5 Nisan 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

5 Nisan 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

Sene 5 — No. 1676 20203 Yııı işleri telefonu: — CUMA — B İdare işleri talefonu: 20203 Fiatı 5 kuruş İngiltere Çok Korkuvor! Yine Verem Derdi Avam Kamarasında Sert Çatışmalar Oldu Almanyanın Hava Kuvveti İngilizleri Fena Kuşkullandırdı Fransız Gazeteleri De. Lehistana Çatıyor, Lord Eden Londraya Döndü Berlinden aldığı bir Imkânı Varşova, 4 (A. A,) — Gazete derpiş edilmektedir. “ 4. — Almanların bütün Avrupaya şamil bulunacak bi etmemek, diğer do müdahale etmemek ve mütecavize yardımda 2. — Tecavliz Polska'nın habere göre, aşağıdaki çerçeve içinde bir uzlaşma hukuk müsavatına muhalif &h mukavelesi akti. dlerin dahili — işlerine bulunmamak taahhütlerini ve bir istişare usulünü ihtiva edecek - olan bir Şark andlaşmasının yapılması. 38. — Müdahaloyi tarif ve reddeden bir Tuna andlaşmasının akti. 4. — Garp Avrupası hakkında bir hava mukavelesinin Imzası, Almanya, uluslar kurumu nizamnamesi sulh muahedelerin- den ayrıldığı takdirde Cenevre'ye avdet etmiye hazırdır. Londra, 5 (Hususi ) — ln- giltere korku ve endişe İçin- dedir. Avam ka marasın da dün — yapılan mü na ka şalar, büyük — Brk tanyanın — bu korkusunu açı- ğa vurmuştur. Hariciye — ba- kanı Bay Con Simon, Berlin- Çek Cümhurretsi Bag Mazarik de Bay Hitler ile yaplığı görüş- meler - hakkında kendisine soru- lan ıuılı şöyle cevab vermişdir. — Almanyanın lideri Bay Hıtler Alman tayyare kuvvetinin daha şimdiden İngiltere hava huv- vetine müsavi olduğunu söyledi. ,, Bu söz üzerine mukafazakâr partinin not lideri bay Çörçil der- hal söz alarak kabineye karşı hücuma geçmiş ve bunun müna- kaşa edilmesi lazım geldiğini söy- lemişdir. Bunun Üzerine başbakan bay Makdonald, vaziyetin bu yolda münakaşaya — fırsat ve imkân vermediğini ileri sürmüştür. Sonra bay Çörçil, hükümeti gafletle İtham ederek demiştir ki “— Daha birkaç ay evvel Almanyanın hava kuvveti burada söz gelişi edilirken, başbakan muavini bay Baldvin şöyle demişti: “Almanya daha uzün seneler, Ingiltere ile boy ölçüşemez.,, Bundan sonra hükümete mu- halif olan amele partlai mebusları da, kabinenin çok pot kırdığını söylemişlerdir. Fakat bu müna- kaşalar Mebusların — ekseriyeti Üzerinde derin bir endişe uyan dırmıştır. Diğer taraftan, Ingiltere, Şark misakı bakımından hiçbir taahhüt altına — girmememek ve ancak Yrupa sulhünün muhafazası için Avassutlarına devam etmek kara: rindadır, Görüşmeler Bilti Prag, 4(A.A) — B. Benesin B. Edenle yaptığı mükâlem» esna- sında, Alamany. ve Lehistan da- hil olsun olmasın, Çekoslovakya- nın bir |Şark misakını ivi karşı: layacağını beyan ettiği ve bu ikl devletin bilâhare misaka iştirak edecekleri ümidini izhar eylediği zannolunmaktadır. B. Eden Londraya gitmek üze- ( Devamı 3 üncü yüzde ) Bu Bulgar Kimdir? Dün Adliyeye Verildi Günlerdenberi Evinde Bir Asker Kaçağı Saklıyordu Istanbul Müddeiumumlliğine dün polis tarafından — şüpheli bir adam verilmiş, derhal sorgusuna başlanılmıştır. Bu adam Ovakim oğlu Sakalu adında bir Bulgar- dır ve Samatya'da oturmaktadır. Kendisine isnat edilen suç, evinde bir asker kaçağını saklamaktır. Fakat bizim öğrendiğimize göre, bu adam, evinde sakladığı adam- dan, bazı bilgiler öğrenmek teşeb- büsünde de bulunmuştur. Müddei- umumllik Sakaluyu Altıncı Istin- tak Hâkimliğine göndermiş, mükx- tantik dün geç vakite kadar sorgusunu yapmıştır. Bugün hak- kında bir karar verilmesi muhte- meldir. Venizelos Çok Hasta! Giritten Kaçarken Aya- ğından Vurulmuş Napoli, 4 (A.A.) — B. Ve nizelos sol ayağından — şiddetli sancılar duy duğundan yıhiından kalkamamaktadır. Dolaşan şaia- lara göre eski Yunan Başbakanı ihtilâl günü ayağından almış oldu- ğu