4 Nisan 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

4 Nisan 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

60000090000 Çok Iyi Hazırlanmalıyız Altıncı Balkan Olimpiyadının İstan- bulda Yapılmasına Karar Verildi Merkeziumunl! bu sene yapi- lacak altıncı Balkan olimpiyadının Istanbulda yapılmasına karar ver« di. Bu karar bizi pek ciddi hazırlanmanız için ilk ihtardır. Baikan olimpiyadı gibi çok mühim olan beynelmilel bir — atletizm müsabakasını ilk defa — olarak şehrimizde göreceğiz. Bu seferki Olimpiyadın yalnız müsabakalar — kısmından başka bir de tertip merakı vardır. Dört Balkan milletinin atletlerini, mü- rahhaslarını, hakemlerini memnun edecek ondan sonra da müsaba- kaların intizamile ehaliyi tatmin edecek büyük bir İşi başarmak mecburiyetinde bulunuyoruz. Böyle müsabakalarda çalışacak her ferdin muayyen bir tecrübesi ve epey boş vakti olması gerek- P- | tir. Bizde tecrübe ile yuğrulmuş, boş vakti çok idarecilerin adedi maatteessüf pek azdır. Misafirlere karşı tertip tara- fında mahcup olmamak, ahaliye karşı da müsabakaların netice- leri dolayısiyle yüzü ak çıkmak her babayeğidin harcı değildir. Bu iki müşkülü birden, mü- sabaka olmadığı zamanlarda bile, kendi işlerine yetişmeyen fede- rasyonun Üzerine bırakmak doğ- ru olmaz. Altıncı — balkan olimpiyadını beynelmilel bir müsabaka halin- de meydana çıkarmak istiyorsak, bu işi tertip edecek birkaç heye- t şimdiden seçip işe başlatmak ve her meseleyi en küçük tefer- ruatına kadar — halletmemiz lâ- zımdır. İngilterede ilk resmi binişini yapaa islikbulin cokeylerinden biri Yarış hayvanlarında biniclik et- men'n ne kadar güç birşey oldu- ğu malümdur. Daha yürümesini famamen Ööğrenmeden at Üstüne oturtulan minimini Cokeylerden birçoğu büyüdükleri zaman yarış Cokeyi olamıyacak kadar ağırla. şarak İstikbal için — umdukları mesleğe veda etmek mecburiye- tinde kalırlar. Yarış — cokeyleri süvarilikte, At yetiştirmenin bütün bilgilerine sahip olarak ilerlemeleri lâzımdır. Ayrıca — kilolarının — artmaması için de Gsinema artistleri — gibi daimi bir peyrize katlanmakta- dırlar, Tabil bu peyriz — sikleti artacak istidatta olanlar içindir. Avrupada — yarış koşuculuğu siklet ve Istidat meseleleri dolayır 6001 2000 Avusturya Futbolü Düşüyor Mu? Paris Muhteliti Viyanâ Muhtelitini Yendikten Sonra May- YT OK Y DK D T RE zel'in Fransız Gazetecisine Söyledikleri Biraz Garip Kaçtı Paris muhtelitinin £ - 1 galibiyetile biten 20,000 kişilik maçtan bir fotoğra! pa futbol peygamberi denilen o mütehassısın — çaresizlik — içinde yaptığını ve söylediğini şaşırmış olduğunu göstermek itibarile pek Italyan milli takımına Viyanada oynadıkları halde O - 2 mağlüp olan — Avusturyalıların Avrupa futbolünde eski rollerini oynayamı- yacakları hakkında bazı münek- kitler uzun yazılar yazdılar. Avusturya futbolünün diktatörü sayılan meşhur. Hugo — Mayzel Avusturya — Tutbolünün — düştüğü yolunda yazılan makalelere şu yolda bir cevap vermişti : Avrupa futbolu düşmemişlir. Millt takımımızın bazt mağlübi- yetleri oyuncularımızın — ihtiyar- İamış ve heyecanlarını kaybet- miş olmalarından ileri gelmiştir, Bundan sonraki temsi'? takımları daha gençlerden — seçeceğim. O zaman netice'er başkalaşacaktır. Avusturya futbol — diktatörü temelli — takımını gençleştirmek tecrübesini — geçen gün — Paris muhteliti karşısına çıkan Viyana muhtelitinde — tecrübe etti. Viyananın en iyi ve en tec- rübeli merkez muhacimi oddolu- man Şindelar'ı takımından çıkarıp yerine bir genci koyan Mayzel eski meşhur oyuncularından yal- nız sol müdafi Sestayı Viyana muhtelitine a'arak takımın esaslı