9 Temmuz 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

9 Temmuz 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

Yirmidördüncü Yıl No, 6255 SALI 9 TEMMUZ 193ö İzmir'de hergün sabahları çıkar, siyasal gazetedir. Telef on: 2776 Büyük Iskân Komisyonu Bugünlerde Anka- ra'da Toplanacaktır. Italya - Habeş Harbı Muhakkaktır. SAA A Demiryolları Genel Dıreklörüyle Konustuk Incir ve Yolcu Taşıma Tarife- leri Yakında Indirilecektir. —00 ——— X — Bayındırlık Bakanımız 10 Gün Sonra İzmir'de - “Aydın — şimendilfer — hattı,, taribe karışmış bir unvan oldu, Alçancaktan — başlıyarak, bir vcu Eğirdir'e ve diğer ucu da Çivril'e kadar — varan bu hat, artık bizlm öz malımızdır. ve (E. C. D. D. sekizinci işletme Müfettişliği ) adım — almıştır. “T. C D, D, ,, remzi, ayni tzamanda teceddüt anlammnı da taşır. Bu İtibarla eskl * Aydın timendifler hattı,, bundan sonra birçok yeniliklere kavuşacak, Manen değiştiği gibi, maddeten de baştan başa gelişecektir. Bu yol, bize geçtiği günden- beri biz bu kanaati — taşıyoruz. Çok kıyançlıyır ki, bu kanas- Umtal, bir kaç gündenberi İz- Mir'de bulanan devlet demir: yolları genel direktörü İbrabim Kemal'le yaptığımız konuşma bir kat daha — kuvvetlendir. miştir. Devlet — demiryolları — genel direktörü, dün sabah Alsancak İstasyonunda, idarenin — bütün aksamını — bir. — defa — daha Genel direktör tedkikden sonra bir muharri rzimizi büyük bir nezaketle ka- bul etmiştir. Genel direktör, devlet demiryolları İdaresinin çok değerli bir uzvadur. Tec rübeli ve nüfazu nazar sahibi bir Türk Ççocuğa olan genel direktör: — *İzmir çok güzel bir yer.,. Dedikten sonra tedkikatın. ANADOLU'nun. Aaketi: 10 İzmir'in Ekonomik Durumu Ne Halde? Şükrü Cevahirci Kutuluk Kereste Mes'elesini önemli Buluyor. SaRİN D rre aa Anket için Şükrü Cevahirci “!İııı ziyaret ettim, ea Şükrü Cevabirci İzmirin — tecim ve — endöstri nn başkünı olan İzmir hayatında eeki ve tecrü. ll bir heystı bulunan, sevilen ve bu tecimerimiz şirketin inde bamı müşterilerle teclm beli yi AARLANUZ 0N meşgol İdi. - Anket için geldi. giml söyleyince fevkalüde meş gul bulanmakla beraber — sunl leri bırakmamı, sonra cevapla: tını yazıp göndereceğini söyle di ve vadetti. Şükrü'nün anketimiz sora larına karşı yazıp — gönder diği cevapları aynen kaydedi yoram: — İzmir'in ekonomik haya tındaki — varlıkların sizce e bebleri nelerdir ve bu — darlık ne derecededir. Dünya ekono- mik buhranının, İzmir nüfa sanon — gittikce — azalmasının bundaki tesirleri nelerdir? — İzmir şehri için ekona mik buhramı ben İkl ceb heli görmekteyim. Birisi genel bubrandan — müteessir — olması şekli, diğer cebbesi ise şehrin kendisine ald mahalli ekono mik skıntısı ball... İsmir; vaktile üçyüzbin nüfuslu Anadolu'nun kraliçesi namını — Sonu Ö inci yüzde — Aydın durağında dan edindiği kanaati çu suretle anlatmıştır: — “Bize geçimeden — evvel “Aşdın demiryollari işletmesi” adını taşıyan ve şimdi Devlet demiryolları sekizinci İşletme müfettişliği unvanını alan hat, zengin bir böigenla, çok önemli bir nakil vasıtasıdır. Şa bir kaç gün içinde yaptığım tetkikatta anladım ki, bu hat üzerinde seyahat etmek, İasana — ıztırab .veren bir çaydir. Hat, boştan başa toz toprak altında kalmış bu lanayor. Biz bu batta, seyahatı zevkli bir hale koyacağız. Şim- di, yapılacak — cenalı değişiklik- lerle meşgalüz. Aziziye tüneli için esaslı tetkikat — yapıyoruz. Zira ana hattın vagonları bu tünelden geçemiyor. — Bilirsiniz ki ba sokta çok — öcemlidir. Onun için çok,kısa bir zaman da ba İşi de yoluna koyacağız.,, Tarifelerde ne gibi değişik- likler yapılacağı hakkında mu- harririmizin saaline genel — di: rektör şunları söylemiştir: — “Bir sene içinde battın bütün tarifelerini ana hattın tarifelerine totibak - ettireceğiz. Fakast bu müddet zarlında, halkın ve —müstahelllerimizin