8 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

8 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

Her hakkı mahfuzdar. Bu darbe, Ahmet Rıza Beye çok ağır gelmişti; Artık sabrı ve tevekkülü bir tarafa atmış, padi- aha ve saraya kargı açıktan Uçığa İğbirar göstermeğe baş lamıştı... Abmet Riza - Bey; gösterdiği infialin sarayda mü- akisler — yapacağını, pa- dişahın — kendisinden çekinerek tekrar saraya çağıracağını Ümit ttmiş; birkaç gün bu daveti bek- lemişti. Fakat Padişah, bütün Manasile kayıtsızlık göstermişti. Meclislerin kapanmasile faaliyeti tektadar olan Ahmet Rıza Bey #imdi başka bir sahada işlemek lüzumunu hissetmiş; (selâmeti va- tan ve millet emrinde birleşmek, memlekette hüküm süren nifak ve şikakı izale etmek, İcap ederse * süretl muslihanede - Hükümeti İrşat eylemek ) için bir cemiyet teşkiline karar vermişti. Âyan meclisi âzasından Reşit Akif Paşa, Abdurrahman Şeref Boy, Izzet Paşa, Çürüksulu Ahmet Paşa, Seyyit Bey gibi zatlar da, €sasen aymı fikirdelerdi. Buna binaen Ahmet Rıza Beyin bu zatlara * yukarıda — arzettiğimiz Maksatla - müracaatı, derhal bü- Yük bir hararetle kabul - edili- eef Ahmet Rıza Beyin odasında yapılan ilk İctima muvaffakiyetle Heticelenmiş; ve bu teşekküle (Vahdeti Milliye Cemiyeti) namı Verilmişti... Cemiyet, siyasi mü- tadelâta girişmekten ziyade aka- demik mübahasat ile İştigal ede- tekti. Bu teşekküle dahil olan Zevat ; fırkacılık gayreti güden- lerden ziyade ağırbaşlı düşünen- lerden mürekkepti. Böyle olmakla — beraber bu cemiyet derhal hi- kümetin ve ecnebi resmi mabha- filinin nazarı dikkatini celbetmiş ; #araya da gizli bir tolâş vermişti. Yine bu sırada, mahut (Hürr- Yet ve Iilâf fırkası) da — siyaset sahnesinde baş göstermişti. Mem- leketin mukadderatı üzerinde oy- Dadığı menfi rollerle, münevver- lerin ve hakiki vatanperverlerin Lı.uu(ııl*uıı Hstüne çekmiş olan bu mefsuh fırkanın yeniden teşekkül etmesi, cidden bir ga- tibe idi. Bu garabet te şu suretle tuhur etmişti... Eski müşirlerden Rüştü, Zeki, Kâzım ve son baş mabeyin- tisi Nuri paşalarla sabık sefirler- Mazul ve mütekait xevat arasıra birbirlerinin- konaklarında topla- Bıyorlar dama, tavla ve saire Oynuyorlar.. Sonra da ahvaliumu- Miye hakkında hasbiballerde bu- lunuyorlardı. Kânunusaninin 17 nci cuma , yine bu zevattan bazıları Rüştü Paşanın Şişlideki 'lenıhdı toplanmışlar, oyun ve Sözle vakit geçirmeye başlamış- lardı, Birdenbire içeri bir haber Keldi: — Damat Ferit Paşa geliyor. Denlildi.. Ömer Rüştü Paşa İle Damat Ferit Paşa arasında Mevcut olan münasebet, sadece A!llı Meclisinde bir selâmlaşma- dan, bal ve hatır sormadan iba- FTetti. Buzun için Ferit Paşanın #yla skacelmesi, bem Ömer OSMANLI SALTANATI GÖCERK (Mütareke devrinin tarihi ) No Yazan: Ziya Şakir Yeni Teşekküle“Vahdeti Milliye Cemi- yeti,, İsmi Verilmesi Kararlaşmıştı.. Rüştü Paşaya, hem de diğer zevata hayret ve merak vermişti. Ayni zamanda Ferit Paşa, yalnır da Gdeğildi. Refakatinde Âyan âzasından Aristidi Paşa ile Ferit Paşanın Üvey mahdumu Sami Beyin büyük oğlu da bulunmakta idi. Ömer Rüştü Paşa tarafından misafirler istikbal edilmiş, bilhassa Ferit Paşa - haiz olduğu damatlık BÜYÜK TAYYARE PİYANGOSU binlerce kişinin yüzünü güldürdü. 