8 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

8 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

Kefrika No: 48 Sir Geofirey kaşlarını çattı ve sert bir sesle: — “Binlerce kimsenin hayatı meovzubahstir, Böyle bir şeyi kat'iyyen yapamam,, dedi. *“İyi amma ya okâğıdı hiç görmemiş, — şifreyi — halletmemiş olsa idik ne olacaktı? Binlerce kimsenin — tehlikede — olduğunun farkın da bile olmıyacaktık! ,, — “Şimdi böyle şeyleri mü- nakaşa edecek sıra değill Yarım dakika daha bekleyeceğim. Yine bir haber alamazsak polise tele- fon edeceğim,,, — “Perdita hakikaten tebli- kede mi?,, Sefir başını salladı: “Bir şey diyemem kil., İnşab lah teblikede değildir... Bir za- manlar en vahşi Çin eşkiyası bile bir Ingiliz kadınına el #öremez- lerdi. Amma, şimdi hiç de öyle değil. Zamanlar değişmiş, mamafih Alman hükümetinin — böyle kız kaçırmak gibi hareketleri tasvip edeceğini hiç zannetmiyorum.Hele kızcağıza - Allah — göstermesin - bir zarar gelecek olursa buradaki memurlarını cezasız. bırakmıyaca- ğına eminim, Fakat diğer taraftan Alman hükümetinin böyle bir şeye teşabbüs edenlerin kendi memur- Tarı olmadığım — iddia — etmesi Ahtimali de var. Sonra bu adamlar, gizli evrakı huduttan geçirmeyi Perditanın teklif etmiş olduğunu ve ondan sonra da* kendilerini polise ihbar ettiğini de iddia edebilirler.. Hoş böyle bir şeye kimse kolay kolay inanmaz amma, kızcağırı kaçırdıklarına bakılırsa heriflerin her şeyi göze aldıkları anlaşılıyor, O kâğıt bir defa po- lisin eline geçerse zaten partiyi kaybetmiş olacakları için, cürüm- lerine bir cürüm daha ilâve et- mekten çekinmezler diye korku- yorum... Ne ise böyle faraziyelerle vakıt kaybetmiyelim.,, dedi. Yerinden kalktı ve telefonu açarak polis nazırını İstedi. Geraldın Ricası v HP' Londrada — Gerald Langton Hariciye Nazırı Mister Ganston'un kendisine uzattığı talimatnameyi, bir şey söylemeden aldı. Berlindekt Alman sefirine itidal tavsiye etmesine dair olan telgrafı hazırlayıp gönderdikten — sonra nazıra döndü ve: — * Bana üç gün İzin vere- bilir misiniz efendim?,, dedi. Mister Ganston hayretle Ge- raldın yüzüne baktı: — “ Maalesef mümkün değil.. Şu —sırada sana — nasıl izin verebilirim? Zaten senin müta- Iâan Üzerine.... — “Öyle ise İstifa etmek mecburiyetinde kalacağım.,, — “Istifanı da kabul ede- mem.... Niçin İzin isteyorsun?,, — *“Karımdan bu sabah bir | mektup aldım. Derhal avdet et- | mesini yazdığım halde sözümü dinlemiyor, bizzat gidip onu ge- tirmek isteyorum.,, ç — “Üç günde nasıl gidip gelirsin?,, — “Tavvare e gideceğim. .. — “Niçin okadar acele ediyorsun? ,, — “Sebebinl de - biliyorsunuz. Almanya hiçbir zaman Çe- koslovakya hudutlarını tanımak istememiş, bunu ancak zorla kabul etmiştir, Şimdi Çokoslo- vakyadan hesap soracak haklı bir vesile bulunca ve bilhassa Fran- sanın müstemlekelerile — meşgül bulunduğu bu zamanda..... ,, — “Harp mı çıkacak demek İsteyorsun?,, — “Okadar ileri gitmeyorum.. Belki de Prag yelkenleri suya indirir.... Fakat şu sırada karımın Londrada Pragdan daha ziyade emniyette olacağını....,, Derhal sözünü kesti ve son cümleyi tashih ederek: — “Ingilterede Pragdan daha ziyade emniyette olacağını xan- nediyorum,, dedi. Mister Ganston - sinirli adım- larla odada bir aşağı bir yukarı dolaşıyordu, nihayet: — "“Sen da biliyorsun ki, kabinedeki öteki nazırlar müsade etmiş olsalardı, bu işte ben daha metin ve daha sert davranacak idim. Fakat şimdi sana izin veremem, İstifana gelince, öyle şeyi dinleyemem azizim ,, dedi. Sonra gülerek ilâve etti: — “ Fakat seni resmt bir vazife ile Praga göndereceğim. Oradaki sefirimizin fikirlerini ve noktainazarlarını bizzat öğrenir gelirsin.. Fırsattan istifade ederek gidip