yadüklü yol inşa edilmekle İstanbulla Beyoğlu arasındaki - münakalât müş- külâtı ortadan kalkacâktır. ... izdihamını ikiyn tak.| | ların istikbalde açılmasına mâni ola» cak şekilde bulunmuyacaktır. Nişantaşında Mreldiyeköyünden başka Nişanta- şında Meşrutiyet mahallesle Yıldız sırtlarında (Gece mahallesi) denilen Dikilitaş mahallesinde de tapuya bağ- lanmıyan bu kabil arazi vardır. Bun- Jara da Mecidiyeköyünde olduğu gibi aynı usulle kıymet konacak ve şagll- lerinden bedelleri tahsti edilerek tape ya bağlanacaktır, Henüz üzerinde bina inşa edilmeyen | gayri meşgul araziye gelince: İ Bu arazi, arttırma ve eksiltme ka- nununa göre müzayede İle satılacak- tar. Ancak'son zamanlarda Abdülhamld İ veresesinin vekilleri tapu İdaresine müracaat ederek Dikilitaş ve elvarın- | daki bazı arazinin kendilerine ald ol- duğunu. ve bu araziye tapu senedile tadarruf ettiklerini iddia etmişlerdir. Tapu idaresi, Abdülhamid veresesinin bu müracaatlarını tedkik etmektedir. dkikntın metleesine göre muamele ilacaktır. , | Karilerimizin mektupları Yalovadaki talebeye paso verilmelidir Devlet Denlayolları işletme mü- İğ dürlüğü her ders senesi içinde İ Yalovada oluran biz talebelere pa- sp veriyordu. Bu paso bizim bü- tün ıztıraplarımızın, acilarımızın ilâci idi. Çünkü, Yalovaya, paso ile gidip gelme ücreti olarak cüzi miktarda verdiğimiz para ile haf- talık Mhtiyaçlarımızı (ekmek, seb- ze, erzak v. 8) temin ediyorduk. Halbuki bu sene olduğu gibi pa- #0 verilmediği takdirde gidip gel- me masrafı küiyetli miktara ba- liğ olur. Yalorada oturup ta şeh- rimlize mektebe çelen benim gi- | bi 100-150 orta ve yüksek tahsil gençleri vardır. D, Denizyolları,“dir devlet mü- cssesesi olmak itibarile bizim gi- 1 kimselere paso verecek olur- sa en büyük iyiliği yapmış olur. Kadri Beyoğlu Parti kongresi dün toplandı Halk Partisi Beyoğlu kaza kongresi dün saat 15 de Beyoğlundaki kaza merkezinde toplanmıştır. Kongrede Vali Dr. B, Lütfi Kırdar, Vilâyet Parti idare heyeti reisi B. Re- $ad Mimaroğlu, vilâye$ umumi mec- lisi Azaları ve Parti erkânı hazır bu- lunmuşlardır, ittifakla kabul olunan idare heyeti raporunun kıraatinden sonra yeni Idare heyeti Azaları ve vilâyet kongre» alne işlirak edecek olan delegeler İn- tihap edilmişlerdir. Askerlere kışlık hediye Haydarpaşa lisesi talebesi 200 lira verdi Kız sanat mektebinde askerlere Subay ve askerlerimize kışlık yün hediye tedariki için Halkevlerine gön- derilen beyannamelerle makbuzlar her Halkevi tarafından kendi munta» katlarındaki evlere dağıtılmış ve bir çok Halkevlerine de o semtteki ba- yanlar gelerek yün yelek, çorap, fa- pUâ, atkı gibi askerlerimize yarıya- cak eşyalar örmeğe başlamışlardır. Haydarpaşa Isesl müdürü B. Saffet kışlık hediyeler (o hazırlanıyor de lisenin muhtelif sınıflarını dolaşa- rak subay ve erlerimize gönderilerek kışlık hediyesi için talebenin de İşti- rakl etrafında söz söylemiştir. Bunun üzerine talebe kendi aralarında büyük bir hahişle para toplamağa başla” muşlar ve bir kaç saat içinde iki yüz Ura toplanmıştır. Mektep idaresi bu pars İle kışlık yün hoğiyeler tedarik edecektir. Sürpagop Ermeni mütevelli heyeti 100 bin liraya sulh oldu —— Belediye ile Ermeni mütevelli heyeti arasında yapılan sulhnameye göre Ermenilere terkedilen Sürpagop me- zarlığındaki gazino ve dükkünların 15- #imlâkine belediyece karar verilmişti Belediye