2. ci keşide 11 Hazirar 935 dedir. Büyük ikramiya: 30 ü o 0 o Liradır. Ayrıca : 15.000, 12.000, 10.000 liralık ikramiyelerle (20.000 ) liralık bir mükâfat vardır,,. EN buradan — bahsedildikten — sonra nihayet Ferit Paşa bu ziyaretteki maksadını izah etmiş: . — Hazır bulunan zevatıkira- mın arasıra İçtima ederek hasbi- hallerde bulunduğunu işitiyorum. | Bu gibi —içtima ve hasbiballer ; daha faydalı bir tirme dn.ındu’ı Hılııı’:u. dn'l:tknıl’: | ki memleket günâgün hâdisat ve vekayi — geçirmektedir. — Erbabı hamiyet ise, birer suretle hizmet BELSOĞUKLUĞU « FRENGİ'ye yakalanmamak için en iyi çare, 21 senedenberi bu hastalıkların tedavisile uğraşan Dr. A. KUTİEL'in tertip ettiği (NEOPROTEKTİN) ilâcıdır. Yakında piyasaya — çıkarılacaktır. Türkiye Ziraat Bankasından: Ankara'da Bankamız Fen servisinde çalıştırılmak üzere bir daktilo alımacaktır. 1 — Bu daktilonun asgart orta tahıllini yapmış olması den Hasip bey ve diğer bazı damgasına hürmeten - Ust köşeye dir. geçirilmişti.. Bir müddet şuradan SARE (Arkamı var ) Galatada Büyük Manok- yan Hanı Satılıktır Esas No. Mevkiü ve nev'i Depozito 254 — Galatada Kemenkeş mahallesinde Hali! Paşa soka- gındakl (Ömer Abit hanına giden sokakta) yeni 21 No. hi altı kat kârgir büyük Manokyan hanı. 6.000 Lira Yukarıda yazılı han peşin para İle satılmak Üzere kapalı rzarfla arttırmaya konulmuştur. 1 — İhale birdir ve kat'idir ve 24/6/1935 tarihine tesadüf eden Parartesi günü saat on birde Ankarada iİdare meclisimiz huzurunda yapılacaktır. 2 — Ühtesine Ihale olunan xat bedelini heman vererek tefer- ruğ muamelesini yaplıracaktır. 3 — Alhıcı olanlar bir lira mukabilinde şubemizden alacakları mufassal şartnamemizi okuyarak anda tarif edildiği veçhile teklif mektuplarını ihaleye tesadüf eden 24/6/1935 Pazartesi günü saat ona kadar Ankarada Umum Müdürlüğümüze ve Istanbulda şube- mize vermoeleri ve daha fazla tafsilât almak fateyenlerin hergün şu- bemize müracaatları. (H.İ.) (130) Ödemiş'te Satılık Sinema Binası Esas No.m Mevkü ve nev'i Depozito B2 — Ödemiş'ta Camil cedit mahallesinde Aziziye so- kağında 7 No. hı Sinama binası, ( Içiladeki ma- kina ve edevat ve mobilyesile beraber. ) 5650 Lira Yukarıda yazılı sinema binası peşin para İle satılmak Üzere kapalı zarfla arttırmaya konu muştur. 1 — İhale birdir ve kat'idir. Ve 24 - 6 - 1935 Pazartesi günü saat on birde Ankara'da Idare Meclisimiz huzurunda yapılacaktır. 2 — Uhtesine ihale olunan zat bedelini derhal vererek teferruğ muamelesini yaptıracaktır. 