8 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

8 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

FALKIN HALKIN, Sene 5 — No, 1740 $ —. N telefonu: 20203 Yunariistanda Kanlı Kavgalar Oluyor! . > Seçim İ Propagandası Yapılırken Çarpışmalar Oldu, İki Kişi Öldü, Yirmiden Fazla Yaralı Ver Seker Ucuzladı Fakat, Devletin Sıyasası, Onu Daha Ucuzlatmaktır Yapılan valtler, bize, şekerin gittikçe ucuzlayacağını gösteriyor Ankara 7 (Hususi) — Şeke- ucuzlamam; bütün yurdda yük bir sevinç uyandırmıştır. zdam sonra şekerin de yüzde Yirmi beşe varan bir flat farkı Yapması, diğer bir çok maddeler- dede aynı nisbette bir düşüklük Yapacağı bekleniyor. Gelecek yıl ye in daha ucuza yenmeşini liyebiliriz. Bundan sonra şeker Bânayimizin sembolü İçin ucuz ve tasyonel tesisi, uzun vadeli amor- Aşağı kâr, aşağı maliyet fiatı Çilek İhracı Teşebbüsü giniş ”. a oni ziraat ğı için ucus! temin edileceği muhakkaktır. iZ Yeni şeker kanunile 55 bin tondan fazla istihsâl Üzerine ko nulacak fstiblâk vergisi, hariçten elecek şekerden alınacak 15 uruşluk İstiblâk vergisi, devletin şeker sanayini ne kadar cezri tedbirlerle himaye etmek İstedi- ğini gösterir. Bu yolda atılan adımlar, her şeyden evvel Türk köylüsünü himayeye matuf olan- lardandır. Fiyasko Verdi Nefis çileklerimiz şimdilik ihraç edilemiyecekler Yapı Berline çilek satılması İşi için an tecrübe nihayet menfi *cesini © vermiştir. £ Çarşamba hn sabableyin saat 4,30 ca bır ah yönderlen çilek a7 30 da Berline varmıştır. iye Alman ve Bulgar çilek- tane ve renk itibarile bizim çileklerimize faik olduğu görül müş, fakat Almanlar koku ve lezzet itibarile bizim çileklerimi- xe rağbet göstermişlerdir. Ber- linde Bulgar ve Alman çilek- leri * 80 kuruşa © satılmaktadır. i Davamı 10 unsu yüzde ) Atina, 8 ( Hususi ) — Yarın bütün Yunanistanda saylav seçimi yapılacaktır. Fakat öyle anlaşılı- yor ki bu seçim çok gürültülü sinsi Hükümet, meydan verilmemesi tedbirler almıştır. Ancak daha şimdiden seçim © propagandası yapılırkan kanlı çarpışmalar ok maktadır. Pirgos'tan alınan bir habere göre, dün öğle üzeri kıralcılar ile Çaldaris partisi mensupları ara- sında seçim hazırlıkları sebebile saatlerce süren bir kavga ve kanlı çarpışmalar olmuştur. Neticede iki kişi ölmüştür. kanlı o hâdiselere için ciddi Yirmiden fazla yaralı vardır. Fa- kat henüz tafsilât alınamamıştır. Vasıf Çınarın Cenazesi Dün geldi ve Ankaraya gön- derildi. Yazısı 14 Gncü say- famızdadır. Yeni Daire İsimleri AM ncü sayfamızdadış Mükâfatlı Resim 13 üncü saylamızdadır. Çerez Kabilinden Vaktile bir vaiz varmış. Arap- çası kıt olduğu halde, vaizlerinde boyuna Ayet, Hadis zikreder, hep- sini de yanlış telâlfuz edermiş. Halk ta bittabi herifle istihza edermiş. Mollanın biri, vairin bu haline amip: — Hocal demiş; galiba, zaman- la, arapça kaideler zihninden kay. mig.. Arabi ibareleri yablış okuyor» sin, Gergi ehemmiyeti bek yoksa da camnat arasında kıylükal oluyor. Bundan sonra, buna meydan ver- memek için, İstersen kürsüye çıktı Kın vakit, kimsenin farkedemiyeceği gibi, meselâ siyah at kılından bir ip yapıp ayağına bağlıyalım. Bir