4 Nisan 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

4 Nisan 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

e S N SA A İzmir'den Ayrılırken. Amerika'da Türkiye ve Türk'lerin Güzellik- Anlatacağım, dedi. lerini, Iyiliklerini Sağda, Mis Betti, Bergama müzesi müdürü ve diğer alâkadarlar Eskülâp yanında, solda Mülâkatlar Kraliçesi Bergama'da tiyatro binasında.. Amerika'da mühtelif gazete- | nim için bir zevkti. Oradan mensub ve “ Mülâkatlar | ayal zamanda, İzmir'in kımıl lçesi,, İle tanınan Mis Betti şehrimiz — ve elvarındaki tetkik ve gezintilerini bitirmiş, İzmir vapurile — Atina'ya Tütevecelhen şehrimizden ha Teket etmiştir. Mis Betti Rose dün İzmir- © gyrilirken — vaparda — bir unazla konuşmuaş, - İnti- Balarını şa süretle anlatmıştır: — İçim o kadar hayranlıkla lldur ki, bu, benim için bir Tik gibidir; bayatta bir defa Etlen ve her vakit hatırlanan aşk gibi... * Efes ve Bergama'nın büyük- l.“ yalnız tarihin sinesinde "Iııııyor. ber dakika yürüdü. Öz yerlerde gözünüze bata bir şekilde tezahür ediyor. İzmir'e gelen her İasanın İk Antibaları bülhassn değerli in dostluğu ve lütuf kâr- e İle başlar. Onun varlığını, h"'.'ıl;: her yanında görmek Hes ziyaretini hiçbir vakit Utamıyacağım. Bilhassa müze tünün yüksek ve İyi tah- görmüşlüğünün — bendeki :'“M hiçbir vakit silinmiye- _:.'i. Efes'te müze müdürü- ğ Tefakatinde bulunmak be a için ayrıca bir bahtiyarlık Tekli eçti Verdiği İzahat, bir Versite deral gibl 1di. Büyük Guği, iyetlerin buradaki mev- Jetine dair eserlerinizi gör- :: ve bunlar pek çoktur. » Balebek, Çaraş ve Yuna- 'ın Akrapol harabelerini Filletin'dekl — ösarıatikayı :Ül_ İtalya'daki Hergülanyan 4 harabelerini de gör- :'ı" Bütün bunların içinde banların — fevkinde en çok m“khl ve alâkamı cel. Bergama'da “Sıhhat yur- adımı alan Eskölâb ol: Büyük — doktorların todavi tarzları karşısın dağa Eskülâbında gör- © ve hastaların tedavisini İ b Maksadile yapılan tiyatro ——"llı yanmdaki — mabedi #saslı ve muvufık boldam. larınıza gelince: aliniz Ceneral Kâzım Di Zevcesinde, Türk kadını bir örnek gördüm. Ön Tın kadınlarına biz, (Bi l—_"'—hdllı) adımı — veririz ve Türesl diğerlerine imtisal nü- olurlar. ."'—ğıı yerlerden mem. düm, Ege palas ötelinin pen ;"'-d-ı İzmir'in çok sevdi deşi, GÜZEL manzaralarını, çiçek Blre larını seyretmek be- | danış ve dirlliğini görmek im kânını buluyordum. Seyahatim esnasında Avrupa gazetecileri ile çok konuştum. Türkiye'de de ayai konuşma: ları yaplık. Fakat itiraf ederim ki, Türk gazetecileri çok çevik, anlayışlı, kibar ve alâkalıdır. Şu dakikada bütün Türkiye- nin bir ağız olmasını temenni ederim ki, onu, gezdiğlm, sev- diğim Ankara, Bursa, İzmir ve diğer yerler namına ateşle ve aşkla öpebileyim. Allaha — samarladık, — Allaha semarladık!, Buradan — Pire'ye, İtalya'ya ve İspanya'ya gidece- dünyanın muharrirler kongresi toplanacaktır. Orada bulunuca- ğım. Daha sonra dile efradımı görmek için Amerika'ya gide- Ü eit ceğim ve orada, eidden çok hayranı kaldığım Türkiye'nin ve Türk'lerla içimi çeken gü- zelliklerini ve Iyiliklerini an- Tatacağım, .. Mis Betti Ros; dün öğleden sonra vilâyeto gelmiş ve Vali General Kâzım Dirik'i ziyaret ve veda etmiştir. Halkevinde Konferans Var.. Önümüzdeki cuma günü saat