bu hususta Ermeni mütevelli heye Ne temas etmiştir. Ermeniler ikönce bu binalar için 160 bin Nr 15- iimlâk bedeli istemişlerdi. Fakat be- lediyo ile yapılan temas neticesinde bu binaların yüz bin Uraya istimlâki kararlaştırılmıştır. Bu hususta belediye ile Ermeni mü- tevelli heyeti arasında bir anlaşma hasıl olduğundan dün heriki taraf | mümessilleri arasında bir anlaşma parafle edilmiştir. Ermeni mütevelli heyeti, bu istimlâk bedelin! kabul ct- tiğini ve mahkemeye müracaatla iti- raz hakkından feragat ettiğini tanh- hüd eylemektedir. Bu emlâkin parası yakında ödendikten sonra binaların yıktırılmasına başlanacaktır. Şimdilik tramvay caddesindeki garajlar olduğu gibi kalacağından bunlar ietimlâke tabi değildir. Garsjların İstimlâki ewamelesine bilâhare tevessül edile- cektir. Zeytin stoku tesbit ediliyor Yumurta ihracı için Viccarlara H- sana müsaade verilmistir. Ticaret Ve- kületi, bu seneki zevin mahsulünün miktarını ve zeytinyağı stokunu ted- kil tesbit etmektedir. Şimdiye ka- dar yapılan tedkiktere göre mahsnl matlip miklarda olduğundan ibra kabil olabilecektir. Yakında zeytine de Usana verilebilece! Sarhoşluğun cezasi Behçet isminde biri, sarhoş olarak ti ti selbettiği elhetle po- dün adliyeye teslim edilmiş, sulh ceza mahkemesinde mu- hakemesi yapılarak bir gün hapis, bir ilra para cezasına mahküm edilmiştir. 300 Yunanlı memleket- lerine gitti Askerlik çağında bulunan İstanbul- daki Yunanlılardan üçyüz kişlik bir kafile Yunan » İtalyan harbine iştirak etmek için ya hareket etmiştir. Elini makineye kaptırmış Eyüpte Gümüşsuyu mahallesinde oturan ve Feshane fabırlkasında çalı- yan on dokuz yaşlarında Mükerrem makineye sağ elin! kaptırarak yara- tanmiş, berayı tedavi hastaneye kal- dırılmuğtır. Katil paravracı Tahirin birinci cezada İ muhakemesine başlandı —— evde bir müddettenberi beraber ya- aşadığı Pembe isminde bir kadını bi- çakla yaralayıp öldüren paçavracı Ta- hirin muhakemesine dün yedinci ağır ceza mahkemesinde başlandı. Tanzim otunan hazırlık ve ilk tah- Tahir, Pembeyi öldürmek kasdile vur- madığını, aralarında vukubulan bir boğuşma conasında kadının yaralanıp öldüğünü Iddla etmiştir. İ Mahkeme, şahidlerin eeibine karar | vererek muhakemeyi talik etti, İ 4 Ziya Gökalp ihtifali Merhum Ziya Gökalpın ölümünün | yüdünümü münasebetile 8 kânunuer- İ velde üniversite gençliği tarafından İbir ikWfal yapdacak ve Türk müte- | fekkirinin mezarı ziyaret edilecektir. | ire Taşla başından yaralandı Fatihte Camiikebir mahallesinde İ oturan Filip, polise müracaat ederek #ener caddesinden geçmekte iken Yu- van isminde biri farafından atılan laşla başından yaralandığını iddia et- miştir. Polis bu iddin üzerine kendisi. ni tedavi altına aldırmış, Yuvan Ja» kalanarak mahkemeye verilmiştir. Sümer Bankın getirttiği deriler Sümerbank hariçten bir milyon iki yüz bin kilo işlenmiş deri getirimiş- tir. Dert Ithalât birliği bu derilerden yüzde İstemiş, fakat Sümerbank sa- nayi müesseselerinden bulunduğu için Ticaret Vekâleti bu yüzdeyi vermek 13. tememiştir. İktisad Vekâleti Ne Tica- ret Vekâleti arasında hadis olan bu mesele tedkik edilmektedir. me > Belediye suçları Dün yapılan beledi zabıta kontro- Yunda Küçükpazarda Mehmed Eminin tırınından iki yüz üç kilo noksan ve- #inli ekmek müsadere edilmiş, fırıncı | bazkında ceza zaptı tanzim olunmuş- | tur, On sekiz şoför muhtelif