2 Haziran 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

2 Haziran 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

ğ 7 L tnel Nüfus Sayımı Ilbay Cuma Günü de Nasıl Yapılacak?'Köyleri Dolaştı. andaşlar, Vazifemizi Bilmeliyiz. Sonunc Doğru Olmalıdır!. hüfus seyımı t Albaylığa — geldiğini Bün yazmıştık. —Sayım —hd teşrin cuma günü * hudüdları — içindeki yapılacaktır. Sayım her sayım — bölgesinde yerli, yebancı berkes Bİrecektir. yapılan yerlerin anıl olub da herbangi sayım günü başka bulananlar — veya bölgesinde olanlar, tokulmıyacakları — gibi başka bir sayım bölge Mikla olab da herhangi Çbeble diğer bir yerde ba * bulundukları yerde N dahli olacaklardır. Yerlerde küçük çocuk- W * ağır hastaların ve çok | derin sayıma dahil İstenmediği — geçen Sayımda — görülmüştü. de behemehal sa- defterine konman İâ- ' doğru yapılabilmesi, İnsan oturan — veya Oturması muhtemel olan APertmao, okul, kışla, Teemi bina, kontrol sabit çadır, hastane, koğuk, hamam, cami, Ve enire...) gibi yerlerin 'N evvel kâmllen nama Baştna bağlıdır, İçinde ta- | lunabilecek yerler e- A evvel sayımı bazırlıyan terafından bilinmiyecek d 5.: Bgibi yerlerde otoran Ş N dışında kalmış olur. 'de numaralama — İşi sa daha mühimdir. Onun N'vokNlıl tişler yapılmak umaralama — İşinin Olarak yapıldığı bildirilen Yapılan tef tişler sonun . görülen yerlerin * İşyarları ( Memurları ) g Olan yerlerde şarbay- köylerde muhtarlar va: İatasının 6 inci maddesi göre ceza görecekler. Müvaf fakıyeti. görülenler- qhıkııı. memurloğu vazifesini bir mazerete müstenid kabul — etmiyenlerle € hükmüne mugayir bulunanlardan — beş 25 liraya kadar ve sa ——ırlı.!ııııı tayin olu- bu ödevi kabul etme. Mani olanlarda 10 lira: Hraya kadar — 'hafif Sözasına çarptırılır. Ba ilbaylıklarda — İlbaylar, Ç ** İlçebaylar, nahiyelerde direktörleri tayin eder- Saların — İtiramı ve tem- %I. sayımının bazı vergi Miyetler -konulmak yapıldığı bakkında bazı oyanması muhtemel .Üylc bir kuşku — sayımın Yapılmasıns — mani ola- Â Ynün İçin sayımın hiçbir İhdası geyesile yapılma hükümetin bu İşde bona hiçbir maksadı. bulun halka iyice anlatılma: Halkın vereceği İzahatın Raman kendi menfeat'ne şekilde kullanılması değildir n içindir ki birçok pa ra sarfedilerek birçok vatan: daşların emeğl İle yapılacak olan sayımın gayet doğru ol- masını ve bü süretle nüfüsu hakkile tamıyarak devlet ve milletla ona göre çalışabilmesi için sorulacak sorgulara doğru cevab verilmesiai temin etmek bütün — vatandaşların menfecati Iktizasındandır. Yakında sayım bölgeleri teş kil edllecektir. Bir sayım böl: geel sayım günü bir memurun sabahin saat — sekizinden geç akşamın — ortalık kararınca- ya kadar dolaşabileceği ve en çok 200 — müfasu İhtiva eden bloa sayısından mürekkep ola- caktır. İzmir, Ankara ve İs taobal'da sayım bölgesinin ka- çar nüfaslük olacağı sovradan bildirllecektir. Şarbaylık teşki Mt olan ve olmıyan yerlerde teşkil edilecek her sayım böl gesl için de bir (Bölge binalar cetveli) vücude - getirilecektir. Yeni Istihlâk Vergisi. — Başı 3 üncü yüzde — ve kıl mensucattan metre mü- rabbar 600 grama kudar olan lardan 25 kuruş, yün — ve kıl eşyadan 5ö kuruş, şapka tes- laklarından her birinden 25 kuruş, demir ve çelikten beher 100 kilosundan 30 . 