April 5, 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

April 5, 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Gazetelerimizde Ne Gibi Eksikler Buluyorsunuz ? Fatih;: Hoşnudiye sokağı 94 Numaralı hana doktor Bay Şeref Kadri: — Ben hergün bir Avrupa gaze- tesi okurum. Bu gazetel'er buraya Intişarlarından bir, hattâ bazan ikl gün sonra gelir. Fakat buna rağ- men; on'arda meselâ bugün okudu. gum bir haberi, on böş gün #sonra bizim elel baş sayfalarında görüyorum. — Yerli — hâdiselerde de böyle... Vak'alar, hâdisele, hattâ en büyük — cinayetler, çok defa, halk arasında ağızdan ağza dolsşa dolaşa eskidikten, bayatladıktan sonra gaze- telerimize girebiliyor. Hattâ baxzıları giremiyor, giremiyor bile... * Aksaray, Çeşme sokağı; Gü- partmanı, 4 numaralı vukat Bay Sırrı Gürsesi gazetelermizi, aynı hanen: in aymı garkısını çalan — plâklara benzetiyorum. Çünkü hepsinden ayaı #se; ayaı hava, aynı terane duyuluyor. Roman, hikâye, masal, maval fas- Hle başlıklarını kaldırırsanız, —geriye kalan taraflar, bizibirinin tamamile denebilecek dererecede benzeri, eşi aynıdır. * Istiklâl caddesi Yıldız soka- ğı, 3 numaralı kolacı ve lekeci dükkânı sahibi Bay Hakkı Toklinı — Bizim gareteler mi? Sanki to- pu birden, hakikatleri yazmamaya ahdüpeyman etmişler. Üstelikte, san- ki su katılmamış doğrüyü yazıyor- Tarmış gibi () nisanda palavra uy- durmaya kalkıştılar. — Birde halkın okumaya karşı hevessiz olmadığına en baş delilde,bu halde çıkan gazetelsre bile para vermekten çekinmeyişleri- dir. Zaten ?.. * Nişantaşı, Ekmekçi sokağı, 121 mnumaralı hane, Bayan Sabiha Ergün: — Hiçbir. şeylerinden — şikâyetçi değilim Bayım... Bütün gazetelerimi- &in tâ Amerikada, Hindist yada, Çinde, hulâza, yeryü: bucağında birer hususf mı Amma onlar, bu muhabirleri beş kuruşluk işporta makası mde bedava kullanıyorlarmış. Daha Iyi ya ?... Harlce paramız git- miyor demektir ! Ca ! Bir Doktorun Günlük Notları Son — Posta evvelinden birkaç — gün itibaren — Bir Doktorun Günlük Notları halinde — faydalı bir seriye başladı. Okuyucu bu sütunda hergün bir hastalığın pratik tedavi usulünü öğrenecektir. Allncı — sayfanın — beşinci sütununa bakınız ve bu seriyi muntazaman takip ediniz. Ramide Bir Cinayet Oldu Bir Şoför__İçki Tes.rile Tabancasını Çekti, Üvey Annesini Öldürdü Evvelki gece geç vakit Ramide çok kanlı bir facı'a olmuş, bir kadın ile bir erkek tabanca kur- şunile ölmüşlerdir. Hadise Ramide çınar sokağında şoför Hayrinin evinde şeçmişdir. Şoför Hayri, üvey annesi Hatice hanımla bera- ber oturmaktadır. Hayri son günlerde evlenmiye karor vermiş ve genç bir kızlada nişanlanmışdır. Söz kesimine göre alacağı kız şoförün evine gele- cektir. Hayri, bu ciheti düşünerek üÜvey annesininde rızasını almak istemiş, fakat muvaffak olamamıştır. Evvelki gece Hayri, bir kiloluk rakı şişesini berabe- rine alarak eve gelmiş masasını kurmuş, oturmuş içmiye koyulmuştur. İstanbulun Sıhhat Durumu İki Ay Önceye Nisbetle Çok İyidir Istanbulun sıhhi vaziyeti çok iyldir. Son Üç gün içinde beş diftiri, Kartalda bir kızamık, ve Beyoğlunda:bir de tifo vak'ası o muştur. Bir iki ay evvel aylık diftiri vukuatı ayda doksana ka- dar çıkmıştı. Sıhhat müdürlüğü- nün ilkmekteplerde (15) bin ka- dar talebe aşlaması ve aşı İstas- yonlarının da — faaliyete geçmiş olması diftiri vukuatını azalmıştır. Bu vaziyet çok iyi görülüyor. 