4 Nisan 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

4 Nisan 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

Hergün Yazı Çok Olduğu için Bugün Konamadı "Yunanistan da Örfi idareye piddet Verildi?! İİ ( Baştarafı 1 inci yüzde) teriz! ,, diye bağırdılar ve divanı harp kararının bozulmasını İste- Öiler. Bunun üzerine birinci ordu kumandanı General Panayotakos ' İheclis binas'na gelerek, hükümetin kararlarını halka bildirdi ve sü- İünet tavsiye etti, Bu arada ,reclise gelen şiddet taraftari Tderlerden general Metaksas ve vüfrit mebus bay Y. Ralliş, hik Il ümetin şiddet göstermesi yolun- va nutuklar söylediler. İş daha sazla kızışacaktı, Fakat general Yanayotakosun müdahalesi üzerine | itoplantılara ve nutuklara nihayet verildi. Toplantı Yasak Atina, 4 ( Hususi ) — Birinci cıdu kumandanlığı, örfi idare Lüktümleri mucibince her türlü toplantıları yasak etil ve örfi idare | şiddetlendirildi. Harbiye bakanlığı önünde iki tane zırhlı otomobil mevzi aldı. ş Yeni Divanıharp ” Atina, 4 (Hususi) — lik suçlu kafilesi hakkında hiç ölüm cezası vermeyen Atina fevkalâde divanı barbinin reis ve azaları tamamen değiştirildi. Ilk Ölüm Cezası Kararı Selânik, 4 ( Hususi muhabir gi saat 10 da telefon etti ) — adaki divanıharp bu sabaha karşı isyan suçluları hakkındaki kararını verdi. * İsyancı ( yabitlerden Volanis kurşuna o dizilmiye, (o Galanakis müebbet küreğe, onaltı zabit altı aydan on seneye kadar muhtelif bapis cezalarına mahküm oldular, On iki zabit te beraet etti, İsyan Plânı Meydana Çıkarıldı Atina, 4 ( Hususi ) — Bütün muhalif partilerin reislerinin son isyan ile derinden derine alâka- dar oldukları anlaşılmıştır. Isyann umum relsi Venizelos Me muavini Pistolakistir. AÂyan Reisi Gonata ile muhalif re- islerden OKafandaris ve Ge neral Papuks Atinadaki hare- ketin başında bulunacaklar, çiftçi partisi lideri Papanastasyu Selânik halkını, yine muhalif liderlerden Sofyanopulos Trakyalıları ve Mk lonas da Epirlileri ayaklandıra- caklardı, Venizelosün muavinle- rinden Sofulis de adalar halkını layan ettirecekti. Bunların muha- kemelerine yakında başlanacaktır. Başbakan Geliyor Ankara, 3 — Başbakan İsmet Inönü birkaç gün kalmak üzere Çuma günü Istanbula gidecektir. Glen Bakanı Bay Celâl Ba- ar da bugünler, ilktir g de Kütahyaya Aydın Demiryol ryolu Ankara, 3 — N. © Aydın a a satın alı içi Baza anlaşan İK lmeştar. itibaren satın alma mukavelesi hazırlanacaktır. İtalyanın Müstemleke Kuvvetleri Roma, 4 — Italyanın Trabl, gerideki kuvustleri, marka ml olmak üzere birlestirilmiş, diş in Genaral (o Nasi k. Bebekte Yangın 1; 49“ Bebekte bal İçindeki iki kulübe De Resimli Makale Bs resimde muhlel.f kuvvetlerin temsil edildiğini gö- görüyorsunuz. Arkada şimdiye kadar insanlrrın erişeme- dikleri tepeleri kar ve buzla örtü'ü önünde kocaman bir fil, sağda bizs kâinatı gösteren dünyayı bize keşfeden mik- teleskop, solda görünmeye, SON POSTA Himalaya dağları, | yan dimağ bir işe müthiş bir fi y roskop. Bu resimlerin bize anlatmak istediği gey şudur; Kuvvet fikirle birleşirse müthiş bir şeydir. filde olduğu gibi yalnız kuvvet ve yahut kuvveti olma" bilen de yalnız insandır kendisine zebun eden onun dimağı olmuştur. SON TELGRAF HABERLERİ Dağda ve yaramaz. İkisi birleşince yrratıcı ve kuvvet husule geliyor. Bu ikisini birleştire- Tabiatın bam kuvvetlerini | Varşova Konuşmasında Bir Hakikat Daha Anlaşıldı ( Baştarafı 1 inci yüzde ) çok müessir olacaktır. Burada yapılan konuşmaların neticeleri şöyle hulâsa edilebilir: ! — Lehistan hükümeti, Şark misakına (girmek (hususundaki teklifleri kat'i surette reddetmiştir. 