4 Nisan 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

4 Nisan 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

Yazı işleriğğklefonu — xmaan x— —eamaa ——— İdare işleri telelonu: 20203 Fiatı 5 kuruş —— ——— — Bütün Ümitler İngiliz; Fransız Ve İtalvyan Görüşmesinin Sonuna Bağlıdır ' onuşm * HARP Varşova Konuşmasında Bir | Hakikat Daha Anlaşıldı: Muharririmize “deliliğin Arttığını , söyleyean doktor Tsmall Ziya Delilik Acaba Artıyor Mu? Mazhar Osman: Hayır, Başka Bir Doktor: Evet, Diyor Bakırköy akıl hastanesi artık - delileri alamaz haüle gelmiş. Bu hâdise bize deliliğin arttığı zanaımı — veriyor. Çünkü 1800 hasta kabul eden has- tane artık dar geliyor. Bay Mazbar Osmanu göre bize 16 - 16 bin hasta alacak bir şifabane lâzımdır. O halde delilik çoğalıyor mu? Dün bu sualin cevabını araştırdık tli kimselerin cevapla« ıki satırlarda sıraladıkı Akliye ve asabiye hastanesi baş hekimi Bay Mazhar Osman diyor ki: — Hastanenin izdihama ma- vuz kalışı, memlekette cinnetin (Deramı 15 inci-yüzde ) öi eli 'Dilenci Bankası Bir Koltuk Değneğinin İçinden 98 Sarı Lira Çıktı , Sulh ceza mahkemelerinden b!nı.. geçen sene Ali adlı topal bir di enciyi hapse mahküm etmiş. Ali/ hasta olduğu için mahkümi yetini bitirmeden ölmüş, ve elbi- selerile beraber koltuk değnekleri ::'Adliye emanet dairesine gön- "â:lt_ Bir müddet sonra varis- zaten param parça oldu i aranmaya bile dığıııeııııgı.ı l':îî: İçbir işe yaramıyan değneklerin ehemmiyetle ve israrla aranması ::n:urlın koşkulandırmış, — sor- omşu:îuı;“ aldıkları cevapta şu — Babam değneğini ki Tn eğneğini kimgey l::;.ı.:::"::ğ Yılırten bi'e lı:—uı'ıl.:rcı deoğmekn A ordu. — Çünkü ııl(ludı.erılı T N Bu Sözler Üüzerine değnek Paralarımı | emanet dairesinden Girmiyecek Almanyanın Elinde Şimdilik 1800 Tayyare Var 1 — Umumt kanaat şudur:! Almanyanın yeni bir harbe sebep olamaması için, Ingilterenin de Avrupa işlerinde, kendi Üzerine bir mesuliyet hissesi alması lâzımdır. 2 — Bay Musolininin, Avrupa sulhunun kurtarılması işinde hayale kapılmamasını bildiren sözleri çok heyecanlı tesirler uyandırdı. 8 — Avrupa sulhu için Pragda yapılacaktır. son görüşme bugün - Yuzğanistanda İlk İdam Varşova, 4 ( Hususi )— Ingiliz Hariçiye Müsteşarı Lord Eden, Lehistan Hariciye Bakanı Bay Bek ve Lider Mareşal Pilsüdeki ile görüşmelerini dün bitirdi ve Çekoslovak Hariciye Bakanı Bay Benes ile de son konuşmasını yapmak —Üzere Praga hareket ettti. Bugün Prag'da yapılacak olan siyasal görüşme, Avrupa sulhünün kurtarılması hususunda ( Devamı 3 üncü yüzde ) A Bugün Halk “İsyancıların Kelle- lerini İsteriz !,, Diye Bağırıyor Atina, 4 (Hususi) — Yunanis- tan yine heyecan geçiriyor. Çal- daris fırkasının en müfrit mebus- larının iştirakile dün bir toplantı yapıldı,| Atina divanıharbinin ilk suçlu kafilesi hakkında verip ha- fif görülen kararı aleyhinde çok şiddetli sözler söylendi. Bu arada kabineye karşı da hücumlar ya- pildi. Müfrit bir mebus şöyle bağırdı: “ — Memleketi kana boyayan isyancılar kurşuna dizilmedikçe milletin vicdanı rahat etmiyecek- tir. Hainlerin kellelerini kopar- malıyız! ,, Toplantıdan sonra müfrit meb- uslar mebusan meclisine gittiler, bu sırada meclis önünde biriken binlerce halk; | Artık dilenenlerin zengin olmadık- | larını kimse iddia edemer linmış — ve içinden de tam 98 adet Türk; altını çıkmıştır. Beşinci sayfada Teyzenin Ceva- bini Okuyunuz, BAŞLIYOR 1 NU Bütün dünyada büyük bir alâka uyan- dıran bu eseri yakında neşredeceğiz Son Postada Bu sabaha karşı ilk ölüm cezası kararı veren Selânik divanıhar- binden ikl görünüş Rakı Yerine Su Satan Sahtekâr ! Istanbul polisi, yepyeni bir sahtekâr yakaladı ve Adliyeye verdi. Hüseyin adındaki bu adam Beyoğlunda Çubukçularda Rıza adında birisinin kahvesinde yatıp kalkıyor ve terkos suyunu rakı diye satarak geçiniyordu. Bu İşi de şöyle yapıyordu: Eöş rakı şişelerine su doldu- rüyor, ağızlarını sahici rakı şişe- lerinden farksız olarak kapatıp mühürlüyor, sonra kenar mahalle bakkallarına ve bazı perakende müşterilere yutturarak satıyordu. ( Devamı 44 üncü yüzde ) Ha_stalaı:;ı_ıî | Öldüren Bir Doktor! Evinden On İnsan Cesedi Çıkarıldı (Tahran) Muhabirimiz yazıyor: Mehmet Ali Seyfülkalem adında bir şarlatan doktor, Şiraz şehrin- de- hekimlik yapmaktadır. Bu adam hastalarını tedavi edeceği yerde zehirliyerek öldürmekte ve evine giren hastalar bir daha dışarı çıkamamaktadır. Hattâ bir defasında verdiği ilâç tam tesirini yapmadığı - için hastası ıstırap çekmeye başlamış ve hekim eline geçirdiği bir ke- serle hastasının başını ezmiştir. Son defa olarak Rebab ve Kehzat adında iki alüfte kadın kendisine müracaat etmiş, onları da ayni şekilde öldürmüştür, Üzerlerinden çıkan elbiseleri bit pazarında satmak istemiştir. Polis elbiselerin kaybolan kadına ait olduğunu — anlayınca — kendisini tevkif etmiştir. — Bunun üzerine evinde taharriyat yapılarak, mut- fakta on insan cesedinin bulun- duğu — görülmüştür. Seyfülkalem müstantik huzuruna gelince, cür- münü gayet soğukkanlılıkla itiraf etmiş ve demiştir ki: “—Ben bunları öldürdüm. Hepisi de frengiye tutulmuşlardı. Onların yaşaması İran nesli için ( Devamı 14 ünecü yüzde )