bir yaradan mustariptir. (Atina muhabirimizin son haboer- lari 8 Üncü sayfadadır. ) Müvazene Vergisi Kalkmalı Saylav —Yam Galip Kamutayde Bu Tezi Müdafaa Etti Ve Alkışlandı Dedi Ki: “Maliye Vekill De Küçük — Memurluk Yapmıştır. Memurlar Bu Vergi Yüzünden Çok Sıkıntı. Çekiyor ,; (Tafnilât 3 üneti Büyfadadır, lütfen çeviriniz, ) 1938 De Harp Başlıyor Harp, elle tutulacak, — gözle görülecek kadar gakınlaştı, Her teraf tam sür'üle hazırlanıyor. Bir Ingiliz muharriri, —harbin 1938 de başlayacağını » tahmin ediyor. ve Bbu — harbin nasıl cereyan edeceğini anlatıpor, Şimdiye kadar Sömrünüzde bu derece merak ve heyecanlı, bu dersce hakikate yakın ve bu derece sizi yakından aldâkadar eden bir ever okumamışsınızdır. Pek Yakında Son Posta Da Tefrika Edilecek ——— —— — Kabahatı Halkta Bulanlar Var! Bir Doktor Diyor Ki: Veremden Kurtulma- mız İçin Halkın Seferberliği Lâzım — Dispanserimiz, — hastalara bedava ilâç verir, bedava - film verir, ve röntkenlerini bedava yaptırır. Hilâliahmerimiz, eskiden hastalarımıza verdiği gıdayı sor zamanlarda kesmek mecburiye- tinde kalmışdır, Fakat ben,şahsi gayretinile ianeler topladım ve bu suretle hastalara tam 265 ki- lo balık yağı, bir teneke zeytin yağı bir kutuda reçel dağıttım. Bu sözleri söyliyen, Istanbul verem dispanseri baş hekimi bay Mustafa Tal'at Özkandır. O kı- sa bir sükündan gsonra, memle- kette verem denilen afete karşı nasıl mücadele ettiğimizi anlatmı- ya devam ediyor: — Hatta sizden az evvel, f- kara bir çocukcağız gelmişti. Şu- rada gördüğünüz kavonozdan iki kaşık reçel yedirdim. Ve - ayıp- tir söylemesi - cebine ikide por- takal koydum. Görüyorsunuzki biz, elimizden geleni esirgemiyoruz. Fakat maa- lesef halktan Jlayik olduğumuz alakayı göremiyoruz. Dispanserlerin ve ziyaretçi hemşirelerimizin bulduk- ları. Veremliler, prevantoryomları- mızda, sanatoryomlarımızda, verem hastanelerimizde tedavi görürler. Vakıa, yatak adedi, memleke- timizde — veremlilerin miktarına göre nisbeten azcadır. Fakat, bu, en medeni memleketlerin başında sayılan Fransa'da bile böyledir. Zira, bu, bir bütçe meselesi- dir. Buü itibarla,y bu gibi salgınlara yalnız — hükümetin karşı koymasını beklemek hata- dır. Vereme karşı açılan savaşta, (Devamı 10uncu yüzde ) PŞ AUAĞ UNĞN dzmirin hazandığı madalya Vereme karşı en mü- essir. mücadele böyle aceri sanatoryomlardır Izmıre Altın Madalya Ege Mahsulleri İyi Tanıtılıyor İzmir, 4 (Hususi) — Propa- gandanın ticaret ve iktısat sa- hasındaki başarıcı ehemiyetini bir defa daha çok canlı bir örnekle tanımış ve anlamış bulunuyoruz. Çok yakın senelere kadar Avrupa piyasaları İzmir — mıntakasında yalvız Üzümle incir yetiştiğini sanarak — diğer — mahsullerimize rağbet göstermezlerdi. Öyle ki, Izmir mıntasında Avrupa piyasa- larına meselâ Gülyağı, palamut, valekes, —meyankökü ve hatta zeytinyağı Üzerine arzlar mühim- senmezdi. Cihan zeytinyağı ve üzüm rekolte cetvellerinde Tür- kiyeye yer vermek kimsenin ha- tırından geçmiyordu. İzmir ticaret ve sanayi odası, büyük bir ehemmiyetle sarıldığı propaganda ve neşriyat İşlerini son yıllarda genişleterek — bütün alıcı merkezlere nümuneler, bro- şürler ve reklamlar — gönderdi. İzmirin her yılki mahsül rekol- teleri bundan —sonra tanınmış ecnebi Iktısat ve ticaret mecmua- larında ve hatta devlet istatistik- lerinde yer bulmaya başladı. Değişik mahsul rekolteleri cet- velleri piyasalara — arzedilirken Izmir mıntakasının da hissesi çok açık olarak anlatılıyordu. Netekim 934 yılında eksik olarak gösterik mek istenilen bazı mahsullerimiz Avrupada mahsul piyasalarında elddi bir şekilde mücadeleye mec- bur kaldı. Izmir ticaret odası başkanı bay Hakkı Balcı, 934 Eylül Selânik sergisine Eğe mıntakası mahsulle- ( Devamı 10 uncu yüzde | ———