2 — Fakat yakında Fransa Hariciye Bakanı Bay Laval'ın Varşovaya yapacağı seyyabattan sonra Lehistan siyasetinin kısmen olsun değişmesine intizar edilebilir, 3 — Varşova görüşmeleri şu- nu da anlatmıştır ki, Almanyanın Avrupa sulhunu ihlâl edememesi için İngilterenin de, Avrupa siya- setinde kendi üzerine bir mes'uli- yet bissesi alması lâzımdır. 4 — Avrupa sulhunun kurta- rılması İçin şimdi bütün ümitler İtalyada Streza şehrinde yapılacak olan İngiliz, Fransız ve Italyan konuşmalarının sonuna bağlan- mıştır. En son ümit te Milletler Cemiyetindedir. 6 — Ve nihayet bugün yapr lacak olan Prag konuşmasından sonra İngiltere kendi siyaseti için çok kat'i kararlar vermek vazi- yetinde kalacaktır. Lehistau Hariciye Bakanı Bay Bek tarafından, Lord Edene ve- rilen ziyafette söylenilen nutukta Bay Bekin şu cümlesi bilhassa dikkate çarpmıştır. “ İngiltere, Avrupa sulhunun temini hususunda en İyi yolları bulup gösterecek vaziyettedir.,, Streza Konferansi Londra, 3 (A. A.) — Popolo d'italiada çıkan ve B. Musoliniye atfedilen makale, (mühim tesir uyandırmıştır. Dün akşamki ga- zeteler, makaleyi nakletmekte ve Streza konferansına Odair olan Son Fırtınanın Kurbanları Ankona, 4 (A. A.) — 29/30 mart gecesi Adriyatik denizinde çıkmış olan fırtına esnasında 30 kişi ölmüş va 150 motör'ü balıkçı gemisi hasara uğramıştır. versite müdavimleri ayırt adecek birer isim bi İSTER İNAN 1S bi profesörlerinden biri Istanbul üniversitesi ecnebi P: e la i tetkik cemiyetine müracaat ederek üni- eker gene talebesini biribirinden ulunmasını İstemiştir. Profesör üniversite müdavimlerinin İSTER İNAN İSTER İNANMA! kısmı bilhassa kaydetmektedirler, Fransada Sevinç Paris, 4 (Hususi) — Başba- kan bay Flanden, Fransanın kuvvetli olmak © mecburiyetinde bulunduğuna ve Almanyaya kar- gı başka devletlerle askeri itti faklar temin etmek vaziyetinde olduğuna dair söylediği sözler Japon Elçileri Toplanıyor Londra, 4 (Hususi) — Avrupada bulunan bütün Japon sefirleri Hazi- randa Pariste umumi bir kongre yapa» caklardır. Bu kongre, Japonyanın Uzak Şark siyaseti üzerinde mühim tesirler baml edecektir. Sefirler şunları ko- nuşacaklardır: 1 — Almanyanın Verssy muahe- desini yırtması meselesi. 3 — Milletler Cemiyetinin hari- cinde kalan Japonyaya karşı Avrupa devletlerinin aldığı vaziyet, 3 — Japon eşyasına karşı yapılan boykot. 4 — Deniz kuvvetleri meselesi, Aynı zamanda Cenubi Oo Amerika devletleri nezdindeki Japon elçileri de toplanarak, Japon le Cenubi Amerikayi istilâ edebilmesi imkân- larını araştıracaklardır. Muallimlerin Maaşları Ankara, 3 — Kültür Bakanı, muallimlerin makam tahsisatı ve kıdem zamları hakkında demiş- tir ki: — Bu bahis etrafında söyleni- len sözler mevsimsizdir. Başmual- | lim olan kimsenin katlandı. ğı emekleri (Okarşılıyacak bir para alması, muallimlerin terfi sistemlerinin kendileri için bütçe itibarile daha kuvvetli bir temele dayandırılması, müfettişlerin de esası taaliâk edecek surette münasip maaşla İstihdamları dü- şünülmüştür. TER üniversiteye lâyık kendilerini bölâ | Sen de ey kari. | miyor. Biz de profesöün O baklı ve meb'usan meclisinde büyük bir ekseriyetin kobineye itimat edişi, umumi Oefkâra (o sevinç uyandırmıştır. Bu vaziyetten ga- zeteler de çok memnundur, hattâ hükümeti o kadar iyi tutmayan sağ cenah gazeteleri de sevinç- lerini gizlemiyorlar. Son Ümitler Londra, 4 (Röyter) — İngiliz siyasal mahafili, Streza konfe- ransından mühim bir şey bekle- Fakat Uluslar Kurumu Konseyinin 15 Nisan toplantısına çok ehemmiyet veriliyor. iz Almanyanın 1800 Tayya- resi Var Berlin, 4 (A.4.) — Reuter'in bildirdiğine göre, Alman hava ma- hafitinde geçen hafta Almanyanın 1800 harp ve bombardıman tayya- resi Bulunduğu söyleniyordu. Londra, 3 — Hariciye Bakanı Sir Con Simon Avam Kamara