8 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

8 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

Tesadüfün Yaptı- gını Hiçbir Şey Yapamaz ! Nevyork gazeteleri çok garip bir otomobil ka- zasına ait tafsilâtı negrediyorlar: Ân- lattıklarına Ogöre gece (o yarısından sonra ana caddeden son derece sür'atle geçen açık bir otomobil bir direksiyon hatası OGzerine, cadde ortatmda yaya gidenlerin dinlenmelerine mahsus olan beton tümseğe çarpar, bereket versin bekleme yerinde kimse yoktur, otomobilde kırılmamıştır, yoluna devam eder. Fakat bu çarpma o kadar şiddetli olurki otomobilin içinde bulunanlardan biri yerinden fırlar ve arkadan gelmekte olan ikinci bir otomobilin içine düşer. TAKVİM Nöbetçi Eczaneler Bu gece möbetçi eezaneler şus- lardır: İstanbul tarahı Şehzadebaşın- da (Asal), Carruhpaşada (Şeref Celâl ), Fatihte ( A. Kemal), Top- kapıda (Nesim), Samatyada (Ero- filas ), Cibalide (Necati Ahmet) Eyüpte (Hikmet ), Gedikpaşada ( Asadoryan ), Defterdarda ( Arif) Diyanyolunda (o (Esat), Yemişte (Benazon ), Bakırköyünde (Hil), Beyoğlu taraf: Taksim Bostanbar gnda (İimat ), Tepebaşında (Kin- yeli ), Tarlabaşında | ( Tarlabaşı), Galatada ( Kapıiçi ), Şişlide ( Şişli), Kasımpaşada (Yeni Taran), Har köyde ( Yeni Türkiye). Kadiköy tarafı: Muvakkitbane (o onddesinde (Leon Çubukliyan ), | Kuşdilinde (Hulüsi Osman), | Büyükadada (Hakk ). Bir Doktorun Günlük e Notlarından (*) Vücut Zâfiyeti Birçok (Ohastelar (o görüyorum. Bunların esaslı, bellibaşlı bir basta- liklanı yoktur. Yorgunlektan, çar- pıntıdan, uykusuzluktan, iştehsizlik- tan Oşkâyet (ederler. (Bunları müayenedeü sonra kendilerinde tehlikeli bir hastalık mevcut olma- dığını ve muayyen bir program dabilinde hayatlarını tanrim etme- lerini, muayyen saatte banyo, ye- mek, okumak, gezmek vo uyku uyumak ile bu zâfiyetin önüne geç- mek mümkün olabildiğini ve kilolar (o kazanabileceklerini izah ediyorum. İştabsızliğa karı malt bira bulüsası veyahut İyot şurubu içme- lerini tavsiye (Oediyorum. Ayni hastalarla (tekrar (o karşılaştığımız samanlar tavsiyelerimizi yapınakla iyileştiklerini söylüyorlar, # * * Dünkü notlarımızda sara te- davisinden (o bahsederken (sehven yüzde beş santigram lüminal veril mesi süretile yazılmış, beş santi- gram olacaktir. İ) Bu otları kesip sakleyımı, yabat bir ali.s yapışlrıp kolleksiyon yupr İS Me İİ A EŞ Kumarcı Yahudinin Cinayet EEE SON POSTA Yudanın, Karısını Öldüreceği, Kayna- nasını Da Yaralayacağı Umulmuyordu Yüksekkaldırımda işlenen feci cinayeti dün haber verdik. Bu semtte Balkomçıkmazı 10- kağında oturan Merdohay İazı Kurina'yı kahveci Nesimin oğlu Yuda Leona vermiştir. kapıyı da açık bırakmıştır. Yuda, bir aralik evin önüne gelmiş, açık kapıdan girmiş, karı" sının yatmakta olduğu odaya dalmıştır. Yuda, Kurmaya (kendisini öldürmek kararını verdiğini söy- | lemiş ve bunu müteakip te eteş etmiştir. Kız, kanlar içinde yere yikı- lınca, silâh sesine anası Simika ! koşmuş, fakat katil Yuda, onada ateş ederek yaralamıştır. Simika, damadının ellerine atıldığı için kurşunlardan biri seyrini değiştirerek Yudaya isabet etmiş, o da oracığa yıkılıp kal SilAh sesine koşan zabıta me- murları, karı kocanın cesedi, kay- nananın da yaralı vücudüle karşı” Bizim gazeteler, mütemadiyen Amerikada, Fransada görülen garip davaları ballandırırlar. Bana öyle gelir ki, Adliye koridorlarım gezen muhabirler, gözlerini ve kulaklarını biraz açsalar, ecnebi gazetelerden tercüme olunan bu davaları gölgede bırakacak gara- betlerle karşılaşabilirler, Bu iddiama inanmak İstiyor- | sanız, yazacağım vak'ayı okuma- dan geçmeyin. » Mahkemeye (o çağırılanlardan biri 55-80 yaş'arında, kötü kılıklı çirkin, soğuk bir adam. Diğeri 25-26 yaşlarında, genç, güzel ve her cana yakın bir kadın. Insan, (odavalılara (Obakınca, boşanma isteğini kadının göster- Ciğini sanıyor. Meğer boşanmayı isteyen şu (o meteliksizliği üzerin pır, Sıkıntı yamanınızda bu netler bir İ dekter gibi imdadımıza yetişebilir. | den akan yaşlı ve çirkin adam- Maktul kadın tam göğsünden yaralanmıştır Yl iki ceset te morga nukledilmiştir. Güzel Kadının İhtiyara Olan Alâkası.. Meğer Onu Bir An Evvel Kıkırdatıp Emeline Kavuşmakmış mış. Zaten davanın garabeti de onun servet sahibi, genç ve güzel delikanlıların bile arzulayacakları