3 — Alıaı olanlar Şubemize müracaatla bir lira mukabilinde ala- cakları mufassal şartaamemizi okuyarak onda tarif edildiği veçhile teklif mektuplarını ihale gününe tesadüf eden 24-6-1935 Pazartesi günü saat ona kadar Ankara'da Umum Müdürlüğü- müze veyahut İzmir'de Şubemize vermeleri ve daha fazla taf- silât almak isteyenlerin hergün Şubemize müracaatları. (134) » * Istanbul Dördüncü İcra Memurluğundan : Emlâk ve Eytam Bankasına birinci derecede ipotekli olup temamına (11118) onbir bin yüz onsekiz lira kıymet takdir edilmiş olan Beşiktaşta Teşvikiyeden müfrez Meşrutiyet mahallesinin Cabi sokağında ( Beyoğlu — Rumeli ) caddesi 14 No.lu bahçeli va yağlı boyalı ve bodrum katı kâgir binanın tamamı açık arttırmıya kon- muş olup iİlân tarihinden itibaren şartnamesi herkes tarafından cek ve 11/7/935 tarihine rastlıyan perşembe günü saat 14 ten 16 ya kadar dairemizde açık arttırma suretile satılacaktır. Arttırmıya İştirak için muhammen kıymetin &, 71/2 nisbetinde pey akçesi veya milli bir bankanın teminat mektubu alınır. Satış f.. deli peşin ödenmek lâzımdır. Biriken bina vergilerile çöp ve fener resimleri ve vakıf icaresi müşteriye aittir. Artırma bedeli muham- men kıymetin * 75 şini bulduğu takdirde ahcısı Üzerinde bırak- lacak aksi halde en son arttıranın taahhüdü yerinde kalmak şartile on beş gün uzatılarak 26/7/35 tarihine rastlıyan cuma günü ayuıı yer ve saatte yapılacak olan ikinci arttırmasında artırma bedeli muhammen kıymetin 96 7Sini bulmazsa satış 2280 No.lu kanvn bükümlerine göre geri bırakılacaktır. Tcra ve Iflâs kanununan 126 ıncı maddesine tevfikan ipotek sahibi alacaklılarla diğer alâka- darların gayrımenkul üzerindeki haklarını ve hususile faiz ve mas- ve iİyi Almanca ve Fransızca bilmesi lâzımdır. 2 — Müsabaka imtihanında kazanacak olana muvaffakiyeti de- recesine göre 100 Hraya kadar aylık verilecektir. İstoklilerin kaydedilmek ve imtihan gününü anlamak Üzere 13/6/935 Perşembe akşamına kadar Ankara'da Bankamız Memu- rin Müdürlüğüne ve İstanbul'da şubemize müracaatları. — “3119,, raflara dair olan iddialarını evrakı müsbitelerile birlikte 20 gün içinde dairemize bildirmeleri lâzmdır. Aksi halde bakları tapu sicillerile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç kahrlar. Alâkadarların işbu kanun maddesine muvafık surette hareket etmeleri ve —daha fazla malümat —almak — istiyenlerin 934/2252 dosya numarasile Dairemize müracaatları ilân olunr. (142) WE vi b Sultanahmet Birinci Sulh Hukuk Hâkimliğinden: Emlâk ve Eytam Bankasile Vasiliki'nin müştereken mutasarrif oldukları Büöyükada'da Kamino mevkiinde atik 2 mükerrer ve 191 ada 56 pafta ve 9 parsel numarasile murakkam ve içinde 3 kuyu ve beş oda bir kiler ve bir helâ ve bir taraça ve bir çamaşırlık ve mutfağı havi iki katlı kârgir harapça bir ev ile Üzerinde dört göz samanlıkla bir odayı havi harap bir ahtr ve 10-12 dönüm kadar bağı muhtevi 35 dönüm taşlık mahallin şuyuun izalesi sure- tile satılmasına Mahkememizce karar verilerek müzayedeye konul. muştur. Muhammen kıymeti (7000) yedi bin liradır. Birinci açık