sında, Hitlerin Alman hava kuv- vetlerinin İngiliz hava kuvvetleri derecâsine eriştiğini söylemiştir. Alman Donanması Dört Misli Artıyor Londra, 4 ( Hususi ) — Deyli Telgraf (o gazetesi, (o önümüzdeki deniz silâhlarını tahdit kon feransına Almanyanın da çağ rılması o lâzımgeldiğini Oyazarak diyor ki: O“ Almanyanın ok gun plânlı bir deniz devleti olarak tanınması artık bir emri vakidir. Almanya, en az Fransa ile müsavat İstiyor ki bugünkü deniz kuvvetinin oOdört misline çıkması demektir. Hitler geniş bir deniz- prog- ramı yapmıştır ki bu plâna göre büyük kruvazörler ve tahtelbahir- ler inşa edilecektir.,, Ceza Gören Memurlar Ankara, 3 — Ikinci kânun, şobat ve mart ayları içinde gümrüklerde 119 memura ihtar, 17 memura tevbih, 4 memura sinıf tenzili,Gmemura maaş kesme cezası verilmiş, 6 memur Vekâlet emrine alınmış, 4 memur çıkarılmıştı INANMA! talebe olumamaktadırlar, olduğuna (o İnanıyoruz. Sözün Kısası Nisanın Yeni | Tarifi | Server Bedi m “Bir kırlangıçla bahar olmaz.,, Derler. Merak ediyorum: Baharın iyice gelmesi için acaba kaç tane kırlangıç lâzım? Bana öyle geli- yor ki bu kıvrak ve neşeli hay- vandan binlercesi gök yüzünden süzülüp geçse yine bahar oldu- ğuna inanmak caiz değildir; İki saat sonra kar yağmıyacağını kimse temin edemez. “Nisan balığı,, denilen şakanın en parlağını bize yapan Nisan ayını bizzat kendisi olmadı mı? Ilkba- harın bu güler yüzlü ve zarif ayını karşılamıya hazırlandığımız gün, Istanbulu sis bastı, Ankaraya kar yağdı, Adanada fırtınalar koptu, Seyhan ve Ceyhan nehir- leri taştı. Artık eski takvim edebiyatını değiştirmeliyiz. e Mevsimler hak- kındaki bilgilerimize fazlaca mik- tarda şiir karışmış, (Meselâ bir takvim âçınız ve "Nisan, hak- kındaki tarifi okuyunuz: “İlkba- harın ikinci ayıdır. Havalar ısin- maya ve ortalık yeşermeye baş“ lar. Tohumlar ekilir, güllerdeki yeşil bitler tütün suyu, yüzde bir lizol gibi ilâçlarla öldürülür. Çi- çekler sulanır, çimenler biçilir.,, Takvimlere geçmesini İstediğim hakiki nisan tarifi şudur: “Kış mevsiminin beşinci ve en azılı aydır. Gök simsiyah kesilir, sisler basar, karlar yağar, fırtına" lar kopar, nehirler taşar. Bu ayda hiçbir şey dikmeye gelmez, Iki günde mahvolur. Havaların bir gün iyi gitmesine aldanma- malıdır, ertesi gün tufan bile olabilir. Muahede yırtmaları, mü harebe tehlikeleri, siyasi geçim sizlikler ve anlaşamamazlıklar da hep bu aydadır.,, Evet, nisan on iki ayın en yalancısıdır. Bunun içindir ki ni sanın ilk günü yalancılar bayra- mıdır ve bunlar, aldânmıya müs tait olanlara koskoca bir palavra balığı yutturmak için bu ayın ilk günü esen buzlu ve iliklere İşleyici sabah rüzgârdan Ilham alıyorlar. Belki yapılan birçok şakaların soğukluğu da bundandır. Istanbulda On Beş Günde Kaç Suç İşlendi? Mart ayı zabıta vukuatı bakr mından, diğer aylara nisbetle daha az hâdise ile geçmiş, yalnız fazla yangın olmuştur. Bu ayın ilk onbeş gününde Istanbulda, 55 hırsızlık, 41 yangın ve yangın başlangıcı, 23 otomobil, tramvay ve araba kazası, sekiz yaralama, 17 biçak, 1 tabanca taşımak, 1 zahirlenme, İ cinayet 2 sokağa çocuk birakma, 1 diri diri yanmak, beş sokakta ölüm 3 kumar, | yankesicilik, 1 falcr- uk, 1 gizli mektep işletmek, 2 denize düşmek, 4 tehdit, 6 sar- hoşluk, 1 kalp para, 2 köpek ısırması, | muslukculuk, 18 de dayak atma vak'aları olmuştur. Yunanistandaki Paralarımı: Türk-Yunan Ticaretofisi Idare Meclisi cin toplanmış, Yunanis- tanda bloka kalmış Türk paraları işini konuşmuştur. Trenlerde Tenzilât Ankara, 3 — Bir Mayıstan itibaren Devlet demiryollarında hayvanlar için tenzilâtlı tarife tat- bik olunacaktır. Bitliste Zelze'e Bitlis, 4 (Husus) — Dün se baha karşı bir zelzele oldu, za- yıat yoktur.