8 Haziran 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

8 Haziran 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

Yirmidördüncü Yıl No. 6233 Te Cumartesi HAZIRAN 1935 İzmir'de hergün sabahları çıkar, siyasal "gazetedir. Çin — Jap on İhtilâfı Çok Na- zik Bır 'Safhaya Girdi. Ponya, Çin'e Bir Oltimatom Vermiş ve Istekleri Ka- 1 Edılmezse Çin Topraklarmı Aşacağını!Bildirmiştir zupa siyasal mebafilinde çok manlder ve önemli görülmek. tedir. İstanbul, 7 (Özel) — Etlen haberlere göre, Çin-Japon Ahtlilâfı bhad bir devreye girmiş ve Japonya, Çin'e ikinci defa olarak bir ültimatom vermiştir. Çin hükümeti, Japonya'mın l teklerine aygun bir şekilde ce vap vermezse Japon - orduları Çia hududlarımı aşarak - Çin topruklarına gireceklerdir. Du rura çok naziktir. Bay Benes Moskova'ya Hareket Etti eee —— pt Gi yera Üİ A Hlalllr ada aa Iki Memleket Bir- Fransa'da Kabine Buhram — İbirlerine Yaklaşıyor day Laval Kabineyi Kur- F maya Razı Olmuştur ' v'l'ıııııuıı Ağırlığı Karşısında üzerime Düşen : ödevden Kaçmıya Hakkım Yoktur,, h'.'l. 6 (A.4) — Kabine | Bay Pietri bu sabah degetle- henüöz kotarılmamıştır. Son ! Japon askerleri ellııl 7 (Özel) — Japon- | smdükl münasebatın çok — ger- Çin hududlarında yaptık. | ginleşmiş olduğanu bildiriyor. UN.:“" son günlerde faz- | Çin hükümetinin komünlstlerle Tokyo'dan gelen | meşgül bolandoğa bir sırada Xxb in İle Japonya ara- | Japonyamın aldığı bu durüm Av rine (temaslarına) devam ede- cektir. Radikal sosyalistler ke- *in olarak kabineye girib gir- miyeceklerini bildirdikleri va- kit görüşlere deyam edib etimi. yeceğli kararını verecektir. Parls, 6 (AA) — Yeni hü: kümetin Laval tarafından ku- rulmasına engel olan şey Ra- dikal sosyallstlerin tutamuduar. Sonu 6 mcı yüzde — . Baldvin . . , Yeni Kabineyi Teşkil Etti. İstanbal, 7 (Özel) — era'dan haber veriliyor: İngiliz kabinesi, muhafaza kârlar — İlderi — bay Baldvin tarafından teşkil edildi. Yeni kabinenin İistesi, pasartesinden evvel neşredilmiyecektir. Bay Benes Prag 6 (A.A) — Dişişleri bakanı bay Ronca saat 14,40 de Moskovaya doğrü — yolu çıkmıştır. Oraya sekiz hazlranda saat 11,4â5 de varacaktır. Birçok zevst ve bunlar ara- sında Fransız sefiri bay Benesl lstasyonda uğurlamıştır. Sovyet Rusyanın Prag sefiri — daha evvel yola çıkmış olab bay — Sonu 6 ncı yüzde — Lon: xâsıf Çınar Için Bugün İlalkevinde Tören Var. Halkevinden : Bllgün öğleden Sonra Vâsıt Çınar Anka- 'da Toprağa Gömülüyor.. 1 İzmir'in Bu Değerli Çocuğuna Yapılacak lgren Için Bütün İzmir'lileri Yarın Saat X, te Halkevine Çağırırız.. Gazetemizin üç gün evelki sayısında, İstanbul zenginlerin den Nuti Mühürdaroğlanun hava kurumuna (200) bin lira verdiği hakkında İstanbul mu: habirimizin bir telgrafı vardı. Bu baber gazetemizde çıktık: tan bir gün sonra gelen Ak- şam gazetesinde bay Nurl'nin hava kurumuna (200) bin Hra verdiğine dalr (Cumurlyet) ga zetesinde çıkan haberin doğcu olmadığı — bildiriliyor ve bay Maaşlar Için Dün Emir Geldi. henüz gelmemesi yüzünden ay- bkları verilememiş olan deire- ler memurlarına lâğvedilen memurluklara uid aylıklar hariç bırakılmak üzere haziran peşin maaşlarının — ve rilmesi için Finana darlığına bir telgraf gelmiştir. teşkilâr terdarlıktan yaptığımız — tahki- kata göre yeni kadro benüz gelmemiştir. Biz De Nasıl Aldatı (200) Bin Lira Işinde Yapılan Bir Sahtekârlık. !- Bir Sahtekârın Başbakana Yazıp Gönderdiği Mektubun İçyüzü, —. —. Nurinin bu mes'ele hakkında- Telef on: 2776 Baldvin Yeni Iogiliz'Kahinesini Dün Akşam' , Teşkil Etti. ——— .