45 kuraş, bakırların beber 100 kilogra- mından 150 kuruş, mühtelif tarife muznuralarındaki — demir- lerden 50 . 150 küarüş alına cuktır. Kanuoda gümrük tarifelerin dan birçok mumaralar — daha sayılmakta, bunlardan alınacak resimler hakkında rilmektedir. Bu resim cekisl gibi gerek ithalâttan, #gerekse — memleket dahilinde Istihsal ve İmalden almacaktır. İthalde veya — imal ve İstihsalde — vergisi — verilmiş olan İptidsi maddelerden da- bilde İmal olunan — eşyadan tekrar tistihlâk resmi alınmıya, caktır. Yalnız Iâstik ayakkab. ları kavçuğa İtbel — srasında zeşme tâbi — tutülmüş olmusına rağımen gene İmalden — dolayı 100 kuruş resme tabl — tutala- caktır. Çimento İstihlâk resmi kaldırılmıştır. Yolcuların bera berlerinde getlrecekleri — kulla: mılmış veya kullanılmamış zati eşya İstihlâk resminden muaf- tır. Muamele vergisine tabi ol- mıyan müesseseler İstihlâk res mine de tâbi — olmıyacaktır. Verginin tarh, tahakkuk ve tahsllinde muamele vergisi ka sucundaki vsüller Yatbik olu, nscaktır. Muherrik kuvveti bir beygirden yukarı ve amele sayısı ondan fazla olmasından musmele vergisinden müsteeva tatulan — müceseseler — İstihlâk vergisini de vermezler, İthalât yapmıya mezun bulunan güm- rüklerin bulunduğu yerlerde Bbalât yapan tecimenlerle h. helât yapanlardan satın - alıb bunları ayni yerlerde — toptan veya perakende satanlar — elle: rinde bulunan demir, çelik, bakır ve mamulâti için bu kadunun mer'iyeti — tarihinden Htibaren onbeş günde beyanna- me vereceklerdir. Muvakkat iktnci maddeye göre — yalnız demir, çelik, bakır mamülüt için beyanmame verilecektir. İzahat ve Hibuylığın hertarafında eko nomsal ve tarımsal bakımdan tetkikler yapmakta olan İlbay General Küâzim Dirik; Coma günü ve dün küçük Menderes bölgesindeki ılıcaları dolaşmıştır. İlbay; bütün köyleri dolaşmış, bü yıl ürünün çok verimli ol duğunu görmüştür. Tire, Öde miş, Torbalı, Bayındır. ve Kuş adası köylerinde ilbay köyleri lerimize söylevler vermiş, ürünü çabuk — kaldırmak — iİçin İmece usulünü tavelye etmiştir. İlbay general dün akşam şarımıza dönmüştür. Ermeni Patriği kı- yafeti Değiştirdi. İstanbol, 1 (Özel) — Ermeni patriği, İlk defa olarak bugüu sivil olbise ile gezmiye çık mıştır. Köylerde Imece çok Iyi Bir çalışma Usulüdür.. İlbaylık köy bürosundan bütün köy muhtarlıklarına bir bildirim gönderilmiş, —tarlalar- daki ürünüc kaldırılması için köylümüzün imece — usulünü tatbik etmesi, birbirine yar: dımda bulunması ve örününün maliyet flstini yükseltecek şe kilde İşçi aramaktan — vazgeç- mesl bildirilmiştir. Yeni neşriyat Çocuklara Sağlık öğüdleri Költür Bakanlığından şarımız Kültür direktörlüğüne — gelen bir bildirlinde Ordu saylavı bay Selim Sırrı Tarcan — tara: fından İlk okallar talebesi içla yazılan (Çocuklara sağlık öğüd- leri) eserinin İlk okullar kâ tüpbaneleri İçin alınması mu- vafık görüldüğü bildirilmiştir. Türe Tenezzühü — Başı 2 inci yüzde — Gezmenler; — şarbaylığın ha- zırladığı Gtobüslerle kaplan çoş