suçların- dan, iki otobüs biletçisi haddi istlabi- İ den fazla yolcu adıklarından, bir g0- (ör pazarlıkla müşteri taşıdığından bözalandırılmışlar, yirmi kişi de ha- ekeb halinde bulunan tramvaylara inip bindiklerinden birer lira para ce» sası alınmıştır, Geçenlerde Yenişehir elvarında bir! kikat evrakı okunduktan sonra suçlu| diye El Çarp» Atatürkün 17 poz resmi., Onur hayranlarına dünyanın en uzak, yecek yerlerinde bile tesadüf kabil“ di. Nitekim ben buna çok rasladım. Küçüktenberi Oyalnız cografya atlaslarında ve mücessem küreler- okuduğum ve benim için sadece bir cografya adından ibaret olan Cazablanca ismindeki şehre seyyahlar arasında elinde daima pâ- halı ve meşhur markalı bir fotograf makinesi taşıyan genç bir Areri- kalı kadın vardı. Geminin süvarisi | kendisine âdeta hususi gösleriyordu. Sonradan öğrendik ki bu genş kadın Amerikan - Norveç vapur şir- ketleri tröstünün en büyük hissele- bir nezaket dünyayı dolaşmak, meshur şehirleri görmekmiş. Gittiği yerlerden fotog- rafla birçok hatıralar tesbit eder. İmiş, Bu arzusunu yerine getirmek için de genç kadının her şeyi vardı. Dün- yam. en lüks, en süretli vapurları İ emrine âmade idi. Bu vapurlar en İsapa Afrika limanlarından, en uzak Avstalya şehirlerine, Asyaya, Avs rapaya, Amerikaya gidiyordu. Ümid İburnundan (o Alaska'ya, (o Peru'dan İ Sanghay'a kadar bütün deniz yolla- r. önünde açıktı Tekmil dünya şi- İmendifes o ekspreslerinin en Tüks mevkilerinin defter defter biletlerini alacak kadar parası vardı. Bunun için durmadan geziyor ve en iyi marka fotoşraflarile hatıra topluyordu. O gece Cazablanca imanından hareket ederken bana seyahatlerine aid hatıralarla dolu bir albüm gösterdi. Nasıl tahmin ederdim ki bu albümün ilk açaca- ğum sahifeleri beni derin bir hayrete düşürecektir ? Böyle bir sürpriz kar. işısında bulunacağımı katiyen aklı- ma getirmeden sahifeleri çevirdim. Karşıma, Atatürkün tamam on yedi poz resmi çıktı. Büyük bir saşkızlık içinde oldu- umu gören Amerikalı kadın izahat vermeğe mecbur oldu: İ «— Geçen yaz İstanbula gitmiş tim. Yirmi beş gün orada kaldım. Floryaya gitmiştim. Orada mesud ibir tesadüf eseri olarak Atatürke nezaket göstererek tamam 17 poz resimlerini çekmeme müsaade etti ler. Hayran olduğum bir insanla karşılaştığım bu günü hiç unutmuyo. rum...» İ Amerikalı kadın hakiki ve semi mi bir coşkunluk içinde Atatürkten uzun, uzun hayran hayran bahsetti, Tas.vvur edin. Cazablanca lima- nında, bir Norveç gemisinde Ko- lorado'lu bir kadınn ün medhini © Hikmet Feridun Es KÜÇÜK HABERLER #4 Deri limited şirketinin tasfiye muamelesine ni k Bursa ve civarındaki Sümerban» ka ald fabrikaları gezen Sümerbank umum müdürü B. Burhan Zihni dün İstanbula dönmüştür. # Hasköyde oturan Marika; kom- gularından Şükriye ve Safiye taraf- ye kaldırılmıştır. # Müddetumumi B. Hikmet Onaf Ayağı incindiğinden $ki gündenberi Yazifesine gelememektedir. Nakıl vasıtaları ücretlerine on para zam Umumi meclis tarafından kabul edilen bir takrir ile hava kurumu menfaatine olmak Üzere şehir içinde işleyen bütün nakliye vasıtaları bilete lerine onar para zam yapılması kas rarlaştırılmıştar. Belediye, relliği makamı meclisin bu kararı Özerine Nafia Vekâleti nez- dinde teşebbüsatta bulunacaktır. V- salti nakliye terileleri Nafla Vekâleti tarafından taadik edilir edilmez #am- ların tatbilkine başlanacaktır. | | | su müikii