—— Vüsıf'ın, aramızdan, bir da.: ha dönmemek üzere ayrılıp git» tiğine birtürlü aklımı — yatıramı: yordm. O kadar — genç ve canlı, © kadar bizden, gönlümüzden ve içimizdendi. Vâmf 'ta bütüa tanıyanlar bir kardeş, tanımıyan. lar bir kalb ve kafa arkadaşı kaybettiler. Vümf, ileri hareketin yere düşmez bayraklarından biri idi. Komutayda — ve Kültür Bakanlı- genda, kaytaklığa karşı nasıl kah- ramanca döğüşmüş olduğunu he- vüz hepimiz hatırlarız. — Atatür- k'ün büyük eseri için savaşırken ne kadar çetin ve sartse, bildik. leri ve bilmedikleri için o kadar eyicil ve hoşgörür bir dost, bir efendi idi. Bötün kargaşalar ve sağnaklar arasında safından öy- namak bilmiyen Vâsıf'ı, büyük partinin otayançlarından — sayar- dık. Büyük parti onda en!derin yaslarından birini tutacaktır. Necati ila, Kuvayi mil- li'ye ordusunda ne güzel iki balk çocuğu idiler. İkisi de Ata. türk'e ellerinden geldiği kadar evlâdlık ettiler. İkisi de, şen gü- Tüşlerinin sesini kulaklarımızda bırakarak; yeşil yaprak kadar ta- ze gençliklerinde, bir körbarsak üzünden ölüp gittiler. Yaşamıya ıık]ın vardı. Böyln günde böyle bir arka- daş için ne yamılabilir? Vüswf'in öldüğünü düşünmek, aklı uyuş turuyor, Yurd ve Parti Vâsf'ı hber zaman anacaktır. Vümf kelime- nin bütün kuvvetile bir a dam- dı. — (ULUS) F. R. ATAY Şimdiye kadar kadrolarının * Kadrolarda (Maliye) Bakanlığından şehrimiz defter. Dün finans dalresinin yeni kudrosunun — geldiği bakkında bir şayla vardı. Def- ık?— ki sözleri yazılıyordu: İstanbal — mahabirimiz, Cu müoriyet gazetesinin İstihbarat gefidir. Gazetemize verdiği ba- berl (Cumuriyet) arkadaşımızdan aldığını düşünerek (Cumurlyet) gözetesinin bu mes'ele hakkın- da me yazacağımı bekledik. Arkadaşımızın bu çirkin ve bayağı bareket hakkindaki ya ditını aynen yazıyoruz. — Sonu Gnc yüzde — Munasehatî Gergınleştı. Hava Tehlıkesı Karşısında Yurdun Her Yanında Canlı Hareketler Başladı Bursa'da Toplanan Onbinlerce Halk Derhal üye Yazılmıya Başladılar. Bursa, 6 (A.A) — Bügün sast 15 de Cumuriyet alanında havadan korunmayı ulusça kar gaak İçin onbinlerce Bur. Bursa İlbayı Bay Fazh Güleç açıldı. C. H. Partlal İlbaşkamı Bursa saylavı doktor Sadi Ko: mük ve- ilbay Fazlı Güleç çok alkışlanan birer söylev verdiler Bay Eşref Baltaoğlu Sözlllyor Yakala Kısbetinden; Vur Böylece hava tehlikesini bilen üyeler kaşdına başlanmıştır. Konservatuar heyeti dün ak- şam İlk konserini muvaffakıyet ler ve alkışlar İçinde verdi. Klâsik parçalarından başka Mes td Cemil'in armonize edilen Egin ve Karadeniz havalarile Ruşld Cemal'in ve Hasan Fe: tid'in diğer eserleri çok takdir topladı. İkinci konser bu akşam verilecektir. Safranbolu, 6 (ALA) — Ga neral İsmet İnönü'nün —ulusa haber verdiği hava tehlikesi için bu tehlikeyi sezen üye yazılma- sına başlanınıştır. Adana, 6 (A.A) — Hava tehlikesini bilen üye yazılmak için yurdun her tarafında ol doğu gibi Adana'da da hüyük bir bareket vardır. İlbay başta olmak üzece diğer İlerl gelenler — Söna 2'1nel yüzde — Sırtını Yere Domuzun!. Ben Korkuyu Bilmem, Fakat Yaz- ma!.. Evdekiler Görürler De!.. Ragıbpaşa — kıraathanesinin iç kısmında tü köşede bir oda vardır. Öğle vakitleri oldu mu; muayyen bazı elmalar, birer birer oraya girer, şapka, baston ve ceketlerini asarlar. İzmir'de (Palavra kulübü) diye amlan yer, işte burasıdır. Daireler müdürlerinden, ban- kacılardan tecimenlerden (Ta- cirlerdev) eczacılardan bazı ta nınmış tipler, burada toplanır- , Eski zarifler meclislerinde badem gibi kırılan nükteler, hikâyeler, burada da yaşar, He- pimizin tanıdığı ve İnce zekâ sma, yerinde buluşlarına ve zaman zaman şunu, bunu hiciv ve tehzil edişine hayran kaldı- gımız kâğıdçı bay Kadri'de, bu kulübün en sağlam temel taşımı teşkil eder. Ba odanın kapisı önünde birkaç dakika oturursanız, İçeriden bir ses duyacaksaınız: — Yaşa blrecceh pelevan! — Tabancayı Nazif Musta: fa'ya göster bire arslanım, Şeklinde konaşmaları vardır. İşte bu zatta Hlbaylık encümen başyazgan muavini bay Eşref: Sorduğum Sualler Şunblardır: 1 — Hayatta ençok korktuğunuz dakika, 2 — Ençok sevindiği- piz dakika, 3 — Saadet hakkındaki telâkkiniz, 4 — En fazla ya. Tan söyliyen kadın mdır, erkek midir, 5 — Yalan Tüzum mıdır? de. Arkadaşım; eski bir pehli- vandır. Alanncak sehasında da- vullar döğülüb, teneke teneke Bay Eşref Baltaoğlu zeytinyağları ortaya konunca, hemen meydana çıkar. Bakar- sın ki, Kurtdereli'nin, şunun, bununla beraber bakem olarak oturuyor. Dışarıdan pehlivanlar gelince, Doğruca onun yanına giderler. — Yakala kisbetinden; vur bire tırtini yere domüzün, Ana doğurdu bire yiğitim seni.. diye diye bir anlatır ki.. Kargı karşıya otarübda, ilk — Devamı 6 ncı yözde — öneie eai