8 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

8 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Kütahyalıların, Adapazarlıların Sapancalıların Dertleri Kütahya, Ortamahalle, Yürük Sokağı 21 numaralı hane, Sabrl: —Kütabya, adını dünyaya duyurmuş Türk gehirlerinden biridir. Ve bence, Örta Anadolunun, en sağlam — havalı yeridir de. Sonra Kütahyada Ada Çamlıklarını biç aratmıyacak, hatt, Adahlara gı erecek kadar nefis bir çamlık r. O amrhk çamların serin gölgesinde, içimine — doyum olmaz bir #0 da mevcuttur. Ve çam- larile, suyu ile o yer, bütün cıvarda bir cennet sayılır. Esk'şehirden, diğer yakın kazalardan bu çamlığa gezlntier yapılır. Yüz'erce kişi, tatil uylarında, bayramlarda, battâ bafta tatillerinde, çamlığı kâğ:thaneya çevi. rirler, Fakat acınacak nokta şudur ki, ne Belediye, ne d& kimse, oraya gelenlerin — istirahatlerini — düşünme- miştir. Orada, dört hasır sandalyah bir fakir kır kahvesi bile bula- mazsınız. Halbukl çamlığa, asri tesicatı havi bir gazino, bususi elekirik — falan kurulsa, bugünkü rağbat hiç değilme on mislini bulacaktır. Bu — rağbet ükselişinden Kütahyahların edeceği ğlyü lstifadeleri saymaya bilmem lözum var mı? Ve bilmem bunu yap- mak içia daha ne beklerler? » Adapazar, Sotular, Darlik so- kağı 8 numaralı hane, Esat; — Adapazar, birçek sahalarda ax zamanda çok İleri varabilmiştir. deni- lebilir. Fakat burada, gece heyatı, senenin birkaç gününde verilen bir kaç baloya münhasır kalmakta gibidir. Ailelerin değil, bekâr kimselerin bile iyi wakit geçirebilecekleri — eğlenti yerleri, Ihtiyaca mukabele edebilecek bollukta — tenevvüde, ve mükem- “ meliyette değildir. Ve gece hayatımın bu hazin sönüle lüğü, vazifa dışında eğlenerek din- lenmeyi de vazife sayan bizleri, haklı bir tocasüre sevketmektedir. » Sapanca, Küçükmahalle Park Bokağı 10 No.lu hane Tahsin: — Buraya her yılın muayyen aylarında büyük temzllâtli geziati trenleri yapılır. ve bu trenlerle gelip giden gezginlerin aşar.Halbukl göl « ve çınar yapraklarından para verseniz, Sapancaya tek yolcu İadirem: z Beledi im bütçesi, oralara bir iki içine girilebilir gazino kurmaya mürsait olusyabilir. Böyle olsa bile, Devlet Demiryolları 14 birleşerek bu zarurf ihtiyacı bertaraf etmelidir. kanaa» tindeyim. Maarif Cemiyeti Talebe Yurdu Kadırgadaki maarif cemiyeti talebe yurdu paviyonlardan tatil münasebetile yalmz bir tanesi açık kalacak, burada 60 talebe barınacak, diğer paviyonlar ka- panacaktır. Yurdun bahçesinde spora ait tesisat yapılacak ve ayın yirmi- sinden İtibaren burada spor faa- liyeti başlayacaktır. Hazan B.-— Komçu,:dün Üniversile de bir İmlhanca mümeyyiz bulsadam, SON POSTA Hafta Ve Amele Inhisarlarda Cumartesi Yarım Mı, Bir Gündelik Mi Verilmesi Mesele Oldu Hafta tatilini cumadan parara alan yeni kanunun bugün Ikinci tatbik günüdür. Bugün de saat 13 ten sonra bütün devlet miles- seseleri ve devlete bağlı husust? ve resmi teşekküller — pazartesi günü sabahına kadar tatil yapa- caklardır. İnbisarlar — Idaresinin tütün amelesi de cumartesi günü geçen hafta saat on Üçten sonra tatil yapmış ve İşçisine — yarım gündelik vermiştir. Fabrika ame- lesi bu kanunun tatbikinden evvel perşembe günleri tam gündelik alıyorlarmış ve öğle