mesine çıkmışlardır. Bir kısmı da paşa çeşmesine ve oradaki kestrne ormanlıklarına gitmiş- lerdir. Tire — şarbaylığı; kaplan çeşmesinde konukları ağçırlamak için büyük bazırlıklar ve eğ- lenceler tertib etmişti. Günün Bicak saatleri bu güzel ve bher taraften sular dökülen koyu gölgelikte geçirilmiş, davul ve ulusal oyunlar — oynanmış, şar: baylığın hazırladığı azık neç'e içinde betmiştir. ğeç vakit TI- reye dönülmüş, alay parkı ge- zilmiştir. Alay kemutanı; Tire- de kısa bir zamen İçinde en mübim bir yerl mezarlık ba- lindev mamureye çevirmiştir. Alay parkının içinde Marmara denizini tanzir eden büyük bir havuz yaptırılmıştır. Gezmenler şarın — mühtelif — yerlerini gez. mişlerdir. Tire ilçebaylığı, şar baylığı ve parti başkanlığı gezmenler içia özel bir ilgi ve sevgi gös termişlerdir. İzmir'li gezmen ler bu derin ve samimi ilgiyi unutamıyacaklardır. Gezmenler motokarla İzmir'e dönerken de Tirelllerin samimi tezahüratı, slkışları arasında İstasyondan ayrılmışlardır. hil Şekeri Olduğu- nu unultmayınız. Kuvvetli Müshil İıliycııler Şaha, Sıhhat Sürgün Haplarını Maruf ecza depolarındı ve Eczanel Arasınlar. SAYGIDEGER BAYAN VE BAYLAR İzmir iktact dera memurlu: gundan: Bir alacaktan dolayı evvelce baciz olunaun ve satılmasına karar verilen İzmir batmahane civarında müveddet salonu ya mada 269 sayılı berber dük- kâbında bir küçük camlı ko midon ve bix büyük aynalı şimsiyelik ve büyük iki parça tubafiyeye alt cemlı mosturalık ve bir. büyük camlı ve aynalı vitrin ve bir camlı büyük do lep mezkür menkuülün açık artırması — 10:6-035 — pazartesi günü ssat 13 çâ 30 da muhal Hade — yapılacağından — istekli olanların dellâliyesi alıcıya alt olmak Özere teyin edilen gün ve saatte salış muhallinde bu lanmaları İlân olunur. Aydın demiryola uamrum mü dürlüğünden b61935 terihinden iş'arı ahire kadar Nazilliden İstasyon İara tam — vağon dolusu olarak taşınacak Hinit kkmürünün tabi olacağı tarifeler berveçbizirdir. 1 — Nazilliden. Derebay, İlkkurşan, — Ödemiş, Tuzkırı, Eveller, sütlaç, sundurlu, İnce- köy, Çivril, dinar, karakuyu, çapalı keçiborlu, baladız, kule önü ve eğirdir. istastonlarına beher tonu için 405 kuruş üc. reti nakliye alınacaktır. 2 — Nazliliden orıkbaşı, çıplak, bayındır, çatal, tire kuş: cuburun, kayas, develiköy, cu- maovası, — Gazlemir, seydiköy, Kızılcollu, Buca ve İzmire be- her tonu 342 kuruştur. 3 — Naszlliliden denizii şu besi dahil kuyucah Ile çardak sramındaki İstasyonlara ve söke şubesl dabil atça İle torbalı arasındakl — umümi - tarifenin birinel sımıfiından 50 — yüzde tepzllât yapılacaktır. Aydın demiryolu umum mü dürlüğünden » 161985 tarihinden İş'eri abire kadar uşağıdaki istasyon lardan İzmire taşınacak buğday bakla, darılar, susam, kendir tobumu, çitlembik, — yulaf çav: dar ve arpanın tabi. olacağı terileler berveçhisirdir. İstasyondan Ödemiş İstasyona izmir buğday, bakla, darılar, kendir. tohumu, çitlembik, ea- sam, yuleaf, çavdar, beber tonu 526 arpa beher tonu 405 Jlkkurşan İzmir 495 400 — de rebaşı iİzmir 450 405, tiro İz mir 360 315, çatal İzmir 360 B10, bayındır. İzmir 360 315, çıplak izmir 315 