12 Yaşında Analığının Bütün Mücev« herlerini Aşırmış Nişantaşında Papazyan apat- manında oturan Bayan Nesimenin bütün mücevherleri soyulmuştur. Tahkikat — neticesinde, — bunları Bayan Nesimenin 12 yaşındaki evlâtlığı Pakizenin çaldığı ve hep- siDi de Agop ve Hüseyin adla- rında iki kişiye sattığı anlaşıl- mıştır. Mücevherler gerl alınmış, satın alanlar adliyeye verilmiştir. Beyoğlunda Yeni Bir Mektep Alınacak latanbulda talebe sayısı her sene bir az daha artmaktadır. Bilhassa — Beyoğlu tarafından bu sene — mektepsizlik — sıkın- tısı başgöstermiştir. — Bu ih- tiyaca cevap vermek için bele- diye Beyoğlu tarafında bir mek- tep almaya karar vermiş ve şehir meclisinden (18) bin liralık tahsi- sat İstemiştir. Halicin Zararı Haliç Vapur Şirketinin bu seneki zararı 90,426 liradır. Bu zarardan 82,392 lirası Belediyeye ait hissedir. Şişe, dibinl bulmak üÜzere iken Hayri, nişanlısı- le aralarında ki meseleyi tazelemiş, Üvey annesi ise, eski israrında devam ederek o kızla evlenmesine muvaffakat edemiyeceğinl kat'iyetle bildirmiştir. malar hadiseyi Çok Çocuklu Annelere İkramiye Var Hıfzıssıhha kanununun 156 ncı maddesi mucibince altı ve daha fazla çocuklu annelere Sıhhat bakanlığı — tarafından — ikramiye veyahut madalya verilmesi lâzım- dır. Sıhhat bakanlığı her sene bütçesine koyduğu tahs satı bu çeşit ailelere dağıtmıştır. Yeni sene bütçesine de tabsisat kon- muştur. Çok çocuklu aleler şim- diden Sıhhat müdürlüklerine mü- racaat etmeğe başlamışlardır. Bu müracaatlar, bakanlığın da tasvi- binden geçtikten sonra tekrar Sıhhat müdür.üklerine iade edile- rek verilecek ikramiye miktarı da bildirilecektir. 9 Ay Yatacak Tatakalede Tamburaci hanın- da Alinin odasında eşya çalmaktan suçlu Hüseyin Sultanhmet sulh Ikinci ceza mahkemeslide 9 ay hapse mahküm edilmiştir. Nöbetçi Eczaneler Bugece nöbetçi eczaneler ştınlardır: İstanbul tarafı; — Şehzadebaşında -Üniversite, Cerrahpaşn -Şeref Celâl, Fatih -A, Kemal, Topkapı — -Nâzun, Samatya “-Teolilos, Cibalide -Necati Ahmet, — Gedikpaşada — -Asadoryan, Defterdarda -Arif, Eyüpta- -Hikmet Çomberlitaşta -Sırr! Rasun, Bahçe- kapıda -Agop Mingeyan, — Bakırkö- yünde -İstelan — Terziyan, — B-yoğlu tarafı: Kalyoncu — -Beyoğlu, Taksim -Teksim eczanesi, Galsta Muhmudiye Miyel — Solronyadis, — Sişli Hamam H Keasımpuşa *Merkesz, Husköy *Hal adıköy taralış Muvakkıthane enddesi -Leon Çubukluyan, Kuşdilin. de -Hnlüsi Osman, Rüvükada Halk. Zaten asi bir adam olan şoför Hayri, içkininde tesirile tabancasını çekmiş, Üvey anasının, Üzerine Üç dört el ateş etmişdir. tesirile derhal ölmüş, silâh seslerine koşan jandar- Kadıncağız aldığı yaraların tesbit etmişler, cesedi muhafaza altına almışlar, Adliyeyide haberdar etmişlerdir. Fa- kat üvey ana ile üvey evlad arasındaki boğuşma sırasında şoför Hayri de bir kaza kurşunile ölmüş- dür. Her iki cesedin, Üzerlerinde otopsi yapılmak Üzere morga nakil edilmişdir. | İflâs Sayıları Azaldı Altı Ay İçinde İki Karar Çıktı Son zamanlarda iflâs dairele- rinde hiç yeni muamele olma- maktadır. İstanbulda iki icra dairesi vardır. Altı aydanberi bu iki icra dairesine bir tek Iş bile gelmemiştir. Altı ay zarfında mahkemeler- den