yerlerini yenilemiş olarak Parise geldi.Paris muhte'iti ile 20,000 kişi önünde yapılan maça pek Üümitli çıkan Hugo Mayzel maçın sonun- da Viyana takımının 1- 2 mağ- lüp olduğunu gördü. Fransızların bu galibiyete lâ- yık bir oyun oynadıkları gazete- lerden çıkan tafsilâtla anlaşılıyor. Mazyel'in Italya maçından sonra- ki beyanatını hatırıyan gyazeteciler Viyana takımının gençleşmesinden büyük bir şey hasıl olmadığını bilâkis Avusturya oyununda her zaman görülen İsabet ve düzgün lüğün kaybolduğunu — ilâve edi- yorlar. Avusturya Futbolünün düşüp düşmediği ehemmiyetle — mevzu- bahs olduğu bu sıralarda — fut- bolü şimdiye kadar birçok mu- vaffakıyetler — kazanmış — olan Avusturya — milli takımını mey- dana — çıkarmış — olan Hugo Mayzel'in Paris - Viyana maçın dan evvel bir Paris gazetecisine sile adeta bazı allel ve geçim vasıtaları haline gelmiştir. Yukarıya koyduğumuz resim, yarış cokeyliğinin müşkülâtını ve ne kadar küçük Iken başladığını çok canlıbir şekilde göstermektedir manldardır. Mayzel, Paris - Viyana maçı başlamadan evvel bir — Fransız gazetecisinin sorduğu suale — şu cevapları vermiştir: — Bizim Italyan Millt takımına kendi topraklarmızda 0-2 yenik- memizi, zannedildiği gibi, futbo- lümüzün — derecesini kaybettiği şeklinde almamalıdır. Siyast vazi- yetin mezaketi doloyısile, maçta bir hâüdiseye meydan vermeme- leri ve misafir takımı candan zorlamamaları için oyuncularımıza talimat vermiştim. O talimat sebe- bile milli takımımız oyunun tem- posunu pek yavaş aldı. Biz o yüzden — yenildik. Hattâ siyasi vaziyetin ehemmiyetini düşünerek ben © maçın Romada yapılmasını ve bizim takımın misafir - vaziye- tinde oynamasını İtalyanlara tek- lf etmiştim. Eğer teklifim kabul edilse idi, netice ihtimal değişirdi. Vi takımını gençleştirdik- ten sonra Paris muhtelitini beğe- neceğini Ümit ederek oyundan evvel Franstiz — gazetecisine şu yukarıdaki şekilde beyanatta bu- lunan Mayzel görülüyor ki, şöhreti dolayısile büyük hasılât temin eden Avusturya takımlarının bu son seneler mağlüp oluşlarından beynelmilel kredilerinin azalması için Iâf gayretine düşmüştür. Bir söz vardır * Lâfla peynir gemisi yürümez,, derler. Onun gibi Avusturya futbol diktatörü beyanatlarında ne kadar gayret ederse etsin böyle bir iki mağlür biyeti daha gelirse vaziyeti kur- tarmak güç olacaktır. Milli Takımda İzmirliler İzmir Futbolcularını Antrenöre Göster- mek İçin Fırsattan İstifade Etmeli Türk milli takımına İzmirden oyuncu alhnıp — alınmaması — bir mesele olmuştur. Bilhassa İstan- bulda da büyük — şöhreti olan Vehbap milli takım mevzuubahs olduğu zaman ilk hatıra gelen oyuncudur. ku sefer Yugoslavlar çağırıldığı zaman ayri mesele tekrar alev.enmişti. Fed rasyonda İzmir oyuncularımı takım — kadrosunda fazlaca görmek isteyerek Ingiliz antrenöre — İzmirlileri — tanıtmak maksadile Izmir muhtelitini Istan- bula davet ettirmişti. İzmirin daveti kabul edememesi yüzünden tamamlanamıyan o teşebbüsü bu- gün tekrarlamak kabildir. Yugoslav takımından gelemi- yeceklerine dair cevap alındı. Şimdi Romanya Milli takımına müracaat eden federasyon oranın mektubunu bekliyor. Diğer taraf- tan da başka ecnebi takımlara müracaatlar yapılması düşünülüyor Bu arada Milli takımın tecrübe kadroları Ingiliz antrenörle çalış- maktadır. İzmir muhtelitinin bir daha daveti için bundan iyi fırsat ola« maz. Milli takımın iki tecrübe kadrosile karşılaşmak üzere İzmir muhteliti Istanbula gelirse, hem onların takım halindeki kıymetleri ölçülmüş hem de antrenörün ferdi kıymetleri seçmesine imkân veril- miş olur, Mülli takimda görülmek istenen Vahabın Allayı so0 kadrosile