Benes'le de görüşürsür.. Zaten koca Hariciye Nezaretinde şarki Avrupamn karışık vaziyetini senden iyi anlayan yok. Kim bilir, belki de henliz vakit varken bir çareihal bu'ursun.. ,, — * Fakat efendim bizlerden birinin böyle bir şey.. ,, sİx — " Hiç ağrını açma.. De- diğim gibi yaparsın:. Okadar..,, Gerald — Langton — telefona uzandı. ve tayyare İstasyonunu aradı: i — “Evet... Prag için bir yer alıkoyunuz.. Ne? Tayyare bir saat sonra mı hareket ediyor? Bir saate Bile kalmaz mı? Peki.. SON POSTA Perdita arkasına dönünce asansörün şelik kapısının ka- panmış — olduğunu Yetişmeye çalışırım. Yarına mı? kmkânı yok, mesele devlet İşldir. İcap ederse tayyarenin hareketini biraz tehir etmelisiniz ,, dedi ve telefonu yerine koydu. Takip — 38 — Caresse, Perditanın gayet iyi otomobil kullandığını iddia ettiği zaman doğruyu söylemişti. Fakat Perditanın kullandığı otomobil, şimdiye kadar kullan- madığı bir marka idi. Ayni za- manda sokakları da bilmeyordu. Daima işaretlere, ve polislere bakıyor, etrafına bakınamıyordu. Onun için, Vaclavske bulva- rından geçerken kendisini gözet- leyen Çekoslovakya — Nazırının karısı Madam Zita Jandanın ora- daki bir mağazadan çıktığını ve kenarda duran hususi otomobiline atlayarak kendisini biraz uzaktan takibe koyulduğunu görememişti. Perdita Ambasadör oteline geldiği zaman, Madam Janda da biraz arkada otomobilini durdu- rarak orada bulunan bir telefon kulübesine girdi ve Herr Mü'lere telefon atti. Telefonda, başka bir isim vererek zahiren masum bir muha- vereye başladı ve sonra : — * Onu şimdi gördüm. Oto- mobille ve yalnız başına otele geldi. Evet... Evet... Bavulundan evrak çıkan kız...,, Dedi. rkası var ) T a Ğ el el 500 Liralık Müsabakamız Okuyucularımız arasında açtığı- mız (500) lira'ık — müsabaka bitti ve bu müsabakaya ait (30) uncu (30) kupon müsabakaya sokulacak, daha geç ölimize değenler kale alınmıyacaktır. Netice (12 ) Hazi- ran çarşamba günü bildirilecektir. T i. 6 . EŞYA PiYANGO KOMİSYONUNDAN: Satılmak üzere resmi, gayriresmi mücesesat ile saygı değer kişilere dağı- tılmış olan Türkiye Tdman Cemiyetleri ittifakı eşya piyango. biletlerinden satılamıyanların en geç 10 Haziran 935 tarihine kadar İstanbulda Dördüneti Vakıf hanı birinci kalında 18 numarada bulunan piyango komisyonumuza gönderilmesini ve bu tariht kadar gönderilmeyen biletlere satılmış gözile bakılacağımı ilân eder ve biletlerimizi satmak suretile değerli yardımlarını esirgemeyen #pot severlere teşekkürlerimizi sunarız. Haziran 8 | Çilek Ihracı Tcşğbbüsü Fiyasko Verdi ( Baştarafı 1 incl yüzde ) Dükkâncılar bizim çileklerimize 100 kuruşa kadar fiat vermişler ve çilekleri pazara çıkaran Türk firmasına kilosu yüz kuruştan her gün bin kilo çilek istediklerini bildirmişlerdir. Fakat her gün bu miktar değil, onda birini bile göndermek imkânı bulunamamaktadır. Çünkü tayyare bir kilo çilek için 102 kuruş nakliye ücreti almaktadır. Bir kilo çileğin de 35 kuruş ma- liyet fiatı ve tayyareye yüklenip ihraç edilinceye kadar 3 kuruş masrafı vardır. Bu hesaba göre bir kilo çileğin Berline teslimi bize 140 kuruşa mal olmaktadır. Her kilo da bir lira zarar etmek imkânı olmadıgı için çileklerimize Murassa Madalya B. Abdurrahman Naci 120.000 Lirayı Teslim Etti Ankara, 7 (A.A.) — Hava tehlikesini önlemek — için Türk hava kurumuna 120 bin Uiralık blr yardımda bulunmayı yükenen inşaat mütahidi B. Abdurrahman Naci Demirağ bugün Türk Hava Kurumu merkezine yükenini tes- lim etmiş ve Kurum Başkanı B. Fuat Bulca, Kurumun murassa madalyasını B. Abdurrahmanın göğsüne takarak kendisini kutlu- Tamıştır, B. Abdurrahman Naci bu yardımda hiçbir. Osnomallık (fev- kalâdelik) olmadığım söyliyerek büyük bir