ucu- nu da ben elime alayım. Sen hata ettikçe ben ipi çekerim. Sende ha tanı anlar, düzeltirsin. Bu tedbiri, vuiz de makul görüp, kabul etmiş. Ve hemen crtesi günü de tatbik etmişler. Tamam vaiz kürsüye çıkıp ta; — Kale Resulullah !. Diye bir hadis okuyacağı ra da, herifin biri gelmiş, farkında ol madan, kunduralarını ipin üzerine bırakıvermiş. İp tabiatile çekildiğin- den, vaiz, hata ettim zennile; — Kavele Rasulullah !. demiş. Bu sefer Molla ipi çekmiş. Vaiz; — Kile Resulullah !. demiş. Cemaat arasında bir gülüşme başlarken, Molla bir daha ipi çekin- ce, sabrı tükenen vaiz; — Ey cemaati diye bağırmış; bunun doğrusu Kâle olduğunu ben pekâlâ bilirim amma, ne yapayım ucu bir katırın . elinde, beni iği gibi çekip götürüyor |, Tıftı son Posta — CUMARTESİ — 8 HAZİRAN 1935 m mam — İdare işleri telefonu: 20203 Fiatı 5 kuruş Dünya Musevileri Toplanıyorlar Bundan Böyle Bir Arada Yaşayacaklarmış Göç Daha Ziyade İzmirde Göze Çar- — pıyor Ve Filistine Akıyor Ver elini Kudüs veya Boenos Ayres deyip... yola çıkıyorlar Izmir, 7 (Hususi) — Izmirde Museviler arasında dışarı memlekef- lere fazlaca göç yapıldığı göze çarpmaktadır. Söylendiğine göre Museviler kısa vakitli pasaportlarla dışarı memleketlere gitmekte ve bir daha dönmemektedir. Gidenler daha fazla Filistini ve cenubi Amerikada Boenos Ayresi tercih ediyorlar. Tahran: 7. (A.A. ) — Hususi muhabirimizden: 6 haziran 1935 İran kamuta- yının onuncu devresi Sa Majeste Şahinşah (o tarafından açılmıştır. Açış söylevlerinin sıyasaya kıs mında en baştan Türkiye — İran ilgilerini anlatarak geçmiş zaman- larda bu iki devlet ilgilerinin tam bir dostluk yaratamamış olduğun- dan üzgün bulunduklarını, her iki tarafın) gösterdiği iyi niyet ve ge- niş çalışma sonucu olarak arada | Şahinşah'ın Iran Kamu- tayında Bir Sö Iran Meclisinde Başıaçık Bulunulacak En gidişin manası, Musevilerin bu iki memlekette toplu olarak bulunmalarını temin içinmiş.. Dünyanın dört köşesindeki Museviler bundan sonra toplu olarak çalışmayı ve yaşamayı tercih edeceklermiş. Türk - Iran Dostluğu ylevi iyi bir dostluk başladığını, Tür- kiyeye olan gezileri ve Cümhur Reisimizle göral kiyme- ti ve bu uşmaların (o bütün anlaşmamazlıkları ortadan kaldı- rarak yerine dostluk ve kardeşlik İzerlerinin yer tuttuğunu ifade buyurmuşlardır. Bu yılın yeni kararlarından olarak bundan sonra saylavların kamutayda (o başaçık bulunmala” rını ve yarından başlıyarak şap ka giyilmesinin karara alınması- nı emretmişlerdir. Selânikte Yangın Birçok Binalar Yandı. Elli Aile Yersiz, Yurtsuz Kaldı Gözel Selânikten bir görünüş Atina, 7 (Hususi) — Selânik- ten iç bakanlığa gelen bir telg- rafta, dün gece, Kalamaryer semtinde çıkan bir yangında bir çok binalar yandığı ve elli ailenin i açıkta kaldığı bildrilmiştir. Insan- ca telef olmamıştır. Maddi zarar milyon'arı bulmuştur. Türk Şehitliğinde Dün Romanyada Bir İbtifal Yapıldı Bükreş, 8 (A.A) — Her yıl olduğu gibi dün Romsnyann yerli ve yabancı kütün şehitlikle- rinde büyük meresim yapılmıştır. i Bükreş yeni yapılan Türk şebitli- ğinde de Romanya eskerlerinin | iştirakile bir ihtifal yapılmıştır.