306, atıkbaşı kamir 315 292 tepeköy İzmir " n ALDLLLL N M 'M Izmir Sicili Ticaret Memurluğun- dan: İzmirde 2 incl kordonda muamele yapan (Banko DI Roma İzmir şabesi) nin ödünç para verme İşlerile uğraşacağına müte- datr beyannamesi 2279 mumaralı kanun hükümlerine tevfikan sicilla 1410 numurasına kayıt ve tescil — edildiği ilân — olunur, İzmir slicili ticaret memurluğu resmi mübürü ve İmzesı H. Tenik 1 — Beyanname 2 — Vesika Izmir Valiliği yüksek makamına Para ikrazı moamelâtı bakkındaki 2279 sayılı kanunun bü- kümlerine tevfikan İşba boyannamenizi Üüç aüsha olarak yük. sek makamınıza sunar ve para muamelelerimizde azami yüzde 12 falz aldığımızı ve buna müteallik hesaplarımızı S1 mart, 30 ha ziran, 30 eylül ve 31 birinci kânuunda kapstmakta olduğumuzu saygılarımızla bildiririz. Bunko Di Roma İzmir şubesli imza okucamadı Izin vesikası Adı: Banko DI Roma Kanoni ikametgühı: Mareşal fevzi caddeel İzmir Ticari ikametgâhı: M b k 5 Tabtiyetl: İtalya Sermayesi: 20,800,000 Türk Hram Almacak falzin en yüksek haddi: Yüzde 12 Yapılacak masmelenin nevilleri: Banka musmelâtı 11.6.934 tarih ve 2279 numaralı kanane tevfikan verilmesi lâzımgelen beyannameler Banko Di Roma dan alınarak kendi. #ine ödünç para verme İşleri ile uğraşmasına müssade edilmiştir. 23 Mayıs 935 İzmir İlbayı N. Aslı gibidir 30.0.935 İzmir elcili ticaret memurluğua resmi mühürü ve İmzası DA TLE L C L G LN ai FAHRİ 1Ş İzmir Memleket BÜY tAŞİTİK çocuüklara Di tatbi AOT NİT GN Fratelli Sperco Vapur Acentası ROYAL NEERLANDAİS KUMPANYASI * CERES ,, vaparu 8 haziranda gelip 6 beziranda Anver, Amiterdam, Roterdam ve Bamburg lmanları için yük #slacaktır. *SATURNUS,, vaparu 12 haziranda gelip yükünü boşalttıktan sonra Burgas, Varoa, Köstence için yök alacaktır. “ULYSSES,, vapuru 15 haziranda gelip 20 baziranda Anvera, Roterdam, Amsterdam ve Hamburg Hmanları için yük alacaktır. SVENSKA ORİENT LİNİEN “NORDLAND,, motörü 4 haziranda Roterdam, Hamburg, Co penhage, Dantzig, Udyola, Cöteburg, Oslo ve İskandinavya Hmanlarına bareket edecektir. “ROLAND,, motörü 22 haziranda-Roterdam, Hamburg, Dant. zig, Gdynla, Götebürg, Oslo ve İskandinavya HHmanları İçin yük alacaktır. SERVİCE MARİTİM ROUMAİN Garbi Akdeniz için ayda bir Muntazam Sefer « ALBA JULYA ,, vaspuru 20 haziranda gelip 21 baziranda Malta, Mareliya ve Barselon llmanları içln yök alacaktır. “PELEŞ,, vapura 14 temmozda gelip 15 tommuzda Marsilya ve Barselon İlmanlarına hareket edecektir. NATIONAL NAVIGATION CO, OF GRECCE Malta, İzmir'le Nev-York arasında uyda hir muntazam sefer “TAMESİS,, vapura 18 hasiranda (Değra) İzmir'den Nevyok için yük alacaktır. Hamiş: İlânlardaki hareket tarihlerindeki değişikliklerden acente mes'uliyot kabal etmez. Fazla tafallât için İkinci Kordonda Tahmil ve Tabliye şirketi binası arkasında Frutelli Sperco acentalığına mürucaat edilmesi rica - olunur. Telefan: 2004 - 2005 - 2663 OBISA Perakende_Kükürt Satılıyor. Memürlar kooperatifinden: Keçiborlu kükürtlerinin 50 kilolak torbalarını 320 kuruştan İtalyan kükürtlerini de 345 kuruştan perakende olarak satmıya başladığımızı sayın halkımıza bildiririz. KD