önemli İhtiyaçlarını nazarı dik kate almak suretile — yapılması — Sonu 6 1ncı yüzde — Rusya'da Temel Yasa Değişiyor... Moskova, 8 (A.A) — Temel yasasında değişiklikler yapacak olan komlayon Stalin'in başkan: hığı altında ilk toplantısını yap mitir, Komlayon; Stalin, Molo tof, Voroşllof, Kegenoviç, Lit vinof ve daha de başka koml- serlerin başkanlıkları — altında hazırlık İşlerini görmek üzere 00 İki kola ayrılmıştır. — İA D Amerika'lı IBu lduğu Bir Çiçeğin Adını (Atatürk) Koydu — İstanbal, 8 (Özel) — Ame rika — Üniversitesi — profesör. lerladen Kirkland, bulmuş ol duüğü yeni bir çiçeğin adımni (Atâatürk) koymuştur. Ispanyol Güzeli Dünya Güzellik Kraliçesi Oldu. İstanbul; 8 (Özel) — İspan- yol güzeli, dünya güzellik mü- sabakasında birinciliği kazana- rak dünya güzellik kraliçesi ilân edildi. N Habeşistan'a Cevab Vğrıldı SST Amerika, Habeş İşine Karışmak İstemiyor. Diğer Taraftan Komite Toplantıla- rında Büyük Lorluklar Çıktı. Sveningen 8 (A.A) hııyı Habeş hakem komitesinin top lantıları sırasında çıkan güçlük. lerin ağır olduğa baber alın: mıştır. Gelecek — toplantılardan vazgeçilmesi mümkündür. Ko misyon buna dair bugün bir karar alacaktır. Parls 8 (A.A) — Amerika- nın Habeşistan'ın müracaatına Türk Çiftçisi Borcunu Nasıl ödeyecek? Bu Borçlar ipotekli ve Zencirleme Kefilli Olan Tarımsal Borçlardır.. Gelen Emri Aynen Yazıyoruz: Kamutayın. yaz azatına baş- lamadan — bir gün önceki top lantısında, çifçilerin tarım ban: kasına olan borçlarına bölü ile ve onbeş yılda ödemeleri için bir kanun kabul ettiğini yaz- mış ve 16 baziran taribli sa- yımızda da 9184 numaralı olan bu kanunun ana çizgilerini okul za anlatmıştık. Aşa ğıdaki yazı, 24 haziranda hük. mü yürümeğe başlıyan bu ka- nunan — yeritilmesi içla tarım bankasının aldığı tedbirleri gös termektedir. Köylünün Tarım baokasına olan borcanu uzun yıllara bölen 2814 sayılı kanun, Tarım ban kasının — çelışmasına yeni bir hız. vermiştir. Banke, Türk köy lüsüne Camuriyetin en büyük bir kayrası olan kanunü en kısa bir zamanda yeritmek için esaslı tedbirler almaktadır. Bu Bu arada borcları takelilendiri lecek olanlar hakkında yapıl: yapılmakta olan kanuniğ kova lamanı İmarın bayvanlarının ve ürün lerin haczedilmemesi için kesin emirler — verilmiştir. Bankı; köylünün alım satım - İçlerini kolaylaştırmak, ve mülkiyet hak larını mubafaza etmek gayesile şobelerine — verdiği bir emirde durdüralması ve borç - | Ankara'da Tarım Bankasının Merkez Kurağı Zirsat bankasına borçla olan- Tarın İslmlerinin hemen birer Hste balinde tapa dairesine ve- rilmesini bildirmiştir. — Devamı 5 incl yüzde — vııdlgl cevâbı gözeleyen Tems gazetesi diyor ki: geee AM A V Z M. Ruzveli — Amerika'nın cevabı. Va: şlogton'un çok büyük bir sakaı ile bareket ederek bazı İngiliz cevenlerinin eonuçlarını düşün- miyor gibi göründükleri bir maceraya atılmak — İstemediğini göstermektedir. Brland Kellog paktını İmza edenlerin Habeş anlaşmazlığının kotarılması için barıştıl tedbir- lerden başka biçbir araca mü- recaat etmeyeceği bakkındakl kanaatini — bildiren — Amerika, uluslar sosyetesinin — mes'eleyi kotarmak içla çalışmasını mem- nuniyetle karşılamakta ve top- lanan yargıç hakem komlsyo: nunon heriki tarafı tatmin edecek bir anlaşıt tesviye su- reti bulabileceği ümldini Izhar etmektedir. Bü açıktan açığa Amerika- mo Habeş - İtalyan mes'elesine karışmak — İstemediğini — göster mektedir. “Beyaz Kulenin Sarışın Aktrisi,, Casus Tefrikamızı Okuyunuz! £ Kerilerimize hazırladığımı z bildirdiğimiz bu heyecanlı ve çok meraklı - tefrikamın neşrine bügün başladık. Vak'anın kabramanı Sü zub, casvslukta Matabari ka dar şöhret kazanmış, hayrete yayan sergüzeştler — geçirmiş, dilber, fakat müthiş bir ka dındır.. Fransız, lagiliz casos teşkilâtı içinde aklin zor — kabül edeceği vak'alar yaratmıştır. Alman ve