üzeri de bir saat yemek paydosu yapıyorlar- mış. Cumartesi günü amele hem bir saat fazla çalışmışlar ve hem de yarım gündelik almışlardır. Işçilerden bir kasmı azam! yevmi- yenin yüz — kuruş olduğunu ve tramvay, vapur parası vererek işe geldikleri için ellerine ancak az bir para geçtiğini ileri — sürerek geçen hafta gelmemişlerdir. Şimdi amele İnhisarlar İdare- sine müracaat ederek cumartesi gündeliklerinin tam olarak veril- mesinl dilemişlerdir. Eğer fabri- kalar ameleye tam yemiye verirse haftada açıktan (2500) lira kadar bir para vermesi lâzımmış. İnhi- sarlar idaresi — bu talebe henüz cevap vermemiştir. Üç Yankesici Yakalandı Polla, bir kumpanya balinde tramvaylarda faaliyette bulunan Üç yankesiciyi yakalamıştır. Bun- lar Süruri, Neş'et ve Salih İsim- lerindeki sabıkalılardir. Bu üç ahbap dün yine bir aralık Galatadan geçmekte olan bir tramvaya dalmışlar, yolcular arasında bulunan un fabrikası sahibi Bay Haşimin dalgınlığından istifade ederek pantalonu cebinde bulunan ( 100 ) lirasını aşırıp sa- vuşmuşlardır. Bay Haşim, vaziyeti kavrayıne ca, hemen polise müracaat etmiİş, üçünü de yakalatmıştır. Bunların bu şekilde daha birçok İş yap- tıkları tesbit edilmiştir. Haydarpaşadaki Hastane Haydarpaşada ezki tıb fakük tesinden kalan hastane iki ay sonra açılacaktır. Hastane sıhhat bakanlığına bağlı, tam teşkilatlı ve 250 yataklı bir mücasese ola- caktır. Köylü Hak Kazandı İkitelli Köylüleri Çayırla- rını Aldılar Mahsulü Milli Emlâk müdürlü- ğü tarafından İkitelli köylerine satılan Menekşe çayırının otları biçilirken Nakkaş çiftliği sahibi Şefik bu çayıra sahiplik iddim etmiş, bunun Üzerine köylüler vilayetin emrile çayırı biçmekten lilmişlerdi. Ikitelli köylüleri bu haksız va- ziyet karşısında lâzım gelenlere müracaat etmişler ve yalnız ken- di haklarının değil, hükümetin hakkının da kaybolduğunu söy- lemişlerdir. Yapılan tetkikler ve mahallin- deki keşifler neticesinde köylüle- rin baklı olduğu, bu ararzinin Nakkaş çiftliği sahibi Şefik'in değil, hükümetin tasarrufu altmda bulunduğu anlaşılmış, Şefik mi- dahaleden —memnedilmiş, çayırm otu tekrar köylülere verilmiştir. Bir Dayak Iddiası Daha Bir Museviyi Poliste Dövmüşler Kapalı çarşıda Hacı Hüsnü sokağında dört numarada ticaret yapan Rafael dün iki kişinin ke- lunda müddelumumiliğe gelerek Kumkapı polis merkezinde dayak yediğini iddia etmiştir. Söyledi- ğine göre güya bir Tibbiyeli ken- disine ikl? çahnmış elbise satmış- tır. Müddeiumumilik — davacıyı Adliye doktoruna muayene ettir- miş ve tahkikata başlamıştır. Sarıyer Bir Memur Sokakta Yaralandı Duvara Dayanırken Ta- bancası Patladı Samatya nüfus memuru bay Talât, arasıra Üzerinde tabanca taşımaktadır. Evvelki gün de yine tabanca özerindedir.. Ve bu — vaziyette Sultanmahmut türbesi — civarına gelmiştir. Bir aralık Üzerine fenalık gelen bay Talât, bir duvara yaslanarak müvazenesini bulmak istemiş, biraz şiddetlice duvara yaşlandığı için ceketinin cebinde bulunan tabanca birdenbire ateş almıştır. Tabancadan çıkan bir kurşun bay Talâtın vücuduna Isabet etmiş ve olduğu yere TÜ ei variyeti enler haberdar —Hı:" memur, bay Talâtı bir otomobile atarak Cerri hastanesine — kaldır- mıştır. Bay Talâtın sıhhi vaziyeti hlikededir. Cavadan