şu nefis kadını boşamak istgyi- i şinden başlıyor. Davacınm iddiası geçimsizlik. Celseden sonra bana anlatıyorlar ve ben soruyorum: — Ne dersin? Kocan geçine- mediğiizi söylüyor? Kadın cevap veriyor! — Geçinemiyorsa, kabahat kendisinde. O, en ufak dırıltıdan titzleniyor. Bu zamanda, hiç dırılı etmeden geçinen karı koca ver mdrk'i Hem za'en bütün dırütıları çıkaran da odur. Davacı: — Efendim, diyor, benden yapamıyacağım şe,ler bekliyor. Ber, yaşını, başımı almış, her iti barla yorulmuş, yıpranmış bir adamım. Halbuki zevcem, bu har İlmi görmeden, kendisine, 18 Posta Ve Telgraf Binaları Yakın Zamanda Islah Edilecekler Istanbul posta ve telgraf baş müdürlüğü derme çatma binalar, kırık döktik dükkânlar içinde bulunan İstanbul Oo postanelerini işlek yerlerdeki binalara nakil etmeğe başlamıştır. Beşiktaş ve Pangaltı merkezleri Için caddede binalar bulunmuştur. Bunlar birer nümune postanesi helinde hazır- lanmaktadır. £ Yakında Galata postamesi için de Beyoğlu ve Is- tanbul postaneleri gibi güzel bir bina bulunacak ve modern bir salon yapılacaktır. Istanbul postanesinin üst kat- ları adliye tarafından işgal edil mekte ve pek kalabalık olduğu için temizliğine itina olunamamak- tadır. Bu katların da ara sira te- mizletilmesi için teşebbüs edil miştir. Kadıköy postanesi için de güzel bir bina bulunacaktır. yaşında | bir aşık gibi davranmami istiyor. Ve ben bu isteğini getiremeyince de ortalığı rine katıyor. Soruyorum; — Meselâ ne istiyor? Bu sual; davacıyı, an! savrul- muş bir tokat gibi rtıyor. O, etrafındaki ni e rak, ağrısı tutmuş gibi kıvranıyor. Ve kekeliyor: — Şey efendim! isini Ve kulağıma eğilerek barı şeyler fısıldıyor. » Eğer o sırada yanıma sokulan | vzak bir bildik tenvir etmeseydi, bu garip davanın İçylüzünü iyice anlıyabilmekten mabrum kalacak- tım. O; dedikoduyu gıda edinenle- rin yılışık edasile anlattı: — Kadımn gözü herifin pa ! rasında, Sen adamın kılığına kı- yafetine bakma. O; “para ile imanın kimde olduğu belli ol- maz,, sözünün doğruluğunu ispat eden canlı bir vesikadır. Ve dağ gibi servete sahiptir. Kadının olanca isteği, ihiiyarı kıkırdatıp evvelâ servete, sonra da genç sevgilisine kavuşabik mek... Muhatabım uzaklaşirken bir gözünü kırparak ilâve etti; — Bütün o istekler de, mak- sadın bir an evvel tahakkuku içindir. Öyle olmasa, kadın ken- disine İhtiyarın parmağını bile dokundurtmazl — » Kari Mektubları | »| Galatasaray Polis İ| Merkezinin Hali Beyoğlu polis merkezinin bus lunduğu Galatasaraydaki binanın Yeniçarşı caddesindeki cephesi nin saçakları son günlerde kendi kendine dökülmeye başladı. Se çaklar düştükçe keremitler de dar sokağa saçılıyor. Geçen gün öğle üzeri bura daki örücünln keps üstündeki biz sıva parçası birdenbire sokağa düştü ve büyük birtoz bulutu kalktı. Eğer bu sıva bir insanın Üzerine düşmüş olsaydı, mutlak surette başını patlatırdı. Binanın bilir içerisi ne büsbütün yıkıp kaldırmak, yahut ta tamir etmek lâzımdır. Bu hu- susta belediyenin nazarıdikkatini celbederim. Okuyucularımızdan Sami Fındık Ekmek Fiatlarına İtiraz Ediliyof Üsküdarda ekmek yapıcı e8- nafından pişirici tezgâbtar bir okuyucumuz yazıyor : “— İstanbulda ekmek pahalr dır. Bazı yerlerde dokuz kuruşa kadar satıldığı halde bu fiatm 75 kuruşa indirilmesine imkö” vardır. Ekmek pahalılığına yegâne sebep te 12 seme evvelki imaliye hesabının bugünkü narh üzerinde devam ettirilmesidir. e Belediye Iktısat Müdürlüğü bu İşle uğraş” miyor mu? Yeniden bir hesap yapıp imaliyeyi tenzil edemez mi? (10) sene evvelkine göre fırın icarları, amele yevmiyeleri, odun flatları vesaire bugün yarıyarıya düşmüştür. Un fiatları da beren “düşmekte devam ediyor. İ:e9 Üsküdar ve Kadıköyündeki ek- meklerin değeri de 6,5 kuruştan yukarı değildir. Tröst halinde idare edilen bu İki semtin ek” meğinden sonra, şimdi wra İr tanbul fırıncılarına gelmiştir. On- larda bir tröst yapıp halkı fâhiş fiatla ekmek almıya mecbur ede" cektir. Bütün bu kımıldanışlar önünde acaba Belediye Iktısat Müdür lüğünün de bir hareketini göre“ miyecek miyiz? ame erene eee << Abone bedeli peyindin Adres değiştirmek 25 kurüştur. —. Gelen evrak geri verilmer. Mânlerdan mes'uliyet alınma Cevap için mektuplara 10 kuruşluk pul döven lâzımdır. Posta kutusu: 741 İstanbul Telgraf 1Sonposta Telefon 120203