önbeşte mugllim — Bay Mitat tarafından Halkevinde bir verilecektir. Konleransın mevzuu “İnkılâb terihi,, dir. Bay muallim Mitat önce aybpi mevza üzerinde verdiği konferan serlsine de- yam edecektir. Bu çok değerli konferansı — dinlemelerini bü tün okurlarımıza öğüdleriz, konferans gim. İspanya'da Barselonda bütün , WMWĞ-WW ' Ş Mülâkatlar Kraliçesi Günün Şar duyumları Vilâyet Genel Kurultayı. Bütçe Işleri Konuşuldu. Bu Arada B. Murad Çınar, Hastane Rontkeni Için Bir Takrir Verdi.. Vilâyet genel kurultay döün Geveral Kâzım Dirik'in buaş. kanlığında yedioci toplantısını yaptı. Muhasebel - husüsiyenin 1935 büdce ve kadrosumu taz. dik etil. “Dünkü toplantıda şeşal saya satış İnhisarının kooperatife ve- rilmesi dileği konuşuldu. Vali Ceneral; bu süretle su- yan temiz bir şekilde satışının temin olunacağını, kaynDakta bir yözme havuzu ile kürevleri, fohalatuarlar yaptırılacağını söy ledi, teklifin encâmene veril mesl mütaleasında bulundu. Avukat Ahmet Şükrü (İzmir) töz aldı, İzmir'deki sucuların Amzalarımı taşıyan bir. mektu | bun Kurultay başkanlığına gelmiş folduğunu söyledi. Bunda Şuşal soyunun — kooperatife - verilme sine itiraz ediliyordu. Vall İzahat verdi ve satışın gene onlar tarafından yapılacağını, endişelerinin varid olmadığını söyledi. Yalpız kooperatifin su Ihtikârıma mâni olarak bazı te. slsatla bir şişe süuyu yüz puraya indireceğini ilâve ctti. Bazı üyeler söz aldılar, ne- ticede zaten genel kurultay üye- lerinin Şaşal kaynağına gide cekleri için orada tetkikat ya. pilması onaylandı. Çeşme kazasına bağlı Birgi, Barbaros, Uzunkuyu ve Zeytin ler köylerinin Urla'ya, Tire ka- zasının Salatin köyünün Ger- mencik nubiyesine bağlanmanı teklifleri alâkadar encümenlere verildi. Tire kuzasında Kadifle çift- liği arazlsinden parası dört yıl da ödenmek üzere köylüye yerilen arazisin taksit bedell- nin sekiz yıla çıkarılması bhak- kındaki teklif onaylandı. Öde miş Ziraat memurunun maaşı- ma zem yapılması hakkındaki teklif merci atlamak — guretile yapıldığı görüldüğünden abam landı. Bundan sonra — Urla içmele. rinde bulunan — bataklığın be bemehal kurutulması konuşul: du. Vali General izabat verdi ve dedi ki: — İçmeler genel kurultayın keodi — malıdır.. ÖOn — yıldan beri burası bir şirkete - veril- TAYYARE SINEMASI 'elefon: 3151 Bugün Telefon: 3151) Gecen sene (HARB) filiminde alkışladığınız Charles Boyer ve Anna Bella gibi iki yüksek san'atkârın yarattığı şaheser ÇILGIN KAN (CARAVANE) Baştan basa aşk, heyecan ve musiki filmi Miki Aşık (Gülünçlü karikatür komik) Foks Dünya Havadisleri (Türkçe sözlü) Seane Saatleri Hergüön: 15—17—19—21,30 Perşembe: 13—15 Mektepli seansı Cuma: 18 te ilâve seaam vardır. z İ0 b ae d aa DİKKAT: Hurgün son 21,15 #tansı balk Sezndidi S A Fiatler: 25—30—50 kuruştur. aGit n0 BĞ Ki seiadiğde miştir. Şirket 5—6 bin lira masraf ederek — burada 'tetleat vücude getirmiştir. Hattâ bazı Ahtilâflar yüzünden davalarda olmuştur. İçmelerin yanında bir bataklık vardır. Buranın teşcirine çok çalışıldı; — fakat bataklığın suları tuzladur, onun İçin ağaçlar tutmuyor. Bazı üyeler &öz aldılar, bu işln; İçmeleri işleten şirket ta- rafından yapılması lâzımgeldiği- ni söylediler. Netlcede müste- anlaşılınası için — dalmi encümene selâhiyet verildi. Daha