arttırması 9- 7 - 935 tarihine müsadif Salı gününde ve ikinci açık arttırması ise 24- 7- 935 tarihine müsadif Çarşamba günü saat 15 de İera olunacaktır. Birincl açık arttırma günü teklif olunacak bedel muhammen kıiymetin © 75 ini bulduğu takdirde o gün satı- lacaktır. Bulmadığı takdirde en çok arttıranın taahhüt hakkı bakli kalmak üzere bu arttırma on beş gün müddetle uzatılarak ikinci arttırma günü beklenecektir. İpotek sahibi alacaklılarla salr alacak- hların ve hususlle faiz ve masarife dair olan taleplerin dinlenmesi için işbu ilânın neşri tarihinden itibaren 20 gün içinde evrakı müs- bitelerile Mahkememize müracaat etmeleri aksi takdirde bu hakları tapu sicillerile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından ha- riç tutulacaklardır. Satış şartnamesi Mahkememizde okunmak üzere kanonun tarifi dairesinde ilân tarihinden itibaren asılı bulunmakta- dır. Arttırmaya İştirak edecekler muhammen kıymetin 96 7,5 nisbe- tindeki pey akçesini hâmilen hazır bulunmalıdırlar. Müterakim vere giler hissedarlara ve tellâliye ve tapa masrafları müşteriye nittir. Talip olanlar yukardaki tarifat dairesinde Eminönündeki Kayma- kamlık binası dahilindeki Mahkememiz Başyazganlığına 935/4 izalel şuyu dosya numarasile müracaatları ilân olunur. p43 * * İstanbul Dördüncü İcra Memurluğundan ; Emlâk ve Eytam Bankasına birinci derecede ipotekli olup ta- mamına (19.280) on dokuz bin iki yüz seksen lira kıymet takdir edilmiş olan Beşiktaş'ta Teşvikiye'de Hacı Mansur #sokağında 93 No. h Halâs Apartımanının tamamı açık arttırmaya konmuş olup ilân tarihinden itibaren şartnamesi herkes tarafından görülebilecek ve 11/7/935 tarihine rastlıyan Perşembe günü saal 14 ten 16 ya kadar Dulremizde açık arttırma suretile satılacaktır. Arttırmaya iştirak için muhammen kıymetin © 7,5 nisbetinde pey akçesi veya Milli bir Bankanın teminat mektubu alınır. Satış bedeli peşin öden mek lâzımdır. Biriken bina vergileri ile çöp ve fener resimleri ve vakıf icaresi müşteriye aittir. Arttırma bedeli muhammoen kiymetin 4 75 ini bulduğu takdirde alıcısi üzerine bırakılacak aksi hulde en son arttıranın taahhüdü yerinde kalmak şartile on beş gün uza- tlarak 26/7/35 tarihine rastlıyan Cuma günü aynı yer ve saatta yapılacak olan ikinci arttırmasında arttırma bedeli muhammen kaymetla & 75 şini bulmazsa satış, 2280 No. lı kanun hükümlerine göre geri bırakılacaktır. lera ve HFlâs Kanununun 126 ıncı madde- sine tevfikan ipotek sahibi 'alacaklılarla diğer alâkadarların gayri menkul üzerindeki haklarını ve hususile faiz ve masraflara dalr olan İddialarını evrakı müsbitelerile birlikte 20 gün içinde Dairemi- xe bildirmeleri lâzımdır. Aksi halde hakları tapu sicillerile — sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Alâkadar- ların işbu kanun maddesine muvafık surette hareket etmeleri ve daha fazla malümat almak istiyenlerin 934/2253 dosya No. sile Dairemize müracaatları ilân olunur. (141)