alçak gönüllülük gös- termiştir. Alman Sefiri Gidiyor Ankara: 7. (A.A.) — Alman- yanın Ankara büyük elçisi Bok- tor Fredrie Hans Von Rosenberg memleketine dönmek üzere bu- gün şehrimizden ayrılmıştır. B. Von Rosenberg sıhbi ah- valinin istirahatı İstilzam etmesi yüzünden bir müddet için hariciye mesleğinden çekilmek arzusunu göstermiş ve hükümeti bu istir« hamımı kabul etmiştir. İzmirde Bir Hava Gecesi Ve Bir Hava Kupası Turnuvası Hazırlanıyor İzmir, (Hususi) — Karşıyaka halkı, hava kuramuna varidat temini İçin bir “hava gecesi ,, hazırlıyorlar. Sporcular arasında da bir “hava kupası ,, turnuvası tertip edilmiştir. Bu turnuvaya Altınordu, Altay, K. S. K, Göz- tepe ve İzmir spor kulüpleri işti- rak edecektir. ( TYoplantılar, Davetler Yi Suadiyede Kızılay Müsameresi Kızılay Hasanpaşa — nahiyesi tarafından dispanser menfaatine 22 haziran cumartesi günü akşar mı Suadiye plâjında bir müsa- mere tertip edilmiştir. Yaşil Gün Yeşil hilâl cemiyeti her yıl olduğu gibi bu sene de 30 haziran pazar günü Yeşil Gün bay- ramını — kutlulayacaktır. kurum üyeleri pazar sabahı Şirketi Hay- riyenin — TI numaralı — vapurile Yalova ve Büyükadaya bir ge- zinti yapacaktır. | yerine müşteri bulmamıza rağmen sat- mak imkânı bulunamamaktadır. Bu vaziyet karşısında çilek ihraç eden firma Türkofisae mü- racâalt etmiş ve çilek ikracatı için hükümetimizin ya Bulgar hükü- metinin tatbik ettiği usulü tatbik etmesini ve yahut ta prim verme- sinl istemiştir. Bulgar hükümeti tayyare şirketl ille çileğin bir kilosunu Berline 40 kuruşa götürmesi İçin mukavele yapmıştır. Eğer bizim hükümet te tayyare şirketi ile böyle, yani ki- losu S0 kuruşa taşınması için blr mukavele yaparsa ve yahut bunun prim verirse çilek ihraç edilecektir. Türkofis —müracantı kabul etmiş ve müsbet cevap verileceği ümit edildiğini bildirmiştir. Şekerin Ucuzlaması İşlerin Artacağını Gösteriyor Şeker fiatlarının ucuzlaması bir çok iş sahiplerini ilgilemiştir. Şeker Endüstrisi bu yüzden kü- çük bir tevvakkuf devresi geçir- mektedir. Şekerli mamulât, reçel, marmalat ve konserve yapanlar stok İmalâtımı durdurmuşlardır. Bunlar çakerin ucuzlamasını bekle- mektedirler. Şeker ucuzlayınca maliyet fiatı düşeceğinden daha fazla stok yapmak, ve daha fazla satış temin etmek mümkün ola- caktır. kocaeli Icra dalresinden: Bir borçtan ötürü satılmamı — onayla- nan ve eski sabibl Patriköse alt olup maliyece müşterisine satılan Un fabe rikası içindeki 3119 lira değerinde 74 parça mâkine ve parçaları açık- art- tırma ile 10-6-935 pazartesi sant 15te fabrikanın bulunduğu yerde - satıla- caktır. Verilen para değerinin yürde yetmiş beşimi bulmıyacak olursa satış bir hafta uzatılacak 17 - 6 - 935 pae zartesi günü saat 15 te en çok arttı- rana verilecektir. İsteklilerin .7,50 pey akçesiyle birlikte satış gününde orada buluna- cak memura müracaatları daha çok bilgi edinmek isteyenlerin 33 / 592 numaralı dosyaya gelip Bakmaları açıkça bildirilir. Halide ve Arkadaşları Yaz temsillerine başladı 8 Hasiran Cumartesi günlü akşami saat © da Ücskildar Beler oğlu tiyatronunda Onlar Ermiş muradına Bu hafta Pangaltı TARN SİNEMASINDA İki Büyük ve güzel film Gönüller Birleşince NORMA SHEARER Ünümüzdeki Pazartesi günü programı SAADET ŞARKISI Gitta Alpar ve Gustav Froohlich Pazartesi, Perşembe günleri iki film. Her iki fiimde dünya haberleri. Telefon : 43374 SMANLI BANKA TÜRK ANONİM ŞİRKETI TESİS TARİHİ: 1888 ermayesi: 10.000,000 İngiliz lirası Türkiyenin başlıca — şehirlerile Paris, Marsilya, Nis,Londra ve Mançester'de Misır, Kiıbria, İrak, İrao, Filistin ve Yunanistan'da Şabeleri, Yugoslavza, Romanya, Suriye ve Yunanistan'da Filyalleri vardır. Her türlü banka muameleleri yapar