iki iflâs kararı çıkmış İsede bunlarda 35 genelik ticari mua- meleiere aittir ve kararlar takip edilimemiştir. Iki iflâs dairesinin elindeki geçen seneden — devredilmiş - 12 işte alâkadarlar tarafından takip edilmediği için muameleden kal- dırılmıştır. İlâs daireleri bir, bir buçuk yıl evvelki muamelelerle meşgul olmaktadırlar. Kim Vurmuş? Sokak Ortasında Yaralı Bir Adam Bulundu Evvelki gece geç vakit Bey- oğlunun arka sokaklarından geç- mekte olan polis devriye memur- ları, kaldırımın bir kaenarında 30-35 | yaşlarında bir adamın yatmakta | olduğunu görmüşler, yanına yak- laşıp bakdıkları zaman, yüzünden ve kollarından yaralı olduğunu görmüşlerdir. Polisler, ilk iş olarak yaralıyı derhal haslahaneye kaldırmışlar, istrininde Sabri olduğunu tesbit etmşlerdir. Sabri hastahaneye kaldırılmış, fakat nasıl yaralandığını — söyle- yememiştir. Ağır Yaralandı Beyoğlunda — oturan Mahmut isminde 12 yaşlarında bir çocuk, dün iramvaydan düşmüş, ölüm derecesinde yaralanmıştır. Pazar Oia Hasan Bey Diyor Ki: TIMARKANE Yolkcu — Hasan B., bak tımarhane boşandı, yer kalmadığı için eski deliler- den 150 tanes'ni dişarı biraktılar. Yolcu — Eyvah,.. Sıçraya hoplaya füstümüze geliyorlar, nereye kaçacağız? Etrafımız çayır, apaçık... Yolcu — Hiç böyle 150 - tane tımar- hane kaçığını sokağa bırakılır mi? Za- vılhlınış kababhatları nedir? Nisan 5 | Günün Tariki Birkaç Satır Arasında Belediye mezarlıklar müdürlür lüğü, Üsküdardaki Mahmut babş mezarlığını Tramvay — idaresint satmıya karar vermişdir. Meşhur — muharrir ve edib Ömer Seyfeddinin mezarıda bur dadır. Dün şehir meclisine x takrir verilerek bu kıymetli ediş bin mezarının muhafaza edilmesi lstenmiştir. * * * Film Gümrüğü Ticaret odasında sinamacılaç rın da tştirak ettiği bir komsiyori film gümrüğünün indirilmesi içiğ tetkikata başlamışdır. | * * * 4 Esrarcılar | Beykozda, içinde Hakkı, Kie zım, Fevzi adlı 3 kişi bulunan bit kayığın içinde bir mıtar esrar buluıımııılur, . * 4 Tünelin Yeni Binası Galatada Tünel tirketinin yape tıracağı büyük binanın İnşaatınğ bir kaç aya kadar başlanacaktır. Bina 3 katlı ve kârgir olacaktır. * » * İspanya - Türkiye Bir ticaret anlaşması yapmalı tÜzere İspanyaya gidecek olağ hey'et yarın Ankaradan gelecek ve doğru İspanyaya hareket ede« cektir. A * * Şehir Meclisinde Şehir meclisi dün sant üçde toplandı, bazı evrak tetkik edildi, * * * Liman Kadrosu Liman Umum Müdürlüğünde dün bir toplantı yapılmış, yenl yapılacak esas kadro meseles! görüşülmüştür. * * * Akdeniz Limanları Deniz Ticaret Müdürü Bay Müfit Necdet Akdeniz liman'arını teftiş etmek üzere Mersine git- miştir. * * * Üsküdar Tramvayları Üszküdar — Tramvay — Şirketl Nakil vasıtalarını çoğaltabilmek için Üsküdar ve Kadıköyündeki tek tramvay hatlarını çifte tahvil edeceklir. * * * Niçin Yoldan Çıkıyor? Nafıa Bakanlığı Şırketler Mü- fettişi Tramvay — Şirketinden tramvayların ikide birde niçin yoldan çıktığını sormuştur, * * * Kömür ihtikârı Yokmuş Dün bir gazete, 30 kadar kok kömürcüsünün, ihtikâr yaptıkları için Adliyeye verileceğini yazıyore du. Belediye bu cezayı tekzip ee diyor. Çünkü şehirde kömür ihe Hasan B. — Galiba içeride saltar: a« larını ilân etmeğe kalktılar, Mazher Us- man da — ikinci bir çıkarmıya lüzüm gördül “Yüzellilik,, üste