Bir Müracaat Lokum Ve Sirke İsteniyor Cavadan Ticaret odasına yae- pılan — mürncaatta — Türkiyeden külliyetli miktarda pastırma, lâte- lokum ve tabil sirke alınmak is- tenildiği bildirilmiştir. Buram bu nevi mallarımız için yeni bir. pa-« zardır. İstek alâka İle karşılan- mıştlır. Cinayeti P: Yeni Bir Takım Kimseler Suçlularla Dün Yüzleştirildiler Müddeiumumllik muavinlerin- den Bay Ferhat dün de akşama kadar Sarıyerde Madam Mari Elmasayanı öldürenlerin tahkikatile meşgul olmuştur. Müddeiumumilik polis vasıtasile Kadıköy ve Gala« tadaki Çeşme meydanından Esat, Mustafa, Ahmet, Fazlı ve Ha- san Tabsin adlı beş erkek- le bir kadın gelirtmiş ve bunları konuşmadan m birinci tetkik bürosu odasında ayrı ayrı sorguya çekmiştir. Bun- ların hepsi de genç ve Üçü fırın- tıdır. Bunlardan katil 'olduğu ld- dia edilen Rizeli Ali ile Vahanı tanıyıp tanımadıkları ve elde ed- len çakının Aliye ait olduğunu bilip bilmedikleri sorulmuş, sonra da dört jandarma nezareti altında tevkifhaneden — getirilen Ali ile t yüzlaştirilmişlerdir. Keskin ııv.ı kat'l alınmış ğildir. Müddelumumilik bugün de tahki- katına devam ederek — suçlular hakkında bir karar verecektir. Pazar Ola Hasan B. Diyor Kli: olarak l .w Profesör talebeye yedi sual sordu, çocukcağız yedisini de bilemedi. 'refesör bana döndü: sor, Hasan B. dedi. ,, w« Ben “ Bir sual da ı sordum. hangi — sinemanın Günün Tarihi Satırla Alman Sefiri Istifa Etti Almanyanın —Ankara — sefirl Doktor Fon Rozenberg — sıhhi vaziyetinden dolayı istifa etmiştir, Memleketine dönecektir. * * * Köylerde Sıhhat Teşkilâtı Ankara — Sağlık ve soysal ardım bakanlığı köy sıhhat teş- ilâtı — yapacaktır. —Hasta olat köylüleri sür'atle hastahaneye gös türmek için hususi tertibatlı hası ta otomobilleri — getirtmektetir, Köylere doktor ve ufak amelle yatları yerinde yapmak için vesalt gönderilecektir. * * * : Keçiborlu Fabrikası Yapıld Isparta 7 — Kaeçiborlu Kü« kürt madeninde yapılan fabrika bitmiş ve İşlemiye başlamıştır. * * * Kültür. Cemiyeti Üyeliği Istanbul Kültür cemiyeti idare heyetinde münhal olan üyeliğe C H. partisi Kadıköy kaza baği kanı Naci seçilmiştir. # roürer. di ! Beyazıt Kütüphanesi Genişledi Beyazıt kütüphanesine eklenen ve salon haline konulan medresga deki inşaat bitmiş, kütüphanelet yerleştirilmiştir. Bugünden itibas * Zahire borsasının bundan böyle öğleye kadar açık bulunması kararlaştırılmıştır. * * * Fıçı Endüstrisi Ihraç mallarımızda kullanılar eak ambalaj maddelerinin kendi memleketimiz dahilinde yapılma« sını temin İçin çalışmalar devani etmektedir. Bu cümleden olmalk Özere Haliçte bir fıçı fabrikası açılmıştır. Bu fabrika en ziyade balıkçılıkta kullanılan fıçıları yas pacaktır. * * * Uşakta Mahsul Fena Uşak, 7 — Yağmursuzluk mahi sulü fena bir hale sokmuştuti Buğday, bu yıl yarıdan az olacalı: tır. Sıcaklar artmaktadır. Gölgedt (31) dereceyi bulayor. * * * « Boykoz Berberlerinden Bir Ders Istanbul berberleri senelerden« beri bafta tatill hasretini çekerler fakat bir türlü söz birliği yapa* mazlar. Beykoz berberleri Istanbul berberlerine bir örnek vermek için ittifakla hafta tatili yapmayi kararlaştırmışlardır. Yarın düke kânlarımı kapayacaklardır. de * Ayoştaya talebeye: diye rojisörüdür? ,,