sonra şirketlerde çalı- şan yoksül ameleden memleket bastanesinde tedavi edilenlerin hastane ücretlerinin — çalıştırıl dıkları mücsseseler - tarafı sdan yerilmesi Işlola bulli için daimi encümene selâhiyet verlldi ve idarel hususiye büdeesinin ko- cirle nuşulmasına geçildi. Bay Aldemir ( Çeşme ) söz uolarak: — Çok üysal bir — şekilde büdceyi tanzim eden büdee en cümenine teşekkür ederiz. Dedi, bu sözle ; idare encü mebi tarafından hazırlanan büd. cede yapılan bazı değişikliklere telmih maksadile söylenmişti, gülüşmeler başladı. Bay Meh med Aldemir dedi ki; — Meselâ; başkâtibin 45 lira- lik maaşı 35 liraya indirilmiştir. Terfil gelince ne yapılacaktır? Büdce —encümeni — nâmına avukat Bay Nuri Fettah (İzmir) cevab verdi, terf ilnde tahslsatın ona göre artırılabileceğini de söyledi. Köy bürosunda çalışacak bir memur tahbalsatı - etrafında de Bay Hasan (Bergama) söz aldı; — Köy bürösuna yardım edilecekse başka şekilde yardım edilsin. Meselâ 500 lira veya 750 lira Bu şekilde memur kabul etmiyelim dedi, Vali: — Bu mes'ele küy bürosu- nun kurulmusı ve kuvvetlendi rilmesidir, dedi. Vali General sözüne devam ederken avukat Bay Ekrem ( Ödemiş ) söz al madan: — Reye koyalım. Dedi, vali kesti ve: — Bay Hasan söz almıştı, ona cevap verdim, dedi. Bay Mehmed Aldemir (Çeş me) köy teşkilâtı — etrafındaki fikirlerini anlattı, memura tah Kİsat ayrılmasını müdafen etti. Bay Hasan (Bergama) — Bir voktal mazar mes'elesidir. Böro; muhasebel bususiyenla bir şabesi değildir ki memur kabul edelim. Bay Nari Fettah (İzmir); köy bürosuna başka çekilde yapıla: cak yardımın memur — kabulü suretile yapılacak yardıma göre iyi verimi temin edemiyeceğini söyledi. Vali — Köy bürosüu vardı. da, yardım yoktüu — meş'elesi yoktur, dedi, büro, — iftiharla arzederim ki evvelâ İzmir vilâ: yetinde faaliyete geçmiştir. Daha bazı müzukerelerden verelim. sonra 17 reyle büro için bir memur maaşının tesdikl onay- landı. Muhasebel husuüsiyeden bir memurun — maliye meslck mektebine — gönderilmesi — için 600 lira onaylandı, tasdik edildi. Bu memurdan; idarci hususiye den ayrılmıyacağına dalr taah hüd senedi alınması hakkında bay Kemal (Menemen) iİn tek Nf1 özerine Vali: — Evet, Bu memar mek: tebte okuduktan sonra — başka dalrede vazife almamalıdır, çok muvafıktır, dedi ve bay Ek rem'e bakarak: —| — Yani çar çur edilmesin cümle sinl söyledi, gülüşmeler — oldu, bay Murad Çınar (İzmir) büt- çeye bunun için 600 lUra kon- ması teklifinin reye könduğu sırada bir yanlışlık - olduğanu, üyelerin bunu akel manuda alarak el kaldırımış olduklarınmı söyledi, Vali General: — Olmuştur. İkinel bir mes- elenin — mözakeresinde — daha müteyakkız oluruz dedi. -Bay Ahmed Şükrü (İzmir) bütçele- rin müfaesal maddelerile heyeti umumiyesinin — tayini esami suretile reye konulması Tüzgelen şimdiyo kadar bu lâzimeye rinyet edilmemiş ol doğunu, hep — İşaret reyl ile Iktifa edildiğn! söyliyerek bunun ösüle aykırı bulunduğanu — an- lattı, Vali; — Her yıl İşaret reyi — ile yapılıyordu, maamafih büdce bağlandıktan sonra tayini esa- mi süretile — netlcelendiririz. Dedi. Bay Ekrem (Ödemiş) ber tahsil şubesinde telefona lüzüm — olmadığını — söyliyerek idare encümeninin yıllık tele. fon mosrafi diye gösterdiği 1000 iramın çok - oldüğünü, büdce encümeninin muvafık görcdüğü şekilde 600 llra üze- rinden kabulünü teklif etii ve gülerek: — Çarçur olur İşte bu böyle! Dedi, mecliste gülüşmeler baş: ladı ve metlccde 600 — liradan onaylandı. Tire, Ödemiş, Bergama mu hasebel hasasiye memurlarının larına onar İira zam ya: p'ldı ve İdare büdeesi 120,612 lira olarak tayin esami sure tile reye konuldu ve onaylandı. Vali General; büdce encüme ni ile diğer encümenler şefle rinin bir arada toplanarak büd. celer üzerinde yapılabilecek fe- dakârlıkları tesbit etmelerini, bilâhare sıkışmamak için buna Tüzüm - olduğunu - söyledi. Bu toplantının yarım saat sonra yapılması onaylandı. Daba son ra Bay Murad Çınar (İzmir) in memleket bastanesindek! ront kon için hastaların yatırılarak yarayacık — bir ve muayenelerine ,rontken masası satın alınmak üzere büdceye 4000 lira kon. ması bakkındaki takriri okun- du, Bay Hasan (Bergama) tak- Fit sabibinin izahat vermesini söyledi, Bay Murad Çınar İza bat verdi ve dedi ki : — Sonu 5 inci yüzde — Yavruyu Hangi Vicdansız Ana Bıraktı? ———0 Çorakkapı'da — Falkpaşa par: kında bir ağacın altında bıra: kılmış üç günlük bir kız ço: cuğu bulunmuştur. Çok üşümüş olduğu görülen yavracak; zabı: — taca memleket — hastahanesine gönderilmişse de orada ölmüş- tür, Çocuğunu oraya bırakmış olanlar zabıtaca aranmaktadır. — Denizli Haberleri. Denizli, (Hususti) — — Pazar- tesi gecesl belediye civarında Softa Müstafa'nın otelinde mut- fakta elektirik tellerinin kon- takt yapmasından yangın çık- — mış ve İtfalyenin — yetişmesile yangın söndürülmüştür. Yalaız müutfak yanmış, ötel kurtarıl- mıştır. $ — Bir haftadanberi bu bavaliye nafi yağmurlar yağ. — maktadır. Çiftcinin yüzü gül. müştür. Acıpayam ve Kızılhilsar- da bir saat kadar kar yağmış- tır. Lenizli'ye birkaç dakika süren hafif dolu düşmüşse de mahsullere zarar vermemiştir. $ — Denizli - Tavas yolunun tamirine geçen sene başlaamış — ve bazı yerler toprakla doldu- rulmuştu. — Yağınurlardan — yol bataklık halisi almıştır. Oto- mobiller tehlike içinde — gidib gelmektedir. Memleket ökona: misini alâkalandı! (bu yolun biran evel tamirinl sayın Vall Bay Fuad'ın himmetinden bek- leriz. Yeni Neşriyat: —— —- Kültür 34 ncü sayısı zengin olarak 3 çıktı. “Aklı insiyak,, adını te- — | şıyan doktor. - Necati Kemal'in yazısı çok özlüdür. —Nihat İrl- boz'na köylünün istekleri ya- zısı ayai değerdedir. Asım Kül- tür'ün Halkevi konferansı bu sayıda tamamlanıyor. Köycülük hareketlerine dalr bir yozı İle Orhan — Rahmi'nin İlkmektep — hocalarına dalr — yazdığı - diğer bir yazı bugünün — gorumlarını iylece aydınlatıyor. Gene Necati Kemsl'in yara- dılış kabiliyetlerini bulma ya: mesile Emil Fake'nin masıl o'a: — malı patçası çok İlişikli meka- lelerdir. Edebiyat kısmını süş- lyen İrfan Hazar'ın — yanımıa gelloiz! Aytekin Kültür'ün b 3y kızı hikâyeleri — beklediğimiz değerleri taşıyar. Satkı Şükrü: nün bir , Koralı'aın dirimi,, tercemesi bu sayıda da devam etmektedir. Güaden güne umduğumuz. dan daha büyük bir — savaşla — ilerliyen “Kültür, mecmuasıdı okuyucularımıza bilhassa tavsiye ederiz. 19365 Kasım 148 1935 Gün 30 Arabi B0 Zilhlcce Rumi 135 22 Mart Vasati 5,89 12,17 15,338 18,36 20,09 3,57 Ezani 11,04 5,41 9,17 12 1,34 9,21 Akşam İmsak Persembe | |